Szkolenie EXCEL dla działu kadr i HR - najbardziej przydatne narzędzia i funkcje w dziale kadr. Organizacja i analiza danych, automatyzacja raportów i analiza rotacji oraz wiele innych sposobów na ułatwienie i usprawnienie pracy. Warsztaty 2-dniowe
Szkolenie EXCEL dla działu kadr i HR - najbardziej przydatne narzędzia i funkcje w dziale kadr. Organizacja i analiza danych, automatyzacja raportów i analiza rotacji oraz wiele innych sposobów na ułatwienie i usprawnienie pracy. Warsztaty 2-dniowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy działu kadr i płac, HR
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi arkusza kalkulacyjnego EXCEL w dziale kadr i HR.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą i umiejętnościami w zakresie zakresie obsługi arkusza kalkulacyjnego EXCEL w dziale kadr i HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje i analizuje dane, stosuje automatyzację raportów i analizę rotacji w EXCEL-u. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Organizacja i analiza danych HR
- Struktura i organizacja danych HR
- Tworzenie i zarządzanie bazą danych pracowników (stanowiska, działy, daty zatrudnienia)
- Przygotowanie arkusza do analizy – poprawne formatowanie danych HR
- Czyszczenie danych – usuwanie duplikatów, błędów i niepełnych rekordów
- Tabele przestawne w HR – analiza struktury zatrudnienia
- Tworzenie raportów HR – liczba pracowników, staż pracy, podział na działy
- Grupowanie danych według wieku, doświadczenia, formy zatrudnienia
- Obliczanie średniego wynagrodzenia w działach i na stanowiskach
- Filtrowanie i sortowanie danych HR
- Wyszukiwanie pracowników według różnych kryteriów (dział, stanowisko, data zatrudnienia)
- Zaawansowane filtry – identyfikacja osób do awansu lub podwyżki
- Formatowanie warunkowe – wyróżnianie kluczowych informacji, np. pracowników bliskich emerytury
- Funkcje Excela przydatne w HR
- WYSZUKAJ.PIONOWO / X.WYSZUKAJ – szybkie wyszukiwanie danych o pracownikach
- LICZ.WARUNKI – zliczanie pracowników według stanowiska, działu, typu umowy
- Tekstowe funkcje Excela – wyodrębnianie danych z numeru PESEL (wiek, płeć)
Dzień 2 – Automatyzacja raportów i analiza rotacji
- Analiza fluktuacji i rotacji pracowników
- Obliczanie wskaźnika rotacji w Excelu
- Identyfikacja przyczyn odejść – analiza zwolnień według działu i stanowiska
- Wizualizacja wskaźników rotacji na wykresach
- Rekrutacja i analiza kandydatów
- Tworzenie arkusza do monitorowania rekrutacji – statusy kandydatów, etapy procesu
- Ocena efektywności rekrutacji – czas rekrutacji, koszt zatrudnienia
- Analiza CV – sortowanie kandydatów według doświadczenia i umiejętności
- Benefity pracownicze i zarządzanie budżetem HR
- Tworzenie zestawienia benefitów dla pracowników
- Obliczanie kosztów benefitów na pracownika i dział
- Wizualizacja wydatków na benefity – wykresy porównawcze
- Automatyzacja raportów HR
- Dynamiczne listy rozwijane – wybór stanowiska, działu, rodzaju umowy
- Segmenty i filtry w tabelach przestawnych – szybka analiza HR
- Tworzenie szablonów raportów gotowych do prezentacji dla zarządu
Szkolenie trwa 12 godzin zegarowych - zajęcia teoretyczne.
Przewidziano krótkie przerwy ustalane na bieżąco między wykładowcą a uczestnikami i nie są one wliczane do czasu trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Organizacja i analiza danych HR | Prowadzący Radosław Szostek | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Automatyzacja raportów i analiza rotacji | Prowadzący Radosław Szostek | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący Radosław Szostek | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 217,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto101,48 PLN
- Koszt osobogodziny netto82,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Radosław Szostek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe, w formacie pdf, zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formie webinarium (LiveWebinar).
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Szkolenie ma charakter wykładów, prezentacji slajdów, case study, dyskusji uczestników i wykładowcy na czacie w czasie rzeczywistym.
Do wzięcia udziału w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Polecamy korzystać z przeglądarek Google Chrome i Firefox. Minimalna prędkość łącza — od 10 MB/sek.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/
Wymagana kamerka.