Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników biurowych, techników, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego zarzadzaniastresem i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu w firmach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzania energii i analizuje zużycie zasobów za pomocą cyfrowych narzędzi monitorowania. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady efektywnego gospodarowania energią w kontekście zrównoważonego rozwoju. Wskazuje korzyści wynikające z monitorowania zużycia zasobów, np. redukcja kosztów, zmniejszenie śladu węglowego, optymalizacja procesów w firmie. Analizuje dane dotyczące zużycia energii i na ich podstawie proponuje działania optymalizacyjne (np. zmiana ustawień oświetlenia, harmonogram pracy urządzeń, zastosowanie magazynowania energii). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę śladu węglowego w miejscu pracy i wdraża strategie zmniejszające emisję CO₂. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie śladu węglowego oraz rozumie, jakie działania i procesy w miejscu pracy przyczyniają się do jego powstawania. Wskazuje obszary działalności firmy, które mają największy wpływ na emisję CO₂, takie jak zużycie energii elektrycznej, ogrzewanie, transport pracowników czy procesy produkcyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Omawia założenia Metody Dobrego Startu (MDS) oraz jej zastosowanie w edukacji i terapii. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia historię i podstawowe założenia MDS. Opisuje wpływ ćwiczeń ruchowych, muzycznych i graficznych na rozwój dzieci. Omawia znaczenie integracji funkcji percepcyjnych, motorycznych i językowych w nauce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje indywidualny plan redukcji stresu, uwzględniający elementy zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Omawia różne źródła stresu zawodowego oraz potrafi rozpoznać objawy chronicznego stresu i jego konsekwencje. Planuje indywidualne działania i techniki redukcji stresu, uwzględniając zarówno aspekty zdrowia psychicznego (np. techniki oddechowe, medytacja, mindfulness), jak i ekologiczne (np. spacery w parku, uprawa roślin, kontakt z naturą). | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje plan self-care, który integruje elementy ekologicznego stylu życia z profilaktyką stresu i wypalenia. | Kryteria weryfikacji Projektuje plan self-care, który obejmuje zarówno aspekty fizyczne (np. aktywność fizyczną, zdrową dietę), jak i psychiczne (np. techniki mindfulness, medytację). Planuje aktywności, które pomagają w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu, np. wyznaczanie granic w pracy, równoważenie życia zawodowego i osobistego, odpoczynek od pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Rozpoznaje objawy wypalenia zawodowego i opracowuje strategie jego zapobiegania. | Kryteria weryfikacji Definiuje wypalenie zawodowe i wskazuje jego główne przyczyny, takie jak nadmierne obciążenie pracą, brak wsparcia, konflikty w zespole, brak równowagi między pracą a życiem osobistym. Projektuje strategie zapobiegawcze, takie jak równoważenie obciążenia pracą, organizowanie regularnych przerw, wprowadzenie wsparcia psychologicznego dla pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Stosuje techniki relaksacyjne inspirowane naturą (np. mindfulness, terapia lasem, hortiterapia, oddychanie przeponowe). | Kryteria weryfikacji Omawia korzyści płynące z zastosowania tych technik w kontekście redukcji stresu i poprawy zdrowia psychicznego. Stosuje sesję mindfulness, w tym medytację uważności, koncentrując się na oddechu, dźwiękach otoczenia, lub innych zmysłowych doznaniach. Stosuje zasady terapii lasem (shinrin-yoku) i potrafi zorganizować sesję w terenie leśnym, w której uczestnicy angażują się w obserwację przyrody, spacery leśne i techniki oddechowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Weryfikuje przyczyny stresu zawodowego i jego konsekwencje w kontekście zdrowia psychicznego oraz dobrostanu pracowników. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia definicję stresu zawodowego oraz rozróżnia jego rodzaje. Omawia mechanizmy stresu zawodowego, takie jak przyczyny wewnętrzne (np. nadmiar obowiązków, presja czasu) oraz zewnętrzne (np. zmiany organizacyjne, konflikt w pracy). Poprawnie klasyfikuje przyczyny stresu w zależności od charakterystyki branży i stanowiska. Wykazuje zdolność do oceny wpływu długotrwałego stresu na zdrowie psychiczne pracowników (np. rozwój zaburzeń emocjonalnych, depresja). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie:
Trener kompetencji społecznych .
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie metody dobrego startu w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje.
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do niezbędnych narzędzi
Dzień 1:
- GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji
- Definicja i znaczenie zielonych kompetencji w kontekście dobrostanu psychicznego
- Myślenie systemowe i jego rola w promowaniu zrównoważonego rozwoju
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Zielone technologie wspierające zdrowie psychiczne i efektywność pracy
- Rola odnawialnych źródeł energii i ich wpływ na miejsca pracy
- Inteligentne systemy zarządzania energią i optymalizacja zużycia zasobów
- Omówienie przykładów ekologicznych technologii w codziennej pracy
- Ocena skutków działań organizacyjnych na środowisko- strategie minimalizacji negatywnego wpływu na ekosystem.
- Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii
- Mechanizmy stresu cz.I
- Czym jest stres i jak wpływa na organizm?
- Przyczyny stresu w pracy i życiu codziennym
- Konsekwencje przewlekłego stresu (psychologiczne, fizyczne, społeczne)
Dzień 2:
- Mechanizmy stresu cz.II
- Jak styl życia wpływa na odporność psychiczną?
- Ekopsychologia – jak kontakt z przyrodą wspiera dobrostan psychiczny?
- Zielone miejsce pracy – ergonomia, biophilic design, redukcja hałasu i zanieczyszczeń
- Techniki relaksacyjne inspirowane naturą
- Oddychanie przeponowe, mindfulness, techniki relaksacyjne (trening Jacobsona, medytacja uważności)
- Terapia lasem (shinrin-yoku), hortiterapia, spacery regeneracyjne
- Znaczenie światła dziennego i roślinności w redukcji stresu
- Zarządzanie energią i regeneracja
- Znaczenie snu i regeneracji dla efektywności i dobrostanu
- Ekologiczna dieta wspierająca odporność na stres
- Zielone strategie poprawy koncentracji i efektywności
Dzień 3:
- Wypalenie zawodowe – diagnoza i profilaktyka- zarządzanie czasem i priorytetami
- Jak rozpoznać objawy wypalenia zawodowego?
- Zielone strategie regeneracyjne – jak przyroda pomaga w odbudowie zasobów psychicznych?
- Self-care jako element profilaktyki wypalenia
- Minimalizm w pracy i ograniczenie „przeładowania informacyjnego”
- Techniki zarządzania czasem redukujące stres i poprawiające efektywność
- Budowanie zdrowej kultury organizacyjnej
- Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach
- Transport, energetyka, budownictwo, produkcja
- Inteligentne systemy monitorowania zasobów w miejscu pracy
- Gospodarka obiegu zamkniętego: recykling, ponowne wykorzystanie zasobów
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Ocena skutków działań organizacyjnych na środowisko- strategie minimalizacji negatywnego wpływu na ekosystem.
- Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii
- Zielone technologie i bezpieczna praca
- Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i eko-technologii
- Automatyzacja i inteligentne zarządzanie energią
- Redukcja zużycia wody, segregacja odpadów, ekorozwiązania w biurze
Dzień 4:
- Budowanie odporności psychicznej w środowisku pracy i edukacji:
- Psychologiczne aspekty radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- Techniki radzenia sobie z napięciem i agresją w miejscu pracy
- Znaczenie rezyliencji w budowaniu zdrowych relacji
- Ekologiczne strategie dbania o zdrowie psychiczne
- Rola diety roślinnej i odpowiedniego nawodnienia w redukcji stresu
- Minimalizm cyfrowy jako sposób na redukcję obciążenia psychicznego
- Ekologiczne zarządzanie miejscem pracy – case study
- Analiza studium przypadku:Jak instytucje edukacyjne wdrażają zielone technologie i wspierają dobrostan pracowników?
- Przykłady placówek, które skutecznie łączą strategie ekologiczne z przeciwdziałaniem wypaleniu zawodowemu
- Tworzenie własnych strategii proekologicznychJak dostosować rozwiązania do realiów danej organizacji?
- Edukacja na temat emisji CO₂ i praktyk zmniejszających ślad ekologiczny
- Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i eko-technologii
- Automatyzacja i inteligentne zarządzanie energią
- Redukcja zużycia wody, segregacja odpadów, ekorozwiązania
- Edukacja na temat emisji CO₂ i praktyk zmniejszających ślad ekologiczny
- Ćwiczenia praktyczne- prace indywidualne i zespołowe nad redukcją stresu
- Praca nad indywidualnym planem redukcji stresu
- Symulacja sytuacji stresowych i zastosowanie technik relaksacyjnych
- Współpraca zespołowa przy wdrażaniu innowacji ekologicznych
- Egzamin końcowy.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Trener kompetencji społecznych
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019do2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań,które przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 GreenComp – Europejskie ramy zielonych kompetencji | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Zielone technologie wspierające zdrowie psychiczne i efektywność pracy | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Mechanizmy stresu cz.I | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Mechanizmy stresu cz.II | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 przerwa | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Techniki relaksacyjne inspirowane naturą | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Zarządzanie energią i regeneracja | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Wypalenie zawodowe – diagnoza i profilaktyka- zarządzanie czasem i priorytetami | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Zielone technologie i bezpieczna praca | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Budowanie odporności psychicznej w środowisku pracy i edukacji: | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Ekologiczne zarządzanie miejscem pracy – case study | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Ćwiczenia praktyczne- prace indywidualne i zespołowe nad redukcją stresu | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin końcowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Danuta Maślanik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 % podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji.
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy Mikołaja Reja 20, 33300 Nowy Sącz. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 601 482 179.Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb.
Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp.