Szkolenie z grafiki komputerowej 3D z wykorzystaniem programu Blender na poziomie zaawansowanym.
Szkolenie z grafiki komputerowej 3D z wykorzystaniem programu Blender na poziomie zaawansowanym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób chcących powiększyć swoja wiedzę na temat grafiki komputerowej 3D z praktyczny wykorzystaniem programu Blender, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu programu Blender.
Szkolenie przeznaczone jest również dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery-sezon 1 realizowany przez WUP w Krakowie.
Szkolenie przeznaczone jest również dla uczestników innych projektów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji18-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do tworzenia plików graficznych 3D przy wykorzystaniu programu Blender. Szkolenie na poziomie zaawansowanym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje interfejs Blendera. | Kryteria weryfikacji Korzysta z interfejsu programu, funkcji poszczególnych paneli i narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie posługuje się skrótami klawiszowymi. | Kryteria weryfikacji Definiuje skróty klawiszowe, szczególnie przydatne przy modelowaniu typu hardpoly, co przyspiesza i usprawnia pracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje efekty i transformacje. | Kryteria weryfikacji Stosuje efekty i transformacje, co umożliwia manipulację obiektami w przestrzeni 3D. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Optymalizuje modele pod kątem druku 3D i wizualizacji. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje podstawowe ustawienia wpływające na jakość druku 3D, oświetlenia oraz siatki, co umożliwia tworzenie modeli gotowych do wykorzystania w różnych zastosowaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy krzywe i kształty. | Kryteria weryfikacji Tworzy krzywe i kształty, które mogą być wykorzystywane do modelowania i animacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy animacje. | Kryteria weryfikacji Tworzy animacje wykorzystywane w szkieletach (bones) i ścieżkach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy ilustracje wektorowe. | Kryteria weryfikacji Tworzy techniki ilustracji wektorowych, co usprawni skalowalnych grafik. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Drukuje i eksportuje pliki. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje pliki do druku 3D oraz eksportuje w różnych formatach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zaawansowane funkcje Blendera. | Kryteria weryfikacji Stosuje zaawansowane funkcje programu, co pozwala na realizację bardziej skomplikowanych projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. 10 minut przerwy na jeden dzień szkoleniowy. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w liczbie 41 godzin dydaktycznych. Każdy uczestnik musi posiadać dostęp do komputera z Internetem. Uczestnikom zostanie przesłany link do videokonferencji na platformie Click Meeting.
MODUŁ 1:
- Omówienie interfejsu programu Blender
- Skróty klawiszowe, szczególnie przy realizacji hardpoly
- Rysowanie i edytowanie obiektów
- Review ze sculpting w Blenderze
- Jak unikać fuckupow w meshu.
- Wypełnianie i kontury
- Efekty i transformacje
- Podstawowe ustawienia wpływające na jakość druku, oświetlenia, meshe wykorzystywane do realistycznej wizualizacji
MODUŁ 2:
- Praca z tekstem
- Formatowanie tekstu
- Tworzenie krzywych i kształtów
- Realizacja animacji, wykorzystywanie i tworzenie bones, ścieżek, praca z teksturami, transfer plików np. z Substance Painter etc.
- Praca z bitmapami
- Retuszowanie zdjęć
MODUŁ 3:
- Tworzenie logo i ikon
- Ilustracje wektorowe
- Projektowanie stron internetowych
- Multimedia
- Drukowanie i eksport plików
MODUŁ 4:
- Zaawansowane funkcje programu Blender
- Makra i skrypty - wiedza na temat tworzenia NODES i zaawansowanych skryptów proceduralnych.
- Wprowadzanie wątków interaktywnych, VR do segmentów animowanych.
- Powtórzenie i podsumowanie
Test podsumowujący.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Korbut
Praktyk i szkoleniowiec z zakresu grafiki komputerowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w swojej branży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały dydaktyczne w formie PDF oraz prezentację na e-mail.
Zawarto umowę z WUP na świadczenie usług w ramach projektu ""Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I"
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do testu sprawdzającego. Na test uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu.
Koszt egzaminu wliczony jest w cenę usługi i odbędzie się w ustalonym wg harmonogramu szkolenia terminie.
Nazwa podmiotu prowadzącego walidację: ERNABO Adrian Flak.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne: Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
- pakiet Microsoft Office, Libre Office, Open Office
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie to Click Meeting.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.
Szkolenia online będą nagrywane tylko i wyłącznie na potrzeb udokumentowania prawidłowego przebiegu szkolenia i jego archiwizacji. Nie udostępniamy nagrań ze szkolenia ze względu na ochronę danych osobowych oraz widocznego na nagraniach wizerunku osób trzecich (osoby prowadzącej oraz innych uczestników szkolenia).