Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – FIRST TIME MANAGER – ABC managera
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – FIRST TIME MANAGER – ABC managera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kluczowych kompetencji liderskich związanych z umiejętnościami przywódczymi, komunikacji w zespole, asertywności. Szkolenie jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, zarówno do osób początkujących, jak i tych, które posiadają już doświadczenie w tym obszarze, ale chcą podnieść swoje umiejętności.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji30-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kluczowych kompetencji menedżerskich w zakresie efektywnej komunikacji, delegowania zadań, zarządzania zespołem i monitorowania efektów pracy. Uczestnik nabędzie umiejętność udzielania informacji zwrotnej, dostosowania stylu zarządzania do dojrzałości pracownika, skutecznego planowania i priorytetyzacji zadań oraz egzekwowania odpowiedzialności w sposób motywujący i rozwojowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady udzielania informacji zwrotnej i ich wpływ na motywację pracownika. | Kryteria weryfikacji Planuje proces udzielenia informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia style komunikacyjne oraz etapy gotowości pracownika wg modelu Blancharda. | Kryteria weryfikacji Definiuje style komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje techniki asertywnej komunikacji i sposoby delegowania zadań dostosowane do poziomu kompetencji pracownika. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje asertywną komunikację oraz planuje delegowanie zadań dostosowane do poziomu kompetencji pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki aktywnego słuchania podczas rozmowy oceniającej. | Kryteria weryfikacji Planuje dobór techniki aktywnego słuchania w czasie rozmowy oceniającej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje efektywne pytania i udziela asertywnej informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia efektywność zadawania pytań podczas udzielania informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje plan działania oparty na technikach SMART, macierzy Eisenhowera i zasadzie Pareto | Kryteria weryfikacji Monitoruje realizację planu działania opartego np. na metodzie SMART | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Deleguje zadania w trzech trybach: przez instrukcje, cele i wizję oraz skutecznie monitoruje realizację zadań. | Kryteria weryfikacji Organizuje podział zadań wraz z bieżącym monitorowaniem realizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na wzajemnym szacunku i otwartej komunikacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Planuje komunikację w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza konfliktem i radzi sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi. | Kryteria weryfikacji Monitoruje sytuacje konfliktowe w zespole i planuje dobór rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera rozwój pracowników poprzez konstruktywną informację zwrotną i coaching oparty na asertywności. | Kryteria weryfikacji Monitoruje rozwój pracowników oraz planuje przebieg udzielenia konstruktywnej informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy usługi
DZIEŃ 1.
Moduł I
- Komunikacyjne umiejętności menedżera
- Zasady udzielania informacji zwrotnej, czyli jak rozmawiać z pracownikiem, aby uczynić z jego błędów silną motywację
- Asertywność w udzielaniu informacji
- Ocena efektów pracy a nie osoby podwładnego
- Słuchanie rozmówcy
- Efektywne pytania - skutecznie narzędzie przełożonego
- Wybrane techniki aktywnego słuchania przydatne w prowadzeniu rozmowy oceniającej z podwładnym
- Komunikacja werbalna – jak mówić, by nas słuchano, jak słuchać, by do nas mówiono
- Treść (co przekazywać?)
- Sposób przekazu (jak mówić?)
- Źródło przekazu (kto mówi?)
- Czym trzeba pamiętać stojąc przed słuchaczami?
- Jak argumentować?
- Rodzaje dyskutantów
- Jak sobie radzić z zarzutami
- Utrudnienia w komunikacji między pokoleniami BB, X, Y, Z
- Czego BB, X, Y, Z oczekują od komunikacji?
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowań.
- Jak projektować i dostosować przekaz z uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych?
- Sytuacje trudne – asertywność w komunikacji.
- Budowanie autorytetu poprzez adekwatną komunikację.
- Asertywność – określenie granic i droga do porozumienia
- Kiedy empatia, a kiedy asertywność?
- Wzmacnianie asertywności w rozmowach.
- Techniki asertywnej obrony wyznaczonych przez siebie granic relacyjnych.
- Struktura i dynamika komunikacji asertywnej.
- Budowanie terytorium psychologicznego managera.
- Badanie i analiza poziomu własnej asertywności.
- Obrona własnych praw przy jednoczesnym poszanowaniu praw innych.
DZIEŃ 2.
Moduł II.
- Style zarządzania wg Blancharda.
- Autodiagnoza mojego preferowanego stylu zarządzania.
- Mocne strony i zagrożenia mojego preferowanego stylu zarządzania?
- Etapy tzw. gotowości i dojrzałości pracownika na bazie podejścia przywództwa sytuacyjnego.
- Etapy nabierania tzw. gotowości R1-R4.
- Po czym poznam, na jakim etapie gotowości znajduje się mój pracownik?
- Jak dobierać zadania do stopnia gotowości pracownika? (komu jakie zadanie?).
- Co to znaczy, że przywództwo ma charakter sytuacyjny, czyli dobór stylu kierowania do etapu gotowości pracownika.
- Umiejętność wyznaczania celów.
- Model SMART, czyli o kreowaniu celów.
- Dlaczego cele stanowią fundament planowania, organizowania i wyznaczania priorytetów?
- Zasada Pareto w służbie produktywności i efektywności.
- Sztuka priorytetyzacji.
- Technika ABC – czyli sztuka priorytetyzowania krótkoterminowego.
- Matryca Eisenhowera – czyli sztuka priorytetyzowania długoterminowego.
- Jak ustalać priorytety (dla siebie i członków zespołu), aby osiągać maksimum produktywności?
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
DZIEŃ 3.
Moduł III.
- Jak organizować pracę zespołu?
- Jak ustalać i dopasowywać zadania, cele, projekty, aby były właściwie i terminowo realizowane?
- Planowanie krótko i długoterminowe – założenia i pułapki.
- Planowanie optymistyczne, realistyczne i pesymistyczne – po czym poznam który model planowania preferuje pracownik i jak wydobyć maksimum efektywności?
- Patenty produktywności: Efekt Zeigarnik, Prawo Parkinsona, Prawo Hofsdatera, planowanie od końca, taktyka salami.
- Skuteczna komunikacja w zespole.
- Skąd się biorą błędy komunikacyjne, czyli kwadrat von Thuna w praktyce.
- Techniki usprawniające komunikację w zespole: parafraza, klaryfikacja, rola pytań w procesie komunikacji.
- Ustalanie trybów i form komunikacji w zespole.
- Style komunikacyjne członków zespołu, czyli zarządzanie potencjałem stylów komunikacyjnych.
- Autodiagnoza własnego stylu komunikacji.
- Cztery style komunikacyjne wg G. Morgenthama (wódz, bysawica, analityk, przyjaciel).
- Wskaźniki: po czym poznam, którym stylem komunikacji operują członkowie mojego zespołu?
- Najlepsze praktyki: jak komunikować się z przedstawicielami 4. Stylów komunikacyjnych, aby osiągnąć skuteczność.
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
Moduł IV.
- Trzy tryby delegowania zadań.
- Delegowanie przez instrukcje.
- Delegowanie przez cele.
- Delegowanie przez wizję.
- Umiejętność doboru trybu delegowania do etapu tzw. gotowości pracownika (poziomu kompetencji oraz tzw. chęci).
- W jakiej formie delegować zadania pracownikom o niskim poziomie umiejętności w delegowanym obszarze?
- W jaki sposób delegować zadania pracownikom o niskim poziomie chęci, motywacji i zaangażowania
- Delegowanie przez instrukcje.
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby zadanie delegować w tej formule? Kryteria doboru trybu delegowania do predyspozycji pracownika.
- Etapy rozmowy delegującej.
- Matryca DpI.
- Praktyka – przeprowadzenie rozmowy delegującej w modelu DpI.
- Delegowanie przez cele.
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby zadanie delegować w tej formule? Kryteria doboru trybu delegowania do predyspozycji pracownika.
- Etapy rozmowy delegującej.
- Matryca DpC.
- Praktyka – przeprowadzenie rozmowy delegującej w modelu DpC.
DZIEŃ 4.
- Delegowanie przez wizję.
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby zadanie delegować w tej formule? Kryteria doboru trybu delegowania do predyspozycji pracownika.
- Etapy rozmowy delegującej.
- Matryca DpW.
- Praktyka – przeprowadzenie rozmowy delegującej w modelu DpW.
- Delegowanie odpowiedzialności wraz z zadaniem.
- Czy poza delegowanym zadaniem da się delegować odpowiedzialność?
- Jak usamodzielniać i rozwijać pracowników dzięki procesowi delegowania?
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
Moduł V.
- Na czym polega proces monitorowania zadań?
- Czym jest monitorowanie zadań?
- Na jakim etapie informować pracowników o sposobach, formach i częstotliwości monitorowania?
- Czy wszystkich pracowników należy monitorować? Czy wszystkich w taki sam sposób?
- Sztuka doboru i kontraktowania tzw. kamieni milowych w zadaniach krótko i długoterminowych.
- Egzekwowanie zadań.
- Dobre praktyki w procesie egzekwowania.
- Czego i jak nie należy robić, czyli baza antyprzykładów (np. rozliczaj na forum, stosuj generalizacje typu „ty zawsze..”).
- W jaki sposób, zgodnie ze sztuką, przygotować się i przeprowadzić proces egzekwowania?
- Po co rozliczać, czyli funkcje rozmów egzekwujących: funkcja informacyjna, motywacyjna oraz rozwojowa.
- Egzekwowanie o charakterze wzmacniającym i korygującym – jaką technikę przeprowadzenia rozmowy z pracownikiem wybrać?
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków.
- Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Komunikacyjne umiejętności menedżera | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Komunikacja werbalna – jak mówić, by nas słuchano, jak słuchać, by do nas mówiono | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Utrudnienia w komunikacji między pokoleniami BB, X, Y, Z | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Asertywność – określenie granic i droga do porozumienia | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 31-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Style zarządzania wg Blancharda | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Etapy tzw. gotowości i dojrzałości pracownika na bazie podejścia przywództwa sytuacyjnego. | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Umiejętność wyznaczania celów ; Sztuka priorytetyzacji | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Jak organizować pracę zespołu? ; Skuteczna komunikacja w zespole | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Style komunikacyjne członków zespołu, czyli zarządzanie potencjałem stylów komunikacyjnych ; Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków. | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Trzy tryby delegowania zadań | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Delegowanie przez instrukcje ; Delegowanie przez cele | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Delegowanie przez wizję ; Delegowanie odpowiedzialności wraz z zadaniem. | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków ; Na czym polega proces monitorowania zadań? | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Egzekwowanie zadań ; Egzekwowanie o charakterze wzmacniającym i korygującym – jaką technikę przeprowadzenia rozmowy z pracownikiem wybrać? | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Przerwa kawowa | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków | Prowadzący Emilia Wiśniewska | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Przeprowadzenie walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 272,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 272,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto196,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto196,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Wiśniewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi