Szkolenie ITIL4® Foundation z egzaminem
Szkolenie ITIL4® Foundation z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie ITIL® 4 Foundation jest skierowane do specjalistów IT, menedżerów, kierowników projektów oraz analityków odpowiedzialnych za zarządzanie usługami informatycznymi. Jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem w IT, jak i tych, które dopiero rozpoczynają karierę w branży i chcą zrozumieć nowoczesne podejście do zarządzania usługami i chcących wdrożyć najlepsze praktyki ITIL®.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój oraz Projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia ITIL® 4 Foundation jest przygotowanie Uczestników do samodzielnego zarządzania usługami IT w oparciu o najnowsze i najlepsze praktyki ITIL®. Uczestnicy zdobędą wiedzę o kluczowych koncepcjach ITIL®, takich jak system wartości usług (SVS), cztery wymiary zarządzania usługami oraz zarządzanie ryzykiem, kosztami i wynikami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje kluczowe pojęcia z zakresu zarządzania usługami IT. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia takie jak usługi, produkty, wartość, użyteczność i gwarancja.Wyjaśnia, czym jest współtworzenie wartości oraz kto pełni rolę odbiorcy usług. Określa relację między kosztami, ryzykiem i wynikami usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje cztery wymiary zarządzania usługami. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak organizacje i ludzie wpływają na zarządzanie usługami.Charakteryzuje rolę informacji i technologii w zarządzaniu usługami. Wskazuje znaczenie partnerów, dostawców, strumieni wartości i procesów w kontekście usług IT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe zasady ITIL® w zarządzaniu usługami IT. | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje zasady, takie jak koncentracja na wartości, prostota i praktyczność, optymalizacja i automatyzacja.Wyjaśnia, jak zasady te wspierają efektywność zarządzania usługami IT. Stosuje podejście interakcyjne oraz zasady współpracy w zarządzaniu procesami IT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje system wartości usług (SVS) w ITIL®. | Kryteria weryfikacji Definiuje elementy składowe systemu wartości usług (SVS).Charakteryzuje łańcuch wartości usług, w tym etapy: planowanie, angażowanie, doskonalenie, projektowanie, uzyskanie/tworzenie oraz dostarczanie i wspieranie. Wyjaśnia, jak SVS wspiera organizacje w dostarczaniu wartości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia cele i kluczowe pojęcia praktyk ITIL® związanych z bezpieczeństwem i relacjami. | Kryteria weryfikacji Definiuje zarządzanie bezpieczeństwem informacji i jego rolę w ochronie danych organizacji.Wskazuje znaczenie zarządzania relacjami z interesariuszami i dostawcami w usługach IT. Opisuje, jak zarządzać zasobami IT, by zapewnić ciągłość operacyjną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje praktyki monitorowania i zarządzania incydentami oraz problemami. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia proces zarządzania incydentami, w tym ich identyfikację i przywracanie usług.Rozróżnia zarządzanie problemami i incydentami, wskazując ich wpływ na usługi IT. Opisuje kroki w rozwiązywaniu problemów technicznych i minimalizowaniu ich skutków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje praktyki zarządzania konfiguracją usług i wydaniami. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak kontrola zmian i zarządzanie konfiguracją usług wpływają na stabilność systemów IT.Opisuje proces zarządzania wydaniami i wdrożeniami, zapewniający bezpieczne aktualizacje systemów. Charakteryzuje zarządzanie zasobami IT w kontekście aktualizacji i konserwacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady działania centrum obsługi użytkowników (Service Desk). | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę Service Desk w zarządzaniu incydentami i wnioskami o usługi.Opisuje, jak centrum obsługi użytkowników współpracuje z innymi działami w organizacji. Charakteryzuje kanały komunikacji wykorzystywane przez Service Desk. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza poziomem usług zgodnie z umowami SLA. | Kryteria weryfikacji Definiuje zarządzanie poziomem usług i jego rolę w zapewnianiu zgodności z umowami SLA.Opisuje proces monitorowania i raportowania poziomów usług. Wskazuje narzędzia do analizy wydajności i efektywności świadczonych usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija strategię ciągłego doskonalenia usług IT. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie ciągłego doskonalenia w ITIL® dla optymalizacji procesów.Definiuje kroki w cyklu doskonalenia usług, od identyfikacji problemów po wdrażanie usprawnień. Opisuje narzędzia do monitorowania i analizy wyników usług w celu ich udoskonalania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPeopleCert
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAXELOS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie ITIL® 4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający w nowoczesne podejście do zarządzania usługami IT, oparte na najnowszej wersji zbioru najlepszych praktyk ITIL®. Uczestnicy poznają kluczowe koncepcje, takie jak system wartości usług (SVS) oraz cztery wymiary zarządzania usługami. ITIL® 4 kładzie nacisk na zarządzanie usługami jako łańcuchami wartości, od zapotrzebowania do dostarczania mierzalnych korzyści. Kurs pozwala na zrozumienie i optymalizację procesów w organizacji, umożliwiając współtworzenie wartości z interesariuszami w zgodzie z misją i wizją organizacji.
Szkolenie składa się z wykładów oraz ćwiczeń samodzielnych i grupowych.
STRUKTURA KURSU:
Kurs obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 min) prowadzonych na żywo (on-line), na platformie Microsoft Teams, na żywo z trenerem.
Szkolenie jest realizowane w ciągu 2 dni, po 8 godz. dydaktycznych dziennie.
Czas trwania przerw nie wlicza się do ogólnej liczby godzin trwania usługi szkoleniowej.
Trener ma możliwość przesunięcia przerw, tak aby dostosować harmonogram do potrzeb uczestników.
Po zakończeniu szkolenia odbędzie się egzamin, który trwa 1 godz.
Łączny czas trwania usługi rozwojowej to 17 godzin dydaktycznych.
Egzamin odbędzie się on-line, w systemie egzaminacyjnym PeopleCert®.
Uczestnik otrzymuje indywidualny kod umożliwiający rejestrację egzaminu.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik indywidualnie zapisuje się na egzamin na platformie PeopleCert w dostępnym dniu i godzinie. Egzamin musi się odbyć najpóźniej do dnia zakończenia realizacji usługi w BUR.
W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu ITIL4® Foundation, Uczestnik otrzymuje Certyfikat ITIL4® Foundation, który jest ważny przez okres 3 lat.
Zgodnie z zasadami jednostki akredytującej PeopleCert®, szkolenie należy zakupić w pakiecie egzaminacyjnym, w skład którego wchodzi voucher na egzamin oraz podręcznik.
Koszt zakupu pakietu wliczony jest w cenę szkolenia:
Egzamin ITIL® 4Foundation
- Egzamin odbywa się online i trwa godzinę.
- Składa się z pytań testowych jednokrotnego wyboru.
- Aby zdać egzamin, należy uzyskać co najmniej 26 punktów z możliwych 40.
- Podczas egzaminu nie można korzystać z podręczników ani materiałów szkoleniowych.
Voucher na egzamin | Egzamin ITIL® 4Foundation - egzamin odbywa się w formie on-line | 2040 PLN |
Oficjalne Materiały Szkoleniowe (OTM), | Oficjalne Materiały Szkoleniowe PeopleCert |
Program szkolenia:
Zrozumienie kluczowych pojęć z zakresu zarządzania usługami
- Kluczowe koncepcje
- Usługi i produkty
- Wartość
- Użyteczność i gwarancja
- Współtworzenie wartości
- Organizacje
- Odbiorcy usług
- Rezultaty
- Koszty
- Ryzyka
- Oferty usług
Zrozumienie czterech wymiarów zarządzania usługami
- Cztery wymiary zarządzania usługami
- Organizacje i ludzie
- Informacja i technologia
- Partnerzy i dostawcy
- Strumienie wartości i procesy
- Czynniki zewnętrzne
Podstawowe zasady
- Skoncentrowanie się na wartości
- Zacznij od stanu bieżącego
- Postępuj interakcyjnie, wykorzystując informacje zwrotne
- Współpracuj i promuj widoczność
- Myśl i pracuj całościowo
- Zadbaj o prostotę i praktyczność
- Optymalizuj i automatyzuj
Zrozumienie celu i komponentów systemu wartości usług ITIL
- System wartości usług (SVS)
- Elementy systemu wartości usług
Łańcuch wartości usług
- Planowanie
- Doskonalenie
- Angażowanie
- Projektowanie i Przekazywanie
- Uzyskanie / Tworzenie
- Dostarczanie i Wspieranie
Cele i kluczowe pojęcia 15 praktyk ITIL
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Zarządzanie relacjami
- Zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie zasobami IT
- Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
- Zarządzanie wydaniami
- Zarządzanie konfiguracją usług
- Zarządzanie wnioskami o usługi
- Zarządzanie wdrażaniem
Zrozumienie 7 praktyk ITIL
- Ciągłe doskonalenie
- Umożliwianie zmian
- Zarządzanie poziomem usług
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie problemami
- Service Desk
- Kanały Service Desk
SOFTRONIC Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania w przypadku niezebrania się minimalnej liczby Uczestników tj. 6 osób.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 431,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto201,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto164,12 PLN
- W tym koszt walidacji brutto2 509,20 PLN
- W tym koszt walidacji netto2 040,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia " ITIL4® Foundation" otrzymają akredytowane materiały szkoleniowe od Softronic, dostępne w polskiej wersji językowej oraz e-Booka - Podręcznik w formie e-Booka co ułatwi zrozumienie i przyswajanie wiedzy. Materiały te są kompleksowo przygotowane, aby wspierać naukę i przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego, obejmując wszystkie kluczowe aspekty metodologii ITIL4® .
Warunki uczestnictwa
EGZAMIN WYMAGANY - ITIL® 4 Foundation
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój;
Usługa jest skierowana również do Uczestników Projektu MP.
EGZAMIN WYMAGANY - ITIL® 4 Foundation
UWAGA! Przed dokonaniem zgłoszenia / złożeniem wniosku o dofinansowanie prosimy o kontakt z SOFTRONIC w celu potwierdzenia terminu szkolenia oraz dostępności miejsc: e-mail: softronic@softronic.pl lub tel. 61 865 88 40
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule distance learning - szkolenie on-line w czasie rzeczywistym, w którym możesz wziąć udział z każdego miejsca na świecie.
Szkolenie obywa się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams, która umożliwia transmisję dwukierunkową, dzięki czemu Uczestnik może zadawać pytania i aktywnie uczestniczyć w dyskusji. Uczestnik, który potwierdzi swój udział w szkoleniu, przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, otrzyma link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Wymagania sprzętowe:
- komputer z dostępem do internetu o minimalnej przepustowości 20Mb/s.
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio - słuchawki/głośniki oraz mikrofon.
- zainstalowana przeglądarka internetowa - Microsoft Edge/ Internet Explorer 10+ / Google Chrome 39+ (sugerowana) / Safari 7+
- aplikacja MS Teams może zostać zainstalowana na komputerze lub można z niej korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej