Kurs Montessori - Program Żłobkowy
Kurs Montessori - Program Żłobkowy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs Montessori – Program Żłobkowy kierujemy do opiekunów pracujących w żłobkach i klubach dziecięcych, osób prowadzących tego typu placówki oraz rodziców dzieci w wieku od 0 do 3 lat.
To propozycja dla wszystkich, którzy chcą wspierać rozwój najmłodszych dzieci w duchu pedagogiki Marii Montessori.
Nasze szkolenie to także doskonałe przygotowanie dla opiekunów rozpoczynających pracę w żłobkach Montessori oraz dla każdego edukatora, który chciałby zgłębić metody tego typu pedagogiki, a tym samym wyjść poza klasyczny system edukacji.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi72
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
W trakcie kursu uczestnik poznaje metodę kształcenia dzieci zgodną z pedagogiką Marii Montessori, która stanowi punkt wyjściowy do zrozumienia oferowanego naszego sposobu edukacji. Dzięki temu zyskuje narzędzia pozwalające osiągać wyjątkowe rezultaty w pracy z dziećmi żłobkowymi na wielu płaszczyznach ich rozwoju.Dodatkowo uczestnik uczy się, jak tworzyć materiały edukacyjne zgodne z pedagogiką Montessori – będące fundamentem kompleksowego wspierania dziecka w różnych obszarach jego rozwoju.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Wiedza:Uczestnik zna podstawy teoretyczne pedagogiki Montessori, w tym założenia filozoficzne, zasady nauczania oraz etapy rozwoju dziecka. Rozumie rolę środowiska przygotowanego w procesie edukacyjnym oraz zasady pracy z pomocami Montessori. Zna kryteria obserwacji dzieci i umie je stosować w praktyce. Umiejętności: Potrafi tworzyć i zarządzać przygotowanym środowiskiem edukacyjnym zgodnym z zasadami Montessori. Umie stosować materiały Montessori w pracy dydaktycznej, wspierając rozwój indywidualny każdego dziecka. Posiada umiejętność planowania zajęć w sposób wspierający niezależność, koncentrację i ciekawość dzieci. Potrafi prowadzić obserwacje dzieci, dokumentować postępy i na ich podstawie dostosowywać proces nauczania. Umie współpracować z rodzicami w zakresie wspierania rozwoju dziecka. Kompetencje społeczne: Uczestnik wykazuje się empatią, cierpliwością i otwartością w pracy z dziećmi, rodzicami oraz współpracownikami. Działa w sposób odpowiedzialny i etyczny jako nauczyciel Montessori. Rozwija postawy wspierające indywidualność dziecka i promujące szacunek dla różnorodności. Te efekty uczenia się obejmują zarówno teoretyczną wiedzę, jak i praktyczne umiejętności oraz kompetencje społeczne, niezbędne do pracy jako nauczyciel Montessori. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w wymaganej liczbie godzin zajęć.Zaliczenie egzaminu teoretycznego i praktycznego, potwierdzającego zdobycie wymaganych efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy Program Kursu Montessori – Programu Żłobkowego:
1. Filozofia Montessori
Zapoznanie z sylwetką twórczyni tej metody Marii Montessori. Omówimy filozofię jej pedagogiki oraz postaramy się odnieść ją do współczesnego systemu nauki i rozwoju dziecka. Spróbujemy zrozumieć, jak najlepiej wykorzystać wnioski Marii tak, aby proces edukacji był korzystny dla dziecka i rozwijał jego indywidualne predyspozycje.
2. Komunikacja
w trakcie tego modułu przyjrzymy się zagadnieniom dotyczącym empatycznej komunikacji, opowiemy co ją wspiera a co uniemożliwia. Poruszymy kwestię budowania współpracy z dziećmi. Opowiemy jak udzielać informacji zwrotnej dziecku, rodzicowi czy nauczycielowi oraz jak przygotować się do trudnych rozmów z rodzicami, na czym opierać komunikację w zespole nauczycieli. Niezwykle ważna jest również porozumiewanie się w trakcie procesu adaptacji dziecka do żłobka.
3. Rozwój dziecka
Posiadanie wiedzy dotyczącej rozwoju dzieci i umiejętność praktycznego przełożenia jej na codzienne towarzyszenie dzieciom jest jednym z podstawowych kompetencji nauczyciela. To narzędzie umożliwia, nie tylko obserwację dzieci pod kątem ich zasobów i wyzwań z którymi się mierzą, ale również poszukiwanie wspierających strategii dopasowanych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. W trakcie tego modułu opowiemy jak przebiega rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny dziecka od urodzenia do trzeciego roku życia. Podpowiemy jak przeprowadzać obserwację dziecka pod kątem jego zasobów i wyzwań rozwojowych. Porozmawiamy o dziecięcych emocjach oraz jak się nimi opiekować. Uczestnicy poznają również strategie wspierające regulację dzieci w żłobku.
4. Prowadzenie grupy
W tym dziale kursu przybliżymy takie zagadnienie jak: tworzenie odpowiedniego otoczenia w klasie, opowiemy o pozytywnej współpracy z rodzicami. Uczestnicy dowiedzą się jak wygląda rozkład dnia w placówce montessoriańskiej i jak pracować z nową grupą. Poruszymy niezwykle ważne kwestie adaptacji nowego dziecka w klasie. Ponad to przybliżymy sylwetkę nauczyciela Montessori oraz omówimy ogólne zagadnienia administracyjne. Opowiemy o procesie powstawania nowej placówki. Nie zabraknie również informacji dotyczącej przygotowania odpowiedniej przestrzeni w domu dla wzmocnienia samodzielności dziecka i rozwijaniu jego motoryki dużej i małej. Nauczymy się również, jak dbać o to otoczenie, aby było zawsze przyjazne, inspirujące i dostępne dla malucha.
5. Prezentacje pomocy Montessori:
W tym module uczestnicy poznają pomoce dedykowane dzieciom od urodzenia do trzeciego roku życia zarówno w placówce Montessori jak i w domu z następujących działów: życie codzienne, sensoryka, matematyka, język.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Filozofia Montessori | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przygotowane otoczenie | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Prawne aspekty prowadzenia żłobka | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Tworzenie odpowiedniego otoczenia w domu | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Rozwój dziecka | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Rozwój dziecka | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Komunikacja dziecka z rodzicem | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Komunikacja dziecka z rodzicem | Prowadzący Ewelina Nagórka - Muhammad | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Prezentacja pomocy | Prowadzący Amanda Remidowicz | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Prezentacja pomocy | Prowadzący Amanda Remidowicz | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Prezentacja pomocy | Prowadzący Amanda Remidowicz | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Prezentacja pomocy | Prowadzący Amanda Remidowicz | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 837,40 PLN
- Koszt osobogodziny brutto48,47 PLN
- Koszt osobogodziny netto39,41 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Amanda Remidowicz
Od ponad siedmiu lat z zaangażowaniem zgłębia pedagogikę Montessori – swoją drogę rozpoczęła w żłobku Montessori, a następnie kontynuowała jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Ukończyła kursy nauczyciela Montessori na poziomie żłobkowym i przedszkolnym w Centrum Edukacji Montessori w Gdyni. Umiejętności doskonaliła m.in. w Il Mio Montessori, gdzie miała okazję doświadczyć autentycznego ducha tej metody.
W Centrum Edukacji Montessori, dzieli się wiedzą i praktyką z innymi nauczycielami. Metodę Montessori ceni za jej naturalność, indywidualne podejście do dziecka oraz za możliwość uważnej obserwacji, która pozwala lepiej zrozumieć potrzeby rozwojowe dzieci.
Jest również mamą, co zainspirowało ją do głębszego poznawania psychologii rozwoju dziecka. Od dwóch lat prowadzi własną placówkę Montessori w Bytowie – miejsce tworzone z sercem, w którym dzieci mogą rozwijać się w atmosferze szacunku, zrozumienia i radości odkrywania świata.
Ewelina Nagórka - Muhammad
Z czasem praca stała się prawdziwą pasją, która zrodziła potrzebę dalszego rozwoju i pogłębiania wiedzy. W 2017 roku ukończyła kurs nauczyciela Montessori do 3. roku życia, uzyskując dyplom, który potwierdził jej kompetencje i umożliwił dalsze, świadome kształtowanie środowiska rozwojowego dla najmłodszych.
W codziennej pracy łączy solidne przygotowanie merytoryczne z czułym, pełnym szacunku podejściem do dziecka. Jej praktyka opiera się na uważnej obserwacji, budowaniu bezpiecznych relacji oraz tworzeniu przestrzeni, w której każde dziecko może rozwijać się zgodnie ze swoim rytmem i potencjałem.
Wierzy, że żłobek to miejsce niezwykle ważne w rozwoju dziecka – to właśnie tam kształtują się fundamenty osobowości, poczucie bezpieczeństwa, otwartość na świat i relacje. Dlatego z oddaniem dba o to, by każdy dzień w żłobku był pełen ciepła, harmonii i inspiracji, a towarzyszenie dzieciom było nie tylko opieką, ale także świadomym wspieraniem ich wewnętrznego rozwoju.
Zdobytą wiedzą i doświadczeniem dzieli się również z innymi nauczycielami, wspierając ich w drodze ku głębszemu zrozumieniu filozofii Montessori oraz pracy z najmłodszymi dziećmi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
-wzory formatek albumów do samodzielnego uzupełniania w trakcie zajęć (Podręcznik w formacie edytowalnym),
-dostęp do prywatnej grupy kursantek, aby być w ciągłym kontakcie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania wobec uczestników: W celu wzięcia udziału w Kursie Uczestnik musi dysponować sprzętem komputerowym o konfiguracji sprzętowej nie słabszej niż następująca: komputer z połączeniem do Internetu (min. 512 kb/s), graficzna przeglądarka WWW obsługująca JavaScript (np. Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera) i obsługująca tzw. cookies, zainstalowane oprogramowanie do odczytu plików w formacie PDF (np. Adobe Reader).