Lider w farmacji – jak skutecznie delegować zadania, rozwijać zespół i wzmacniać jego potencja
Lider w farmacji – jak skutecznie delegować zadania, rozwijać zespół i wzmacniać jego potencja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Kierowników aptek i menedżerów farmacji – którzy zarządzają zespołem farmaceutów i techników, chcąc skutecznie delegować zadania oraz motywować pracowników.
- Liderów zespołów w branży farmaceutycznej – którzy chcą lepiej dopasowywać zadania do kompetencji i predyspozycji swoich pracowników.
- Osób aspirujących do roli lidera – które przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego i chcą zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania zespołem.
- Specjalistów ds. HR w farmacji – odpowiedzialnych za rozwój pracowników, budowanie zespołów i zwiększanie ich efektywności.
Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy chcą poprawić swoje umiejętności liderskie, lepiej komunikować się z zespołem i skutecznie zarządzać zadaniami w wymagającym środowisku farmaceutycznym.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do skutecznego zarządzania zespołem poprzez trafne rozpoznawanie predyspozycji pracowników oraz umiejętne dostosowanie zadań do ich mocnych stron. Uczestnik rozwija umiejętność świadomego delegowania obowiązków, efektywnego komunikowania się oraz rozwiązywania trudnych sytuacji interpersonalnych w zespole. Buduje pozycję autorytetu i zaufania, inspiruje do działania oraz wdraża techniki motywacyjne, które prowadzą do zwiększenia zaangażowania, efektywności pracyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik charakteryzuje różne typy osobowości w zespole oraz ich wpływ na efektywność pracy i komunikację. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje różne typy osobowości w zespole oraz ich wpływ na efektywność pracy i komunikację, rozumiejąc ich mocne strony oraz potencjalne wyzwania w środowisku zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby dostosowania stylu zarządzania i komunikacji do specyfiki osobowości pracowników, aby zwiększyć ich zaangażowanie i efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje metody identyfikacji typów osobowości, wykorzystując je do lepszego dopasowania ról i obowiązków w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża strategie komunikacyjne dostosowane do różnych osobowości, skutecznie budując atmosferę współpracy i zaufania w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik inspiruje swój zespół, świadomie zarządzając różnorodnością osobowościową i tworząc środowisko pracy sprzyjające rozwojowi oraz zaangażowaniu pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wskazuje metody delegowania zadań, dostosowane do kompetencji i motywacji pracowników | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje metody delegowania zadań, dostosowane do kompetencji i motywacji pracowników, rozumiejąc ich wpływ na efektywność i rozwój zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki analizy kompetencji pracowników, aby efektywnie przydzielać zadania i optymalizować pracę zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża strategie motywacyjnego delegowania, zapewniając jasne cele, odpowiednie wsparcie oraz kontrolę postępów pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik inspiruje pracowników do podejmowania nowych wyzwań, budując ich poczucie odpowiedzialności i zaangażowanie poprzez świadome zarządzanie delegowaniem zadań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik stosuje narzędzia do analizy mocnych stron zespołu, aby skuteczniej zarządzać jego potencjałem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje kluczowe kompetencje i mocne strony pracowników, rozumiejąc ich wpływ na efektywność zespołu i realizację celów organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje narzędzia i metody analizy talentów oraz potencjału pracowników, umożliwiające lepsze dopasowanie ról i obowiązków. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje narzędzia do analizy mocnych stron zespołu, identyfikując obszary wymagające wsparcia oraz sposoby optymalizacji pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża strategie zarządzania talentami, wykorzystując wyniki analizy do skuteczniejszego delegowania zadań i motywowania zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik wdraża techniki komunikacji, które zwiększają zaangażowanie i efektywność współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje różne style komunikacji oraz ich wpływ na efektywność współpracy w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje techniki komunikacyjne dostosowane do różnych typów osobowości i sytuacji zawodowych, zwiększające zaangażowanie pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża techniki komunikacji, które zwiększają zaangażowanie i efektywność współpracy, dostosowując sposób przekazu do potrzeb i oczekiwań zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje narzędzia aktywnego słuchania, konstruktywnej informacji zwrotnej oraz komunikacji motywacyjnej, aby wzmacniać relacje i podnosić morale zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik inspiruje zespół poprzez jasną, otwartą i wspierającą komunikację, budując atmosferę zaufania i zaangażowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik inspiruje swój zespół, budując pozycję świadomego i skutecznego lidera. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje cechy skutecznego lidera oraz ich wpływ na motywację i efektywność zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje strategie budowania autorytetu i zaufania wśród pracowników, dostosowane do specyfiki zespołu i organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki motywacyjne i komunikacyjne, które wspierają rozwój zespołu oraz wzmacniają jego zaangażowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża strategie przywódcze oparte na świadomym delegowaniu zadań, budowaniu relacji i wspieraniu potencjału pracowników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik inspiruje swój zespół, budując pozycję świadomego i skutecznego lidera, który wspiera rozwój pracowników, motywuje ich do działania i tworzy środowisko sprzyjające współpracy oraz osiąganiu wspólnych celów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA:
Moduł 1: Dopasowanie zadań do predyspozycji i mocnych stron pracownika - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną
W ramach I modułu omówione zostaną następujące zagadnienia:
- Typy osobowości w miejscu pracy – jak je rozpoznawać i wykorzystywać w delegowaniu zadań.
