Kurs języka angielskiego na poziomie A2
Kurs języka angielskiego na poziomie A2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które opanowały język angielski na poziomie przynajmniej A1. Mile widziane są również kursanci, którzy są na wyższym poziomie B1, chcący powtórzyć i utrwalić materiał z poziomu niższego, gdyż nie czują się pewnie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do skutecznej komunikacji w języku angielskim w życiu zawodowym i prywatnym. Kurs rozwija umiejętności językowe w zakresie mówienia, pisania, czytania oraz rozumienia ze słuchu, dostosowując poziom do indywidualnych potrzeb uczestników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje podstawowe i zaawansowane struktury gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy poprawne pod względem gramatycznym wypowiedzi ustne i pisemne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Wykorzystuje poprawne słownictwo w komunikacji codziennej i zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi rozmowy i formułuje wypowiedzi dostosowane do sytuacji komunikacyjnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Po udziale w szkoleniu uczestnik posiada rozwinięte kompetencje społeczne. | Kryteria weryfikacji - rozwija swoje umiejętności interpersonalne i pewność siebie- komunikuje się przy jednoczesnym poszanowaniu różnic kulturowych - jest przygotowany do podstawowej komunikacji w środowisku pracy, w tym prowadzeniu prosty negocjacji, prezentacji i korespondencji mailowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Analizuje i interpretuje teksty pisane oraz materiały audio w języku angielskim. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozumie główne idee i szczegóły zawarte w tekstach i nagraniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Redaguje profesjonalne e-maile oraz inne dokumenty użytkowe w języku angielskim. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy spójne i poprawne językowo teksty użytkowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs języka angielskiego - język ogólny - 50h (godziny lekcyjne 45min.)
- Minimalny poziom znajomości języka angielskiego: poziom A2
Forma realizacji usługi:
Szkolenie odbywa się zdalnie w czasie rzeczywistym.
Zastosowane narzędzia walidacji:
- Testy sprawdzające – ocena znajomości słownictwa, gramatyki oraz umiejętności czytania i rozumienia ze słuchu.
- Ćwiczenia praktyczne – ocena poprawności stosowania struktur językowych w wypowiedziach ustnych i pisemnych.
- Symulacje sytuacji komunikacyjnych – sprawdzenie umiejętności konwersacji w różnych kontekstach zawodowych i codziennych.
- Końcowy test językowy – kompleksowa weryfikacja zdobytej wiedzy i umiejętności.
Lektor realizuje wszystkie sprawności językowe (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie), bazując na podręcznikach oraz ćwiczeniach dostosowanych do potrzeb i umiejętności słuchaczy. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim ze szczególnym naciskiem na komunikację, jak i codzienne interakcje językowe. Nauczyciel sukcesywnie wprowadza nowe słowa i wyrażenia, pokazując ich zastosowanie w kontekście.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących zdobyć nową wiedzę i umiejętności z języka obcego.
Program realizuje standardy, które są zgodne z Common European Framework of Reference (tj. Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego).
Walidacja jest prowadzona przez niezależnego walidatora.
PROGRAM TEMATYCZNY
Moduł 1: Wprowadzenie do kursu i diagnoza poziomu językowego
- Ocena kompetencji uczestników.
- Wprowadzenie do platformy i metod pracy.
Moduł 2: Gramatyka i słownictwo w kontekście komunikacyjnym
- Czasowniki modalne (moje plany na przyszłość, codzienne obowiązki, sytuacje awaryjne).
- Czasy przyszłe (podróże marzeń, wakacyjne plany).
- Tryb rozkazujący (zdrowy styl życia).
- Czasy teraźniejsze (opis rodziny, typowy dzień, wygląd pokoju).
- Tryby warunkowe (idealna praca, dbanie o środowisko, wygrana na loterii).
- Czasowniki frazowe (sport, technologia, aplikacje).
- Strona bierna (technologia, różnice kulturowe).
Moduł 3: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- Opisywanie przeszłych wydarzeń (najciekawsza książka, ostatnia podróż, najważniejsze wydarzenie w życiu).
- Prowadzenie rozmów formalnych i nieformalnych (zalety internetu, nauka języków obcych).
- Konstruowanie porównań i zdań względnych (opis miejsc, cechy idealnego przyjaciela).
- Budowanie argumentacji i opinii (zalety mieszkania na wsi, uprawianie sportu).
Moduł 4: Praktyczne zastosowanie języka w codziennym życiu
- Redagowanie e-maili, opisów i raportów.
- Analiza nagrań i tekstów w języku angielskim.
- Dyskusje tematyczne i prezentacje uczestników.
Moduł 5: Podsumowanie i walidacja efektów nauki
- Końcowy test językowy.
- Wywiad swobodny.
- Rekomendacje do dalszej nauki.
Metody walidacji kursu języka angielskiego – poziom B1 WALIDACJĘ UCZESTNICY PRZECHODZĄ WSPÓLNIE
1. Test językowy (Test końcowy)
Cel:
Sprawdzenie, czy uczestnik kursu opanował zagadnienia gramatyczne, leksykalne i funkcjonalne omawiane podczas zajęć.
Forma testu:
- Test (w formie online) z zadaniami zamkniętymi i otwartymi.
- Jest podzielony na sekcje: gramatyka, słownictwo, rozumienie tekstu czytanego, krótkie formy pisemne.
Struktura przykładowego testu:
Sekcja | Typ zadań | Tematy |
Gramatyka | uzupełnianie luk, poprawa błędów, transformacje zdań | Present Simple, Past Simple, Present Perfect, Future forms ("going to", "will"), modal verbs (can, should, must), porównania (stopniowanie) |
Słownictwo | dobieranie wyrazów, dopasowywanie definicji, test wielokrotnego wyboru | hobby, podróże, dom, zdrowie, technologia, jedzenie, zakupy, opis ludzi i miejsc |
Czytanie | krótki tekst + pytania wielokrotnego wyboru / Prawda/Fałsz | np. opis weekendu, plan podróży, wiadomość e-mail |
Pisanie | krótka notatka / e-mail / opis osoby lub miejsca | np. napisz e-mail z planami na weekend / opisz swoją miejscowość |
Produkcja językowa (ustna) – osobno | przeprowadzana ustnie (może być częścią wywiadu swobodnego) | patrz punkt 2 niżej |
Przykładowe zagadnienia testowe:
- Opisz swoją codzienną rutynę (Present Simple)
- Ułóż zdania z „going to” i „will” na temat przyszłych planów
- Wskaż poprawną formę przymiotnika w zdaniu porównawczym
- Przekształć zdanie: “She can’t swim.” → “She couldn’t swim when she was 5.”
- Wybierz właściwą odpowiedź: “There ____ a lot of shops in my town.” (is/are)
2. Wywiad swobodny (rozmowa podsumowująca z uczestnikiem)
Cel:
Zbadanie postrzeganej przez uczestnika efektywności kursu oraz subiektywnej oceny własnych postępów językowych.
Forma:
- Rozmowa z osobą prowadzącą walidację.
Części wywiadu:
Ocena językowa (część po angielsku):
Sprawdzenie płynności wypowiedzi i użycia materiału kursowego w realnej rozmowie.
Przykładowe pytania:
- Can you tell me about your daily routine? (Present Simple)
- What did you do last weekend? (Past Simple)
- What are your plans for next weekend? (going to / Future)
- Describe your hometown. Are there any nice places to visit? (There is/There are)
- What do you like doing in your free time? (gerunds)
- Can you compare two gadgets or apps you use? (comparative/superlative)
- What should people do to stay healthy? (should/shouldn’t)
- Can you give me directions to the nearest restaurant? (functional language)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Powtórzenie podstawowej gramatyki (czasy: Present Simple, Present Continuous, Past Simple). Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Paulina Brejdak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Wzbogacanie słownictwa: podstawowe zwroty i wyrażenia. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Wprowadzenie do kursu: cele i materiały. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Przedstawianie siebie i innych. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 04-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Opisywanie rutynowych czynności. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Podstawowe zwroty w pracy (rozmowa telefoniczna, e-mail, umawianie spotkań). Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 09-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Pytania i odpowiedzi w codziennych sytuacjach (zakupy, restauracja, podróże). Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Ćwiczenia konwersacyjne. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Powtórka i rozszerzenie czasu Past Simple. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Wprowadzenie czasu Future Simple. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Opowiadanie o przeszłości i planach na przyszłość. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Dialogi i scenki sytuacyjne. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Pytanie o drogę i wskazywanie kierunku. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 01-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Pisanie prostych listów. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Rezerwacje (hotel, bilety, restauracja). Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Ćwiczenia praktyczne. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Idealna praca- rozmowa + nowe słownictwo. Czat i współdzielenie ekranu. | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Sport, technologia, aplikacje - rozmowa. Czai i współdzielenie ekranu. | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Sport - słownictwo. Czat i współdzielenie ekranu. | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Czytanie krótkich tekstów użytkowych (e-maile, ogłoszenia, instrukcje). Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Pisanie prostych wiadomości. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Analiza nagrań i tekstów w języku angielskim. Czat i współdzielenie ekranu. | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Ćwiczenia na rozumienie tekstu. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Budowanie argumentacji i opinii (zalety mieszkania na wsi, uprawianie sportu). Czat i współdzielenie ekranu. | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 19-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Powtórzenie i utrwalenie materiału. Czat i współdzielenie ekranu | Prowadzący Stanisław Szelag | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Walidacja. Czat i współdzielenie ekranu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto104,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto104,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Stanisław Szelag
Paulina Brejdak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej (interaktywny podręcznik, pliki mp3, dostęp do platformy internetowej) są w cenie kursu.
Warunki uczestnictwa
Wyrażenie zgody na nagrywanie zajęć/zrzuty ekranu na potrzeby monitoringu zajęć.
Zajęcia są prowadzone na platformie Teams/Google meets/Zoom.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Informacje dodatkowe
Na ostatnich zajęciach przeprowadzana jest walidacja.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Zajęcia 17.05.2025 nie odbędą się ze względu na złe samopoczucie lektora.
Zajęcia 18.05.2025 nie odbędą się ze względu na złe samopoczucie lektora.
Zajęcia 22-05-2025 nie odbędą się ze względu na złe samopoczucie lektora.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) platforma: aplikacja Google meets;
b) minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer stacjonarny, laptop, tablet lub inne urządzenie mobilne;
- głośniki i mikrofon - wbudowane, wejście USB lub bezprzewodowe Bluetooth;
- kamerka internetowa - wbudowana lub wejście USB;
- system operacyjny - macOS, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Ubuntu 12.04 lub wyższy;
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
- połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
- przeglądarki:
- Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
d) niezbędne oprogramowanie:
- materiały będą udostępnianemiędzyinnymi w formatach: .pdf, .doc, .odt; do ich odczytania będą potrzebne programy - odpowiednio: Adobe Acrobat Reader, Microsoft Word lub OpenOffice lub LibreOffice.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.