Doskonalenie technik jazdy w trudnych warunkach - szkolenie
Doskonalenie technik jazdy w trudnych warunkach - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest dla osób dorosłych, niezależnie od doświadczenia, każdy może skorzystać ze szkolenia doskonaląc umiejętności jazdy w trudnych warunkach. Uczestnik nie musi posiadać wiedzy w zakresie niniejszego szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji25-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Doskonalenie technik jazdy w trudnych warunkach - szkolenie" do samodzielnej i bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych, co zapewni bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje potencjalne niebezpieczeństwo i odpowiednio na nie reaguje. | Kryteria weryfikacji - przewiduje sytuacje stresogenne na drodze, co powoli oswoić się z nadchodzącą sytuacją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Doskonali techniki hamowania i przyspieszania oraz odpowiedniego używania pedałów w różnych warunkach. | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje techniki hamowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zarządza sytuacjami kryzysowymi. | Kryteria weryfikacji - dobiera metodę postepowania w przypadku sytuacji kryzysowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Unikania nagłych przyspieszeń i hamowań, co pozwala na oszczędność paliwa. | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje zasady doboru prędkości do warunków atmosferycznych - wykorzystuje techniki optymalizacji prędkości jazdy w stosunku do poziomu zużycia paliwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Unika przewożenia niepotrzebnych przedmiotów, które zwiększają wagę i zużycie paliwa. | Kryteria weryfikacji - optymalizuje ilość i rodzaj przewożonego ładunku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przewiduje zachowania innych uczestników ruchu. | Kryteria weryfikacji - dobiera optymalne rozwiązania w sytuacjach niebezpiecznych na drodze spowodowane zachowaniem innych uczestników ruchu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Reaguje w trudnych warunkach atmosferycznych. | Kryteria weryfikacji - dobiera optymalne rozwiązania w sytuacjach niebezpiecznych na drodze spowodowane trudnymi warunkami jazdy- dobiera optymalne techniki jazdy pozwalające sprawować kontrolę nad pojazdem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zwiększa świadomość drogową, ucząc się zwracać uwagę na otoczenie, co pozwoli na szybsze zauważanie potencjalnych zagrożeń. | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje rozwiązania pozwalające na skuteczne monitorowanie sytuacji na drodze | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zyskuje umiejętność zarządzania stresem. | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje metody i techniki radzenia sobie w sytuacjach stresowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Zyskuje zwiększoną pewność siebie za kierownicą, łącząc umiejętności defensywnej jazdy z eco-drivingiem, co prowadzi do większego komfortu i pewności. | Kryteria weryfikacji - wykorzystuje umiejętności i techniki, które zapewniają komfort i pewność podczas jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pierwsza pomoc w teorii i praktyce
Wprowadzenie do jazdy defensywnej
- Omówienie definicji jazdy defensywnej
- Znaczenie jazdy defensywnej w kontekście bezpieczeństwa na drodze
- Krótkie wprowadzenie do teorii poślizgu i dynamiki pojazdu
Teoria poślizgu
- Typy poślizgów: poślizg kontrolowany, poślizg nadsterowny, podsterowny
- Przyczyny poślizgu: warunki atmosferyczne, błędy kierowcy, stan nawierzchni
- Techniki zapobiegania poślizgom
Praktyczne umiejętności jazdy defensywnej na torze poślizgowym
- Podstawowe manewry
- Utrzymanie kontroli nad pojazdem w warunkach poślizgu
- Ćwiczenia na torze: hamowanie w poślizgu, unikanie przeszkód, „test łosia”, slalom, omijanie przeszkód, wychodzenie z poślizgu (po sztucznym wprowadzeniu w poślizg), nagłe hamowanie (przed przeszkodą), radzenie sobie w sytuacji podsterowności i nadsterowności, troleje
- Symulacje sytuacji awaryjnych: dachowanie i symulacja zderzeń
- Symulacje nagłych manewrów: nagłe hamowanie, zmiana pasa ruchu
- Ćwiczenia na torze: jak radzić sobie z poślizgiem w różnych warunkach (mokro, ślisko)
- Techniki jazdy defensywnej
- Użycie lusterka i obserwacja otoczenia
- Utrzymywanie bezpiecznej odległości od innych pojazdów
- Planowanie trasy i przewidywanie zachowań innych kierowców
- Omówienie popełnionych błędów i wskazówki do poprawy
- Dyskusja na temat doświadczeń uczestników
Walidacja efektów
Szkolenie adresowane jest osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kompetencje, umiejętności lub kwalifikacji w zakresie niniejszego szkolenia. Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych. Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 3. Realizacja zadań będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Pierwsza pomoc w teorii i praktyce | Prowadzący Łukasz Toborek | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Wprowadzenie do jazdy defensywnej. Teoria poślizgu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Praktyczne umiejętności jazdy defensywnej na torze poślizgowym - cz. 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Praktyczne umiejętności jazdy defensywnej na torze poślizgowym - cz. 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja usługi | Prowadzący Dariusz Kowalczyk | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto244,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto244,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Kowalczyk
Łukasz Toborek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały opracowane przez trenera.
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć.
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
- Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych.
- Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983).
- Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.