GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom A1.
GRUPOWY kurs języka francuskiego - poziom A1.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Francuski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz młodzieży, które zaczynają naukę języka od zera.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwijanie umiejętności językowych uczestników na poziomie A1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Kursanci nabędą podstawowe umiejętności komunikacyjne, opanują podstawowe struktury gramatyczne oraz nauczą się podstawowego zasobu słownictwa, co pozwoli im na komunikację w języku obcym na poziomie podstawowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie stosuje czasowniki être, avoir oraz s’appeler w podstawowych zdaniach oznajmujących, przeczących i pytających. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie luk w zdaniach, transformacja zdań między twierdzeniem a przeczeniem, test wyboru poprawnej formy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie używa rodzajników określonych, nieokreślonych i cząstkowych zgodnie z rodzajem i liczbą rzeczownika. | Kryteria weryfikacji - Dopasowanie rodzajnika do rzeczownika, uzupełnianie zdań poprawnymi formami, test wielokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie podstawowe czasy gramatyczne (présent, passé composé, imparfait, futur simple) w odpowiednich kontekstach. | Kryteria weryfikacji - Transformacja zdań między czasami, uzupełnianie luk, test wyboru poprawnej formy czasownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie odmienia przymiotniki i stosuje je w opisach osób, miejsc i przedmiotów. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie zdań poprawną formą przymiotnika, test na stopniowanie przymiotników, dopasowanie przymiotników do rzeczowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie zaimki dopełnienia bezpośredniego i pośredniego (COD, COI) w zdaniach. | Kryteria weryfikacji - Przekształcanie zdań z rzeczownikami na zaimki, test wielokrotnego wyboru, uzupełnianie zdań poprawnymi zaimkami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń stosuje poprawnie konstrukcje czasownikowe takie jak il faut, devoir + bezokolicznik oraz faire/aller + rodzajniki ściągnięte. | Kryteria weryfikacji - Uzupełnianie zdań brakującymi konstrukcjami, transformacja zdań, test na dopasowanie konstrukcji do kontekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczeń poprawnie stosuje zdania porównawcze i opisuje relacje czasowe między wydarzeniami za pomocą imparfait i passé composé. | Kryteria weryfikacji - Tworzenie porównań (plus… que, moins… que, aussi… que), transformacja zdań między czasami, test wyboru poprawnej formy czasownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Walidacja wliczona jest w czas trwania kursu.
Przerwy wliczone są w czas szkolenia.
Szkolenia odbywa się w godzinach lekcyjnych (45 minut).
PROGRAM KURSU JĘZYKA FRANCUSKIEGO
Poziom A1
Plan nauczania – "Alter Ego+ 1"
Dossier 0: Découverte (Odkrywanie)
- Tematy:
- Przedstawianie się, identyfikowanie języka
- Liczenie, komunikacja w klasie
- Struktury gramatyczne: s’appeler, être, rodzajniki, narodowości
- Słownictwo: kraje, liczby, alfabet
- Fonetyka: akcenty, wymowa alfabetu
Dossier 1: Les uns, les autres (Jedni i drudzy)
- Tematy:
- Powitania i pożegnania, użycie tu/vous
- Informacje osobiste (imię, wiek, numer telefonu, narodowość)
- Preferencje, zainteresowania
- Struktury gramatyczne: avoir, przymiotniki dzierżawcze, negacja ne… pas, pytania quel(le)
- Słownictwo: dni tygodnia, miesiące, liczby 70-99, formuły grzecznościowe
- Fonetyka: intonacja, łączenie wyrazów
Dossier 2: Ici, ailleurs (Tutaj i gdzie indziej)
- Tematy:
- Miasto: miejsca, opisywanie i lokalizowanie
- Rezerwowanie noclegu, podawanie wskazówek
- Pisanie pocztówki, opisywanie pogody
- Struktury gramatyczne: przyimki + nazwy miejsc, est-ce que…, venir, démonstratifs
- Słownictwo: miejsca w mieście, zwroty grzecznościowe, środki transportu
- Fonetyka: akcenty graficzne, wymowa en, przymiotniki
Dossier 3: Dis-moi qui tu es (Powiedz mi, kim jesteś)
- Tematy:
- Zainteresowania, zawody, sporty
- Opis fizyczny i psychologiczny
- Rodzina, wydarzenia rodzinne
- Struktury gramatyczne: faire, faire/aller + rodzajniki ściągnięte, przymiotniki kwalifikatywne
- Słownictwo: zawody, rodzina, uczucia
- Fonetyka: różnice rodzajowe, nieme litery
Dossier 4: À chacun son rythme (Każdy według swojego rytmu)
- Tematy:
- Codzienne nawyki i harmonogram dnia
- Planowanie spotkań i propozycje wyjść
- Przeszłość vs teraźniejszość
- Struktury gramatyczne: il faut/devoir + inf, passé composé (wstęp)
- Słownictwo: rutyna, czynności codzienne
- Fonetyka: wymowa godziny, różnice é / è
Dossier 5: Temps forts (Ważne chwile)
- Tematy:
- Święta i tradycje
- Rozmowy telefoniczne, porady
- Biografie i opis postaci
- Struktury gramatyczne: passé composé z être i avoir, c’est/il est
- Słownictwo: wydarzenia historyczne, święta, formuły rozmowy telefonicznej
- Fonetyka: różnice wymowy [k]/[s], [g]/[j]
Dossier 6: Voyage, voyages (Podróże)
- Tematy:
- Opisywanie klimatu i pogody
- Prezentacja miejsc i atrakcji turystycznych
- Tworzenie programu wycieczki
- Struktury gramatyczne: przymiotniki opisujące miejsca, przyszłość prostą
- Słownictwo: pogoda, lokalizacja, czynności turystyczne
- Fonetyka: różnice o/O, z/s w wymowie
Dossier 7: C’est mon choix (To mój wybór)
- Tematy:
- Żywność, menu, nawyki żywieniowe
- Moda, styl, opinie
- Zakupy i wybór prezentów
- Struktury gramatyczne: article partitif, pronoms COD, conseils
- Słownictwo: jedzenie, ubrania, przedmioty codziennego użytku
- Fonetyka: wymowa samogłosek [e], [ɛ]
Dossier 8: Vivre en ville? (Życie w mieście?)
- Tematy:
- Zakupy codzienne, sklepy, płatności
- Restauracje, opinie o jedzeniu
- Wspomnienia z miasta i porównania przeszłości z teraźniejszością
- Struktury gramatyczne: imparfait vs passé composé, comparatifs
- Słownictwo: produkty spożywcze, środki płatnicze, miasto/wieś
- Fonetyka: wymowa nosówek
Dossier 9: Lieux de vie (Miejsca zamieszkania)
- Tematy:
- Opis mieszkania, umeblowanie
- Poszukiwanie mieszkania, wynajem
- Relacje wśród współlokatorów
- Struktury gramatyczne: imparfait, passé composé, devoir + inf
- Słownictwo: mieszkanie, meble, warunki najmu
- Fonetyka: wymowa [w], [v], [j]
Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Pobłocka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- materiały piśmienne - ćwiczenia autorskie, materiały z prasy, telewizji i internetu (również video), materiały dostępne na rynku wydawniczym
Warunki uczestnictwa
Wyrażenie zgody na nagrywanie zajęć/zrzuty ekranu na potrzeby monitoringu zajęć.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe:
Zastrzegamy, że osoba prowadząca może ulec zmianie.
Kursant otrzymana po ukończeniu kursu:
- Zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej
- Oświadczenie dotyczące prawidłowości realizacji usługi prowadzącej do nabycia kompetencji
Warunkiem zaliczenia kursu jest 80% obecności potwierdzonego listą obecności.
Adres
Adres
Lista naszych oddziałów:
Gdynia:
Gdynia Dąbrowa – ul. Gorczycowa 4F
Gdynia Centrum – ul. Świętojańska 44
Gdynia Chylonia – ul. Gniewska 21/Ł-29
Gdynia os. Fikakowo – ul. Lipowa 16
Gdynia Obłuże – ul. Unruga 11
Gdynia Witomino – ul. Wielkokacka 5
Gdańsk:
Gdańsk Główny – ul. Targ Drzewny 3/7
Gdańsk Chełm – ul. Szpora 5/52
Gdańsk Morena – ul. Adamowicza 16
Gdańsk Kowale os. Olimp – ul. Zeusa 12
Gdańsk Ujeścisko – ul. Płocka 4,
Gdańsk Orunia Górna – ul. Gen. Sosnkowskiego 3C,
Gdańsk Zaspa – ul. Hynka 30
Gdańsk Wrzeszcz – ul. Klonowa 1
Gdańsk Zakoniczyn – ul. Dulina 2
Reda - ul. Obwodowa 31A
Pruszcz Gdański - ul. Jana z Kolna 1/S1
Sopot - Al. Niepodległości 813-815 (nad Biedronką)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi