Metody szacowania i kontroli postępu projektów IT - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Metody szacowania i kontroli postępu projektów IT - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla analityków, architektów, projektantów oprogramowania i programistów oraz osób zajmujących się specyfikowaniem wymagań dla szeroko rozumianych systemów informatycznych. Szkolenie adresowane jest również do członków zespołów testujących oprogramowanie, a także do osób, które współpracują przy tworzeniu dokumentacji wymagań.
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Wskazane jest doświadczenie w pracy w projekcie, w ramach którego stworzono nowe oprogramowanie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie Uczestnika do stosowania technik szacowania wykorzystywanych w procesie wytwórczym oprogramowania, stosowania narzędzi programistycznych wspomagających szacowanie oraz rozwiązywania typowych problemów związanych z szacowaniem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje metody szacowania stosowane w projektach IT | Kryteria weryfikacji - definiuje znaczenie i cele szacowania w zarządzaniu projektami IT,- identyfikuje różnice między metodami szacowania, - klasyfikuje i charakteryzuje metody szacowania (Metoda Punktów Funkcyjnych IFPUG, Szybka Metoda Punktów Funkcyjnych, Metoda Use Case Points, Agile – Planning Poker) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się tosuje Metodę Punktów Funkcyjnych (IFPUG) do szacowania wielkości oprogramowania | Kryteria weryfikacji - klasyfikuje funkcje użytkownika i przypisuje im odpowiednie wagi,- identyfikuje etapy obliczania liczby Punktów Funkcyjnych, - charakteryzuje elementy składowe Metody Punktów Funkcyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki szacowania w metodykach zwinnych (Agile) | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady szacowania w metodykach Agile,- identyfikuje kroki i zasady działania Planning Poker, - charakteryzuje czynniki wpływające na trafność oszacowań w Agile | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Szacuje ryzyko w projektach IT i dopasowuje reakcje na ryzyko | Kryteria weryfikacji - klasyfikuje rodzaje ryzyka w projektach IT,- definiuje metody oceny ryzyka według prawdopodobieństwa i wpływu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje postęp projektów IT i analizuje wyniki szacowania | Kryteria weryfikacji - identyfikuje przyczyny odchyleń między planowanymi a rzeczywistymi wynikami,- definiuje metody monitorowania postępów projektowych, - rozpoznaje sposoby korygowania błędnych szacowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AGENDA SZKOLENIA
1. Wprowadzenie do estymacji
2. Metoda Punktów Funkcyjnych wg IFPUG
3. Szybka Metoda Punktów Funkcyjnych
4. Metoda Use Case Points
5. Agile – planning poker
6. Szacowanie ryzyka – reakcje na ryzyko
7. Podsumowanie
Szkolenie liczy 18 godzin dydaktycznych (1 h dydaktyczna = 45 minut)
Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane na koniec szkolenia poprzez post test w formie testu teoretycznego zamkniętego.
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Wskazane jest doświadczenie w pracy w projekcie, w ramach którego stworzono nowe oprogramowanie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do estymacji - wykład | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Metoda Punktów Funkcyjnych wg IFPUG - ćwiczenia | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Szybka Metoda Punktów Funkcyjnych - ćwiczenia | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Metoda Use Case Points - ćwiczenia | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Agile – planning poker - wykład | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Szacowanie ryzyka – reakcje na ryzyko - ćwiczenia | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Podsumowanie - wykład | Prowadzący Mariusz Głowacki | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 337,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto129,83 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Głowacki
Metody szacowania i kontroli postępu projektów IT,
Enterprise Architect dla znających UML,
Szkolenie przygotowujące do egzaminu Certified Proffesional for Requirements Engineering,
Modelowanie aplikacji z wykorzystaniem języka UML,
Zaawansowane aspekty języka UML,
Efektywne stosowanie przypadków użycia w analizie i projektowaniu systemów Informatycznych,
Zarządzanie wymaganiami,
Walidacja i testowanie wymagań biznesowych w procesie analizy biznesowej.
W ciągu ostatnich 5 lat zrealizował w Altkom Akademii 40 szkoleń dla ponad 400 osób."
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie:
https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Szkolenie liczy 18 godzin dydaktycznych (1 h dydaktyczna = 45 minut)
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
Wskazane jest doświadczenie w pracy w projekcie, w ramach którego stworzono nowe oprogramowanie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.