„EQ w praktyce: inteligencja emocjonalna w świadomej pracy z kompetencjami emocjonalnymi i komunikacyjnymi"
„EQ w praktyce: inteligencja emocjonalna w świadomej pracy z kompetencjami emocjonalnymi i komunikacyjnymi"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych, w tym kadry zarządzającej, którzy chcą rozwijać inteligencję emocjonalną oraz kompetencji efektywnej komunikacji w relacjach zawodowych. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności pozwalające na skuteczniejsze rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zespołem oraz budowanie pozytywnej atmosfery w miejscu pracy.
Szkolenie obejmuje analizę indywidualnych kompetencji emocjonalnych w oparciu o profesjonalne metody coachingowe, opracowane przez Małgorzatę Krawczak. Uczestnicy poznają również praktyczne metody samoregulacji, strategie redukcji stresu oraz techniki wspierające odporność psychiczną. Warsztatowa forma zajęć pozwoli na przyswojenie narzędzi niezbędnych do wdrażania inteligencji emocjonalnej w codziennej pracy, co przełoży się na większą efektywność oraz poprawę jakości relacji w placówce.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest rozwój inteligencji emocjonalnej i kompetencji komunikacyjnych, umożliwiający skuteczne zarządzanie emocjami, budowanie relacji oraz poprawę współpracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Szkolenie oparte na coachingowych metodach dostarczy wiedzy o mechanizmach EQ i pozwoli identyfikować zasoby oraz obszary do rozwoju. Uczestnicy nauczą się stosować strategie samoregulacji,redukcji stresu oraz skutecznej komunikacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Zna koncepcję inteligencji emocjonalnej i jej wpływ na funkcjonowanie w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje inteligencję emocjonalną i jej kluczowe komponenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje elementy EQ (samoświadomość, samoregulacja, motywacja, empatia, umiejętności społeczne). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje znaczenie EQ w pracy zespołowej i zarządzaniu emocjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozumie mechanizmy emocji i ich wpływ na podejmowanie decyzji oraz relacje interpersonalne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia podstawowe emocje i ich funkcje w sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ emocji na jakość komunikacji i podejmowanie decyzji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby konstruktywnego reagowania w trudnych sytuacjach interpersonalnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Potrafi rozpoznać i regulować własne emocje w kontekście zawodowym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie techniki samoregulacji do różnych sytuacji stresowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje sposoby pracy nad własną samoświadomością emocjonalną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje mechanizmy wpływu emocji na zachowania w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Zna techniki skutecznej komunikacji opartej na inteligencji emocjonalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje kluczowe elementy komunikacji empatycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje analizy modeli skutecznej komunikacji w kontekście zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje techniki unikania i rozwiązywania konfliktów z użyciem EQ. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Rozumie wpływ emocji na budowanie relacji i współpracę w zespole. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje różne style emocjonalne i ich wpływ na interakcje zawodowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje konsekwencje braku samoregulacji w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa strategie radzenia sobie z trudnymi emocjami u siebie i innych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Potrafi wdrażać metody redukcji stresu i wzmacniania odporności psychicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje techniki redukcji stresu i napięcia emocjonalnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje wymagające zastosowania metod samoregulacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa strategie wzmacniania odporności psychicznej w pracy zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
🔹 Moduł 1: Wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej i samoświadomości emocjonalnej
✅ Zakres:
- Definicja emocji i inteligencji emocjonalnej (EQ).
- Elementy EQ: samoświadomość, samoregulacja, motywacja, empatia, umiejętności społeczne.
- Kwestionariusze coachingowe jako narzędzie oceny kompetencji emocjonalnych.
- Samoocena kompetencji emocjonalnych – test psychologiczny.
- 📌 Metody: Psychoedukacja, analiza wyników testu, test wielokrotnego wyboru.
🔹 Moduł 2: Mechanizmy emocji i ich wpływ na relacje zawodowe
✅ Zakres:
- Omówienie podstawowych emocji i ich dynamiki.
- Jak emocje wpływają na podejmowanie decyzji i komunikację.
- Mapowanie ekspresji emocjonalnej – sygnały z ciała, język komunikacji, strategie regulacji.
- Strategia ABC – analiza reakcji emocjonalnych.
- 📌 Metody: Test sytuacyjny, mindmapping, analiza przypadków.
🔹 Moduł 3: Regulacja emocji i zarządzanie stresem
✅ Zakres:
- Wyczerpanie emocjonalne – jak je rozpoznać i przeciwdziałać.
- Budowanie odporności psychicznej – strategie radzenia sobie ze stresem.
- Techniki redukcji stresu – strategie samoregulacji w pracy z emocjami.
- 📌 Metody: Test wielokrotnego wyboru, analiza przypadków.
🔹 Moduł 4: Empatia i jej rola w komunikacji interpersonalnej
✅ Zakres:
- Definicja empatii – różnice między empatią poznawczą i afektywną.
- Kwestionariusz poziomu empatii – analiza wyników.
- Model komunikacji opartej na empatii (Rosenberg) – kluczowe techniki.
- Narzędzia wspierające empatyczną komunikację: aktywne słuchanie, parafraza, odzwierciedlenie.
- 📌 Metody: Analiza przypadków, ćwiczenia komunikacyjne.
Dzień 2
🔹 Moduł 5: Trudności komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
✅ Zakres:
- Identyfikacja trudności w komunikacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- Konflikty w zespole i ich źródła – jak reagować na trudne emocje.
- Praca z emocjami w komunikacji – rozwiązywanie konfliktów poprzez EQ.
- Studium przypadków – jak radzić sobie z agresją, złością, różnicami w poglądach.
- 📌 Metody: Analiza sytuacyjna, quizy.
🔹 Moduł 6: Informacja zwrotna jako narzędzie skutecznej komunikacji
✅ Zakres:
- Definicja i znaczenie informacji zwrotnej w budowaniu relacji.
- Model FUKO – jak udzielać i przyjmować informację zwrotną.
- Różnice między faktem a interpretacją w komunikacji.
- Znaczenie EQ w odbiorze i przekazywaniu informacji zwrotnej.
- 📌 Metody: Test teoretyczny, analiza przypadków.
🔹 Moduł 7: Świadomość własnej roli w komunikacji i dbanie o własny dobrostan
✅ Zakres:
- Analiza własnych strategii zarządzania emocjami – test psychologiczny.
- Identyfikacja własnych strategii radzenia sobie ze stresem i emocjami.
- Rola EQ w dbaniu o własny dobrostan psychiczny w miejscu pracy.
- Relaksacja i techniki obniżające napięcie emocjonalne.
- 📌 Metody: Ćwiczenia praktyczne, analiza wyników testów.
🔹 Moduł 8: Podsumowanie szkolenia i test końcowy
✅ Zakres:
- Podsumowanie kluczowych zagadnień szkolenia.
- Integracja zdobytej wiedzy w kontekście codziennej pracy.
- Test końcowy sprawdzający efekty uczenia się.
- 📌 Metody: Test końcowy z automatycznie generowanym wynikiem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Krawczyk
Autorka wielu artykułów oraz książki „Coaching relacji z sobą i bliskimi“, ekspert w mediach. W pracy z ludźmi stosuje sprawdzone metody oparte o metaforę, wizualizację oraz wizualizację relaksacyjną. Swój warsztat merytoryczny buduje w oparciu o wiedzę ludzi świata nauki i filozofii, a doskonali go pod okiem mentorów i superwizorów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Indywidualne arkusze i narzędzia coachingowe dotyczące kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych
- Test Rozumienia Emocji – diagnoza poziomu samoświadomości emocjonalnej.
- Kwestionariusz Poczucia Stresu – ocena poziomu stresu oraz mechanizmów radzenia sobie z nim.
- Metoda POINTS OF YOU®
Materiały multimedialne – prezentacje i infografiki
- Infografiki pokazujące mechanizmy EQ w codziennych interakcjach.
- Wizualne opracowanie technik samoregulacji emocji.
- Scenariusze sytuacyjne obrazujące wpływ EQ na efektywność pracy.
Scenariusze ćwiczeń i studia przypadków
- Analiza trudnych sytuacji komunikacyjnych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- Przykłady strategii radzenia sobie z silnymi emocjami i stresem.
- Modele skutecznej interakcji oparte na empatii i inteligencji emocjonalnej.
Karty pracy i ćwiczenia indywidualne
- Arkusze do autorefleksji nad własnym stylem komunikacyjnym.
- Checklisty pomagające monitorować postępy w rozwijaniu EQ.
- Ćwiczenia wspierające rozwój kompetencji emocjonalnych.
Lista technik redukcji stresu i strategii wzmacniania odporności psychicznej
- Sprawdzone metody regulacji emocji i techniki relaksacyjne.
- Strategie zarządzania stresem w środowisku zawodowym.
- Ćwiczenia oddechowe i mindfulness wspierające samoregulację.
Test końcowy z automatycznie generowanym wynikiem
Certyfikat ukończenia szkolenia
- Potwierdzenie zdobycia kompetencji w zakresie EQ i komunikacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi