ChatGPT i AI w praktyce. Zarządzanie biznesem w erze sztucznej inteligencji – szkolenie
ChatGPT i AI w praktyce. Zarządzanie biznesem w erze sztucznej inteligencji – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, zarządzaniu projektami oraz dla przedsiębiorców, programistów i analityków danych. Rekomendowane także dla osób bez doświadczenia technicznego, które chcą wykorzystywać AI i narzędzia no-code do automatyzacji procesów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego wykorzystywania narzędzi AI i technologii no-code w automatyzacji procesów biznesowych, w tym projektowania promptów, tworzenia asystentów AI oraz wdrażania prostych automatyzacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia, czym jest prompt i jaką pełni rolę w AI | Kryteria weryfikacji Podaje definicję promptu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje rolę promptu w komunikacji z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki inżynierii promptów | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje minimum 3 techniki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między zero-shot i few-shot | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia znaczenie parametrów generacji AI | Kryteria weryfikacji Opisuje działanie Temperature, Top-P i Max Tokens | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera parametry do celu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje zastosowania AI w automatyzacji procesów | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady użycia AI w komunikacji, sprzedaży i obsłudze klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje skuteczny prompt do konkretnego zadania | Kryteria weryfikacji Dobiera strukturę i parametry promptu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór podejścia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje błędy w generowanych treściach AI | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje nieścisłości w wygenerowanych treściach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje nieścisłości w wygenerowanych treściach; Proponuje poprawki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera narzędzia no-code do potrzeb automatyzacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje adekwatne rozwiązanie no-code do zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje gotowość do eksperymentowania z nowymi technologiami | Kryteria weryfikacji Opisuje możliwe zastosowania AI w swoim środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje ograniczenia i etyczne aspekty użycia AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje ryzyka związane z automatyzacją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady odpowiedzialnego wykorzystania AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin usługi jest liczona wg godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut zegarowych) – łącznie 18 godzin dydaktycznych, w tym zajęcia teoretyczne: 13 godz., zajęcia praktyczne: 5 godz. Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
🔹 Moduł 1: Inżynieria promptów i tworzenie asystentów AI (10h dydaktycznych)
Teoria: 7h | Praktyka: 3h
- Wprowadzenie do inżynierii promptów i rola promptów w pracy z AI
- Teoria – 1h
- Metody: prezentacja, wykład interaktywny
- Techniki projektowania promptów (zero-shot, few-shot, CoT, Reflexion, RAG)
- Teoria – 2h
- Metody: wykład, dyskusja, analiza przypadków
- Parametry techniczne: Temperature, Top-P, Max Tokens, Frequency Penalty
- Teoria – 1h
- Metody: prezentacja, Q&A
- Zarządzanie kontekstem i strukturą promptów eksperckich
- Teoria – 1h
- Praktyka – 1h
- Metody: wykład, ćwiczenia, analiza interakcji z AI
- Ocena jakości odpowiedzi, analiza błędów i poprawa wyników AI
- Teoria – 1h
- Praktyka – 1h
- Metody: symulacja, ćwiczenia indywidualne
- Tworzenie mini-asystentów AI z wykorzystaniem techniki Chain of Thought
- Teoria – 1h
- Praktyka – 1h
- Metody: studium przypadku, praca grupowa
🔹 Moduł 2: Automatyzacja procesów z AI i narzędziami no-code (7h dydaktycznych)
Teoria: 5h | Praktyka: 2h
- Zastosowania AI w procesach biznesowych (marketing, sprzedaż, obsługa klienta)
- Teoria – 1h
- Metody: prezentacja przykładów, dyskusja
- Przegląd narzędzi no-code i możliwości integracji z AI (np. Make, Zapier)
- Teoria – 1h
- Metody: analiza narzędzi, pokaz na żywo
- Projektowanie automatyzacji z użyciem ChatGPT i narzędzi no-code – warsztat
- Praktyka – 2h
- Metody: ćwiczenia w grupach, symulacje
- Testowanie i optymalizacja automatyzacji. Mierzenie skuteczności działań AI
- Teoria – 2h
- Metody: case study, dyskusja moderowana
- Opracowanie własnego scenariusza zastosowania AI w procesie biznesowym
- Teoria – 1h
- Metody: refleksja, checklista wdrożeniowa
🔹 Moduł 3: Walidacja efektów uczenia się (1h dydaktyczna)
Teoria: 1h | Praktyka: 0h
- Test teoretyczny weryfikujący efekty uczenia się (online z nadzorem)
- Teoria – 1h (czas zegarowy: 45 min)
- Metody: test jednokrotnego wyboru
