Zamówienia publiczne w projektach unijnych - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Zamówienia publiczne w projektach unijnych - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest w szczególności dla:
- beneficjentów środków unijnych zobowiązanych do stosowania ustawy PZP,
- osób biorących udział w procesie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej zobowiązanych do stosowania ustawy PZP,
- pracowników instytucji kontrolujących prawidłowość wydatkowania środków unijnych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie przepisów Prawa zamówień publicznych dla beneficjentów projektów unijnych. Podczas zajęć zostanie przeanalizowany wykaz nieprawidłowości wynikających z obowiązującego krajowego taryfikatora korekt finansowych za naruszenia Prawa zamówień publicznych pod kątem realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik posługuje się wiedzą z zakresu przepisów Prawa zamówień publicznych dla beneficjentów projektów unijnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- klarownie wyjaśnia definicje kluczowych pojęć związanych z zamówieniami publicznymi, takich jak "przejrzystość", "proporcjonalność", "jasność" itp. - opisuje różnice między trybami postępowań (np. przetarg ograniczony, przetarg nieograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) oraz odpowiednie procedury w zależności od wartości zamówienia. - określa rodzaje podpisów elektronicznych oraz wyjaśnić ich znaczenie i zastosowanie w procesie elektronicznego udzielania zamówień publicznych. - omawia różne metody weryfikacji autentyczności dokumentów elektronicznych, które są opatrzone odpowiednim podpisem elektronicznym, oraz zrozumieć ich znaczenie w kontekście bezpieczeństwa i legalności transakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik posługuje się umiejętnościami w zakresie analizy nieprawidłowości wynikających z obowiązującego krajowego taryfikatora korekt finansowych za naruszenia Prawa zamówień publicznych pod kątem realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- wyjaśnia kroki procesu przygotowywania postępowania o udzielenie zamówienia, włącznie z dokładnym określeniem opisu przedmiotu zamówienia oraz metodą szacowania jego wartości zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Uczestnik sporządza specyfikację warunków zamówienia, uwzględniając wymogi ustawowe i szczegółowo analizować potrzeby, które mają wpływ na przedmiot zamówienia. - opisuje procedury przeprowadzania postępowań, włącznie z etapami otwarcia ofert, badania i oceny ofert oraz procesem zawierania umowy z wykonawcą, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Uczestnik wykorzystuje kompetencje społeczne z zakresu Zamówień publicznych w projektach unijnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 16h dydaktycznych) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które nie wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz.09:00-09.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz.09:10-10.30-szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Zasady udzielania zamówień.
a) wprowadzenie do Nowej ustawy Pzp,
b) nowe ustawowe definicje,
c) prawo zamówień publicznych według Nowej ustawy Pzp,
d) zamówienia do 130.000 złotych netto,
e) zasady udzielania zamówień publicznych według Nowej ustawy:
- zasada przejrzystości;
- zasada proporcjonalności;
- zasada jawności;
- zasada efektywności;
- zasady i formy porozumiewania się.
Godz. 10.30-12.00 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia według Nowej ustawy Pzp.
a) opis przedmiotu zamówienia – wymogi ustawowe, kryteria oceny równoważności (oferta równoważna),
b) czynność należytego szacowania wartości przedmiotu zamówienia,
c) procedura postępowania, zależna od wartości przedmiotu zamówienia,
Godz.12:00-13.30 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
d) specyfikacja warunków zamówienia (SWZ), a opis potrzeb i wymagań (OPW),
e) dobór właściwego trybu – omówienie trybów),
f) analiza potrzeb – kiedy należy ją sporządzić i co zawiera – przykładowa analiza z omówieniem,
Godz.13.30-15.00 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
3. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według Nowej ustawy Pzp.
a) Komisja przetargowa – prawa i obowiązki.
b) Obowiązki złożenia oświadczeń – kiedy i kto je składa w związku z nową ustawą Pzp.
c) Wszczęcie postępowania (publikacja ogłoszeń lub skierowanie zaproszenia). Miejsce
i sposób publikacji ogłoszeń.
d) Czynność otwarcia ofert,
e) Badania i ocena ofert,
f) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Dzień II
Godz.09:00-10.30-szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Elektronizacja zamówień publicznych.
a) Rodzaje „podpisów elektronicznych” - jako „narzędzia” do elektronicznego udzielania zamówień publicznych. Zasady posługiwania się podpisem elektronicznym.
b) Sposoby i zasady weryfikacji dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym.
c) Przekazywanie dokumentów i korespondencji elektronicznie - opatrzonej podpisem elektronicznym z ważnym kwalifikowanym certyfikatem.
d) Elektroniczna oferta.
Godz. 10.30-12.00 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. Dokumenty zamówienia.
a) Specyfikacja warunków zamówienia – ćwiczenie praktyczne,
b) Dokumentowanie postępowania (protokół, oświadczenia itp…)
c) Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze,
d) Archiwizacja dokumentacji zamówienia.
Godz.12:00-13.30 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Środki ochrony prawnej.
a) Odwołanie do Prezesa KIO;
b) Skarga do Sądu;
c) Terminy i zasady wnoszenia;
d) Wpłynęło odwołanie, co robić?
Godz.13.30-14.40 -szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
4. Błędy, naruszenia przepisów ustawy, korekty finansowe.
a) Korekty za naruszenie zasad publikacji informacji o zamówieniu,
b) Korekty za naruszenie przesłanek w realizacji postępowań w trybach niekonkurencyjnych,
c) Korekty za błędy w konstruowaniu warunków udziału w postępowaniu oraz wadliwe ustalenie kryteriów oceny ofert,
d) Korekty za naruszenie przepisów Pzp. w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.
e) Korekty za ograniczanie kręgu potencjalnych Wykonawców,
f) Korekty dotyczące procedury wyboru oferty najkorzystniejszej,
g) Korekty za niedozwolone zmiany umowy.
h) Korekty za w zakresie wadliwego dokumentowania postępowania oraz nierespektowania zasady bezstronności.
Godz. 14.40 - 14:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
5. Podsumowanie szkolenia – odpowiedzi na pytania.
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 1. Zasady udzielania zamówień. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 2. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia według Nowej ustawy Pzp. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 d) specyfikacja warunków zamówienia (SWZ), a opis potrzeb i wymagań (OPW), e) dobór właściwego trybu – omówienie trybów), | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 3. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego według Nowej ustawy Pzp. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 19-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 1. Elektronizacja zamówień publicznych. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 2. Dokumenty zamówienia. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 3. Środki ochrony prawnej. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 4. Błędy, naruszenia przepisów ustawy, korekty finansowe. | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Andrzej Łukaszewicz | Data realizacji zajęć 20-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 586,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 290,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Łukaszewicz
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE:
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.