Efektywna sprzedaż w sklepach typu DIY – techniki argumentacji, prezentacji i zamknięcia sprzedaży
Efektywna sprzedaż w sklepach typu DIY – techniki argumentacji, prezentacji i zamknięcia sprzedaży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta w sklepach typu DIY, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe oraz osoby zainteresowane zdobywaniem wiedzy i umiejętności
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego wykorzystania kluczowych technik sprzedażowych, w tym budowania relacji, badania potrzeb, prezentacji ofert i zamykania sprzedaży w kontakcie z klientem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe techniki wpływu społecznego – społeczny dowód słuszności, zasada autorytetu, kontrast i zasada wzajemności ustępstw | Kryteria weryfikacji Definiowanie technik wpływu społecznegoRozpoznaje każdą z technik w rzeczywistych sytuacjach społecznych (np. reklamy, negocjacje, interakcje międzyludzkie) Omawia sytuacje, w których dana technika wpływu społecznego jest najczęściej wykorzystywana | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje sposoby nawiązywania relacji poprzez pierwsze wrażenie i podobieństwo | Kryteria weryfikacji Prawidłowo definiuje pojęcia „pierwsze wrażenie” i „podobieństwo” w kontekście nawiązywania relacjiIdentyfikuje czynniki wpływających na pierwsze wrażenie Wyjaśnia mechanizm podobieństwa w relacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje potrzeby klienta | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeb klientaOpisuje różnice w potrzebach klientów w zależności od segmentu rynku (np. indywidualni vs. biznesowi, młodzi vs. seniorzy) Dopasowuje oferty do potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje proces badania potrzeb z wykorzystaniem pytań otwartych i zamkniętych | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnianie pytań otwartych i zamkniętychDobiera pytań do badania potrzeb Tworzy struktury procesu badania potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prezentuje produkt zgodnie z zasadami kontrastu i kotwiczenia wartości. | Kryteria weryfikacji Rozumie zasady kontrastu i kotwiczeniaUmiejętnie zestawia produkt z innymi opcjami Wykorzystuje kotwiczenia wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia wartość produktu poprzez zastosowanie społecznego dowodu słuszności oraz autorytetu | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia mechanizm społecznego dowodu słuszności i zasady autorytetu w kontekście sprzedaży i marketinguStosuje zasady autorytetu Umiejętnie wykorzystuje te techniki w rozmowie sprzedażowej, prezentacji produktu lub materiałach marketingowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje sygnały zakupu oraz dostosowuje techniki zamykania sprzedaży | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje werbalne i niewerbalne sygnały świadczące o gotowości klienta do zakupu (np. pytania o cenę, dostępność, warunki zakupu)Wybiera odpowiednią technikę zamykania sprzedaży w zależności od typu klienta Skutecznie prowadzi klienta do decyzji zakupowej bez presji Monitoruje skuteczność stosowanych technik zamykania sprzedaży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje relacje z klientami oparte na zaufaniu i personalizacji kontaktu | Kryteria weryfikacji Rozumie znaczenie relacji z klientemWykorzystuje informacje o kliencie do dostosowania komunikacji i oferty Stosuje aktywne słuchanie i okazuje zrozumienie dla potrzeb klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje gotowość do reagowania na potrzeby klientów | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i rozumie różnorodne potrzeby klientówStosuje aktywne słuchanie, potwierdzając zrozumienie potrzeb klienta Reaguje na potrzeby klienta w sposób szybki i adekwatny do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi:
Tematy zajęć edukacyjnych | Opis treści – kluczowe punkty szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych | Ilość godzin |
Podstawy decyzji klienta i budowanie relacji | System 1 i System 2 wg Kahnemana; automatyczne vs. świadome procesy decyzyjne; pierwsze wrażenie i podobieństwo | 1 |
Badanie potrzeb i język korzyści | Rodzaje potrzeb: uświadomione, nieuświadomione, obecne, przyszłe; pytania otwarte i zamknięte; personalizacja oferty | 1 |
Prezentacja produktu | Zasada kontrastu; kotwiczenie wartości; przedstawianie ceny; wpływ przez doświadczenie | 2 |
Argumentacja handlowa | Społeczny dowód słuszności; zasada autorytetu | 2,5 |
Zamknięcie sprzedaży | Sygnały zakupu; zasada wzajemności i ustępstw; techniki zamykania transakcji | 1.5 |
Zajęcia odbywają się w godzinach dydaktycznych (45 minut zajęć + przerwy)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Podstawy decyzji klienta i budowanie relacji, Badanie potrzeby | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 przerwa | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Język korzyści, Prezentacja produktu | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 przerwa | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Prezentacja produktu, Argumentacja handlowa | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 przerwa | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zamknięcie sprzedaży | Prowadzący Michał Kassin - Lenik | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto442,80 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto55,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kassin - Lenik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Wyciąg z prezentacji w formie PDF
- Skrypt szkoleniowy (wydruk) zawierający kluczowe zasady i techniki sprzedażowe i ćwiczenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem otrzymania dofinansowania na opisane szkolenie jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych. Informacje o Operatorach dostępne są na stronie Bazy Usług Rozwojowych https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/site/site/dofinansowania-bur/#programy-krajowe