Zielone i Cyfrowe Kompetencje: Nowoczesne Strategie Pracy i Dobrostanu w Erze Zrównoważonego Rozwoju
Zielone i Cyfrowe Kompetencje: Nowoczesne Strategie Pracy i Dobrostanu w Erze Zrównoważonego Rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób indywidualnych, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat zrównoważonego stylu życia oraz zielonych technologii. Program dedykowany jest osobom, które pragną wprowadzić proekologiczne nawyki do swojego codziennego życia, ograniczyć ślad węglowy, a także zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak ich codzienne wybory – od diety, przez konsumpcję, po korzystanie z energii – wpływają na środowisko.
Szkolenie oferuje praktyczne narzędzia, takie jak korzystanie z aplikacji do monitorowania zdrowia i śladu węglowego oraz techniki planowania zrównoważonej diety i redukcji odpadów. Uczestnicy zdobędą wiedzę, która pozwoli im podejmować świadome, odpowiedzialne decyzje, wspierając jednocześnie zrównoważony rozwój i lepsze samopoczucie.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do podejmowania świadomych działań na rzecz zdrowia i zrównoważonego stylu życia, poprzez wykorzystanie aplikacji cyfrowych, zasad ergonomii, zielonych technologii i odpowiedzialnych wyborów żywieniowych. Program opracowano zgodnie z Programem Rozwoju Technologii i RSI 2030. Szkolenie wspiera zieloną gospodarkę i rozwój zielonych miejsc pracy. Uczestnik zdobędzie wiedzę i narzędzia do wdrożenia zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ zielonych technologii na redukcję stresu i dobrostan psychiczny. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, w jaki sposób zielone technologie mogą przyczyniać się do poprawy zdrowia psychicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia narzędzia cyfrowe wspierające zdrowy styl życia i profilaktykę wypalenia zawodowego. | Kryteria weryfikacji Wskazuje funkcjonalności przynajmniej trzech aplikacji cyfrowych wspomagających równowagę psychiczną i fizyczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie diety planetarnej w kontekście zrównoważonego rozwoju i zdrowia psychicznego. | Kryteria weryfikacji Łączy składniki diety planetarnej z ich wpływem na dobrostan psychiczny i środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje wpływ kontaktu z naturą na regenerację psychiczną. | Kryteria weryfikacji Przedstawia minimum trzy przykłady form kontaktu z naturą wspierających zdrowie psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania sprzyjające redukcji technostresu z wykorzystaniem cyfrowych strategii. | Kryteria weryfikacji Opracowuje przykładowy plan redukcji technostresu z wykorzystaniem przynajmniej dwóch aplikacji cyfrowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Organizuje swoje otoczenie pracy zgodnie z zasadami ergonomii i minimalizmu cyfrowego. | Kryteria weryfikacji Przedstawia opis przestrzeni pracy zgodny z zasadami ergonomii i minimalizmu oraz wskazuje zastosowane narzędzia wspierające koncentrację. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykazuje gotowość do wdrażania zasad zrównoważonego stylu życia w codziennych działaniach. | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne zmiany, które planuje wdrożyć w zakresie odżywiania, zarządzania stresem i korzystania z technologii. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do wypalenia zawodowego
- Definicja, przyczyny i skutki wypalenia.
- Jak cyfrowe narzędzia pomagają w diagnozowaniu i monitorowaniu stresu.
- Wykorzystanie aplikacji mindfulness i biofeedbacku (np. Calm, Headspace).
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 47.
Moduł 2: Profilaktyka wypalenia a zdrowy styl życia
- Znaczenie ruchu i regeneracji.
- Smart fitness – aplikacje do monitorowania aktywności fizycznej (np. Strava, Fitbit).
- Cyfrowe strategie zarządzania czasem (np. RescueTime, Forest).
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 30-32.
Moduł 3: Rola diety w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu
- Znaczenie antyoksydantów i składników odżywczych.
- Cyfrowe aplikacje wspierające zdrowe nawyki żywieniowe (np. MyFitnessPal, Yazio).
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 49-50.
Moduł 4: Cyfrowe technologie w analizie mikrobioty jelitowej a zdrowie psychiczne
- Jak technologia wpływa na diagnostykę jelit i samopoczucie.
- Personalizowana dieta oparta na analizie mikrobiomu (np. testy DNA i aplikacje dietetyczne).
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Transformacja cyfrowa, s. 34-36.
Moduł 5: Zielone technologie w produkcji suplementów i żywności
- Ekologiczne metody uprawy i przetwarzania żywności.
- Technologie zero waste w suplementacji.
- Certyfikaty ekologiczne (np. Fair Trade, BIO, Organic).
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Zielona gospodarka, s. 85-87.
Moduł 6: Dieta antyoksydacyjna a zielone technologie produkcji żywności
- Jak zielone technologie wpływają na jakość i wartości odżywcze żywności.
- Narzędzia cyfrowe do planowania diety w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 50-52.
Moduł 7: Jak unikać stresu dietetycznego w erze cyfrowej?
- Zdrowe podejście do odżywiania bez obsesyjnej kontroli.
- Psychologiczne aspekty diety i wpływ aplikacji wspierających nawyki.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 61-63.
Moduł 8: Zaburzenia odżywiania a wypalenie zawodowe
- Cyfrowe narzędzia pomagające w monitorowaniu i poprawie relacji z jedzeniem.
- Aplikacje wspierające zdrowe nawyki żywieniowe i samokontrolę.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 95-97.
Moduł 9: Wpływ kompetencji cyfrowych na zapobieganie wypaleniu
- Zarządzanie stresem w środowisku cyfrowym.
- Minimalizm cyfrowy i sposoby ograniczania przebodźcowania.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Transformacja cyfrowa, s. 40-42.
Moduł 10: Smart working i work-life balance
- Jak technologie pomagają w organizacji pracy i odpoczynku.
- Cyfrowe narzędzia do zarządzania czasem pracy (Trello, Asana, Notion).
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Wyzwania społeczne, s. 47-49.
Moduł 11: Ergonomia pracy biurowej
- Cyfrowe rozwiązania do poprawy komfortu pracy.
- Inteligentne biurka i aplikacje do korekty postawy.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 55-57.
Moduł 12: Minimalizm cyfrowy i zarządzanie informacją
- Ograniczenie ilości bodźców cyfrowych.
- Strategie cyfrowego detoksu i balansowania pracy online.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 61-63.
Moduł 13: Adaptacja do zmian i budowanie odporności psychicznej
Techniki wzmacniania odporności psychicznej i radzenia sobie ze zmianami. Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 95-97
Moduł 14: Jak zarządzać stresem w erze cyfrowej?
Techniki mindfulness, biofeedback i aplikacje wspierające zdrowie psychiczne. Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 40-42
Moduł 15: Technostres – jak go minimalizować?
Strategie ograniczania presji związanej z nowymi technologiami i pracą online. Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 67-69
Moduł 16: Zielone technologie a redukcja stresu
- Wpływ ekologicznych rozwiązań na dobrostan psychiczny.
- Cyfrowe narzędzia do zarządzania efektywnością energetyczną.
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 50-52.
Moduł 17: Praca w zgodzie z naturą – wpływ ekologii na samopoczucie
- Tworzenie ekologicznych miejsc pracy (np. biophilic design).
- Rola roślinności i naturalnych materiałów w biurze.
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 25-27.
Moduł 18: Gospodarka o obiegu zamkniętym a zdrowie psychiczne
- Świadomość ekologiczna w miejscu pracy.
- Jak zielone rozwiązania poprawiają stabilność zawodową i satysfakcję z pracy.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Zielona gospodarka, s. 85-87.
Moduł 19: Nowe modele pracy a ich wpływ na wypalenie zawodowe
- Elastyczne modele pracy (praca hybrydowa, freelancing) i ich konsekwencje.
- Jak organizować przestrzeń pracy, aby wspierała równowagę psychiczną.
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 76-78.
Moduł 20: Zielone otoczenie pracy a efektywność i samopoczucie
- Jak roślinność i naturalne materiały wpływają na koncentrację i redukcję stresu.
- Inteligentne systemy zarządzania środowiskiem pracy.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, rozdział Zielona gospodarka, s. 85-87.
Moduł 21: Dieta planetarna i jej wpływ na dobrostan psychiczny
- Produkty o niskim śladzie węglowym a odporność na stres.
- Aplikacje wspierające lokalne i sezonowe odżywianie.
- Źródło: Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego, s. 50-52.
Moduł 22: Kontakt z naturą jako metoda regeneracji psychicznej
- Terapia lasem, praca na świeżym powietrzu i ich wpływ na zdrowie.
- Technologie VR i aplikacje wspierające kontakt z naturą.
- Źródło: Regionalna Strategia Innowacji 2030, s. 85-87.
Moduł 23: Walidacja test teoretyczny oraz analiza dowodów i deklaracji.
Zajęcia będą realizowane w pomieszczeniach zapewniających odpowiednie warunki higieny oraz wyposażonych w środki dydaktyczne i materiały szkoleniowe.
Podstawową formą organizacyjną szkolenia jest lekcja, której odpowiada jedna godzina dydaktyczna trwająca 45 minut. Przerwy ustalane zgodnie z potrzebami Klienta.
Usługa oferuje 15 godzin lekcyjnych tj. 1 godzina lekcyjna =45 minut
Przerwy ustalane zgodnie z potrzebami Klienta. Harmonogram nie zawiera przerw i nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Moduł 1: Wprowadzenie do wypalenia zawodowego | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Moduł 2: Profilaktyka wypalenia a zdrowy styl życia | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Moduł 3: Rola diety w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Moduł 4: Cyfrowe technologie w analizie mikrobioty jelitowej a zdrowie psychiczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Moduł 5: Zielone technologie w produkcji suplementów i żywności | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Moduł 6: Dieta antyoksydacyjna a zielone technologie produkcji żywności | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Moduł 7: Jak unikać stresu dietetycznego w erze cyfrowej? | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Moduł 8: Zaburzenia odżywiania a wypalenie zawodowe | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Moduł 13: Adaptacja do zmian i budowanie odporności psychicznej | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Moduł 9: Wpływ kompetencji cyfrowych na zapobieganie wypaleniu | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Moduł 10: Smart working i work-life balance | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Moduł 11: Ergonomia pracy biurowej | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Moduł 12: Minimalizm cyfrowy i zarządzanie informacją | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Moduł 14: Jak zarządzać stresem w erze cyfrowej? | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Moduł 15: Technostres – jak go minimalizować? | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Moduł 16: Zielone technologie a redukcja stresu | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Moduł 17: Praca w zgodzie z naturą – wpływ ekologii na samopoczucie | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Moduł 18: Gospodarka o obiegu zamkniętym a zdrowie psychiczne | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Moduł 19: Nowe modele pracy a ich wpływ na wypalenie zawodowe | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Moduł 20: Zielone otoczenie pracy a efektywność i samopoczucie | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Moduł 21: Dieta planetarna i jej wpływ na dobrostan psychiczny | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Moduł 22: Kontakt z naturą jako metoda regeneracji psychicznej | Prowadzący Kalina Walas | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Moduł 23: Walidacja test teoretyczny oraz analiza dowodów i deklaracji. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 092,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 140,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto221,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kalina Walas
W ciągu ostatnich pięciu lat przeprowadziła wiele szkoleń z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz wykorzystania narzędzi cyfrowych w diecie, kładąc nacisk na integrację zdrowego żywienia z dbałością o środowisko. Specjalizuje się w edukacji na temat wpływu diety na środowisko, promując wybory żywieniowe o niskim śladzie węglowym, ograniczenie marnowania żywności oraz lokalne i sezonowe zakupy jako praktyki wspierające zrównoważony rozwój.
Posiada wiedzę i doświadczenie w implementacji zrównoważonych praktyk żywieniowych, zarówno w życiu codziennym, jak i w szerszym kontekście – np. w placówkach społecznych, organizacjach czy sektorze biznesowym. Prowadzi warsztaty, w których uczy, jak stosować zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce, w tym z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych wspierających świadome zarządzanie dietą i redukcję marnotrawstwa.
W swojej pracy łączy wiedzę dietetyczną z zielonymi kompetencjami, co pozwala jej nie tylko promować zdrowe nawyki żywieniowe, ale także edukować w zakresie ekologicznych rozwiązań. Jej działania wspierają realizację celów zrównoważonego rozwoju
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formie notesu oraz długopisu
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania 80% punktów z testu wiedzy.
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.Osoba walidująca zostaje zaangażowana dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników. Nie prowadzi bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.