Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Warsztaty praktyczne.
Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo administracyjne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na nabyciu kompleksowej wiedzy z zakresu "podpisu elektronicznego".
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika w zakresie uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”. Uczestnicy poznają rodzaje podpisu elektronicznego oraz jakie są różnice między nimi. Poznają korzyści jak i skutki korzystania z takiej formy podpisu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza – Uczestnik:- Określa regulacje prawne dotyczące podpisu elektronicznego w prawie krajowym i unijnym, w tym eIDAS i ustawę o usługach zaufania. - Analizuje rodzaje podpisu elektronicznego (zwykły, zaawansowany, kwalifikowany) oraz ich skutki prawne. - Omawia prawa i obowiązki podmiotów korzystających z podpisu elektronicznego oraz zasady bezpieczeństwa i odpowiedzialności. - Interpretuję wybrane przepisy i orzecznictwo dotyczące usług zaufania i identyfikacji elektronicznej. - Charakteryzuje podstawowe usługi zaufania w UE i Polsce, w tym weryfikację, walidację i rejestrowane doręczenia elektroniczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Wskazuje i opisuje przepisy eIDAS oraz ustawę o usługach zaufania. - Rozróżnia zakres regulacji krajowych i unijnych. - Opisuje konsekwencje prawne stosowania kwalifikowanego i innych podpisów elektronicznych. - Wskazuje kto może korzystać z podpisu elektronicznego. - Analizuje przykłady orzecznictwa w kontekście stosowania podpisu elektronicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności – Uczestnik:- Tworzy dokumenty elektroniczne zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i wymogami podpisu elektronicznego. - Analizuje praktyczne przypadki stosowania podpisu elektronicznego i identyfikuje ryzyka prawne. - Ocenia skutki prawne korzystania z różnych typów podpisu elektronicznego w praktycznych scenariuszach. - Formułuje rekomendacje dotyczące prawidłowego stosowania podpisu elektronicznego w organizacji. - Podejmuje decyzje w sytuacjach problemowych związanych z podpisem elektronicznym, w tym weryfikacją dokumentów i usług zaufania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Rozpoznaje potencjalne naruszenia prawa w przykładach praktycznych. - Dokonuje oceny sytuacji z punktu widzenia prawa i obowiązków użytkownika podpisu elektronicznego. - Proponuje procedury zapewniające bezpieczeństwo i zgodność z przepisami przy użyciu podpisu elektronicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 według harmonogramu:
Godz. 09:00 - 09:10 – pre test do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 09:10 - 10:30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”
Czy i jak podpis elektroniczny jest uregulowany w prawie krajowym i UE? Jakie są rodzaje podpisu elektronicznego i czym się różnią? Kto może posługiwać się podpisem elektronicznym? Jak definiować językiem potocznym podpis elektroniczny („zwykły” podpis elektroniczny)? Co to jest i jak jest definiowany „zaawansowany podpis elektroniczny” (kwalifikowany)? Jakie są skutki prawne korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego? Jakie są skutki prawne korzystania z innych podpisów niż kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy można posługiwać się (bo to jest bardzo łatwe) cudzym podpisem elektronicznym?
Godz. 10:30 - 12:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Wybór regulacji prawnych
(1) Rozporządzenie UE nr 910/2014 z 23.07.2014 roku w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS)
(2) Ustawa z 05.09.2016 roku o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(3) wybór orzecznictwa
Godz. 12:00 - 13:30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Wybór zagadnień szczegółowych
• Moc obowiązywania art. 288 Traktatu o funkcjonowaniu UE.
• Ogólne uwagi dotyczące eIDAS.
• Katalog unijnych „usług zaufania”.
o usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji
-podpisów elektronicznych,
-pieczęci elektronicznych,
-elektronicznych znaczników czasu,
-usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
-usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji certyfikatów (powiązanych z tymi usługami),
-usługi tworzenia, weryfikacja i walidacji certyfikatów uwierzytelniania witryn internetowych,
-usługi konserwacji elektronicznych podpisów, pieczęci lub certyfikatów (powiązanych z tymi usługami).
Godz. 13:30 - 14:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
• Identyfikacja elektroniczna.
• Dokument elektroniczny.
• Podstawowe zasady związane z usługami zaufania.
• Krajowa infrastruktura zaufania.
• Skutki prawne usług zaufania.
• Demonstracja praktycznych aspektów stosowania podpisu elektronicznego.
Godz. 14.40 - 14:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 6-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego” | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Wybór regulacji prawnych | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Wybór zagadnień szczegółowych | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 • Identyfikacja elektroniczna. • Dokument elektroniczny. • Podstawowe zasady związane z usługami zaufania. • Krajowa infrastruktura zaufania. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 971,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 790,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 161,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 131,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sługocki
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WYMAGANIA TECHNICZNE:
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.