Zarządzanie Portfelem Projektów - Zarządzenie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Zarządzanie Portfelem Projektów - Zarządzenie Projektami (Zielone Kompetencje*)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby projektujące, wdrażające i kontrolujące portfele projektów
- Doświadczeni kierownicy projektów, koordynujący kilka projektów jednocześnie
- Kadra kierownicza wyższego szczebla
- Osoby odpowiadające za realizację celów strategicznych organizacji
- Członkowie zespołów projektowych z sektora zielonej energii, ochrony środowiska oraz innych branży związanych z ekologiczną transformacją gospodarki. (Zielone Kompetencje*)
- Uczestnicy Projektu Kierunek-Rozwój.
- Uczestnicy Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Zarządzanie Portfelem Projektów" przygotowuje uczestników do skutecznego zarządzania portfelem projektów w organizacjach, umożliwiając im integrację zarządzania strategicznego z zarządzaniem portfelem. Uczestnicy zdobędą umiejętności definiowania, priorytetyzowania oraz kontrolowania projektów, a także efektywnego reagowania na wyzwania, dostosowując narzędzia i techniki do potrzeb organizacji. Szkolenie umożliwi również wymianę doświadczeń i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje i stosuje pojęcie portfela projektów | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia znaczenie portfela projektów w kontekście organizacji,- Rozróżnia różnicę między projektami a portfelem projektów, - Określa kluczowe elementy zarządzania portfelem projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje proces integracji zarządzania strategicznego i zarządzania portfelem | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje etapy integracji zarządzania strategicznego z zarządzaniem portfelem,- Zdefiniuje zasady i cele procesu integracji zarządzania strategicznego i portfelem, - Określa wpływ zarządzania portfelem na realizację celów strategicznych organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje i kontroluje wydajność portfela projektów | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje wskaźniki wydajności portfela projektów (KPI),- Stosuje techniki oceny wydajności portfela, - Monitoruje postępy projektów w portfelu oraz identyfikuje obszary wymagające interwencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zastosowuje narzędzia i techniki w zarządzaniu portfelem projektów | Kryteria weryfikacji - Opisuje narzędzia wspierające zarządzanie portfelem, takie jak oprogramowanie do zarządzania projektami,- Stosuje techniki do analizy portfela projektów (np. analiza SWOT, analiza ryzyka), - Wybiera odpowiednie narzędzia do oceny i priorytetyzacji projektów w portfelu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje plan wdrożenia zarządzania portfelem projektów w organizacji | Kryteria weryfikacji - Formułuje etapy wdrożenia procesu zarządzania portfelem w organizacji,- Określa zasoby niezbędne do wdrożenia systemu zarządzania portfelem, - Opracowuje harmonogram wdrożenia i przypisuje odpowiedzialności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza interesariuszami portfela projektów | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje kluczowych interesariuszy portfela projektów,- Określa oczekiwania interesariuszy i dopasowuje działania do ich potrzeb, - Komunikuje z interesariuszami w sposób efektywny i zgodny z celami portfela. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje metody priorytetyzacji projektów w portfelu | Kryteria weryfikacji - Zastosowuje techniki priorytetyzacji projektów, takie jak modele rankingowe i analizy ekonomiczne,- Określa kryteria oceny projektów w kontekście wartości biznesowej i zgodności z celami strategicznymi, - Przeprowadza ocenę projektów pod kątem ich wpływu na organizację i zasoby. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zidentyfikuje i zarządza ryzykiem w portfelu projektów | Kryteria weryfikacji - Określa ryzyka związane z realizacją projektów w portfelu,- Tworzy plany zarządzania ryzykiem i identyfikuje odpowiednie działania zapobiegawcze, - Monitoruje i ocenia efektywność działań zaradczych w odniesieniu do ryzyk. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Optymalizuje portfel projektów | Kryteria weryfikacji - Określa metody optymalizacji portfela projektów, takie jak analiza zasobów i analiza rentowności,- Zastosowuje techniki optymalizacji do eliminacji lub modyfikacji projektów o niskiej wartości strategicznej, - Zwiększa efektywność portfela projektów poprzez lepsze dopasowanie projektów do celów organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i wdraża komunikację wewnętrzną w zarządzaniu portfelem projektów | Kryteria weryfikacji - Opracowuje strategię komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu portfelem projektów,- Wybiera odpowiednie kanały komunikacji z zespołami projektowymi oraz interesariuszami, - Przeprowadza regularne spotkania i raportowanie postępów w realizacji portfela projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Analizuje cykl życia portfela projektów i wskazuje punkty krytyczne | Kryteria weryfikacji - Zidentyfikuje główne etapy cyklu życia portfela projektów,- Określa punkty krytyczne w zarządzaniu portfelem, które mogą wpłynąć na realizację celów, - Stosuje techniki zarządzania portfelem w celu monitorowania i eliminowania potencjalnych kryzysów. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Zastosowuje zasady zrównoważonego rozwoju i zielone kompetencje w zarządzaniu portfelem projektów | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia projekty o charakterze ekologicznym i zrównoważonym w kontekście zarządzania portfelem,- Ocena wpływu projektów na środowisko naturalne oraz identyfikacja ryzyk związanych z aspektami ekologicznymi, - Wprowadza kryteria zrównoważonego rozwoju w proces priorytetyzacji projektów w portfelu, - Implementuje praktyki ograniczania wpływu projektów na środowisko naturalne (np. redukcja zużycia energii, minimalizacja odpadów, efektywność wykorzystania zasobów), - Tworzy strategie raportowania zgodności projektów w portfelu z celami zrównoważonego rozwoju (np. zgodność z normami ISO, celami ONZ w zakresie ESG). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Program
Program
- Omówienie elementów procesu zarządzania strategicznego
- Zdefiniowanie portfela i zarządzania portfelem
- Omówienie cyklu życia portfela i roli menedżera portfela
- Przedstawienie podejścia portfelowego i sposobu jego wdrożenia
- Identyfikacja i opis obszarów specjalizacji, które stosują menedżerowie portfeli
- Przedstawienie korzyści i wyzwań związanych z zarządzaniem portfelem
- Przedstawienie kluczowych ról i oczekiwań interesariuszy portfela
- Zdefiniowanie elementów systemów informatycznych wspierających zarządzanie portfelem
- Czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu ram zarządzania portfelem
- Omówienie ram postępowania przy wyborze projektów
- Słabe strony popularnych metod selekcji projektów
- Metody rankingowe do wyboru projektów
- Zastosowanie modeli ekonomicznych do wyboru projektów
- Optymalizacja portfela
- Zarzadzanie interesariuszami
- Planowanie i zarządzanie komunikacją
- Zarządzanie wartością portfela
- Zarządzanie ryzykiem
- Omówienie elementów nadzoru nad portfelem
- Opracowanie planu wdrożenia Zarządzania Portfelem
- Identyfikacja i omówienie kluczowych elementów procesów monitorowania oraz kontroli
- Przedstawienie narzędzi i technik, wykorzystywanych w zarządzaniu,
Szkolenie łączy zarówno elementy teoretyczne, jak i praktyczne, co sprawia, że trudno jest przypisać konkretne ramy czasowe do poszczególnych części programu. Prowadzący aktywnie angażuje uczestników, organizując różnorodne ćwiczenia, które sprzyjają nauce przez praktykę. W zależności od liczebności grupy, w trakcie ćwiczeń uczestnicy mogą być dzieleni na mniejsze zespoły, co pozwala na bardziej efektywne i spersonalizowane podejście do nauki.
Praktyczną część szkolenia stanowi interaktywna dyskusja między uczestnikami, podczas której proponują oni różne elementy i rozwiązania związane z omawianymi zagadnieniami. Tego rodzaju wymiana doświadczeń i pomysłów umożliwia głębsze zrozumienie tematu oraz pozwala uczestnikom na wspólne opracowanie rozwiązań w oparciu o zdobywaną wiedzę.
Dodatkowo prowadzący szkolenie ma możliwość bieżącej weryfikacji poziomu zrozumienia tematu przez uczestników, analizując zaproponowane przez nich rozwiązania. Dzięki temu może na bieżąco dostosować podejście, udzielić niezbędnych wyjaśnień i zapewnić, że uczestnicy skutecznie przyswajają omawiane zagadnienia.
Przerwy w czasie szkolenia przewidziane są w godzinach: 10:30-10:45, 13:00-14:00, 15:15-15:30.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Dzień 1 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Dzień 2 | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja - test | Prowadzący Maciej Krupa | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 305,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto269,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Krupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie prezentacji przygotowanej przez dostawcę usługi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 1 dzień, zajęcia zaplanowane są w godzinach 8:00-16:00 lub 9:00-17:00. W czasie szkolenia przewidziane są dwie krótkie przerwy kawowe oraz jedna dłuższa przerwa lunchowa. Dokładny harmonogram zostanie przesłany uczestnikom na tydzień przed szkoleniem.
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu “Kierunek-Rozwój”.
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektów „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” oraz „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- System operacyjny:
- Windows 10 (wersja 1903 lub nowsza) lub nowszy
- macOS 10.14 (Mojave) lub nowszy
- Linux (dystrybucje obsługujące aplikację Teams)
- Aplikacja mobilna MS Teams: iOS 12.0 lub nowszy / Android 5.0 lub nowszy
- Procesor:
- Procesor Intel Core i3 2,0 GHz lub równoważny
- Procesor AMD Ryzen 3 lub równoważny
- Minimalna liczba rdzeni: 2
- Pamięć RAM:
- Minimum 4 GB RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- Karta graficzna:
- Karta graficzna zgodna z DirectX 9 lub nowsza, z obsługą sterowników WDDM 2.0
- Dysk twardy:
- Minimum 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym (dla instalacji aplikacji Teams)
- Urządzenie wejściowe:
- Mysz lub gładzik
- Klawiatura
- Aparat i mikrofon (jeśli wymagane):
- Kamera internetowa (zalecana rozdzielczość HD)
- Mikrofon (z wbudowaną funkcją redukcji szumów)
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Prędkość pobierania (download):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika (dla jakości standardowej)
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Prędkość wysyłania (upload):
- Minimum 1,5 Mbps na uczestnika
- Zalecana prędkość: 3 Mbps lub wyższa
- Stabilność połączenia:
- Połączenie szerokopasmowe (np. Wi-Fi, Ethernet) o stabilnym sygnale, minimalizującym opóźnienia i przerwy w transmisji
Dodatkowe zalecenia:
- Przeglądarka internetowa (w przypadku korzystania z wersji przeglądarkowej):
- Google Chrome (zalecana wersja)
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
Zajęcia realizowane są w formie spotkań live z trenerem na platformie Teams.
Konieczne jest wcześniejsze założenie konta na platformie.
Najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy otrzymają, na podany przy rejestracji adres e-mail, indywidualne wiadomości organizacyjne, zawierające:
- Potwierdzenie terminu realizacji szkolenia.
- Informacje o godzinach realizacji poszczególnych spotkań.
- Linki i hasła, niezbędne do zalogowania na poszczególne spotkania.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe na podany przy rejestracji adres e-mail.