Arkusze kalkulacyjne Microsoft Excel w praktyce finansowej
Arkusze kalkulacyjne Microsoft Excel w praktyce finansowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które posiadają doświadczenie w obsłudze arkuszy kalkulacyjnych i potrafią obsługiwać program typu MS Excel w minimum podstawowym zakresie oraz chcą udoskonalić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie zaawansowanej obsługi i korzystania z arkuszy kalkulacyjnych do analizy danych, budowania modeli finansowych, tworzenia raportów i prezentacji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z zaawansowanymi funkcjami i narzędziami MS Excel, które mogą być wykorzystane do analizy i prezentacji danych finansowych oraz tworzenia kreatywnej analizy działalności firmy oraz budowy złożonych modeli danych. Szkolenie przygotowuje do biegłej obsługi arkusza kalkulacyjnego przy użyciu zaawansowanych funkcji, pracy z wieloma arkuszami, tworzenia własnych formuł czy analizy danych z różnych źródeł.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady tworzenia i wykorzystania funkcji finansowych i statystycznych, narzędzi analitycznych programu Excel, takich jak tabele przestawne, wykresy, analiza danych, solver i analiza scenariuszy; oraz zna zasady tworzenia czytelnych i profesjonalnych raportów i prezentacji danych finansowych w programie Excel. | Kryteria weryfikacji Uczestnikdefiniuje formuły obliczeniowe z użyciem zaawansowanych funkcji rozróżnia metody pracy i zasady działania różnych operacji na danych charakteryzuje zasady działania narzędzi analizy danych i ich wykorzystania charakteryzuje efektywne metody pracy w programie i możliwości dostosowania do własnych potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy własne zestawienia funkcji i formuł oraz korzysta z zaawansowanych narzędzi analizy; pracuje z danymi z różnych źródeł; tworzy czytelne zestawienia i raporty przy użyciu gotowych funkcjonalności programu i własnych rozwiązań, w tym tabel, wykresów, konspektów i złożonych wydruków; diagnozuje i poprawia błędy oraz dostosowuje program do własnych potrzeb, zgodnie z zasadami estetyki i ergonomii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy i formatuje tabele przestawne i wykresy; stosuje funkcje logiczne, tekstowe, matematyczne i finansowe; korzysta z narzędzi analizy danych, takich jak scenariusze, solver, tabela danych i analiza wariancji; wykorzystuje makra i formularze do automatyzacji zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje ze świadomością swojej wiedzy w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i wykorzystuje ją do pracy w grupie i komunikacji z zespołem oraz stosuje zasady dobrych praktyk w projektowaniu arkuszy kalkulacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnikwdraża wybrane funkcjonalności programu w celu automatyzacji swojej pracy oraz do rozwiązywania problemów finansowych za pomocą programu Excel; komunikowania się z zespołem i prezentacji wyników, a także krytycznego myślenia i oceny wiarygodności źródeł danych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Zaświadczenie na podst.§ 23 ust. 4 rozporządzenia MEN z dn. 6.10.2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Program
Program
Szkolenie przygotowuje do zaawansowanej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi. W szczególności szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dużymi zbiorami danych, w działach księgowości, analizy i finansów.
Program szkolenia obejmuje 24 godziny lekcyjne (po 45 minut): przeprowadzenie zajęć oraz walidację efektów uczenia się (wliczone w czas usługi rozwojowej). W trakcie dnia szkoleniowego przewidziano 30 minut przerw w formie dwóch lub trzech 10-15-minutowe przerw (nie wliczane w czas usługi rozwojowej; przerwy odbywają się co 2-3 godziny lekcyjne, w zależności od potrzeb i możliwości percepcyjnych uczestników).
Szkolenie realizowane w systemie zdalnym w czasie rzeczywistym tj. rozmowa na żywo z trenerem, z wykorzystaniem wykładu, prezentacji i ćwiczeń praktycznych. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera (w harmonogramie wskazano ogólny czas trwania szkolenia wraz z przerwami i walidacją, w wymiarze godziny zegarowej)
Ramowy program usługi:
• Podstawy obsługi arkuszy kalkulacyjnych: m.in. formatowanie, formuły, funkcje, zakresy nazwane, tabele i wykresy - przypomnienie
• Zaawansowane wyświetlanie i formatowanie danych: m.in. formatowanie danych, formaty użytkownika, formatowanie warunkowe, sprawdzanie poprawności danych.
• Formuły i funkcje zaawansowane: m.in. formuły z odwołaniami cyklicznymi, przegląd wybranych funkcji arkuszowych, automatyczne tworzenie nazw, tworzenie stałych i zaawansowanych formuł, formuły tablicowe
• Zaawansowane techniki analizy danych: m.in. sortowanie, filtrowanie, tabele przestawne, narzędzia analizy danych i scenariuszy.
• Zaawansowane wyszukiwanie i porównywanie danych przy użyciu wbudowanych funkcji
• Analiza danych przy użyciu wbudowanych funkcji
• Zarządzanie listami danych: m.in. dodawanie, wyszukiwanie i usuwanie rekordów, sortowanie listy danych, sumy pośrednie, filtrowanie danych, tworzenie tabeli przestawnej, filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych, raporty tabel i wykresów przestawnych.
• Wykorzystanie tabel przestawnych do wielopoziomowej analizy danych
• Konsolidowanie danych i arkusze z łączami: m.in. odwołania, tworzenie odwołań zewnętrznych, modyfikowanie obiektów źródłowych, zarządzanie łączami i konsolidowanie danych
• Importowanie danych zewnętrznych przy użyciu wbudowanego mechanizmu importu oraz przekształcania danych z wykorzystaniem dodatku Power Query
• Tworzenie prostych modeli finansowych z wykorzystaniem formuł i scenariuszy, elementów sterujących. Zasady modelowania, struktura modelu, optymalizacja i symulacja.
• Tworzenie uniwersalnych szablonów w celu przyspieszenia pracy. Mechanizm Tabela
• Wykorzystanie analizy „Co-jeśli” w modelach finansowych: Tabela danych, Szukaj wyniku
• Wyszukiwanie i optymalizacja rozwiązań różnych problemów za pomocą dodatku Solver.
• Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone i niestandardowe oraz wykresy przestawne)
• Tworzenie raportów i prezentacji
• Wykorzystanie makr do automatyzacji: rejestrowanie, uruchamianie – wprowadzenie.
Walidacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto92,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Szkaradowski
okresie 2019-2025, m.in.: kurs "Andragogika"; "BurzaMózgów – nowy wygenerowany świat", szkolenie metodyczne dla trenerów regionalnych "Lekcja:Enter", "Trener osób dorosłych"; w okresie 5 lat ponad 2 tys. godzin
przeprowadzonych szkoleń na różnych poziomach zaawansowania z zakresu MS Office, w tym Excel, TIK i aktywnych metod nauczania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują autorskie materiały opracowane specjalnie na potrzeby kursu.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni posiadać następujące umiejętności wstępne:
• minimum podstawowa obsługi arkuszy kalkulacyjnych, w zakresie wprowadzania i formatowania danych, tworzenia prostych formuł i funkcji.
• sprawna obsługa komputera, sprawna obsługa pakietu Office i Internetu
Osoby zainteresowane szkoleniem zachęcamy do kontaktu przed zapisem w celu potwierdzenia poziomu umiejętności wstępnych na dane szkolenie z P.S.I. Kielce.
Zgłoszenie udziału przed terminem zakończenia rekrutacji: telefonicznie - 512503751 lub mailowo - info@psi.kielce.pl
Warunkiem udziału w szkoleniu w P.S.I. Kielce jest zapoznanie się i akceptacja regulaminu uczestnictwa, klauzuli informacyjnej i wzoru umowy szkoleniowej P.S.I. Kielce - dostępne na stronie www.psi.kielce.pl (umowa szkoleniowa podpisywana z Klientem instytucjonalnym kierującym pracowników lub z uczestnikiem indywidualnym).
Uczestnicy, którzy otrzymali dofinansowanie na szkolenie dopisują się po otrzymaniu ID wsparcia.
Informacje dodatkowe
Zaproponowany harmonogram może ulec zmianie. W przypadku braku minimalnej liczby uczestników, szkolenie nie odbędzie się w podanym terminie.
Szkolenie o tym samym zakresie tematycznym może zostać przeprowadzone w trybie indywidualnym lub stacjonarnie.
W ramach szkolenia zapewniamy:
• materiały szkoleniowe
• doświadczonego trenera
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
*szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14); w innym przypadku do podanej ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Kwalifikacja lub kompetencja związana z cyfrową transformacją. Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój. Usługa również adresowana dla UP MP i/lub dla UP NSE.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule on-line w czasie rzeczywistym, w którym możesz wziąć udział z każdego miejsca na świecie. Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams (lub ZOOM, w zależności od możliwości i preferencji uczestników). Uczestnik, który potwierdzi swój udział w szkoleniu, przed szkoleniem zostanie poinformowany o platformie na której zostanie zrealizowane szkolenie oraz otrzyma przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Wymagania sprzętowe:
- komputer z dostępem do Internetu(min. 10 Mb/s, zalecana 100 Mb/s)
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio
- słuchawki/głośniki oraz mikrofon
- zainstalowana przeglądarka internetowa ( umożliwiająca obsługę MS Teams)
- obydwie aplikacje można zainstalować na komputerze lub korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej.