Szkolenie IRATA Lv2 (L2)
Szkolenie IRATA Lv2 (L2)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Budownictwo i projektowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest przeznaczona dla osób, które posiadają już certyfikat IRATA Lv1 oraz odpowiednie doświadczenie w pracy na wysokościach. Szkolenie jest skierowane do techników linowych, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności o bardziej zaawansowane techniki dostępu linowego i operacje ratunkowe. Uczestnicy szkolenia IRATA Lv 2 nabywają umiejętności do wspierania lidera zespołu oraz techników Lv1 w trudniejszych sytuacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia IRATA Lv2 jest rozwinięcie umiejętności zdobytych na Lv1, umożliwiając wykonywanie zaawansowanych prac na wysokości. Uczestnicy doskonalą techniki linowe, ratownictwo oraz koordynację zespołu zgodnie z wytycznymi nadzoru IRATA Lv3.Szkolenie przygotowuje do pracy w zielonej gospodarce, m.in. przy serwisie turbin wiatrowych i montażu paneli solarnych, kładąc nacisk na bezpieczeństwo, efektywność i minimalizację wpływu na środowisko.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia przepisy dotyczące pracy na wysokości w kontekście zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji Definiuje zagadnienia z zakresu pracy na wysokości: praca na wysokości, wygrodzenie terenu, praca w systemie dwulinowym, przepisy dotyczące stosowania oraz aplikacji konkretnych rozwiązań, w tym przepisy promujące zrównoważony rozwój, ochronę środowiska oraz minimalizację emisji podczas prac. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zdatność sprzętu osobistego do użycia z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko | Kryteria weryfikacji Uzasadnia zasady przeglądu przed użyciem sprzętu indywidualnego do prac z uwzględnieniem jego trwałości, możliwości recyklingu oraz zgodności z normami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i dobiera sprzęt do wykonywanej pracy w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Definiuje i opisuje dobór odpowiedniego sprzętu do wykonywania pracy w dostępie linowym.Określa i obiera SOI adekwatnie do zleconego zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Montuje osobisty sprzęt do prac w dostępie linowym z poszanowaniem środowiska | Kryteria weryfikacji Dopasowuje i organizuje sprzęt osobisty taki jak szelki bezpieczeństwa, urządzenia osobiste przed przystąpieniem do prac zgodne z ekologicznymi standardami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, zjazd i podchodzenie na urządzeniach zjazdowych | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producentaWykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym roboczy i asekuracyjny. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, podchodzenie i zejście na urządzeniach zaciskowych | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producentaWykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym roboczy i asekuracyjny. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, pokonanie przeszkód na linie | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producentaWykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym roboczy i asekuracyjny. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, wejście i zejście przez odciągi lin | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia i uzasadnia budowę odciągu, pojedynczy i podwójny Wykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym, roboczy i asekuracyjny, oraz odciągiem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, wejście i zejście przez stanowisko przepinkowe | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia i uzasadnia budowę stanowiska przepinkowego, duże i małe. Wykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym, roboczy i asekuracyjny, w kierunku zagrożenia. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, transfer pomiędzy dwoma kompletami lin | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia i uzasadnia róznice pomiędzy rodzajami transferu, duży i mały. Wykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z każdym systemem linowym w kierunku w którym występuje zagrożenie. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, wejście i zejście przez krawędź | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Wykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze minimum dwa niezależne punkty kontaktu z systemem linowym roboczy i asekuracyjny. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewry linowe w bezpieczny sposób, wspinaczka ze sztucznymi ułatwieniami, po punktach stałych, z punktami przesuwnymi.Prezentuje umiejętności wspinania pionowego z ławeczkami | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Wykonuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia. Zachowuje zasady bezpiecznej pracy z uwzględnieniem minimalizacji ingerencji w otoczenie naturalne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozróżnia i montuje urządzenia pomocnicze do prac w dostępie linowym | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i opisuje urządzenia pomocnicze wykorzystywane do prac linowych.Montuje ławeczkę do zwiększenia komfortu podczas podwieszenia zgodnie z obostrzeniami producenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje podstawowy manewr ratowniczy z uwzględnieniem zasad ekologii | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia. Wykazuje i rozróżnia zasady podczepiania osób poszkodowanych pod swój system linowy. Wykonuje manewry z wykorzystaniem sprzętu zgodnego z normami środowiskowymi i minimalnym wpływem na otoczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje ratownictwo z urządzenia zaciskowego | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia. Wykazuje i rozróżnia zasady podczepiania osób poszkodowanych pod swój system linowy. Wykonuje manewry z wykorzystaniem sprzętu zgodnego z normami środowiskowymi i minimalnym wpływem na otoczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje, buduje i obsługuje systemy do opuszczania i wyciągania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia. Rozróżnia i opisuje rodzaje systemu i ich zysk mechaniczny Prezentuje zdolność do budowy obsługi systemów do pociągania i opuszczania z zyskiem mechanicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Montuje i uzasadnia stanowiska robocze oraz węzły z naciskiem na ekologię | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i wykonuje węzły stosowane w dostępie linowymDefiniuje i wykonuje pod nadzorem stanowiska robocze, stanowisko proste, małe i duże stanowisko „Y” Prezentuje umiejętność montażu stanowisk linowych na wysokości. Definiuje i wykonuje stanowiska robocze z wykorzystaniem technik ograniczających zużycie materiałów i generowanie odpadów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Montuje i uzasadnia systemy robocze budowane w celu wykonywania prac na wysokości z poszanowaniem środowiska | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i wykonuje odpowiednie systemy robocze w stosunku do zdefiniowanych zagrożeń i ograniczeń przestrzenno-technicznychDefiniuje i wykonuje pod nadzorem do systemy pracy w ograniczeniu, pionowe systemy chroniące przed spadaniem, systemy lin napiętych do transportu sprzętu i ludzi Prezentuje umiejętność montażu tych stanowisk linowych na wysokości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Montuje i uzasadnia systemy robocze budowane w celu wykonywania prac na wysokości z poszanowaniem środowiska | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i wykonuje odpowiednie systemy robocze w stosunku do zdefiniowanych zagrożeń i ograniczeń przestrzenno-technicznychDefiniuje i wykonuje pod nadzorem do systemy pracy w ograniczeniu, pionowe systemy chroniące przed spadaniem, systemy lin napiętych do transportu sprzętu i ludzi Prezentuje umiejętność montażu tych stanowisk linowych na wysokości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewr ratowniczy „transfer z poszkodowanym” | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia kierunki zagrożenia niekontrolowanym wahadłem. Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia w kierunku zagrożenia. Wykazuje i rozróżnia zasady podczepiania osób poszkodowanych pod swój system linowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewr ratowniczy „przejazd przez stanowisko przepinkowe” z poszkodowanym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia kierunki zagrożenia niekontrolowanym wahadłem. Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia w kierunku zagrożenia. Wykazuje i rozróżnia zasady podczepiania osób poszkodowanych pod swój system linowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i wykonuje manewr ratowniczy „przejazd przez odciąg pojedynczy” z poszkodowanym | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia kierunki zagrożenia niekontrolowanym wahadłem. Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia w kierunku zagrożenia. Wykazuje i rozróżnia zasady podczepiania osób poszkodowanych pod swój system linowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje, buduje i obsługuje systemy do transportu wielokierunkowego, „technika M” | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i definiuje sprzęt odpowiedni do wykonywania ćwiczenia zgodnie z zaleceniami producenta.Rozróżnia kierunki zagrożenia Prezentuje manewr zgodnie z przepisami prawa oraz wytycznymi producenta urządzeń, zachowując zawsze podczepienie z minimum dwoma niezależnymi punktami kotwienia w kierunku zagrożenia Rozróżnia i opisuje rodzaje systemu i ich zysk mechaniczny Prezentuje zdolność do transportu osób lub sprzętu przy użyciu dwóch kompletów lin z jednego miejsca na wskazane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie IRATA Lv2 przygotowuje Uczestnika do:
- Zaawansowanego wykonywania prac na wysokości z użyciem technik dostępu linowego, przy jednoczesnym stosowaniu zasad minimalizacji wpływu na środowisko naturalne.
- Doskonalenia umiejętności w zakresie wspinaczki, opuszczania się, przemieszczania po linach oraz skutecznego reagowania na sytuacje awaryjne.
- Samodzielnej pracy w zespołach wysokościowych oraz podejmowania działań ratowniczych w ramach standardów IRATA, z zachowaniem najlepszych praktyk ekologicznych.
W programie szkolenia uwzględniono:
- Teoria i przepisy prawne:
- Rozszerzone wykłady dotyczące prawa, organizacji prac na wysokości, BHP oraz norm IRATA.
- Zasady odpowiedzialnego zarządzania ryzykiem oraz minimalizowania wpływu działań na środowisko.
- Procedury postępowania w sytuacjach awaryjnych i ich wpływ na otoczenie.
- Zaawansowane techniki linowe:
- Doskonalenie umiejętności wiązania węzłów, podchodzenia, zjazdu i pokonywania przeszkód na linie.
- Zastosowanie technik wieloliniowych, przepinek oraz systemów asekuracyjnych w różnych środowiskach pracy.
- Instalacja systemów linowych z naciskiem na ograniczenie ich wpływu na ekosystemy.
- Sprzęt i środowisko pracy:
- Szczegółowa analiza zaawansowanego sprzętu alpinistycznego i jego prawidłowego użytkowania.
- Metody budowy stanowisk o minimalnej ingerencji w otoczenie.
- Zasady serwisowania i recyklingu sprzętu alpinistycznego.
- Prace specjalistyczne:
- Praca na systemach wieloliniowych oraz poruszanie się po rozbudowanych strukturach.
- Zaawansowane metody transportu ładunków oraz ich stabilizacja.
- Techniki pracy na konstrukcjach przemysłowych, wieżach i turbinach wiatrowych.
- Ratownictwo i kontrola sprzętu:
- Zaawansowane techniki ewakuacji i ratownictwa linowego.
- Procedury bezpiecznej asekuracji i wsparcia zespołu w sytuacjach awaryjnych.
- Kontrola, konserwacja oraz utylizacja sprzętu zgodnie z normami ekologicznymi.
- Ekoinnowacje w pracach wysokościowych:
- Przegląd nowoczesnych technologii wspierających prace wysokościowe w sektorze odnawialnych źródeł energii.
- Optymalizacja technik linowych pod kątem efektywności energetycznej.
- Możliwości zastosowania dostępu linowego w ekologicznych projektach infrastrukturalnych.
Liczba godzin usługi podana jest w godzinach zegarowych.
Dzięki temu programowi kursanci zdobędą zaawansowaną wiedzę i umiejętności umożliwiające efektywne i ekologiczne wykonywanie prac wysokościowych, a także przygotowanie do uzyskania najwyższego poziomu certyfikacji IRATA Lv3.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Wprowadzenie w regulamin ośrodka i zasady szkolenia - Teoria | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Wprowadzenie do dostępu linowego, pojęcia zasady, definicje- Teoria | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Podstawowe normy- Teoria | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 weryfikacja wiedzy z poprzedniego poziomu | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 weryfikacja wiedzy z poprzedniego poziomu | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Ratownictwo z urządzenia zaciskowego | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Ratownictwo, transfer z poszkodowanym | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Manewry linowe utrwalenie, zasad ratownictwa z urządzenia zjazdowego oraz transferu z poszkodowanym | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Pokonanie stanowiska przepinkowego z poszkodowanym | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Linowanie, stanowiska Y, odciągi, przepinki | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 budowa złożonych układów do podciągania i opuszczania | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Manewry linowe utrwalenie, zasad ratownictwa z urządzenia zjazdowego oraz transferu z poszkodowanym, przepinka z poszkodowanym, podciąganie opuszczanie | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Techniki transportu ładunków, technika M, tyrolki | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Manewry linowe hakówka pionowa | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Ratownictwo poszkodowanego z hakówki, pionowej oraz poziomej | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Zagadnienia związane z oceną ryzyka i planowanie prac - teoria | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Manewry linowe utrwalenie, zasad ratownictwa z urządzenia zjazdowego oraz transferu z poszkodowanym, przepinka z poszkodowanym, podciąganie opuszczanie | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Budowa systemów do prac, praca w ograniczeniu, pionowy system powstrzymania spadania | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Mocowanie lin, stanowiska odzyskiwane | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Manewry linowe utrwalenie, zasad ratownictwa z urządzenia zjazdowego oraz transferu z poszkodowanym, przepinka z poszkodowanym, podciąganie opuszczanie, ratownictwo z hakówki | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Podsumowanie szkolenia, omówienie procesów wykonywania działań indywidualnych oraz zespołowych w odniesieniu do bezpieczeństwa i zgodności z zagadnieniami formalno-prawnymi - Teoria | Prowadzący Jakub Szpakowski | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 560,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 560,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Szpakowski
Posiada 10-letnie doświadczenie zawodowe w organizacji i nadzorze prac w dostępie linowym, aktywnie działając w zawodzie od 2014 roku.
Od 2018 roku szkoli w zakresie prac na wysokości oraz prac w dostępie linowym.
Od lipca 2014 roku zaangażowany w pracę przy ekologicznych projektach budowlanych oraz rewitalizacji przestrzeni, obejmujących prace przy adaptacji budynków do standardów energooszczędnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały dydaktyczne w postaci " Podręcznik do dostępu linowego" , oraz możliwość korzystania podczas modułu praktycznego z bardzo szerokiej bazy różnorodnych SOI w celu oceny i zapoznania.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik szkolenia powinien
- mieć ukończone minimum 19 LAT
- posiadać brak przeciwwskazań do prac na wysokości powyżej 3m
- posiadać szczególne warunki psychofizyczne
- minimum 1 rok udokumentowanego doświadczenia w pracach linowych jako IRATA Lv1 w
minimalnej wysokości 1000 rob/h na linach
Informacje dodatkowe
Zaleca się aby kursant zabrał ze sobą:
- czyste, wygodne, nie krępujące ruchów ubranie,
- obuwie ze sztywną podeszwą,
- pozytywne nastawienie.
W cenę usługi nie wlicza się kosztów dojazdu oraz noclegów.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Parking