Power BI, Power Pivot, Power Query – Analiza danych z arkuszy kalkulacyjnych i plików bez struktury
Power BI, Power Pivot, Power Query – Analiza danych z arkuszy kalkulacyjnych i plików bez struktury
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które korzystając z Power BI lub dodatku Power Pivot przygotowują interaktywne raporty na podstawie danych importowanych ze źródeł bez struktury (np. z arkuszy Excel, plików tekstowych).
Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość Power BI lub dodatków Power Pivot i Power Query.
Czas trwania kursu wynosi 16 godzin lekcyjnych, godzina lekcyjna to 45 minut.
Usługa jest dedykowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolskie Bony rozwojowe Plus"
"Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój"
Usługa adresowana jest także dla uczestników projektu STREFY ROZWOYOU 3.0
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania analiz na podstawie danych importowanych, ze szczególnym uwzględnieniem danych pochodzących z arkuszy Excel i plików tekstowych (csv, txt), przy użyciu narzędzi Power BI Desktop lub Power Pivot i Power Query. Podczas szkolenia uczestnicy budują model danych dla konkretnego przypadku, którego poszczególne aspekty odpowiadają sytuacjom spotykanym w rzeczywistości, a następnie przygotowują jego analizę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Planuje strukturę modelu danych | Kryteria weryfikacji Prezentuje plan struktury modelu danych, uwzględniając relacje między tabelami.Model danych jest logicznie uporządkowany i odpowiada na potrzeby analityczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Przekształca zaimportowane dane do postaci gotowej do analizy | Kryteria weryfikacji Użytkownik poprawnie przeprowadza proces czyszczenia i transformacji danych (np. usuwanie duplikatów, uzupełnianie brakujących wartości).Dane są w odpowiednim formacie i porządku, gotowe do dalszej analizy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Łączy tabele relacjami, w tym przygotowuje kolumny - klucze | Kryteria weryfikacji Użytkownik poprawnie łączy tabele, tworząc odpowiednie relacje między nimi.Klucze główne i obce są odpowiednio zdefiniowane i zapewniają spójność modelu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Dodaje do modelu danych kolumny kalkulowane i definiuje miary | Kryteria weryfikacji Użytkownik dodaje kolumny kalkulowane, które są zgodne z wymaganiami analizy.Miary są definiowane przy użyciu odpowiednich formuł i są wykorzystywane w modelu danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Używa funkcji DAX - iteratorów, warunków, wyszukiwania, filtrów, funkcji CALCULATE , funkcji analizy czasowej | Kryteria weryfikacji Użytkownik poprawnie stosuje funkcje DAX w różnych kontekstach (np. filtry, iteratory).Funkcja CALCULATE jest wykorzystywana w kontekście zmiany kontekstu filtrowania. Użytkownik rozumie i stosuje funkcje analizy czasowej, takie jak YTD, QTD, MTD. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Przygotowuje tabelę dat | Kryteria weryfikacji Użytkownik tworzy tabelę dat, uwzględniając odpowiednie hierarchie czasowe (rok, kwartał, miesiąc, dzień).Tabela dat jest poprawnie skonstruowana, zapewniając właściwą analizę czasową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Definiuje niestandardowe sortowanie | Kryteria weryfikacji Użytkownik definiuje niestandardowe sortowanie w modelu danych, np. na podstawie niestandardowych kolumn.Sortowanie jest stosowane poprawnie w raportach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Prezentuje dane w raporcie | Kryteria weryfikacji Użytkownik tworzy raporty w odpowiednich narzędziach (np. Power BI), wykorzystując wizualizacje, które są czytelne i spójne z wymaganiami analitycznymi.Raporty są poprawnie skonfigurowane, dane są prezentowane w sposób klarowny i użyteczny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania analiz na podstawie danych importowanych, ze szczególnym uwzględnieniem danych pochodzących z arkuszy Excel i plików tekstowych (csv, txt), przy użyciu narzędzi Power BI Desktop lub Power Pivot i Power Query. Podczas szkolenia uczestnicy budują model danych dla konkretnego przypadku, którego poszczególne aspekty odpowiadają sytuacjom spotykanym w rzeczywistości, a następnie przygotowują jego analizę. Utrwalają przy tym wcześniej używane i poznają nowe techniki przekształceń danych oraz wybrane formuły i funkcje DAX. Po szkoleniu uczestnicy będą umieli zaplanować i zbudować model danych oparty na danych importowanych, dodać kolumny kalkulowane, zdefiniować miary oraz zakończyć analizę raportem.
Szkolenie jest prowadzone w trybie godzin lekcyjnych (45 min). Przerwy są wliczane w czas trwania usługi.
Szczegółowy program szkolenia:
Projektowanie struktury modelu danych
- logika danych źródłowych
- określenie danych wynikowych
- planowanie docelowej postaci tabel i połączeń między nimi
Organizacja danych
- przekształcanie importowanych danych do postaci tabel docelowych
- automatyczne łączenie i przekształcanie danych umieszczonych w folderze (plików Excel lub tekstowych)
- przygotowanie tabel do utworzenia relacji
Analiza danych, definiowanie miar i dodawanie kolumn kalkulowanych
obliczenia na podstawie danych cząstkowych z różnych tabel – specyfika użycia funkcji RELATED, iteratory, warunki, wyszukiwanie danych
- analiza ukierunkowana na wybrane dane – filtry, funkcja CALCULATE, modyfikatory
- porównawcza i przyrostowa analiza czasowa – tabela dat i funkcje analizy czasowej
Wizualizacja danych
- wybór wizualizacji
- korzystanie z filtrów i fragmentatorów
- formatowanie fragmentatorów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 722,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Wilczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują podręcznik w wersji elektronicznej.
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę oraz inne materiały dydaktyczne przygotowane przez organizatora szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem skorzystania ze szkolenia jest dokonanie równolegle rejestracji na kurs na stronie www.comarch.pl/szkolenia w formie:
- elektronicznego zamówienia szkolenia (przycisk "Zamów" przy wybranym temacie i terminie). Opcja ta dotyczy osób fizycznych oraz firm/instytucji
albo
- poprzez uzupełnienie i odesłanie na adres szkolenia@comarch.pl tradycyjnego formularza zgłoszeniowego który jest dostępny na stronie www.comarch.pl/szkolenia (przycisk "Pobierz formularz zgłoszeniowy"). Opcja ta dotyczy wyłącznie firm/Instytucji.
W obu przypadkach przy dokonaniu zgłoszenia prosimy o informacje dotyczącą projektu z którego dofinansowania korzysta Uczestnik.
Planowana przerwa: –obiadowa 60 min plus 2 kawowe po 15 minut.
Przerwa obiadowa w godzinach 13:00-14:00
Przerwa obiadowa w godzinach: 11:00-11:15 i 15:00-15:15
Wykładowca ma prawo zmienić godziny przerw, jeśli wymaga tego proces dydaktyczny (np. rozpoczęte ćwiczenie) lub na życzenie większości uczestników kursu (zmęczenie, większa trudno
Informacje dodatkowe
Szkolenie zakończone jest testem wiedzy z zakresu tematycznego omawianego na szkoleniu.
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolski Pociąg do Kariery” i "Małopolskie Bony Rozwojowe Plus"
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Komputer / laptop ze stałym dostępem do Internetu (Szybkość pobierania/przesyłania: minimalna 2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s
- przeglądarka internetowa – zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge
- słuchawki lub dobrej jakości głośniki
- mikrofon
Zalecane
- dodatkowy monitor
- kamera ( w przypadku komputerów stacjonarnych)
- spokojne miejsce, odizolowane od zewnętrznych czynników rozpraszających
- podstawowa znajomość języka angielskiego (do sprawnego poruszania się po platformie zdalnej)
Informacje dodatkowe
Szkolenie Zdalne prowadzone jest w czasie rzeczywistymi i transmitowane za pomocą kanału internetowego z wykorzystaniem systemu ZOOM, który umożliwia komunikację głosową oraz wideo z Uczestnikami przebywających w dowolnym miejscu ze sprawnie działającym stałym łączem internetowym. Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje przed szkoleniem link dostarczony w wiadomości mailowej z informacjami dotyczącymi szkolenia zdalnego. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest ważny do momentu zakończenia szkolenia.
Szkolenie zakończone jest testem wiedzy z zakresu tematycznego omawianego na szkoleniu.
Szkolenie może być nagrywane /rejestrowane w celu kontroli/audytu zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Szkoleniowych Organizatora.
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.