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Czym jest prompt i jaką pełni rolę w AI (teoria – prezentacja, wykład interaktywny) | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Techniki projektowania promptów (zero-shot, few-shot, CoT, Reflexion, RAG) Teoria – 2h Metody: wykład, dyskusja, analiza przypadków | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Parametry techniczne: Temperature, Top-P, Max Tokens, Frequency Penalty Teoria – 1h Metody: prezentacja, Q&A | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Zarządzanie kontekstem i strukturą promptów eksperckich Teoria – 1h Praktyka – 1h Metody: wykład, ćwiczenia, analiza interakcji z AI | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Ocena jakości odpowiedzi, analiza błędów i poprawa wyników AI Teoria – 1h Praktyka – 1h Metody: symulacja, ćwiczenia indywidualne | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Generowanie treści: slogany, podsumowania, ocena jakości i poprawa wyników (praktyka – symulacja, analiza błędów) | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Tworzenie mini-asystentów AI z wykorzystaniem techniki Chain of Thought Teoria – 1h | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Tworzenie mini-asystentów AI z wykorzystaniem techniki Chain of Thought Praktyka – 1h | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Zastosowania AI w procesach biznesowych (marketing, sprzedaż, obsługa klienta) Teoria – 1h Metody: prezentacja przykładów, dyskusja | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przegląd narzędzi no-code i możliwości integracji z AI (np. Make, Zapier) Teoria – 1h Metody: analiza narzędzi, pokaz na żywo | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Projektowanie automatyzacji z użyciem ChatGPT i narzędzi no-code – warsztat Praktyka – 2h Metody: ćwiczenia w grupach, symulacje | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Testowanie i optymalizacja automatyzacji. Mierzenie skuteczności działań AI Teoria – 2h Metody: case study, dyskusja moderowana | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Projektowanie asystenta AI do zadań i dialogu z użytkownikiem (praktyka – praca projektowa, konsultacje) | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Opracowanie własnego scenariusza zastosowania AI w procesie biznesowym Teoria – 1h Metody: refleksja, checklista wdrożeniowa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 235,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 235,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto179,72 PLN
- Koszt osobogodziny netto179,72 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mikołaj Tajchman
Posiada wysokie kompetencje w zarządzaniu wiedzą i wspieraniu procesów edukacyjnych, poparte doświadczeniem ponad 5 lat współpracy z największym wydawnictwem naukowym w Polsce.
Kwalifikacje:
Absolwent filozofii na London School of Economics, gdzie z wyróżnieniem ukończył kierunek „Philosophy, Logic and Scientific Method".
Absolwent pierwszej edycji kierunku „Sztuczna inteligencji w biznesie i sektorze publicznym” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (tytuł pracy dyplomowej „Inżynieria promptów i jej rola w organizacjach. Rozwój nowej kompetencji ery AI”).
Certyfikaty i kursy specjalistyczne:
– „AI_devs 2 – Connect GPT-4 with application and automation logic” (AI devs),
– „Analiza danych i AI, uczenie maszynowe i deep learning dla znających Pythona” (ALX Academy),
– „Programista Python” (ALX Acadedemy)
Doświadcznie zawodowe i kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Uczestnik otrzyma stosowne zaświadczenie lub certyfikat po zakończeniu usługi, pod warunkiem spełnienia kryterium obecności na minimum 80% zajęć. Obecność będzie odnotowywana na listach obecności prowadzonych każdego dnia szkolenia
Informacje dodatkowe
- 1 godzina szkoleniowa = 45 minut
- Przerwy nie wliczają się w czas usługi
- 13 godzin teoretycznych, 5 godzin praktycznych zajęć
- Szkolenie prowadzone jest na platformie MS Teams.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
Prezentacja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Sprzęt komputerowy:
- Wymagany komputer PC lub Mac z dostępem do internetu.
- Wymagana kamera internetowa oraz mikrofon dla udziału w sesjach wideo.
2. Przeglądarka internetowa:
- Zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
- Wymagane zaktualizowane wersje przeglądarek dla optymalnej wydajności.
3. Stabilne połączenie internetowe:
- Minimalna prędkość łącza: 2 Mbps dla udziału w sesjach wideo.
- Zalecane połączenie kablowe dla stabilności.
4. Platforma MS Teams:
- Konieczne pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji MS Teams przed szkoleniem.
- Aktywne konto MS Teams (możliwość utworzenia bezpłatnego konta).
5. System operacyjny:
- Kompatybilność z systemem Windows lub macOS.
6. Oprogramowanie dodatkowe
- Zalecane zainstalowanie najnowszych wersji programów, takich jak przeglądarka, Java, Flash itp.
7. Dźwięk i słuchawki:
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku.
- Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia.