Wdrażanie polityki ochrony sygnalistów w firmie i administracji publicznej: Praktyczne podejście do zgodności z przepisami?
Wdrażanie polityki ochrony sygnalistów w firmie i administracji publicznej: Praktyczne podejście do zgodności z przepisami?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele sektora prywatnego i publicznego odpowiedzialni za wdrażanie systemów zgłaszania nieprawidłowości:
- Przedstawiciele administracji publicznej (samorządów, ministerstw, jednostek podległych).
- Menedżerowie ds. zgodności (compliance officers).
- Pracownicy działów HR, prawnych i audytu wewnętrznego.
- Kadra zarządzająca i kierownicza.
- Inspektorzy ochrony danych (IOD).
- Osoby odpowiedzialne za etykę i odpowiedzialność społeczną w organizacji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie uczestników z wymogami prawnymi dotyczącymi ochrony sygnalistów w firmach i administracji publicznej.Przekazanie praktycznych umiejętności związanych z wdrażaniem skutecznych procedur zgłaszania nieprawidłowości.
Wypracowanie modelu systemu ochrony sygnalistów dostosowanego do specyfiki organizacji uczestników.
Zidentyfikowanie ryzyk i wyzwań związanych z implementacją nowych regulacji.
Nauka skutecznej komunikacji wewnętrznej i zarządzania zgłoszeniami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
Podstawy prawne i organizacyjne wdrożenia systemu ochrony sygnalistów
1. Wprowadzenie do tematu sygnalistów
- Definicja sygnalisty i jego rola w organizacji.
- Sygnalista a ochrona przed represjami - kluczowe aspekty prawne.
- Analiza przypadków: konsekwencje braku ochrony sygnalistów w organizacjach.
2. Podstawy prawne ochrony sygnalistów
- Dyrektywa UE 2019/1937 o ochronie sygnalistów - główne założenia.
- Implementacja przepisów w Polsce - aktualny stan prawny.
- Obowiązki firm i instytucji publicznych wynikające z przepisów.
- Kary i konsekwencje za brak wdrożenia systemu ochrony sygnalistów.
3. Wdrożenie polityki ochrony sygnalistów w organizacji - kluczowe elementy
- Struktura polityki ochrony sygnalistów - co powinna zawierać?
- Definicja kanałów zgłaszania nieprawidłowości:
- Kanały wewnętrzne - jak je skutecznie wdrożyć?
- Kanały zewnętrzne - współpraca z organami nadzoru.
- Anonimowość zgłoszeń - jak ją zagwarantować?
4. Tworzenie systemu zgłaszania nieprawidłowości
- Proces przyjmowania zgłoszeń - etapy i odpowiedzialność.
- Rejestrowanie i analiza zgłoszeń - narzędzia i procedury.
- Sposoby zapewnienia poufności i bezpieczeństwa danych.
- Warsztat praktyczny: Modelowanie procedury przyjmowania zgłoszeń w organizacji.
5. Komunikacja i szkolenie pracowników
- Jak skutecznie informować pracowników o systemie zgłaszania?
- Szkolenia dla pracowników i kadry kierowniczej - kluczowe zagadnienia.
- Jak przeciwdziałać negatywnemu postrzeganiu sygnalistów w organizacji?
- Case study: Dobre praktyki w budowaniu kultury etycznej w organizacji.
Dzień II
Praktyczne aspekty wdrożenia i zarządzania zgłoszeniami
1. Reakcja na zgłoszenia - procedury postępowania
- Kto powinien przyjmować i analizować zgłoszenia?
- Jakie kroki podjąć po otrzymaniu zgłoszenia?
- Ocena wiarygodności zgłoszenia i identyfikacja potencjalnych nadużyć.
- Warsztat: Opracowanie ścieżki postępowania po otrzymaniu zgłoszenia.
2. Postępowanie wyjaśniające i działania następcze
- Jak prowadzić skuteczne dochodzenie wewnętrzne?
- Rola audytu wewnętrznego i działu compliance w weryfikacji zgłoszeń.
- Sankcje wobec osób odpowiedzialnych za naruszenia - jakie działania są dopuszczalne?
- Wdrożenie działań naprawczych po potwierdzeniu naruszeń.
3. Ochrona sygnalistów w praktyce
- Jak przeciwdziałać działaniom odwetowym?
- Środki prawne i procedury ochrony sygnalistów.
- Praktyczne aspekty ochrony danych osobowych sygnalistów i osób trzecich.
- Case study: Jak skutecznie zabezpieczyć sygnalistę przed represjami?
4. Monitorowanie skuteczności systemu ochrony sygnalistów
- Jak mierzyć skuteczność systemu?
- Audyt i ocena ryzyka - kiedy przeprowadzać przegląd procedur?
- Jak dostosować system do zmieniających się przepisów i realiów organizacji?
- Analiza realnych przypadków wdrożenia polityki ochrony sygnalistów w firmach i administracji publicznej.
5. Podsumowanie i sesja Q&A
- Najczęstsze błędy i wyzwania we wdrażaniu polityki ochrony sygnalistów.
- Rekomendacje i dobre praktyki.
- Sesja pytań i odpowiedzi - indywidualne problemy uczestników.
- Wskazówki dotyczące dalszego rozwijania systemu ochrony sygnalistów w organizacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Wdrażanie polityki ochrony sygnalistów w firmie i administracji publicznej: Praktyczne podejście do zgodności z przepisami? | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Wdrażanie polityki ochrony sygnalistów w firmie i administracji publicznej: Praktyczne podejście do zgodności z przepisami? | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 832,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 152,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 124,17 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE:
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.