Komunikacja interpersonalna - sztuka porozumiewania się w środowisku medycznym.
Komunikacja interpersonalna - sztuka porozumiewania się w środowisku medycznym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są przede wszystkim pracownicy służby zdrowia, w tym lekarze, pielęgniarki, farmaceuci, oraz pracownicy administracyjni. Usługa ta jest także skierowana do studentów kierunków medycznych i paramedycznych, którzy przygotowują się do pracy w branży. Ponadto, istotną grupą docelową są menedżerowie ochrony zdrowia i osoby zarządzające placówkami medycznymi, dla których skuteczna komunikacja jest kluczowa w zapewnieniu sprawnego funkcjonowania zespołów oraz wysokiej jakości opieki nad pacjentami.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kompetencji w zakresie efektywnej komunikacji-Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania, formułowania treści i
argumentacji.
-Kształtowanie świadomości znaczenia emocji w komunikacji i budowaniu
relacji.
-Wyposażenie uczestników w narzędzia do budowania wartościowych i
opartych na zaufaniu relacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej w środowisku medycznym. Uczestnik posiada wiedzę w zakresie programu szkolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować, zdefiniować i wyjaśnić kluczowe zasady komunikacji interpersonalnej w kontekście medycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Wprowadzenie do tematu szkolenia
- Czym jest komunikacja i dlaczego jest tak ważna?
- Znaczenie komunikacji w środowisku medycznym
Komunikacja werbalna
- Treści i słowa, które budują i niszczą
- Techniki efektywnego przekazywania informacji
Język ciała
- Gesty, mimika i postawa, które mówią więcej niż słowa
- Rola komunikacji niewerbalnej w relacjach z pacjentami i współpracownikami
Aktywne słuchanie
- Sztuka prawdziwego zrozumienia drugiej osoby
- Techniki aktywnego słuchania
Formułowanie treści
- Jak mówić, żeby inni chcieli słuchać?
- Struktura i jasność przekazu
Argumentacja i negocjacje
- Jak przekonywać w sposób konstruktywny i asertywny
- Techniki argumentacji i skutecznego negocjowania
Emocje w komunikacji
- Znaczenie uczuć w budowaniu relacji
- Zarządzanie emocjami w trakcie rozmowy
Komunikacja w różnych kontekstach
- Praca, dom, relacje społeczne
- Dostosowanie stylu komunikacji do kontekstu
Budowanie wartościowych relacji
- Zaufanie, szacunek i wzajemna troska
- Kluczowe elementy budowania pozytywnych relacji
Komunikacja w sytuacjach trudnych
- Konflikty, kryzysy, negocjacje
- Strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach
Metody szkolenia
- Wykład połączony z prezentacją
- Ćwiczenia praktyczne
- Dyskusje grupowe i wymiana doświadczeń
- Analiza kazusów
Dzień 2
Komunikacja w zespole medycznym
- Znaczenie współpracy i komunikacji w zespole
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole
- Techniki komunikacji w zespole wielodyscyplinarnym
Komunikacja z rodziną pacjenta
- Budowanie zaufania i współpracy
- Przekazywanie informacji w sposób zrozumiały
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami i reakcjami
Etyka i profesjonalizm w komunikacji medycznej
- Standardy etyczne w komunikacji
- Poufność i ochrona prywatności pacjenta
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych
Nowoczesne narzędzia komunikacji
- Wykorzystanie technologii w komunikacji medycznej
- Telemedycyna i e-komunikacja z pacjentami
Ćwiczenia praktyczne
- Symulacje rozmów z pacjentami i współpracownikami
- Praca w grupach: rozwiązywanie realnych problemów komunikacyjnych
- Scenki rodzajowe i symulacje
Analiza przypadków
- Studia przypadków z praktyki medycznej
- Dyskusja i omówienie najlepszych praktyk
Indywidualne plany rozwoju umiejętności komunikacyjnych
- Określenie obszarów do rozwoju
- Tworzenie planu działań na przyszłość
Podsumowanie szkolenia
- Omówienie kluczowych zagadnień
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Rejestracja uczestników, przedstawienie programu szkolenia. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Wykład: Potęga komunikacji – kluczowe wartości w relacjach zawodowych. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Warsztat: Analiza schematów procesu komunikacji. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa kawowa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Omówienie typologii rozmówców – jak rozpoznać różne style zachowań? | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Ćwiczenia praktyczne: Interpretacja mowy ciała w sytuacjach zawodowych. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Obiad. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Test autodiagnostyczny: Komunikatywność. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Dyskusja: Jak budować zaufanie i sympatię w relacjach zawodowych? | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Przerwa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Podsumowanie dnia i analiza postępów grupy. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Powtórka z poprzedniego dnia, omówienie wniosków. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Wykład: Komunikacja niewerbalna – gesty, mimika, postawa ciała. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Warsztat: Budowanie spójności komunikatów werbalnych i niewerbalnych. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Przerwa kawowa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Ćwiczenia: Analiza sytuacji komunikacyjnych z perspektywy pielęgniarki. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Dyskusja: Jak unikać błędów w komunikacji z pacjentem? | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Obiad. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Praktyka: Ustalanie stylu komunikacji adekwatnego do rozmówcy. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Rozpoznawanie sygnałów niewerbalnych w codziennej pracy. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Przerwa. | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja: Test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Chyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- skrypt,
- notatnik,
- długopis,
- prezentację multimedialną,
- testy
- materiały do ćwiczeń.
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Parking