Twinmotion - Wizualizacja i animacja 3D w czasie rzeczywistym
Twinmotion - Wizualizacja i animacja 3D w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom początkującym, jak i tym, którzy chcą uporządkować i poszerzyć swoją wiedzę z zakresu tworzenia fotorealistycznych wizualizacji 3D i animacji w programie Twinmotion.
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do architektów, projektantów wnętrz, urbanistów oraz wszystkich, którzy zajmują się wizualizacją projektów architektonicznych. Znajomość obsługi programu będzie b. pomocna również dla projektantów z branży jachtowej, stoczniowej, lotniczej, motoryzacyjnej oraz specjalistów zajmujących się wzornictwem przemysłowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia opanuje tworzenie realistycznych wizualizacji 3D i animacji w czasie rzeczywistym przy użyciu oprogramowania Twinmotion. Nauczy się stosować techniki oświetlenia, efektów środowiskowych oraz pracy z materiałami, które umożliwiają dynamiczną prezentację projektów w różnych branżach – od architektury po motoryzację, wzornictwo przemysłowe i inżynierię. Szkolenie obejmuje narzędzia wspomagające szybkie prototypowanie wizualne oraz interaktywną eksplorację środowiskową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie podstawowezasady i metodologię pracy w programie Twinmotion. | Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta zinterfejsu programu, swobodnie nawiguje w przestrzeni roboczej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie posługuje sięnarzędziami i poleceniami wspomagającymi proces wizualizacji i animacji 3D. | Kryteria weryfikacji Wykonuje wizualizacje i animacje obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebiegposzczególnych etapów pracy nad projektem. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejność działańwykonywanych w ramach realizacji projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
Moduł I
1. Wprowadzenie do Twinmotion
- Przegląd możliwości programu
- Wymagania sprzętowe
- Przykłady zastosowań w wizualizacji produktu
- Przykłady zastosowań w architekturze
2. Interfejs użytkownika
- Sposób działania programu
- Omówienie układu narzędzi i menu
- Nawigacja w przestrzeni 3D
3. Importowanie modeli 3D
- Obsługiwane formaty plików (FBX, OBJ, SketchUp, Revit, Archicad, Rhino, Blender)
- Polecane programy do modelowania obiektów
- Wtyczki automatyzujące transfer geometrii
- Optymalizacja modeli przed importem
Moduł II
1. Zarządzanie zasobami, elementy biblioteczne
- Biblioteka Twinmotion
- Biblioteka Sketchfab oraz Quixel Megascans
- Edycja i dostosowywanie tekstur, metody pozyskiwania map
- Tworzenie biblioteki użytkownika
- Hierarchia sceny
2. Podstawowe zasady wizualizacji, rodzaje oświetlenia
- Podstawowe scenariusze wizualizacji
- Kompozycja i kadrowanie
- Typy świateł i ich zastosowanie
- Oświetlenie środowiskowe za pomocą map HDR
- Symulacja pory dnia i warunków atmosferycznych
- Rendering produktu - budowa studia
- Elementy postprodukcji
3. Rodzaje obiektów, które można dodać do projektu
- Roślinność, ludzie, pojazdy
- Animowane elementy: drzewa na wietrze, ruch pieszych i pojazdów
- Dokonywanie pomiarów
- Dodawanie komentarzy
- Praca z przekrojami
Moduł III
1. Pierwsze wizualizacje i eksport
- Rendering finalny (Path Tracing), jego rola i ustawienia
- Rendering w czasie rzeczywistym i jego zastosowania
- Ustawienia jakości i formatów eksportu
- Tworzenie pojedynczych ujęć i panoram 360°
2. Zaawansowana edycja materiałów
- Właściwości materiału
- Technologia PBR w tworzeniu materiałów, mapy i ich znaczenie
- Mapowanie materiałów - techniki i rodzaje
3. Złożone sceny i optymalizacja
- Organizacja dużych projektów
- Redukcja obciążenia sprzętowego i jego monitoring
Moduł IV
1. Tworzenie animacji kamerą
- Ścieżki ruchu kamery
- Efekty przejść i ustawienia nagrywania
2. Zaawansowana symulacja warunków atmosferycznych
- Pory roku
- Efekty deszczu, śniegu i mgły
3. Interaktywne prezentacje i VR
- Eksport do przeglądarek VR
- Tworzenie interaktywnych spacerów po modelu
4. Integracja z innymi programami
- Połączenie Twinmotion z Unreal Engine
- Eksportowanie scen do celów edycji w innych środowiskach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł I - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł II - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł II - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł III - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł III - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł IV - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł IV - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja - egzamin wewnętrzny (ClickMeeting) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 878,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto159,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Burzyński
Współautor podręcznika z zakresu druku 3D. Autoryzowany Instruktor Rhinoceros w Polsce. Prowadził zajęcia z projektowania, wizualizacji i druku 3D w wielu szkołach i na uczelniach takich jak Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska i wielu innych. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać skomplikowane zagadnienia dzięki czemu kursy i warsztaty które prowadzi są cenione zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje materiały szkoleniowe w języku polskim w formacie pliku PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Do odbycia szkolenia niezbędna jest jedynie umiejętność sprawnego poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki 2D lub 3D są pomocne, ale nie są wymagane.
Usługa rozwojowa, dla której dofinansowanie wynosi co najmniej 70% lub więcej jest zwolniona z podatku VAT. W takim przypadku cena netto = cenie brutto usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 6 godz.
Zajęcia praktyczne: 10 godz.
Egzamin wewnętrzny: 2 godz.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Podpisano umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę z zainstalowanym systemem:
Windows 10 lub nowszym
Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM)
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem MacOS
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple.
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac.
- 5 GB miejsca na dysku.
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania. (Magic Mouse nie jest zalecana do użytku z Rhino).
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Oprogramowanie: Twinmotion.
Program Twinmotion można pobrać ze strony producenta: https://www.twinmotion.com/en-US/download
BEZPŁATNIE z programu mogą korzystać osoby fizyczne i małe firmy, których przychód w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyniósł mniej niż 1 milion USD.