Drony do wykrywania zagrożeń środowiskowych w misjach poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie na pilota drona STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Drony do wykrywania zagrożeń środowiskowych w misjach poszukiwawczo-ratowniczych. Szkolenie na pilota drona STS-01 (nowe europejskie uprawnienia VLOS do 25kg) w ramach rozwoju zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi jest każda osoba wyrażająca chęć zdobycia wiedzy teoretycznej oraz praktycznej w zakresie wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego oraz misji Search&Rescue, a także podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych.
Kurs skierowany jest do osób dorosłych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę. Zaleca się, aby Uczestnicy kursu ukończyli szkolenie w podkategorii A1/A3 (nie jest wymogiem koniecznym przedstawienie potwierdzenia ukończenia kursu przed rozpoczęciem realizacji usługi).
Ponadto kurs skierowany jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska oraz wykorzystania dronów, jako technologie środowiskowe i ekologiczne narzędzia pracy mające na cel minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcję niskiej emisji oraz sprzyjające adaptacji do zmian klimatu.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników60
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykonywania operacji lotniczych z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego oraz misji Search&Rescue. Po szkoleniu uczestnik wykazuje umiejętności z zakresu zielonych kompetencji, m.in. samodzielnie ocenia wpływ działań o charakterze operacyjnym na środowisko naturalne, obsługuje sprzęt monitorujący w sposób ekologiczny bieżący stan fauny i flory oraz przyczyniający się do ratowania życia ludzkiego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia przepisy lotnicze i procedury operacyjne | Kryteria weryfikacji rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie Unii Europejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje elementy bezpiecznego wykonania lotu | Kryteria weryfikacji rozróżnia wpływ czynników ograniczających możliwości człowieka przy wykonywaniu operacji VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia dobre praktyki pilotowania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia ryzyko związane z wykorzystywaniem bezzałogowego statku powietrznego w różnych warunkach operacyjnych w lotach VLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje elementy BSP | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy i zasady działania BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje BSP w misjach SAR | Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat zastosowań BSP w misjach SAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat głównych zasad wykonywania misji SAR w zależności od uwarunkowań topograficznych danego obszaru | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę na temat programów wspomagających skuteczność misji SAR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiedni sprzęt/aplikację do planowanej misji | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni BSP do wykonania misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę na temat funkcjonowania kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednią kamerę w zależności od charakteru wykonywanej operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje misję SAR | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiedni trybu lotu (lot manualny lub automatyczny) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot manualny z użyciem kamery z zoomem oraz kamery termowizyjnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje lot automatyczny z użyciem kamery RGB oraz pozyskuje dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje ortofotomapy w oprogramowaniu PIX4D React oraz dokonuje ich analizy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Planuje operację i analizuje ryzyko na miejscu | Kryteria weryfikacji analizuje miejsce wykonywania lotu i dostępność przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji analizuje warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo wykonania operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wyznacza kierunek startu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dokonuje analizy przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji analizuje ryzyko operacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykonuje przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przygotowuje BSP do lotu | Kryteria weryfikacji przygotowuje miejsce startu w warunkach terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji ustawia główne parametry lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji ustawia parametry kamery termowizyjnej, w tym alert temperaturowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje drony jako ekologiczne narzędzia pracy w ramach zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji dokonuje pomiaru zanieczyszczeń oraz analizuje zebrane dane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje BSP do podjęcia działań związanych z ochroną środowiska | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji obsługuje mobilne systemy pomiaru zanieczyszczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje kamerę termowizyjną oraz kamerę z cyfrowym zoomem w monitoringu zwierzyny i monitoringu zachowań ludzkich na obszarze leśnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę do podejmowania działań na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Posługuje się kompetencjami społecznymi | Kryteria weryfikacji współpracuje jako pełnowartościowy członek grupy poszukiwawczej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji kształtuje świadomość odpowiedzialności oraz umiejętność współpracy w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji planuje efektywne działanie w zespole, również w warunkach kryzysowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji analizuje odpowiedzialne podejście do bezpieczeństwa, zarówno w powietrzu, jak i na ziemi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji aktywnie działa w grupie (zespole) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji kształtuje świadomość ekologiczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Realizacja szkolenia umożliwia rozwój wiedzy i umiejętności w dziedzinie zielonych kompetencji poprzez rozszerzenie świadomości na temat ochrony środowiska, ekologicznych narzędzi pracy mających na celu minimalizację negatywnych następstw dla środowiska, redukcji niskiej emisji oraz zmian klimatycznych. Program szkolenia został opracowany z wykorzystaniem wykazu zielonych umiejętności, opracowanego przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Wykaz zielonych umiejętności wraz z potwierdzeniem ich nabycia:
- promowanie zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie dronów jako ekologicznego narzędzia pracy,
- dokonywanie pomiaru poziomu zanieczyszczeń, poprzez wykorzystanie modułu dokonującego pomiary poziomu zanieczyszczeń,
- wzbudzanie pasji do przyrody, poprzez przeprowadzenie części stacjonarnej w otoczeniu leśnym, w harmonii z naturą.
Program obejmuje kryterium z RIS i PRT:
- 3.5 Technologie ochrony powietrza
- 7.2 Sensory i roboty
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 4.5 Optoelektronika
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin teoretyczny STS-01 niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie teoretyczne STS-01 (szkolenie grupowe) - 8 godzin
Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
Szkolenie teoretyczne z poszukiwania i ratownictwa (szkolenie grupowe) - 10 godzin:
Szkolenie teoretyczne z poszukiwania i ratownictwa jest prowadzone w formie warsztatów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym. Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne
- Dobór sprzętu w zależności od charakteru operacji. Przedstawienie najnowszych trendów wspierających operacje w sposób zrównoważony
- Omówienie aspektów prawnych wykonywania operacji SAR
- Omówienie oprogramowania wspierającego operacje SAR
- Profilowanie osoby zaginionej
- Zasady działania kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem
- Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody
- Podstawy pierwszej pomocy
- Wpływ dronów na środowisko - zastosowanie ekologicznych narzędzi pracy
- Drony w ochronie środowiska i działaniach poszukiwawczo-ratowniczych
- Wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń (lub katastrof naturalnych), jako działanie na rzecz uniknięcia kryzysów o charakterze ekologicznym
- Wykorzystanie kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem w monitoringu zwierzyny i monitoringu zachowań ludzkich na obszarze leśnym
- Zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń
- Etapy wprowadzania zielonych kompetencji w praktyce zawodowej:
- analiza dotychczasowych metod
- wdrażanie technologii niskoemisyjnych w operacjach ratowniczych
- stosowanie mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń w codziennej pracy
- dostosowanie strategii do korzystania z nowych, bardziej ekologicznych rozwiązań.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Przerwy podczas szkolenia teoretycznego są wliczone w czas usługi rozwojowej i nie wpływają negatywnie na realizację programu szkolenia.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych STS-01 - 3 godziny
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem
- Procedury w trakcie lotu
- Czynności po zakończeniu lotu
Szkolenie praktyczne uwzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Ocena umiejętności praktycznych ze szkolenia STS-01 jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Szkolenie praktyczne z poszukiwania i ratownictwa (7,5 h) + ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych - walidacja (0,5 h) (szkolenie grupowe) - 8 godzin:
Szkolenie praktyczne jest realizowane w formie grupowych zajęć z Instruktorem i swoim zakresem obejmuje:
- Omówienie celu misji SAR
- Omówienie topografii terenu oraz właściwości środowiska przyrodniczego
- Jasne określenie zadań dla poszczególnych osób podczas misji SAR, omówienie sposobów i narzędzi komunikacji
- Wydanie sprzętu oraz rozpoczęcie misji
- Poszukiwanie osób zaginionych z wykorzystaniem ekologicznych narzędzi pracy, w tym dronów
- Monitorowanie bieżącego stanu lasu z uwzględnieniem zachowań człowieka
- Detekcja ognisk pożarowych z wykorzystaniem kamery termowizyjnej
- Monitorowanie poziomu zanieczyszczeń z wykorzystaniem mobilnego systemu pomiaru zanieczyszczeń
- Zmiana ról w zespole, zaangażowanie każdego uczestnika w prowadzone działania
- Zakończenie misji
Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych ze szkolenia z misji poszukiwawczo-ratowniczych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego. Za przeprowadzenie oceny umiejętności teoretycznych i praktycznych odpowiada osoba, która nie uczestniczyła w procesie kształcenia i szkolenia.
Poruszone na szkoleniu tematy mają istotny wpływ na wspieranie długofalowych celów zrównoważonego rozwoju w praktyce zawodowej, szczególnie w kontekście ochrony środowiska, zmniejszenia negatywnego wpływu działalności ludzkiej oraz poprawy jakości życia.
Zastosowanie dronów w praktyce zawodowej wspiera długofalowe cele zrównoważonego rozwoju w praktyce zawodowej, ponieważ zmniejszają zużycie zasobów, minimalizując potrzebę stosowania tradycyjnych pojazdów ratunkowych, co ogranicza emisję spalin. Dzięki ich zdolności do dotarcia w trudno dostępne miejsca skracają czas reakcji i zwiększają bezpieczeństwo ratowników, jednocześnie zbierając dane do oceny ryzyka i planowania działań prewencyjnych. W ten sposób drony przyczyniają się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko i wspierają zrównoważone praktyki ratunkowe.
Liczebność grupy podczas szkolenia praktycznego z poszukiwania i ratownictwa jest dostosowana do możliwości uzyskania efektów kształcenia przez każdego z uczestników oraz swobodnego nabywania umiejętności oraz wiedzy w zależności od tempa przyswajania nabywanych kompetencji przez każdego Uczestnika. Podczas jednych zajęć liczebność grupy dotyczy od 3 do 25 Uczestników oraz od 2 do 5 instruktorów przeprowadzających szkolenie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 23.06.2025 r. do 31.01.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
W Harmonogramie usługi została uwzględniona pozycja dotycząca przeprowadzenia walidacji.
Egzamin z wiedzy teoretycznej STS - 1 godzina
Egzamin teoretyczny przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w okresie od 20.07.2025 r. do 31.10.2025 r.
Data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą uzależnioną od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy. Szczegółowe dni i godziny egzaminu z wiedzy teoretycznej dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie do egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Etapy potwierdzające zakończenie szkolenia:
- Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych ze szkolenia z misji poszukiwawczo-ratowniczych - ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia.
Data oceny umiejętności praktycznych jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej STS - obejmuje co najmniej 40 pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w ramowym programie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Uzyskanie potwierdzenia zdania egzaminu teoretycznego z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia szkolenia praktycznego i oceny umiejętności praktycznych stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni.
Wybrane terminy mają wpływ na datę zakończenia usługi.
Termin zakończenia usługi: do 31.10.2025 r.
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników zewnętrznych, w przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
Forma świadczenia usługi:
Usługa mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Czas trwania:
- stacjonarna: 12h
- zdalna: 18h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Szkolenie teoretyczne - Ograniczenia możliwości człowieka (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Przerwa | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Szkolenie teoretyczne - Meteorologia (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Przerwa | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Szkolenie teoretyczne - Procedury operacyjne (wykład z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Szkolenie teoretyczne - Zasady funkcjonowania mobilnych systemów pomiaru zanieczyszczeń (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wpływ dronów na środowisko - zastosowanie ekologicznych narzędzi pracy (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Szkolenie teoretyczne - Drony w ochronie środowiska; wczesne wykrywanie pożarów i innych zagrożeń (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Wykorzystanie kamer w monitoringu zwierzyny oraz zachowań ludzkich na obszarze leśnym (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Przerwa | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Zasady działania kamery termowizyjnej oraz kamery z cyfrowym zoomem (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Dobór sprzętu. Przedstawienie najnowszych trendów wspierających operacje w sposób zrównoważony (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie aspektów prawnych misji oraz oprogramowania wspierającego operacje SAR (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Wojciech Felczak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie charakterystyki misji SAR w różnym terenie z uwzględnieniem form ochrony przyrody (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 00:40 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:10 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:20 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Omówienie rodzajów operacji SAR wraz z oceną ich wpływu na środowisko naturalne (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Profilowanie osoby zaginionej (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Szkolenie teoretyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych - Podstawy pierwszej pomocy (wykład z współdzieleniem ekranu) | Prowadzący Dariusz Fąfara | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych z misji poszukiwawczo-ratowniczych po zajęciach praktycznych(termin poglądowy, uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Egzamin z wiedzy teoretycznej (termin poglądowy, uzależniony od tempa przyswajania wiedzy i zebrania się wymaganej grupy Uczestników; uwzględniony maksymalny czas trwania) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 260,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 260,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Felczak
Wykształcenie średnie.
Trener szkoleń teoretycznych oraz praktycznych.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
W trakcie kursu PPL(A) – Licencja pilota samolotowego turystycznego. Komercyjnie realizuje misje FPV.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej. Instruktor posiada wiedzę w kontekście zielonych umiejętności o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanych w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
Adres e-mail: wojciech.felczak@snhdrones.pl
Agata Radecka
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej. Instruktor posiada wiedzę w kontekście zielonych umiejętności o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanych w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
Adres e-mail: agata.radecka@snhdrones.pl
Paweł Junik
W trakcie studiów inżynierskich z Lotnictwa i kosmonautyki na Politechnice Rzeszowskiej. Ukończył kurs PPL(A) – Licencja pilota samolotowego turystycznego.
Trener szkoleń praktycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe w realizacji usług z wykorzystaniem BSP.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej. Instruktor posiada wiedzę w kontekście zielonych umiejętności o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanych w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
Adres e-mail: pawel.junik@snhdrones.pl
Michał Prędki
Trener szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego.
Posiada doświadczenie w wykorzystaniu BSP w usługach.
Technik fotografii i multimediów.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej. Instruktor posiada wiedzę w kontekście zielonych umiejętności o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanych w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
Adres e-mail: michal.predki@snhdrones.pl
Dariusz Fąfara
Absolwent Uniwersytetu Opolskiego oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim i Opolskim. Zawodowy treser psów (uprawnienia MEN), instruktor szkolenia psów ratowniczych oraz certyfikowany przez PSP przewodnik psa ratowniczego.
Certyfikowany instruktor pierwszej pomocy przedmedycznej.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej. Instruktor posiada wiedzę w kontekście zielonych umiejętności o charakterze zawodowym i/lub ogólnym, wykorzystywanych w obszarze "zielonej gospodarki" w oparciu o nowoczesne technologie ukierunkowane na niskoemisyjność i zasobooszczędność oraz ochronę środowiska.
Adres e-mail: dariusz.fafara@snhdrones.pl
Filip Orzeł
Absolwent studiów inżynierskich na Politechnice Poznańskiej, specjalizacja Silniki Lotnicze i Płatowce na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka. W trakcie kontynuacji kierunku na studiach magisterskich.
Ukończył Podstawowe szkolenie SPL(A) – licencja szybowcowa.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń teoretycznych i praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do pomiaru zanieczyszczeń, misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, fotografii, filmowania, inspekcji technicznych, termowizji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: filip.orzel@snhdrones.pl
Przemysław Klekowski
Wykształcenie wyższe.
Trener szkoleń praktycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe w realizacji usług z wykorzystaniem BSP.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: przemyslaw.klekowski@snhdrones.pl
Marcin Tyszecki
Wykształcenie średnie.
Trener szkoleń praktycznych. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP do misji poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, foto-wideo, inspekcji technicznych i termowizyjnych.
Wieloletnie doświadczenie w szkolnictwie mundurowym.
Doświadczenie zawodowe:
żołnierz zawodowy,
instruktor strzelectwa bojowego i sportowego.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: marcin.tyszecki@snhdrones.pl
Kacper Iwański
Absolwent studiów inżynierskich na kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa.
Trener szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego, a także szkoleń z wykorzystania BSP w usługach.
Posiada doświadczenie w realizacji usług z wykorzystaniem dronów do fotografii i filmowania oraz tworzenia i montażu materiałów promocyjnych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: kacper.iwanski@snhdrones.pl
Łukasz Czajkowski
W trakcie studiów na kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji na Politechnice Opolskiej.
Trener szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego.
Posiada doświadczenie w wykorzystaniu BSP w usługach.
Doświadczenie w realizacji usług z montażu filmów, obrabiania zdjęć oraz fotografii.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: lukasz.czajkowski@snhdrones.pl
Maurycy Hechmann
W trakcie studiów magisterskich na kierunku Geodezja i Kartografia na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
Trener szkoleń praktycznych prowadzących do posiadania kwalifikacji pilota bezzałogowego statku powietrznego.
Realizuje usługi w zakresie zbierania, analizy i opracowywania danych przestrzennych pozyskanych za pomocą technik teledetekcyjnych. Specjalizacja LiDAR i fotogrametria.
Doświadczenie zawodowe zdobyte w okresie ostatnich 5 lat.
Adres e-mail: maurycy.hechmann@snhdrones.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia Uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach na żywo prowadzonych w czasie rzeczywistym. Dodatkowo Kursanci uzyskują dostęp do autorskiej platformy e-learningowej, na której umieszczone są prezentacje z zakresu wykupionego szkolenia oraz testy wielokrotnego wyboru systematyzujące wiedzę.
Warunki uczestnictwa
Ogólne:
- Ukończony 18 r.ż.
Szkoleniowe:
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
- Szkolenie praktyczne jest realizowane na dronach należących do ośrodka.
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 23.06.2025 r. do 31.10.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z Uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego SNH Drones.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, z dostępem do Internetu lub telefon/tablet z dostępem do Internetu.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności teoretycznych i praktycznych odbędą się na terenie województwa śląskiego w zamieszczonej powyżej lokalizacji - LKS Tempo Paniówki, Działkowa, 44-177 Paniówki (okolice ul. Dworskiej 31).
Szkolenie praktyczne z misji poszukiwawczo-ratowniczych odbędzie się w miejscowości Kobiór (https://maps.app.goo.gl/g7AXaW9mifVTu927A).
Egzamin teoretyczny odbędzie się w formie stacjonarnej pod adresem:
Ul. Centralna 1, 43-210 Kobiór
Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.