Zarządzanie zespołem R&D
Możliwość dofinansowania
Zarządzanie zespołem R&D
Numer usługi 2025/03/24/135610/2645798
6 150,00 PLN
brutto
5 000,00 PLNnetto
384,38 PLNbrutto/h
312,50 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
project manager, dyrektor techniczny, dyrektor do spraw rozwoju, osoby z działu HR, lead engineer, CEO, CTO.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji28-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem R&D oraz projektami realizowanymi przez ten zespół w taki sposób aby spełnione były wymagania czasowe i kosztowe projektu na co składa się m.in: prawidłowa koordynacja zadań, dobór zadań do kompetencji zespołu, reagowanie na zamiany oraz problemy w trakcie realizacji projektu, planowanie zadań, współpraca z innymi filiami firm a także dialog z klientem - te aspekty są poruszane na szkoleniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie definicję zespołu R&D oraz pojęcie projektu i zarządzania nim. | Kryteria weryfikacji Test z danego modułu szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować narzędzia typu Kanban w celu wizualizacji toku prac. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wie w jaki sposób zarządzać czasem w projekcie/projektach. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik umiejętnie dobiera zadania do zespołu na podstawie ich kompetencji i mocnych stron. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wie w jaki sposób zaplanować realizację projektu. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik zna metody badania kompetencji zespołu. | Kryteria weryfikacji Test z danego modułu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi jasno zdefiniować potrzeby projektowe. | Kryteria weryfikacji Test z danego modułu szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi efektywnie zarządzać zmianą w projekcie oraz reagować na nieprzewidziane sytuacje. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wie w jaki sposób raportować postęp prac. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik zna metody ciągłego poprawiania efektywności i zadowolenia zespołu oraz wdraża je efektywnie. | Kryteria weryfikacji Debata - ćwiczenia tablicowe. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Certyfikat poświadczający nabycie kompetencji zawiera taki opis.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Certyfikat poświadczający nabycie kompetencji zawiera taki opis.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Dodatkowe pliki
Program
Program
- Wprowadzenie do zarządzania zespołem
- realizacja projektu
- czym jest projekt?
- źródła projektów
- realizacja projektów
- produkty projektów
- definiowanie celów
- kroki milowe, gate’y projektowe
- definiowanie zadań
- podstawy współpracy i komunikacji w zespole
- biuro R&D - charakterystyka
- realizacja projektu
- Stanowiska i hierarchia w zespołach
- charakterystyka stanowisk w zespołach R&D na podstawie biura konstrukcyjnego urządzeń elektronicznych
- odpowiedzialność
- definiowanie celów
- Kompetencje oraz ich wpływ na realizację projektu
- charakterystyka kompetencji zespołu - poznaj swój zespół
- ćwiczenie - badanie kompetencji, przypisanie kompetencji do zadań projektowych
- metody określania kompetencji
- budowanie kompetencji
- ćwiczenie - zbuduj kompetencje swojego zespołu
- dobór zadań do kompetencji
- charakterystyka kompetencji zespołu - poznaj swój zespół
- Osobowości, ich cechy i wpływ na pracę zespołu
- przegląd osobowości i ich wpływu na realizację zadań
- ćwiczenie - dobór zadań vs osobowość projektanta
- przegląd osobowości i ich wpływu na realizację zadań
- Synchronizacja zadań i czasu
- metodologie zarządzania zespołem
- dlaczego Agile nie działa?
- dyskusja
- adaptacja zespołu
- wskaźniki jakości w zakresie synchronizacji zadań i czasu
- ścieżka krytyczna
- działania sabotujące metodologie harmonogramowania i wizualizacji prac i jak sobie z nimi radzić
- dlaczego Agile nie działa?
- raportowanie realizacji zadań (słowne/pisemne)
- sesje synchronizacji
- zakres raportowania
- dostosowanie treści
- trudności projektowe - jak minimalizować negatywne skutki
- niska jakość projektu
- brak czasu
- zmiany w zakresie funkcjonalnym
- metodologie zarządzania zespołem
- Patologie w zakresie realizacji projektu
- marnotrawienie czasu
- nieefektywne i rozmyte dyskusje
- chaotyczne planowanie działań - mikromanagement
- zarządzanie zmianą
- błędy w delegowaniu zadań
- wrzutki i wielowątkowość
- kwestie osobowe członków zespołu
- słownictwo, postępowanie i autonomiczne decyzje
- “zastanawiam się nad….”
- “muszę to przemyśleć…”
- “spotkajmy się to przegadać…”
- pozorne zapracowanie
- sleepersi
- decyzyjność
- inne elementy składowe
- zakupy na potrzeby prac R&D
- podejmowanie decyzji strategicznych
- spotkania projektowe
- ćwiczenie - usprawnianie procesów w zakresie zadań inżynierskich
- marnotrawienie czasu
- Rekrutacje
- kogo potrzebuję?
- jak mogę to osiągnąć?
- wdrożenie do zespołu - dyskusja
- Dobre i sprawdzone praktyki
- mentoring inżynierski
- dialog z klientem
- raportowanie do przełożonych
- szkolenia zespołu - jakie wybrać, które cechy rozwijać?
- podział obowiązków w złożonych projektach
- prowadzenie sesji synchronizacji - Kanban, Agile
- wyciąganie wniosków
- metody ciągłego poprawiania efektywności i zadowolenia zespołu
- informacja zwrotna od zespołu
- Podsumowanie materiału/czas na dyskusję
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 9
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie do zarządzania zespołem | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Stanowiska i hierarchia w zespołach | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Kompetencje oraz ich wpływ na realizację projektu | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Osobowości, ich cechy i wpływ na pracę zespołu | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Synchronizacja zadań i czasu | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Patologie w zakresie realizacji projektu | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Rekrutacje | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Dobre i sprawdzone praktyki | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Podsumowanie materiału/czas na dyskusję | Prowadzący Rafał Stępień | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto384,38 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Rafał Stępień
Jestem konstruktorem elektronikiem, pasjonatem z ponad 15-letnim doświadczeniem. Posiadam tytuł doktora inżyniera w zakresie nauk technicznych w specjalizacji elektronika. Jestem absolwentem i byłym pracownikiem naukowym Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej, gdzie przez okres pięciu lat prowadziłem zajęcia teoretyczne oraz laboratoryjne z teorii obwodów, elektroniki, telekomunikacji oraz przetwarzania sygnałów. Od ponad 12 lat projektuję praktyczne układy elektroniczne.
Moje doświadczenie zawodowe jako konstruktora elektroniki to ponad 12 lat w projektowaniu urządzeń elektronicznych.
W latach 2017 - 2019 pełniłem rolę głównego inżyniera w zakresie konstrukcji elektronicznych w projekcie DABCAST finansowanego w ramach funduszy programu Horizon 2020 finansowanego z UE.
Byłem również odpowiedzialny za projekt oraz wdrożenie prototypowego systemu wykorzystującego Internet Rzeczy w Polskiej Stacji Polarnej Hornsund na Spitsbergenie.
Od 2019 roku zrealizowałem 15 szkoleń zamkniętych i otwartych (głównie w formie szkoleń stacjonarnych) a także wiele sesji doradztwa technicznego. W trakcie szkolenia kładę nacisk na jego praktyczne aspekty, tak aby uczestnik mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w prowadzonych przez siebie projektach.
Moje doświadczenie zawodowe jako konstruktora elektroniki to ponad 12 lat w projektowaniu urządzeń elektronicznych.
W latach 2017 - 2019 pełniłem rolę głównego inżyniera w zakresie konstrukcji elektronicznych w projekcie DABCAST finansowanego w ramach funduszy programu Horizon 2020 finansowanego z UE.
Byłem również odpowiedzialny za projekt oraz wdrożenie prototypowego systemu wykorzystującego Internet Rzeczy w Polskiej Stacji Polarnej Hornsund na Spitsbergenie.
Od 2019 roku zrealizowałem 15 szkoleń zamkniętych i otwartych (głównie w formie szkoleń stacjonarnych) a także wiele sesji doradztwa technicznego. W trakcie szkolenia kładę nacisk na jego praktyczne aspekty, tak aby uczestnik mógł wykorzystać zdobytą wiedzę w prowadzonych przez siebie projektach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1) Prezentacja typu PowerPoint
2) Karty pracy do ćwiczeń i dyskusji
Informacje dodatkowe
Materiały szkoleniowe udostępniane są najpóźniej w dniu szkolenia.
Szkolenie kończy się wystawieniem certyfikatu poświadczającego nabycie kompetencji z zakresu szkolenia.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
ul. Muchoborska 10
54-424 Wrocław
woj. dolnośląskie
Hotel Diament, Wrocław
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Rafał Stępień
E-mail
kontakt@doktortronik.pl
Telefon
(+48) 693 264 978