- Identyfikacja mocnych stron zespołu – praktyczne narzędzia do analizy kompetencji pracowników.
- Metody skutecznego delegowania – jak unikać błędów i zwiększać zaangażowanie personelu.
- Studium przypadku – analiza rzeczywistych sytuacji z branży farmaceutycznej
Moduł 2: Efektywna komunikacja z pracownikiem o danym typie osobowości - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną
W ramach II modułu omówione zostaną następujące zagadnienia:
- Style komunikacji a osobowość – jak dostosować przekaz do różnych pracowników.
- Rozwiązywanie konfliktów i trudnych sytuacji – skuteczne techniki zarządzania emocjami w zespole.
- Motywowanie pracowników poprzez komunikację – jak budować pozytywne relacje w zespole.
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozmów z pracownikami o różnych typach osobowości.
Moduł 3: Budowanie pozycji lidera i skuteczne zarządzanie zespołem - zajęcia praktyczne
W ramach III modułu omówione zostaną następujące zagadnienia:
- Cechy skutecznego lidera w farmacji – jak budować autorytet i zaufanie.
- Dostosowanie poziomu delegowanych zadań do umiejętności i motywacji pracownika – metodyka zarządzania zespołem.
- Delegowanie jako narzędzie rozwoju zespołu – jak zwiększać efektywność i zaangażowanie.
- Warsztaty liderskie – symulacje realnych sytuacji zarządczych w aptekach i firmach farmaceutycznych.
Walidacja efektów uczenia się zgodnie z kartą usługi
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korzyści ze szkolenia:
✅ Redukcja stresu i większa odporność psychiczna – uczestnicy poznają skuteczne metody radzenia sobie ze stresem oraz sposoby na zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
✅ Większa cierpliwość i lepsza komunikacja – nauka technik komunikacyjnych pozwalających na skuteczne i spokojne prowadzenie rozmów nawet z trudnymi pacjentami.
✅ Umiejętność rozpoznawania typów osobowości – dzięki temu uczestnicy będą potrafili dostosować styl rozmowy do pacjenta, co zwiększy jego zaufanie i otwartość.
✅ Lepsza argumentacja i skuteczniejsze przekonywanie – poznanie technik sprzedaży usług dodatkowych bez presji i manipulacji, ale w sposób odpowiadający na realne potrzeby pacjenta.
✅ Większa pewność siebie i profesjonalizm – dzięki ćwiczeniom praktycznym uczestnicy zdobędą umiejętności, które od razu mogą wdrożyć w codziennej pracy.
✅ Lepsza organizacja pracy i zarządzanie czasem – skuteczniejsze planowanie obowiązków, co przełoży się na mniejsze obciążenie psychiczne i większy komfort pracy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności:
- Warsztaty
- Studia przypadków (case studies)
- Symulacje praktycznych sytuacji
- Ćwiczenia grupowe
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 20 jednostek lekcyjnych, czyli 15 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - zgodnie z kartą
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Moduł 1: Dopasowanie zadań do predyspozycji i mocnych stron pracownika - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Moduł 1: Dopasowanie zadań do predyspozycji i mocnych stron pracownika - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Moduł 2: Efektywna komunikacja z pracownikiem o danym typie osobowości - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 2: Efektywna komunikacja z pracownikiem o danym typie osobowości - zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Moduł 3: Budowanie pozycji lidera i skuteczne zarządzanie zespołem - zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Moduł 3: Budowanie pozycji lidera i skuteczne zarządzanie zespołem - zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 3: Budowanie pozycji lidera i skuteczne zarządzanie zespołem - zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja efektów uczenia się zgodnie z kartą usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Nieciecki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja
- skrypt
- wypracowane podczas warsztatów materiały
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do zapewnienia udziału Pracowników przedsiębiorcy w usłudze rozwojowej na poziomie frekwencji nie mniejszym niż 80%
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 20 jednostek lekcyjnych, czyli 15 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności, pozytywnym zaliczeniu walidacji
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd. w materiałach dla uczestników
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi