Komunikacja, cierpliwość i odporność psychiczna – kluczowe umiejętności farmaceuty w pracy z pacjentem
Komunikacja, cierpliwość i odporność psychiczna – kluczowe umiejętności farmaceuty w pracy z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do farmaceutów oraz wszystkich osób pracujących w aptekach, które na co dzień mierzą się ze stresem, wymagającymi pacjentami i potrzebą skutecznej komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do radzenia sobie ze stresem oraz trudnymi klientami. Uczestnik wykorzystuje zdobyte umiejętności do skutecznego zarządzania emocjami, budowania cierpliwości i profesjonalnej komunikacji w pracy z pacjentami. Rozpoznaje różne typy osobowości oraz dostosowuje do nich sposób rozmowy i argumentację. Uczestnik radzi sobie z codziennymi wyzwaniami zawodowymi, korzystając z dedykowanych narzędzi i sposobów. Efektywniej zarządza czasem i organizacją swoich zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik charakteryzuje mechanizmy stresu i wypalenia zawodowego oraz ich wpływ na codzienną pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje mechanizmy stresu i wypalenia zawodowego, określając ich przyczyny, objawy oraz konsekwencje dla zdrowia psychicznego i fizycznego, a także analizuje ich wpływ na jakość pracy i relacje z pacjentami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje symptomy stresu i wypalenia zawodowego u siebie oraz współpracowników, a następnie wdraża skuteczne techniki ich redukcji, takie jak techniki relaksacyjne, planowanie pracy czy strategie przeciwdziałania przeciążeniu zawodowemu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje zasady dbałości o dobrostan psychiczny, aktywnie zarządza własnym stresem i pomaga współpracownikom w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, przyczyniając się do budowania pozytywnej atmosfery pracy i wspierającego środowiska zawodowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik identyfikuje różne typy osobowości pacjentów i dostosowuje do nich styl komunikacji oraz argumentację sprzedażową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje różne typy osobowości pacjentów, analizując ich cechy charakterystyczne, sposób komunikacji oraz reakcje w sytuacjach stresowych, a także określa, jakie strategie rozmowy są najbardziej efektywne w zależności od profilu psychologicznego pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje odpowiednie techniki komunikacyjne, dostosowując ton, tempo rozmowy i argumentację sprzedażową do indywidualnych cech pacjenta, co zwiększa skuteczność przekazu i pozytywnie wpływa na relację oraz zaufanie pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża świadome podejście do komunikacji interpersonalnej, budując relacje oparte na empatii i zrozumieniu oraz aktywnie dostosowując swoje reakcje do potrzeb pacjentów, co sprzyja efektywniejszej współpracy i lepszemu doświadczeniu pacjenta w kontakcie z placówką medyczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik stosuje skuteczne techniki zarządzania stresem i emocjami w kontaktach z pacjentami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje czynniki wywołujące stres w kontaktach z pacjentami oraz analizuje ich wpływ na jakość komunikacji i efektywność zawodową, a także poznaje mechanizmy psychologiczne odpowiedzialne za reakcje emocjonalne w trudnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje skuteczne techniki zarządzania stresem i emocjami, wykorzystując strategie oddechowe, mindfulness, autoregulację emocjonalną oraz metody asertywnej komunikacji, co pozwala mu zachować spokój i profesjonalizm w każdej interakcji z pacjentem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża świadome podejście do kontroli własnych emocji w pracy z pacjentami, dbając o atmosferę wzajemnego szacunku i otwartości, co przekłada się na lepszą jakość relacji zawodowych i zwiększoną satysfakcję pacjentów z obsługi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Umiejętność: Uczestnik wdraża strategie efektywnej komunikacji i budowania cierpliwości w pracy z trudnymi pacjentami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje skuteczne strategie komunikacyjne stosowane w pracy z trudnymi pacjentami, analizuje ich wpływ na jakość relacji oraz identyfikuje techniki pozwalające na budowanie cierpliwości i kontrolowanie emocji w wymagających sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża strategie efektywnej komunikacji i budowania cierpliwości, stosując techniki aktywnego słuchania, parafrazowania, zadawania odpowiednich pytań oraz utrzymywania profesjonalnej postawy w obliczu trudnych rozmów i konfliktowych sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje świadome podejście do relacji z pacjentami, okazując empatię, zachowując cierpliwość i dostosowując sposób komunikacji do indywidualnych potrzeb pacjenta, co sprzyja budowaniu zaufania i poprawia jakość obsługi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik wdraża zasady profesjonalnej i empatycznej komunikacji, budując pozytywne relacje z pacjentami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje kluczowe zasady profesjonalnej i empatycznej komunikacji w pracy z pacjentem, rozumiejąc ich znaczenie w budowaniu zaufania, skutecznej współpracy oraz zapobieganiu konfliktom. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki aktywnego słuchania, precyzyjnego formułowania komunikatów oraz odpowiedniego reagowania na emocje pacjenta, aby prowadzić rozmowy w sposób profesjonalny, spokojny i budujący pozytywne relacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża zasady profesjonalnej i empatycznej komunikacji, okazując szacunek, cierpliwość i zrozumienie dla pacjentów, co sprzyja tworzeniu komfortowej atmosfery i poprawia jakość obsługi w placówce medycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Uczestnik stosuje techniki asertywnej postawy w trudnych sytuacjach, dbając o własny komfort psychiczny i efektywność pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe zasady asertywnej komunikacji, analizując ich wpływ na relacje z pacjentami oraz rozumiejąc różnice między asertywnością, uległością i agresją w trudnych sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki asertywnej postawy, takie jak wyrażanie własnych granic, spokojne argumentowanie swojego stanowiska oraz umiejętne odmawianie w sposób profesjonalny, co pozwala mu skutecznie radzić sobie z trudnymi pacjentami i wymagającymi sytuacjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik wdraża asertywną komunikację w codziennej pracy, dbając o własny komfort psychiczny i efektywność zawodową, co przekłada się na lepsze zarządzanie emocjami, większą pewność siebie oraz zdrowsze relacje z pacjentami i współpracownikami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA: Komunikacja, cierpliwość i odporność psychiczna – kluczowe umiejętności farmaceuty w pracy z pacjentem
- Stres i wypalenie zawodowe w pracy z pacjentem – zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną
- Jak budować cierpliwość w relacji z trudnym pacjentem – zajęcia praktyczne
- Typy osobowości pacjentów i dopasowanie stylu komunikacji – zajęcia praktyczne
- Skuteczna argumentacja w rozmowie z pacjentem – zajęcia praktyczne
- Jak panować nad emocjami w trudnych sytuacjach? – zajęcia praktyczne
- Zarządzanie czasem i efektywność w pracy z pacjentem – zajęcia praktyczne
- Budowanie pozytywnej relacji z pacjentem – zajęcia praktyczne
- Zajęcia warsztatowe podsumowujące szkolenie
- Walidacja efektów uczenia się - test i obserwacja
Praca z pacjentem, zwłaszcza w wymagających sytuacjach, wiąże się z dużym stresem, koniecznością zachowania cierpliwości i umiejętnością dostosowania komunikacji do różnych osobowości. Szkolenie zostało stworzone z myślą o pracownikach sektora medycznego, którzy na co dzień mierzą się z trudnymi rozmowami, stresem zawodowym oraz wyzwaniami wynikającymi z kontaktu z pacjentami o różnych potrzebach i oczekiwaniach.
Podczas szkolenia uczestnicy nauczą się, jak skutecznie radzić sobie ze stresem, budować cierpliwość w kontaktach z pacjentami, a także jak rozpoznawać typ osobowości rozmówcy i dostosować do niego sposób komunikacji oraz argumentację. Szkolenie obejmuje zarówno teorię, jak i liczne zajęcia praktyczne, w tym symulacje rozmów, analizy przypadków i ćwiczenia interaktywne.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korzyści ze szkolenia:
✅ Redukcja stresu i większa odporność psychiczna – uczestnicy poznają skuteczne metody radzenia sobie ze stresem oraz sposoby na zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
✅ Większa cierpliwość i lepsza komunikacja – nauka technik komunikacyjnych pozwalających na skuteczne i spokojne prowadzenie rozmów nawet z trudnymi pacjentami.
✅ Umiejętność rozpoznawania typów osobowości – dzięki temu uczestnicy będą potrafili dostosować styl rozmowy do pacjenta, co zwiększy jego zaufanie i otwartość.
✅ Lepsza argumentacja i skuteczniejsze przekonywanie – poznanie technik sprzedaży usług dodatkowych bez presji i manipulacji, ale w sposób odpowiadający na realne potrzeby pacjenta.
✅ Większa pewność siebie i profesjonalizm – dzięki ćwiczeniom praktycznym uczestnicy zdobędą umiejętności, które od razu mogą wdrożyć w codziennej pracy.
✅ Lepsza organizacja pracy i zarządzanie czasem – skuteczniejsze planowanie obowiązków, co przełoży się na mniejsze obciążenie psychiczne i większy komfort pracy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności:
- Warsztaty
- Studia przypadków (case studies)
- Symulacje praktycznych sytuacji
- Ćwiczenia grupowe
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 20 jednostek lekcyjnych, czyli 15 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - zgodnie z kartą
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Stres i wypalenie zawodowe w pracy z pacjentem – zajęcia teoretyczne z częścią praktyczną | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Jak budować cierpliwość w relacji z trudnym pacjentem – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Typy osobowości pacjentów i dopasowanie stylu komunikacji – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Skuteczna argumentacja w rozmowie z pacjentem – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Jak panować nad emocjami w trudnych sytuacjach? – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie czasem i efektywność w pracy z pacjentem – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Budowanie pozytywnej relacji z pacjentem – zajęcia praktyczne | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Zajęcia warsztatowe podsumowujące szkolenie | Prowadzący Karol Nieciecki | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów uczenia się - test i obserwacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto148,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto148,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Nieciecki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja
- skrypt
- wypracowane podczas warsztatów materiały
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do zapewnienia udziału Pracowników przedsiębiorcy w usłudze rozwojowej na poziomie frekwencji nie mniejszym niż 80%
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 20 jednostek lekcyjnych, czyli 15 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności, pozytywnym zaliczeniu walidacji
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd. w materiałach dla uczestników
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi