Microsoft Word - poziom zaawansowany. Egzamin ICDL (ECDL) Advanced A1. Szkolenie na platformie Microsoft 365. Projekt "Kierunek - Rozwój" - edycja weekendowa
Microsoft Word - poziom zaawansowany. Egzamin ICDL (ECDL) Advanced A1. Szkolenie na platformie Microsoft 365. Projekt "Kierunek - Rozwój" - edycja weekendowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią pracownicy administracji, biur oraz obsługi klienta, którzy w codziennej pracy mają konieczność korzystania z oprogramowania biurowego na poziomie zaawansowanym. Szkolenie jest skierowane do osób, które pragną efektywnie tworzyć i zarządzać profesjonalnymi dokumentami tekstowymi, zwiększając tym samym swoją wydajność oraz podnosząc kwalifikacje zawodowe. Uczestnicy szkolenia to także osoby, które dążą do uzyskania międzynarodowego Certyfikatu ICDL Advanced A1, potwierdzającego ich zaawansowane umiejętności w edycji dokumentów tekstowych.
Usługa adresowana jest dodatkowo do wszystkich Uczestników Projektów, również dla Uczestników Projektu "Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURAkredytacja Centrów Egzaminacyjnych ECDL
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Microsoft Word - poziom zaawansowany” przygotowuje do efektywnego używania aplikacji do przetwarzania tekstów na poziomie zaawansowanym i kończy się egzaminem ICDL (ECDL) Advanced A1. Uczestnicy nauczą się zaawansowanego formatowania, korzystania ze stylów i szablonów, tworzenia odwołań, przypisów oraz spisów treści, jak również automatyzacji zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Stosuje zaawansowane opcje formatowania dokumentu. | Kryteria weryfikacji • Stosuje opcje położenia obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela).• Stosuje opcję „Znajdź i zamień” dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron. • Stosuje opcję „Wklej” dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu. • Stosuje interlinie, parametry: co najmniej, dokładnie, wielokrotnie. • Stosuje i usuwa parametry akapitów. • Stosuje i modyfikuje numerację w listach wielopoziomowych. • Tworzy, modyfikuje i uaktualnia style czcionek. • Tworzy, modyfikuje i uaktualnia style akapitów. • Stosuje układ wielu kolumn. Zmienia liczbę i rozkład kolumn. • Zmienia szerokość kolumn i odstępów pomiędzy nimi. Wstawia i usuwa linie pomiędzy kolumnami. • Wstawia i usuwa przerwy pomiędzy kolumnami. • Stosuje autoformatowanie tabel oraz różne style tabel. • Wykonuje podział i scalanie komórek w tabeli. • Zmienia marginesy komórek, wyrównanie oraz kierunek tekstu. • Wykorzystuje opcję automatycznego wstawiania nagłówka tabeli na górze każdej strony. • Zezwala lub zabrania dzielenia wierszy pomiędzy stronami. • Sortuje dane według wybranej kolumny lub kilku kolumn. • Zamienia tekst na tabelę. • Zamienia zawartość tabeli na tekst. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Tworzy i uaktualnia odwołania w dokumentach. | Kryteria weryfikacji • Dodaje podpisy powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli.• Dodaje i usuwa etykiety podpisów. • Zmienia format numeracji podpisów. • Wstawia, modyfikuje przypisy. • Zmienia przypisy dolne na końcowe i końcowe na dolne. • Tworzy i uaktualnia spis treści na podstawie zadanych stylów i formatów. • Tworzy i uaktualnia spis ilustracji na podstawie zadanych stylów i formatów. • Wprowadza indeks: hasło główne i podrzędne. Usuwa hasła indeksu. • Tworzy i uaktualnia indeksy oparte o oznaczone hasła indeksu. • Dodaje i usuwa zakładki. • Tworzy i usuwa odsyłacze do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel. • Dodaje odsyłacze do indeksów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Automatyzuje zadania zwiększając wydajność pracy. | Kryteria weryfikacji • Wstawia i usuwa bloki konstrukcyjne (szybkie części): autor, nazwa pliku i ścieżka dostępu, rozmiar pliku, fill-in.• Wstawia w tabeli funkcję suma. • Zmienia format numeracji pola. • Blokuje, odblokowuje i aktualizuje pola. • Tworzy i modyfikuje formularze przy użyciu dostępnych opcji: pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu. • Wstawia tekst pomocy do formularza używając ikony widocznej na Wstążce lub klawisza F1. • Włącza i usuwa ochronę dokumentu. • Modyfikuje szablony. • Edytuje i sortuje listy adresatów. • Wstawia reguły: jeśli…, to…., inaczej….. • Łączy dokumenty z listą odbiorców według zadanych kryteriów. • Wstawia i usuwa hiperłącza. • Łączy dane z dokumentów, aplikacji i wyświetla jako jeden obiekt. • Aktualizuje i usuwa łącza. • Osadza dane w dokumencie jako obiekt. • Edytuje i usuwa osadzone dane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Stosuje opcję automatycznego formatowania tekstu.• Tworzy, modyfikuje i usuwa automatyczną korektę tekstu. • Tworzy, modyfikuje, wstawia i usuwa autouzupełniania. • Rejestruje proste makra: zmiana ustawienia strony, wstawianie tabeli z powtarzającym się wierszem nagłówkowym, wstawianie bloków konstrukcyjnych do nagłówka i stopki dokumentu. • Włącza makro. • Przypisuje makro do wskazanego obiektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się 4. Współpracuje przy edycji dokumentu z innymi użytkownikami. | Kryteria weryfikacji • Włącza i wyłącza śledzenie zmian.• Śledzi zmiany w dokumencie używając odpowiedniego podglądu. • Akceptuje bądź odrzuca zmiany w dokumencie. • Wstawia, edytuje, usuwa, pokazuje i ukrywa komentarze/notatki. • Porównuje i łączy dokumenty. • Tworzy dokument główny z tytułów dokumentów podrzędnych. • Wstawia i usuwa dokumenty podrzędne w dokumencie głównym. • Używa opcji tworzenia konspektu do organizacji dokumentu: zwiń, rozwiń, przesuń w górę, przesuń w dół, zmień poziom. • Dodaje i usuwa hasła zabezpieczające dokument. • Wprowadza zabezpieczenia w dokumencie umożliwiające tylko podgląd zmian oraz komentarzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Używa ustawień dokumentu. | Kryteria weryfikacji • Tworzy, modyfikuje i usuwa podział między sekcjami.• Zmienia orientację stron, wyrównanie pionowe, ustawianie marginesów dla danej sekcji. • Stosuje różne nagłówków i stopki w sekcjach dokumentu, pierwsza strona, • parzyste i nieparzyste strony. • Dodaje, usuwa i modyfikuje znaki wodne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Egzaminacyjne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia obejmuje następujące obszary wiedzy i umiejętności:
Formatowanie
- Tekst: Stosowanie opcji położenia obiektów graficznych (rysunek, obraz, wykres, diagram, tabela), „Znajdź i zamień” dla formatu czcionki, formatu akapitu, znaczników akapitu, dzielenia stron, oraz „Wklej” dla sformatowanego i niesformatowanego tekstu.
- Akapity: Stosowanie interlinii, parametrów (co najmniej, dokładnie, wielokrotnie), modyfikacja numeracji w listach wielopoziomowych.
- Style: Tworzenie, modyfikacja i aktualizacja stylów czcionek i akapitów.
- Kolumny: Stosowanie układu wielu kolumn, zmiana liczby i rozkładu kolumn, szerokości kolumn i odstępów pomiędzy nimi, wstawianie i usuwanie linii oraz przerw pomiędzy kolumnami.
- Tabele: Autoformatowanie tabel, podział i scalanie komórek, zmiana marginesów komórek, wyrównanie oraz kierunek tekstu, automatyczne wstawianie nagłówka tabeli na górze każdej strony, sortowanie danych według wybranej kolumny, zamiana tekstu na tabelę i odwrotnie.
Odwołania
- Przypisy końcowe i dolne, podpisy: Dodawanie podpisów powyżej lub poniżej obiektu graficznego, tabeli, dodawanie i usuwanie etykiet podpisów, zmiana formatu numeracji podpisów, wstawianie i modyfikacja przypisów, zmiana przypisów dolnych na końcowe i odwrotnie.
- Spisy i indeksy: Tworzenie i aktualizacja spisu treści oraz spisu ilustracji, wprowadzanie i usuwanie haseł indeksu.
- Zakładki i odsyłacze: Dodawanie i usuwanie zakładek oraz odsyłaczy do elementów numerowanych, nagłówków, zakładek, równań i tabel, dodawanie odsyłaczy do indeksów.
Zwiększenie wydajności pracy
- Pola: Wstawianie i usuwanie bloków konstrukcyjnych (szybkie części), wstawianie funkcji suma w tabeli, zmiana formatu numeracji pola, blokowanie, odblokowywanie i aktualizacja pól.
- Formularze i szablony: Tworzenie i modyfikacja formularzy (pole tekstowe, pole wyboru, rozwijalne menu), wstawianie tekstu pomocy, włączanie i usuwanie ochrony dokumentu, modyfikacja szablonów.
- Korespondencja seryjna: Edycja i sortowanie list adresatów, wstawianie reguł, łączenie dokumentów z listą odbiorców według zadanych kryteriów.
- Łączenie, linkowanie: Wstawianie i usuwanie hiperłączy, łączenie danych z dokumentów, aplikacji, osadzanie danych jako obiektów, edycja i usuwanie osadzonych danych.
- Automatyzacja: Automatyczne formatowanie tekstu, tworzenie, modyfikacja i usuwanie automatycznej korekty, tworzenie, modyfikacja, wstawianie i usuwanie autouzupełnień, rejestracja prostych makr, przypisywanie makr do obiektów.
Współpraca przy edycji
- Śledzenie i podgląd zmian: Włączanie i wyłączanie śledzenia zmian, akceptacja lub odrzucanie zmian w dokumencie, wstawianie, edycja, usuwanie, pokazywanie i ukrywanie komentarzy/notatek, porównywanie i łączenie dokumentów.
- Dokument główny: Tworzenie dokumentu głównego z dokumentów podrzędnych, wstawianie i usuwanie dokumentów podrzędnych, używanie opcji tworzenia konspektu do organizacji dokumentu.
- Ochrona: Dodawanie i usuwanie haseł zabezpieczających dokument, wprowadzanie zabezpieczeń umożliwiających tylko podgląd zmian oraz komentarzy.
Końcowa obróbka dokumentu
- Sekcje: Tworzenie, modyfikacja i usuwanie podziału między sekcjami, zmiana orientacji stron, wyrównania pionowego, ustawianie marginesów dla danej sekcji.
- Ustawienia dokumentu: Stosowanie różnych nagłówków i stopek w sekcjach dokumentu, dodawanie, usuwanie i modyfikacja znaków wodnych.
Szkolenie obejmuje zarówno wykłady teoretyczne, jak i praktyczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję pracować na zaawansowanych funkcjach edytora tekstu Microsoft Word, a także rozwiązywać zadania, które będą znajdować się na egzaminie końcowym.
Program szkoleniowy obejmuje 20 godzin dydaktycznych. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, każda trwająca 45 minut. Przerwy nie są uwzględnione w czasie trwania szkolenia.
Egzamin:
Organizator w ramach usługi szkolenia pokrywa koszt przystąpienia do pierwszego egzaminu z modułu A1 - Zaawansowane przetwarzanie tekstów. Egzamin może odbyć się w formie zdalnej lub stacjonarnej (sposób jego przeprowadzenia jest ustalany z Uczestnikiem przed szkoleniem).
Ocena umiejętności Kandydata dokonywana jest na podstawie wyniku testu, który polega na rozwiązywaniu zadań w programie Microsoft Word. Test ma formę elektroniczną i trwa 60 minut. Test składa się z kilku zadań, które należy wykonać w określonej kolejności i zgodnie z instrukcjami. Zadania mogą dotyczyć dowolnych tematów z zakresu sylabusa modułu. Każde zadanie jest oceniane punktowo, przy czym część punktów może być przyznana za poprawność wykonania poszczególnych kroków. Aby zaliczyć test, Kandydat musi uzyskać co najmniej 75% punktów.
Walidacja:
Metoda weryfikacji: egzamin zewnętrzny ICDL, realizowany na komputerze, składający się z zadań (poleceń) praktycznych.
Certyfikat ICDL A1 poświadcza zdobycie kompetencji numer 3.1, 3.2, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej zawartymi w raporcie "DigComp 2.2 Ramy Kompetencji Cyfrowych dla Obywateli".
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Formatowanie dokumentu Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Odwołania w dokumencie Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Przerwa | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zwiększenie wydajności pracy - scenatriusze, prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Współpraca przy edycji - scenariusze, prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Końcowa obróbka dokumentu Word - prezentacja, ćwiczenia. | Prowadzący Eliasz Rafalski | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja. Egzamin zewnętrzny ICDL. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto400,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Eliasz Rafalski
Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie. Obecnie doktorant w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, zajmujący się badaniami nad historią informatyki w medycynie. Posiada doświadczenie jako wykładowca akademicki oraz trener szkoleń z zakresu aplikacji Microsoft, baz danych, Pythona, C++, JavaScriptu, Adobe, CorelDRAW i sztucznej inteligencji. Od 2005 roku corocznie odnawia uprawnienia egzaminatora ICDL.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z Uczestników otrzymuje dostęp do OneDrive, gdzie znajdują się materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. skrypt i zestawy do ćwiczeń.
Dodatkowo, Uczestnicy otrzymują rozwiązane podczas szkolenia zestawy ćwiczeń oraz inne materiały, które są tworzone w trakcie zajęć.
Warunki uczestnictwa
1. Ustalenie z Organizatorem co najmniej 5 dni przed szkoleniem formy przeprowadzenia egzaminu ICDL (zdalna czy stacjonarna).
2. W przypadku wyboru egzaminu ICDL w formie zdalnej Uczestnik wyraża zgodę na zainstalowanie przed szkoleniem na swoim komputerze/laptopie (wyposażonym w głośnik, mikrofon oraz kamerę), z którego będzie zdawał egzamin aplikacji egzaminacyjnej PTI (wg. instrukcji Egzaminatora/Centrum Egzaminacyjnego).
3. Zawarcie przez Uczestnika umowy z Organizatorem na realizację usługi szkoleniowej.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia po zdaniu egzaminu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych A1 Zaawansowane przetwarzanie tekstów w wersji elektronicznej. Certyfikat nie ma określonego terminu ważności.
Szkolenie obejmuje 20 godzin dydaktycznych (tj. 15 godzin zegarowych). 1h dydaktyczna = 45 min.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Podana cena dotyczy szkolenia dofinansowanego w co najmniej 70% ze środków publicznych. W przypadku uzyskania przez Uczestnika mniejszego dofinansowania do ceny na fakturze zostanie doliczony podatek 23% VAT. (Zwolnienie na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień t.j. Dz.U. 2018 poz. 701).
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zanim weźmiesz udział w szkoleniu, zapoznaj się z następującymi informacjami:
1. Szkolenie odbywa się na licencji Microsoft 365 udostępnianej przez Organizatora. Nie musisz posiadać własnych programów.
2. Potrzebujesz komputera lub laptopa z głośnikiem, mikrofonem i kamerą (Procesor: 1 GHz lub szybszy, co najmniej z 2 rdzeniami, zgodny procesor 64-bitowy lub rozwiązanie SoC (System on a Chip). RAM: 4 GB. Miejsce na dysku: 64 GB lub więcej. Karta graficzna: zgodna z biblioteką DirectX 12 lub nowszą ze sterownikiem WDDM 2.0).
3. Musisz mieć dostęp do Internetu - przewodowego lub bezprzewodowego (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, a rekomendowana 1,5 Mb/s.
4. System operacyjny: macOS 10.7 lub nowszy/Windows 10, 8, 7; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android.
5. Możesz korzystać z dowolnej przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer itp.
6. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny podczas trwania całej usługi rozwojowej. Link zostanie przekazany Uczestnikom oraz Operatorom.
7. Jeśli chcesz przystąpić do egzaminu w formie zdalnej, musisz mieć możliwość zainstalowania aplikacji egzaminacyjnej PTI.
8. Usługa została stworzona na podstawie zakupionej licencji Microsoft 365.