Edukator finansowy dla dzieci i młodzieży - metody i formy pracy
Edukator finansowy dla dzieci i młodzieży - metody i formy pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
- Pedagodzy i doradcy zawodowi
- Animatorzy edukacji pozaszkolnej
- Osoby dorosłe zainteresowane prowadzeniem zajęć i warsztatów z edukacji finansowej i ekonomicznej dla dzieci i młodzieży
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat metod i form pracy w edukacji finansowej dzieci i młodzieży. Poznają narzędzia dydaktyczne oraz nauczą się tworzyć i realizować scenariusze zajęć, które angażują uczniów i pomagają im rozwijać kompetencje finansowe. Dzięki temu będą mogli efektywnie przekazywać wiedzę na temat zarządzania pieniędzmi, oszczędzania i planowania finansowego w sposób dostosowany do wieku i możliwości uczniów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posiada pogłębioną wiedzę na temat metod nauczania edukacji finansowej i ekonomicznej dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie opisuje i wyjaśnia kluczowe metody nauczania oraz ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna narzędzia dydaktyczne stosowane w edukacji finansowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i klasyfikuje narzędzia dydaktyczne, podając przykłady ich praktycznego wykorzystania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi planować i prowadzić zajęcia oraz warsztaty edukacyjne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia poprawnie zaplanowany schemat zajęć, uwzględniający cele edukacyjne, metody i narzędzia dydaktyczne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować metody pracy do potrzeb i możliwości dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje potrzeby grupy i dobiera odpowiednie strategie dydaktyczne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje postawę otwartości i zaangażowania w edukację finansową dzieci i młodzieży. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie uczestniczy w zajęciach, wykazuje inicjatywę oraz podejście oparte na współpracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy znaczenia edukacji ekonomicznej w życiu dorosłym i społeczeństwie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi uzasadnić istotność edukacji finansowej i wskazać jej wpływ na rozwój społeczny. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi:
Ramowy program usługi:
Blok 1: Metody i formy pracy w edukacji finansowej (3 godziny dydaktyczne)
- Wprowadzenie do edukacji finansowej i ekonomicznej dzieci i młodzieży
- Psychologia uczenia się finansów – jak dzieci i młodzież przyswajają wiedzę o pieniądzu?
- Metody aktywizujące w edukacji finansowej
- Gry i symulacje ekonomiczne w nauczaniu dzieci i młodzieży
- Praca z dziećmi i młodzieżą o różnych potrzebach edukacyjnych
Przerwa (15 minut)
Blok 2: Narzędzia i materiały dydaktyczne do edukacji finansowej (3 godziny dydaktyczne)
- Wykorzystanie dostępnych zasobów i narzędzi edukacyjnych (podręczniki, aplikacje, multimedia)
- Tworzenie własnych narzędzi dydaktycznych (karty pracy, zadania praktyczne, projekty edukacyjne)
- Przykłady dobrych praktyk – studia przypadków
Przerwa (15 minut)
Blok 3: Planowanie i prowadzenie zajęć oraz warsztatów (2 godziny dydaktyczne)
- Tworzenie scenariusza zajęć lub warsztatów
- Organizacja procesu dydaktycznego – od planowania do realizacji
- Ocena skuteczności nauczania – jak mierzyć efekty edukacyjne?
Przerwa (15 minut)
Blok 4: Walidacja wiedzy (2 godziny – oddzielny czas)
- Test wiedzy z zakresu edukacji finansowej i ekonomicznej
- Opracowanie prezentacji lub scenariusza zajęć jako zadania praktycznego
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Powitanie uczestników, przedstawienie celów szkolenia | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Psychologia uczenia się finansów i metody aktywizujące | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Gry i symulacje ekonomiczne w edukacji finansowej | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Wykorzystanie narzędzi edukacyjnych w nauczaniu finansów | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Tworzenie własnych narzędzi dydaktycznych | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Tworzenie scenariuszy zajęć i warsztatów | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Organizacja procesu dydaktycznego i ocena skuteczności | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Przerwa | Prowadzący Damian Kupczyk | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja wiedzy (test i tworzenie scenariuszy) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Damian Kupczyk
Damian Kupczyk był również wykładowcą akademickim gdzie kształcił przyszłych specjalistów w zakresie psychologii i pedagogiki. Posiada wykształcenie wyższe z pedagogiki oraz psychologii, ze specjalizacjami w psychotraumatologii, suicydologii i terapii dzieci i młodzieży. Dzięki swojemu szerokiemu doświadczeniu zawodowemu, angażuje się w tworzenie środowiska sprzyjającego integracji społecznej, edukacji ekonomicznej oraz budowaniu świadomości w zakresie zdrowia psychicznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną udostępnione w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy do zapoznania się z innymi kursami z cyklu ABC, które również są dostępne w Bazie Usług Rozwojowych:
Wsparcie dzieci i młodzieży z różnymi potrzebami edukacyjnymi – strategie i metody pracy
Zastosowanie arteterapii, socjoterapii i psychodramy w pracy nauczyciela
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub
4G/LTE), Głośniki i mikrofon – wbudowana lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Kamera internetowa lub
kamera internetowa HD - wbudowana lub podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo
OBSŁUGIWANE PRZEGLĄDARKI: Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome
30+; Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROCESORA I PAMIĘCI RAM: Procesor: Pojedynczy rdzeń 1Ghz lub
wyższy, Pamięć RAM: N/A