Umowy i prawo dla działu zakupów w praktyce.
Umowy i prawo dla działu zakupów w praktyce.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo handlowe
- Grupa docelowa usługi
- Sektor publiczny: pracownicy urzędów, instytucji państwowych, samorządów odpowiedzialni za zamówienia publiczne.
- Sektor prywatny: specjaliści ds. zakupów, menedżerowie, pracownicy działów logistyki i zakupów.
- Przedsiębiorcy: osoby zarządzające kontraktami w firmach współpracujących z podmiotami publicznymi lub prywatnymi.
- Prawnicy i doradcy: osoby doradzające w zakresie umów zakupowych i zamówień.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do kluczowych zasad prawnych dotyczących umów w kontekście zakupów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza- Określa podstawy prawne umów zakupowych, w tym regulacje Kodeksu cywilnego i Prawa zamówień publicznych. - Analizuje elementy i rodzaje umów w sektorze publicznym i prywatnym oraz warunki ich ważności. - Omawia rolę działu zakupów w procesie kontraktowym, w tym prawa i obowiązki stron umowy. - Interpretuję ryzyka związane z przygotowaniem, realizacją i negocjacją umów zakupowych. - Charakteryzuje podstawowe zasady negocjacji kontraktowych oraz mechanizmy zabezpieczenia interesów firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Wskazuje i opisuje najważniejsze przepisy dotyczące zawierania i realizacji umów. - Rozróżnia przepisy dla sektora publicznego i prywatnego. - Wymienia i wyjaśnia kluczowe elementy każdej umowy (przedmiot, terminy, wynagrodzenie, kary). - Opisuje funkcje działu zakupów w przygotowaniu, realizacji i nadzorze nad umowami. - Identyfikuje potencjalne niejasności i zagrożenia w przykładowych umowach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności- Tworzy poprawne zapisy umów zakupowych, uwzględniające elementy obowiązkowe i klauzule ochronne. - Analizuje przykłady umów w celu rozpoznania potencjalnych ryzyk i niejasności. - Ocenia skutki prawne zmian w umowach oraz naruszeń zapisów kontraktowych. - Formułuje strategie negocjacyjne w oparciu o cele firmy i obowiązujące przepisy. - Podejmuje decyzje w sytuacjach spornych, stosując praktyki mediacyjne, arbitrażowe i procedury egzekwowania umów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Wskazuje nieprawidłowe lub ryzykowne zapisy w przykładowych dokumentach. - Przygotowuje plan negocjacji uwzględniający cele biznesowe i regulacje prawne. - Wskazuje argumenty chroniące interesy firmy w negocjacjach. - Wskazuje odpowiedzialność prawną w przypadku naruszenia zapisów kontraktowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz. 08.30 - 08.40 – pre test do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 08.40 - 10.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu,)
Podstawy prawne i przygotowanie umów zakupowych
- Wprowadzenie do podstaw prawnych umów w zakupach:
- Podstawowe definicje i regulacje prawne (Kodeks cywilny, Prawo zamówień publicznych).
- Specyfika umów zakupowych w sektorze publicznym i prywatnym.
- Rola działu zakupów w procesie kontraktowym.
Godz. 10.00 - 12.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
- Elementy umowy: jak przygotować poprawny dokument?
- Kluczowe elementy każdej umowy: przedmiot, terminy, wynagrodzenie, kary umowne.
- Warunki ważności umowy – co jest wymagane przez prawo?
- Umowy ustne vs. pisemne – różnice, ryzyka i skutki prawne.
Godz. 12.00 - 13.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
- Rodzaje umów w zakupach:
- Umowy na dostawy, usługi, roboty budowlane.
- Umowy ramowe, długoterminowe i jednorazowe.
- Specjalne warunki przy zamówieniach publicznych.
Godz. 13.00 - 14.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Case study 1: Analiza przykładowej umowy zakupowej.
- Rozpoznawanie potencjalnych ryzyk i niejasności.
- Dyskusja i poprawki w grupach.
- Warsztat: Tworzenie kluczowych zapisów umowy.
- Ćwiczenia praktyczne w redagowaniu umów.
- Wprowadzenie klauzul ochronnych (np. dotyczących jakości, terminów dostaw).
Dzień II
Godz. 08.30 - 10.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Negocjacje i zarządzanie umowami
- Prawo zamówień publicznych w praktyce:
- Podstawy PZP: progi zamówień, procedury i obowiązki.
- Wybór dostawców i najczęstsze błędy proceduralne.
- Obowiązki i prawa stron w zamówieniach publicznych.
Godz. 10.00 - 12.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
- Negocjacje kontraktowe w zakupach:
- Przygotowanie do negocjacji – jak wyznaczyć cele i strategie.
- Techniki negocjacyjne: jak skutecznie bronić interesów firmy.
- Omówienie aspektów prawnych w procesie negocjacji.
Godz. 12.00 - 13.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
- Realizacja i nadzór nad umowami:
- Monitorowanie wykonania kontraktu.
- Egzekwowanie zapisów umowy, w tym kar umownych.
- Zmiany w umowach – kiedy i jak je wprowadzać?
- Rozwiązywanie sporów i odpowiedzialność prawna:
- Mediacje, arbitraż i postępowania sądowe w przypadku naruszenia umowy.
- Rola dokumentacji w sporach – co musi być w umowie?
- Praktyczne wskazówki, jak zabezpieczyć interes firmy.
Godz. 13.00 - 14.10 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Case study 2: Rozwiązanie konfliktu na podstawie przykładowej umowy.
- Symulacja negocjacji spornych zapisów.
- Omówienie dobrych praktyk i wyciągnięcie wniosków.
- Podsumowanie i pytania uczestników:
- Omówienie najczęstszych wyzwań w zakresie umów i prawa w zakupach.
- Sesja pytań i odpowiedzi – omówienie realnych przypadków zgłoszonych przez uczestników.
Godz. 14.10 - 14.20 – post test walidacja usługi
Godz. 14.20 – 14.30 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Forma szkolenia:
- Prezentacje teoretyczne wspierane przykładami praktycznymi.
- Interaktywne warsztaty w małych grupach.
- Analiza przypadków (case studies) i ćwiczenia indywidualne.
- Sesje pytań i odpowiedzi.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Podstawy prawne i przygotowanie umów zakupowych 1. Wprowadzenie do podstaw prawnych umów w zakupach: | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:40 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 2. Elementy umowy: jak przygotować poprawny dokument? | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 3. Rodzaje umów w zakupach: | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 4. Case study 1: Analiza przykładowej umowy zakupowej. 5. Warsztat: Tworzenie kluczowych zapisów umowy. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Negocjacje i zarządzanie umowami 1. Prawo zamówień publicznych w praktyce: | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 2. Negocjacje kontraktowe w zakupach: | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 3. Realizacja i nadzór nad umowami: 4. Rozwiązywanie sporów i odpowiedzialność prawna: | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 5. Case study 2: Rozwiązanie konfliktu na podstawie przykładowej umowy. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 709,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 142,48 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 115,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE:
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.