Szkolenie Proces skutecznej sprzedaży – od podstaw do średniozaawansowanego
Szkolenie Proces skutecznej sprzedaży – od podstaw do średniozaawansowanego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- pracowników działów sprzedaży
- działów handlowych
- przedstawicieli handlowych
- regionalnych kierowników sprzedaży
- menedżerów sprzedaży i innych osób związanych ze sprzedażą.
- osób bez dotychczasowego doświadczenia zawodowego w tym obszarze, jak i osób już pracującym w sprzedaży, które chcą uporządkować, pogłębić i poszerzyć swoje kompetencje w kluczowych obszarach sprzedażowych.
- Szkolenie dedykowane jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia procesu sprzedaży, od analizy potrzeb klienta, poprzez prezentację oferty, aż po finalizację transakcji i obsługę potransakcyjną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych przez klientów | Kryteria weryfikacji Omawia różnice między decyzjami opartymi na rozumie a emocjach oraz wskazuje trzy elementy wpływające na satysfakcję klienta (potrzeby merytoryczne, psychologiczne, proceduralne). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy procesu sprzedaży oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i omawia poszczególne etapy procesu sprzedaży, w tym różnice między krótkimi a długimi cyklami sprzedażowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje potrzeby klientów i stosuje odpowiednie techniki zadawania pytań | Kryteria weryfikacji Przeprowadza rozmowę badawczą z klientem, stosując techniki parafrazy i aktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się prezentuje oferty w oparciu o język korzyści i dostosowanie do potrzeb klienta | Kryteria weryfikacji przygotowuje i prezentuje ofertę, uwzględniając korzyści klienta oraz angażując go w proces sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki argumentacji | Kryteria weryfikacji rozpoznaje i skutecznie odpowiada na obiekcje klienta, stosując odpowiednie techniki argumentacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technik cross-sellingu i up-sellingu oraz planuje obsługę potransakcyjnej | Kryteria weryfikacji identyfikuje okazje do cross-sellingu i up-sellingu oraz opracować plan obsługi klienta po zakończeniu transakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
Liczba godzin praktycznych:12h
Liczba godzin teoretycznych: 4h
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, case study, ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz symulacje rozmów handlowych. Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja oraz interaktywne: quizy i chat.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Dodatkowo jest możliwość podniesienia kompetencji na szkoleniu „Skuteczna sprzedaż dla zaawansowanych od średniozaawansowanego i zaawansowanego.”
Warto skorzystać z obu cyklów szkoleń.
Szkolenie dedykowane jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
DZIEŃ I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji
BLOK I Wprowadzenie do sprzedaży (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie)
- Rozpoczęcie szkolenia, ćwiczenie wprowadzające (ice breaker).
- Trójkąt satysfakcji klienta – potrzeby merytoryczne, psychologiczne, proceduralne.
- Rozum kontra emocje – podejmowanie decyzji zakupowych.
BLOK II Proces sprzedaży (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Etapy procesu sprzedaży.
- Specyfika krótkich i długich cyklów sprzedaży – rozłożenie sił.
- Przygotowanie do procesu sprzedaży – dlaczego nie warto go pomijać?
- Warsztat pracy handlowca.
BLOK III Badanie potrzeb klienta (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Jak i o co pytać, żeby sprzedawać - pytania w badaniu potrzeb.
- Parafraza i inne narzędzia w sytuacjach sprzedażowych.
- Wypracowanie zestawu narzędzi do wykorzystania w realiach sprzedażowych każdego z uczestników.
BLOK IV Prezentowanie oferty (teoria i praktyka; case study, dyskusja, mini-wykład, ćwiczenie)
- Prezentacja rozwiązania problemu klienta.
- Edukowanie klienta i sprzedaż doradcza.
- Czym jest język korzyści i jak się nim posługiwać?
- Angażowanie klienta w proces sprzedaży.
DZIEŃ II
BLOK I Trening handlowy – badanie potrzeb i prezentacja oferty (praktyka; symulacje rozmów handlowych)
- Przygotowanie do rozmów.
- Wyznaczenie oczekiwanych rezultatów (celów) rozmów z klientami.
- Symulacje rozmów handlowych.
- Omówienie z informacją zwrotną dla uczestników.
BLOK II Obiekcje i jak sobie z nimi radzić (teoria i praktyka; ćwiczenia, dyskusja moderowana, mini-wykład)
- Najczęściej pojawiające się obiekcje.
- Zastrzeżenia klienta a gierki handlowe – jak się nie dać zmanipulować?
- Sposoby reagowania na konkretne obiekcje – schemat i wypracowanie konkretnych rozwiązań.
- Cena a wartość – budowanie wartości w oczach klienta.
BLOK III Zamknięcie transakcji (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Fakty i mity o zamykaniu sprzedaży.
- Sygnały gotowości do zakupu.
- Zamknięcie transakcji a kontraktowanie dalszych działań.
- Zamykanie transakcji w sprzedaży prostej i złożonej.
- Czym jest reaktancja i jak jej nie wzbudzać w kliencie?
BLOK IV Podsumowanie i utrwalenie (praktyka i teoria; mini-wykład, dyskusja moderowana, ćwiczenie)
- Zwiększanie wartości transakcji: cross-selling i up-selling
- Obsługa potransakcyjna i jej rola w rozwoju współpracy z klientem.
- Podsumowanie i utrwalenie wiedzy.
- Stworzenie indywidualnego planu działania do wdrożenia po szkoleniu.
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 BLOK I Wprowadzenie do sprzedaży (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 BLOK II Proces sprzedaży (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 BLOK III Badanie potrzeb klienta (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 BLOK IV Prezentowanie oferty (teoria i praktyka; case study, dyskusja, mini-wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 BLOK I Trening handlowy – badanie potrzeb i prezentacja oferty (praktyka; symulacje rozmów handlowych) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 BLOK II Obiekcje i jak sobie z nimi radzić (teoria i praktyka; ćwiczenia, dyskusja moderowana, mini-wykład) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 BLOK III Zamknięcie transakcji (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 BLOK IV Podsumowanie i utrwalenie (praktyka i teoria; mini-wykład, dyskusja moderowana, ćwiczenie) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 720,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 720,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dagmara Tyc
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Ma szesnastoletnie doświadczenie na stanowiskach handlowych
i menedżerskich w następujących obszarach: sprzedaż i obsługa klienta na rynkach krajowych i międzynarodowych, zarządzanie zespołem, negocjacje handlowe z klientami i dostawcami. Pracowała na stanowiskach: Menedżer Oddziału, Kierownik Działu Handlowego, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Izby Gospodarczej. Jako handlowiec i menedżer współpracowała z firmami produkcyjnymi oraz usługowo-handlowymi. Jako Dyrektor Polskiej Izby Gospodarczej Rusztowań współpracowała
z instytucjami państwowymi i naukowymi, organizacjami krajowymi i międzynarodowymi, organizowała konferencje naukowo-techniczne, ogólnopolskie i międzynarodowe wydarzenia branżowe oraz była członkiem zespołu redakcyjnego pisma branżowego.
Ukończyła studia podyplomowe Zarządzanie sprzedażą na rynkach krajowych i międzynarodowych w Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademię Trenera Biznesu i Akademię Trenera Biznesu dla Zaawansowanych w Wyższej Szkole Bankowej. Absolwentka studiów magisterskich w zakresie języka rosyjskiego na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego.Ukończyła semestralne studia w Instytucie Języka Rosyjskiego im. A. Puszkina w Moskwie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem
- Włączona kamera oraz dostęp do mikrofonu
Niespełnienie powyższych może skutkować brakiem dofinansowania
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie nagrań wideo, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
- Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Organizator nie udostępnia nagrań Uczestnikom po szkoleniu.
Regulamin świadczenia usług szkoleniowych znajduje się na stronie:
https://digitalbrand.com.pl/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rekomendowane warunki techniczne:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Szkolenie realizowane jest na platformie ClickMeeting. 3 dni przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link do szkolenia.
- Link jest aktywny od rozpoczęcia szkolenia do daty jego zakończenia
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Należy korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
- Aby mieć pewność, że możemy wziąć udział w wydarzeniu bez jakichkolwiek problemów, warto przed szkoleniem sprawdzić działanie platformy, dźwięku i kamery za pomocą udostępnionego podczas logowania Testu konfiguracji systemu i postępować zgodnie z instrukcją
- Działająca kamera i mikrofon w celu POTWIERDZENIA I UDOKUMENTOWANIA SWOJEJ OBECNOŚCI PODCZAS SZKOLENIA (warunek obligatoryjny dla szkoleń z dofinansowaniem)
- Urządzenie pozwalające na swobodny udział w szkoleniu (laptop/tablet/telefon – preferowany laptop/komputer)
- Stabilne połączenie z Internetem
- Rekomendujemy, aby podczas szkolenia móc korzystać z dwóch monitorów – na jednym, żeby była wyświetlane szkolenie i prezentowane funkcjonalności, na drugim będą Państwo mogli pracować niemalże jednocześnie wraz z Trenerem. Drugim monitorem może być drugi komputer, telewizor lub tablet.
Instrukcja “Jak korzystać z programu Clickmeeting” znajduje się na stronie:
- w formie filmu instruktażowego:
- https://www.youtube.com/watch?v=BCq6KzIVhdo
- w formie Instrukcji pdf na stronie
- https://digitalbrand.com.pl/