GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom B1.
GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom B1.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz młodzieży, które posiadają znajomość języka francuskiego (poziom A2) i chcą kontynuować naukę na wyższym poziomie - B1.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności językowych uczestników na poziomie B1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Uczestnicy kursu nabędą umiejętność skutecznej komunikacji w codziennych sytuacjach, w tym w pracy i podróży. Będą potrafili wyrażać opinie, rozumieć teksty pisane i audio, oraz poprawnie stosować gramatykę i słownictwo.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie stosuje subjonctif passé oraz infinitif passé w konstruowaniu zdań wyrażających wcześniejsze działania i ocenę przeszłych wydarzeń. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w zdaniach, transformacja zdań między subjonctif passé i indicatif, test wyboru poprawnej formy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie używa discours rapporté au passé oraz concordance des temps do relacjonowania wypowiedzi i opisywania przeszłych wydarzeń. | Kryteria weryfikacji - Przekształcanie zdań z mowy bezpośredniej na zależną, uzupełnianie luk poprawnymi formami czasowników, test wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie zaimki względne (proste i złożone) w zdaniach podrzędnych, aby uniknąć powtarzania i poprawić spójność wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji - Dopasowanie poprawnej formy zaimka do kontekstu, uzupełnianie zdań brakującymi zaimkami, test wyboru poprawnej konstrukcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie używa passé composé, imparfait i plus-que-parfait do relacjonowania przeszłych wydarzeń, opisywania tła i wyrażania zależności czasowych. | Kryteria weryfikacji - Transformacja zdań między czasami przeszłymi, test wielokrotnego wyboru, dopasowanie czasów do kontekstu narracyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie stosuje formę bierną oraz nominalizację w opisie wydarzeń, analizie informacji i tworzeniu relacji medialnych. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w zdaniach, przekształcanie zdań z formy czynnej na bierną, test wyboru poprawnej konstrukcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie tryb warunkowy (conditionnel présent i passé) oraz futur antérieur w wyrażaniu hipotez, spekulacji i przewidywań dotyczących przyszłości. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w zdaniach, transformacja zdań między czasami, test na poprawne stosowanie trybu warunkowego w kontekście. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie passé simple oraz narrację w czasie przeszłym w formalnych tekstach literackich i relacjach podróżniczych. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w narracjach, przekształcanie zdań z passé composé na passé simple, test wyboru poprawnej formy czasownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Walidacja wliczona jest w czas trwania kursu.
Przerwy wliczone są w czas szkolenia.
Szkolenia odbywa się w godzinach lekcyjnych (45 minut).
PROGRAM KURSU JĘZYKA FRANCUSKIEGO
Poziom B1
Dossier 1: Je séduis (Uwodzę)
- Tematy:
- Wizerunek w relacjach międzyludzkich
- Cechy charakteru i zachowania
- Chirurgia estetyczna i samoocena
- Struktury gramatyczne: zaimki względne, subjonctif passé, infinitif passé, mise en relief
- Słownictwo: wygląd, moda, zawody, uczucia
- Fonetyka: intonacja nakazów i sugestii, wymowa samogłosek
Dossier 2: J’achète (Kupuję)
- Tematy:
- Nawykowe zakupy i profile konsumentów
- Zakupy online, reklamacje i negocjacje
- Przytaczanie wypowiedzi
- Struktury gramatyczne: porównania, zaimki względne złożone, discours rapporté au passé, concordance des temps
- Słownictwo: konsumpcja, e-commerce, negocjacje
- Fonetyka: imitowanie tonacji handlarzy, akcenty, nosowe samogłoski
