Szkolenie IOSH Managing Safely (Wersja Polska)
Szkolenie IOSH Managing Safely (Wersja Polska)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
IOSH Managing Safely to praktyczne szkolenie dla menedżerów, kierowników oraz liderów zespołów, które pozwala zdobyć niezbędne umiejętności w zakresie zarządzania bezpieczeństwem, higieną pracy oraz skuteczną komunikacją w zespole. Kurs dostarcza uczestnikom wiedzy o identyfikacji zagrożeń, ocenie ryzyka i wdrażaniu działań poprawiających bezpieczeństwo, a także uczy, jak budować kulturę bezpieczeństwa w organizacji.
Dla kogo jest ten kurs?
🔹 Menedżerów i kierowników wszystkich branż
🔹 Liderów zespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pracowników
🔹 Osób chcących skutecznie zarządzać ryzykiem i redukować wypadki w miejscu pracy
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji15-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu IOSH Managing Safely jest wyposażenie menedżerów, kierowników i liderów zespołów w praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania bezpieczeństwem, higieną pracy oraz komunikacją w zespole. Szkolenie ma na celu zwiększenie świadomości uczestników w zakresie ryzyka zawodowego oraz zapewnienie im narzędzi do identyfikacji, oceny i kontrolowania zagrożeń w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i interpretuje moralne, finansowe oraz prawne powody zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (BHP), wskazując główne obowiązki pracodawców i pracowników | Kryteria weryfikacji Omawia przepisy prawne (krajowe i/lub międzynarodowe) związane z zarządzaniem BHP oraz wyjaśnia ich wpływ na codzienną praktykę w organizacji.Wyjaśnia różnice między odpowiedzialnością karną a cywilną w kontekście wypadków przy pracy, przytaczając praktyczne przykłady. Analizuje moralne (ludzkie), finansowe (koszty bezpośrednie i pośrednie) i prawne (kary, roszczenia) skutki zaniedbań w zakresie BHP. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje i ocenia zagrożenia występujące w miejscu pracy, przeprowadzając podstawową analizę ryzyka oraz proponując działania zapobiegawcze. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza uproszczoną ocenę ryzyka (risk assessment) z wykorzystaniem wybranej metody (np. skala 3×3, 5×5).Wskazuje rodzaje zagrożeń (mechaniczne, fizyczne, biologiczne, organizacyjne, chemiczne, środowiskowe) i potrafi je opisać na konkretnych przykładach. Proponuje działania korygujące i zapobiegawcze, przedstawiając hierarchię środków kontroli ryzyka (eliminacja, substytucja, inżynieryjne środki ochrony, procedury, środki ochrony indywidualnej). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Stosuje zasady efektywnego zarządzania bezpieczeństwem, rozumiejąc rolę systemów i struktur organizacyjnych we wspieraniu kultury BHP. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy systemu zarządzania BHP (np. planowanie, wdrożenie, monitorowanie, przegląd), odwołując się do standardów typu ISO 45001 lub wytycznych IOSH.Opracowuje lub usprawnia wewnętrzne procedury BHP (np. instrukcje bezpiecznej pracy, procedury reagowania w sytuacjach awaryjnych). Wskazuje sposoby angażowania pracowników w proces doskonalenia BHP (np. poprzez konsultacje, szkolenia, spotkania zespołowe). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przeprowadza dochodzenie w sprawie incydentów i wypadków oraz wykorzystuje metody pomiaru i oceny wyników BHP, by wdrażać działania doskonalące. | Kryteria weryfikacji Omawia etapy badania wypadku/incydentu (zbieranie informacji, analiza przyczyn, planowanie działań naprawczych) i wyjaśnia, jak eliminować przyczyny źródłowe.Stosuje wskaźniki pomiaru bezpieczeństwa (np. wypadkowość, lost time injury frequency rate – LTIFR, wskaźniki proaktywne i reaktywne) do oceny poziomu BHP w organizacji. Prezentuje wnioski z analiz incydentów (np. w formie raportu) i proponuje działania doskonalące, sprawdzając ich efektywność w kolejnych cyklach monitorowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Rejestracja uczestników, sprawy organizacyjne (lista obecności, materiały szkoleniowe)
- Omówienie celów kursu, planu szkolenia i zasad współpracy
08:30 – 10:00
- Moduł 1: Introducing Managing SafelyMoralne, finansowe i prawne powody zarządzania BHP
- Rola menedżerów i liderów w zapewnianiu bezpieczeństwa
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:45
- Kontynuacja Modułu 1Odpowiedzialność pracodawcy i pracowników
- Wprowadzenie do kluczowych terminów (hazard, ryzyko, incydent)
11:45 – 12:30
- Przerwa obiadowa
12:30 – 13:30
- Moduł 2: Assessing Risks (część teoretyczna w skróconej formie)
- Definicja ryzyka i podstawy oceny ryzyka (macierz 3×3, 5×5)
- Krótka dyskusja o identyfikacji zagrożeń
13:30 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 1:
- Zapoznanie z technologią (zakładanie gogli, poruszanie się w wirtualnym środowisku)
- Instruktaż korzystania z platformy VR
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:45
- Ćwiczenia praktyczne (moduł 2, ciąg dalszy)Identyfikacja wybranych zagrożeń (częściowo w VR lub w formie tradycyjnej)
- Tworzenie listy zagrożeń i wyznaczanie priorytetów
- Dyskusja i prezentacja wyników w grupach
15:45 – 16:00
- Podsumowanie dnia, pytania i odpowiedzi
- Informacje organizacyjne na kolejny dzień
Dzień 2 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Przypomnienie kluczowych informacji z Dnia 1
- Wprowadzenie do modułów dnia drugiego
08:30 – 10:00
- Moduł 3: Controlling RisksHierarchia środków kontroli ryzyka (eliminacja, substytucja, środki inżynieryjne, procedury, PPE)
- Przykłady praktycznego wdrożenia poszczególnych metod
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:30
- Warsztat (kontynuacja Modułu 3)Opracowanie rozwiązań w celu redukcji ryzyka w symulowanym scenariuszu (magazyn, linia produkcyjna itp.)
11:30 – 12:15
- Przerwa obiadowa
12:15 – 13:00
- Moduł 4: Understanding Responsibilities (skrócona sesja)
- Podstawy prawne i obowiązki (pracodawca vs. pracownik)
- „Reasonably foreseeable” i „reasonably practicable”
- Różnice między odpowiedzialnością karną a cywilną
13:00 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 2:
- Identyfikacja zagrożeń w wirtualnych miejscach pracy (np. magazyn, biuro)
- Definiowanie środków kontroli ryzyka (hierarchia środków)
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:00
- Moduł 5: Understanding Hazards (skrót)
- Rodzaje zagrożeń (mechaniczne, fizyczne, chemiczne, biologiczne, organizacyjne, środowiskowe)
- Ćwiczenie: rozpoznawanie typowych zagrożeń w codziennej pracy
15:00 – 15:45
- Dyskusja w grupach: mapowanie najczęstszych zagrożeń w wybranej branży (np. logistyka, biuro, produkcja)
15:45 – 16:00
- Podsumowanie dnia, pytania i odpowiedzi
Dzień 3 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Krótkie powtórzenie materiału z poprzednich dni
- Przedstawienie planu na ostatni dzień
08:30 – 10:00
- Moduł 6: Investigating IncidentsDefinicje incydentu, wypadku, zdarzenia potencjalnie wypadkowego
- Etapy dochodzenia powypadkowego (zbieranie informacji, analiza przyczyn, wnioski)
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:30
- Moduł 7: Measuring PerformanceWskaźniki bezpieczeństwa (proaktywne i reaktywne)
- Audyty BHP, rola kontroli wewnętrznych i zewnętrznych
- Ćwiczenie: opracowanie krótkiej listy wskaźników do monitorowania efektywności BHP
11:30 – 12:15
- Przerwa obiadowa
12:15 – 13:00
- Warsztat podsumowujący (część 1)
- Analiza studium przypadku (incydent w zakładzie pracy)
- Plan działań naprawczych i korekcyjnych
13:00 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 3:
- Ćwiczenia z pierwszej pomocy i RKO w środowisku wirtualnym
- Metoda 5S w VR – praktyczne wdrażanie zasad porządku i organizacji miejsca pracy
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:00
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznegoOmówienie formy egzaminu, przykładowe pytania
- Podsumowanie merytoryczne całego kursu
15:00 – 15:45
- Egzamin teoretyczny (30 pytań w 45 minut)
15:45 – 16:00
- Zakończenie kursu, feedback od uczestników
- Pożegnanie uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 399,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 576,42 PLN
- Koszt osobogodziny brutto183,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto149,02 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Tracz
Jestem również założycielem firmy 𝗔𝗜-𝗛𝗦𝗘𝗤 LLC, która realizuje projekty współfinansowane przez Unię Europejską. Projekty te koncentrują się na zapobieganiu poważnym i śmiertelnym urazom, oferując wsparcie osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Moje kwalifikacje obejmują Dyplom na poziomie 6 z zakresu stosowanego bezpieczeństwa, tytuł MBA w dziedzinie doskonałości w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa, certyfikację PTLLS oraz status Oficera Bezpieczeństwa Morskiego. Posiadam również certyfikację Microsoft Artificial Intelligence Engineer, co umożliwia mi integrację najnowocześniejszych technologii z praktykami bezpieczeństwa. Jako pionier we wdrażaniu metodologii zapobiegania poważnym i śmiertelnym urazom (SIF) do rozumowania dużych modeli językowych, jestem zaangażowany w innowacje na rzecz bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podana cena obejmuje udział w kursie, przygotowanie do egzaminów, walidację procesu szkoleniowego, certyfikację udziału wraz z zaznaczonymi obszarami pozyskanej wiedzy. Każdy uczestnik otrzymuje także podręcznik w formacie PDF w języku angielskim.
Więcej o tym i innych kursach znajdziesz na naszej stronie www.securefuture.pl
Warunki uczestnictwa
Kurs jest prowadzony w języku Polskim i nie wymaga wcześniejszej wiedzy w zakresie zarządzania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wzięcia udziału w kursie potrzebne są:
Sprzęt komputerowy
- Komputer lub laptop.
- Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna) umożliwiająca transmisję w jakości minimum 720p.
- Mikrofon (wbudowany w laptop lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem).
Łącze internetowe
- Stabilne połączenie o minimalnej prędkości pobierania 1,5 Mb/s i wysyłania 1 Mb/s (dla rozmów audio-wideo w podstawowej jakości).
- Zalecane jest łącze o przepustowości co najmniej 4 Mb/s zarówno przy pobieraniu, jak i wysyłaniu danych, aby zapewnić płynne działanie wideo i współdzielenia ekranu.
- Przed rozpoczęciem szkolenia warto przeprowadzić test łącza internetowego (np. poprzez popularne serwisy online), aby upewnić się, że parametry są wystarczające.
Oprogramowanie
- Microsoft Teams – aplikacja (darmowa) do zainstalowania na komputerze lub w przeglądarce (zależnie od preferencji i systemu operacyjnego).
- Pakiet Microsoft Word – w przypadku braku licencji można wykorzystać darmowe alternatywy, takie jak:
- LibreOffice Writer (do pobrania z oficjalnej strony projektu),
- Google Docs (wymaga jedynie przeglądarki i konta Google).
- Aktualna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari), w razie korzystania z wersji Teams w przeglądarce.
Podstawowe umiejętności obsługi komputera
- Instalacja i uruchamianie aplikacji (Microsoft Teams lub innej wymaganej).
- Posługiwanie się edytorem tekstu (Word, LibreOffice Writer, Google Docs).
- Podstawowe operacje na plikach (zapisywanie, odczytywanie, przesyłanie plików).
- Umiejętność obsługi wideokonferencji (włączanie/wyłączanie mikrofonu, kamery, udostępnianie ekranu).