Dossier 3: J’apprends (Uczę się)
- Tematy:
- Metody uczenia się i typy pamięci
- Edukacja i ścieżki kształcenia
- Relacjonowanie doświadczeń
- Struktury gramatyczne: imparfait vs passé composé, plus-que-parfait, participe passé, struktury koncesji
- Słownictwo: edukacja, systemy szkolne, argumentacja
- Fonetyka: różnice w wymowie [u] / [U], semi-vocaliques, virelangues
Dossier 4: Je m’informe (Informuję się)
- Tematy:
- Media i sposoby pozyskiwania informacji
- Prasa, nagłówki, analiza informacji
- Opisywanie wydarzeń i niepewnych faktów
- Struktury gramatyczne: forma bierna, zdania przyczynowo-skutkowe, nominalizacja
- Słownictwo: media, dziennikarstwo, reportaż
- Fonetyka: różnice między [t]/[d], [s]/[z], [k]/[g]
Dossier 5: J’agis (Działam)
- Tematy:
- Solidarność i pomoc społeczna
- Angażowanie się w akcje społeczne
- Wyrażanie celu, intencji i czasu trwania
- Struktury gramatyczne: participe présent, gérondif, subjonctif dla celów
- Słownictwo: aktywizm, pomoc humanitarna
- Fonetyka: h aspiré, liaisons, tonacja sloganów
Dossier 6: Je me cultive (Kulturyzuję się)
- Tematy:
- Odkrywanie artystów i ich twórczości
- Krytyka sztuki i spektakli
- Prowadzenie debaty
- Struktury gramatyczne: interrogative avec inversion, adverbes en -ment, subjonctif w zdaniach względnych
- Słownictwo: sztuka, kultura, opinie
- Fonetyka: różnice w wymowie „g”, „gu” i „ge”
Dossier 7: Je sauvegarde (Chronię)
- Tematy:
- Ekologia i odpowiedzialność obywatelska
- Energia i wybory konsumenckie
- Przyszłość i spekulacje
- Struktury gramatyczne: futur antérieur, conditionnel présent i passé, zdania warunkowe
- Słownictwo: ekologia, gospodarka odpadami, raportowanie działań
- Fonetyka: rozróżnienie „qu’il a” vs „qu’il la”, „quand” vs „qu’en”
Dossier 8: Je juge (Oceniając)
- Tematy:
- Sprawiedliwość i codzienny wymiar prawa
- Procesy historyczne i literatura kryminalna
- Argumentacja i obrona stanowiska
- Struktury gramatyczne: wyrażenia pewności i wątpliwości, podwójna pronominalizacja
- Słownictwo: prawo, sprawiedliwość, śledztwa
- Fonetyka: różnice w wymowie [k] i [H]
Dossier 9: Je voyage (Podróżuję)
- Tematy:
- Francuskojęzyczne destynacje podróżnicze
- Relacjonowanie podróży i problemów w podróży
- Przytaczanie opowieści i rekomendacji
- Struktury gramatyczne: indéfinis, negacja, narracja w czasie przeszłym, passé simple (wstęp)
- Słownictwo: podróże, organizacja wyjazdu, turystyka
- Fonetyka: wymowa e accentué, tonacja narracyjna
Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Pobłocka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- materiały piśmienne - ćwiczenia autorskie, materiały z prasy, telewizji i internetu (również video), materiały dostępne na rynku wydawniczym
Warunki uczestnictwa
Wyrażenie zgody na nagrywanie zajęć/zrzuty ekranu na potrzeby monitoringu zajęć.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe:
Zastrzegamy, że osoba prowadząca może ulec zmianie.
Kursant otrzymana po ukończeniu kursu:
- Zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej
- Oświadczenie dotyczące prawidłowości realizacji usługi prowadzącej do nabycia kompetencji
Warunkiem zaliczenia kursu jest 80% obecności potwierdzonego listą obecności.
Adres
Adres
Lista naszych oddziałów:
Gdynia:
Gdynia Dąbrowa – ul. Gorczycowa 4F
Gdynia Centrum – ul. Świętojańska 44
Gdynia Chylonia – ul. Gniewska 21/Ł-29
Gdynia os. Fikakowo – ul. Lipowa 16
Gdynia Obłuże – ul. Unruga 11
Gdynia Witomino – ul. Wielkokacka 5
Gdańsk:
Gdańsk Główny – ul. Targ Drzewny 3/7
Gdańsk Chełm – ul. Szpora 5/52
Gdańsk Morena – ul. Adamowicza 16
Gdańsk Kowale os. Olimp – ul. Zeusa 12
Gdańsk Ujeścisko – ul. Płocka 4,
Gdańsk Orunia Górna – ul. Gen. Sosnkowskiego 3C,
Gdańsk Zaspa – ul. Hynka 30
Gdańsk Wrzeszcz – ul. Klonowa 1
Gdańsk Zakoniczyn – ul. Dulina 2
Reda - ul. Obwodowa 31A
Pruszcz Gdański - ul. Jana z Kolna 1/S1
Sopot - Al. Niepodległości 813-815 (nad Biedronką)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi