Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem w pracy - usługa szkoleniowa
Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem w pracy - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy biurowi i korporacyjni
- Menedżerowie i liderzy zespołów
- Osoby pracujące pod presją czasu
- Specjaliści z branż wysokiego ryzyka (np. medycyna, IT, finanse)
- Osoby odczuwające chroniczny stres zawodowy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji27-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w skuteczne techniki radzenia sobie ze stresem i budowania odporności psychicznej w środowisku pracy. Uczestnicy nauczą się, jak rozpoznawać objawy stresu, eliminować jego negatywne skutki oraz stosować praktyczne metody relaksacyjne, które poprawią ich komfort psychiczny, koncentrację i efektywność zawodową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy stresu oraz jego psychofizjologiczne aspekty | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje wpływ stresu na organizm i psychikę. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia krótkoterminowy i długoterminowy stres oraz ich skutki. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między obiema formami stresu, uzasadniając ich wpływ na zdrowie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom własnego napięcia psychofizycznego w pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby samoobserwacji i rozpoznawania objawów stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Projektuje własną „mapę antystresową” dostosowaną do indywidualnych potrzeb. | Kryteria weryfikacji Określa kluczowe działania wspierające równowagę psychiczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Nadzoruje własne nawyki związane z zarządzaniem stresem. | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne zachowania sprzyjające budowaniu odporności psychicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kontroluje reakcje emocjonalne w trudnych sytuacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizmy autoregulacji emocji w stresujących momentach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Mechanizmy stresu i techniki jego redukcji
- Czym jest stres? Psychofizjologiczne aspekty stresu
- Krótkoterminowy vs. długoterminowy stres – skutki dla organizmu i psychiki
- Identyfikacja indywidualnych źródeł stresu w pracy
- Strategie szybkiego obniżania napięcia w miejscu pracy
- Techniki oddechowe i ich wpływ na układ nerwowy
Dzień 2 – Techniki relaksacyjne i profilaktyka stresu
- Praktyka mindfulness i uważności w codziennej pracy
- Budowanie nawyków wspierających równowagę psychiczną
- Ćwiczenia relaksacyjne – od progresywnej relaksacji mięśni po wizualizacje
- Autoregulacja emocji – jak zachować spokój w trudnych sytuacjach
- Ergonomia pracy a redukcja stresu – znaczenie postawy, światła i otoczenia
Dzień 3 - Techniki redukujące stres
- Jak poprawić jakość snu i regeneracji przy intensywnej pracy
- Tworzenie własnej „mapy antystresowej” – planowanie działań wspierających
- Ruch jako antidotum na stres – ćwiczenia fizyczne w mikroprzerwach
- Podsumowanie szkolenia i indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie - walidacja
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 45 minut.
W ciągu dnia zostały uwzględnione 2 przerwy po 30 minut które nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Czym jest stres? Psychofizjologiczne aspekty stresu | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Krótkoterminowy vs. długoterminowy stres – skutki dla organizmu i psychiki | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Identyfikacja indywidualnych źródeł stresu w pracy | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Strategie szybkiego obniżania napięcia w miejscu pracy | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Techniki oddechowe i ich wpływ na układ nerwowy | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Praktyka mindfulness i uważności w codziennej pracy | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Budowanie nawyków wspierających równowagę psychiczną | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Ćwiczenia relaksacyjne – od progresywnej relaksacji mięśni po wizualizacje | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Autoregulacja emocji – jak zachować spokój w trudnych sytuacjach | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Ergonomia pracy a redukcja stresu – znaczenie postawy, światła i otoczenia | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Jak poprawić jakość snu i regeneracji przy intensywnej pracy | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Tworzenie własnej „mapy antystresowej” – planowanie działań wspierających | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Ruch jako antidotum na stres – ćwiczenia fizyczne w mikroprzerwach | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Podsumowanie | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Magdalena Skorupska | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,83 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Skorupska
Na co dzień pomagam ludziom radzić sobie ze stresem, lękiem, depresją oraz trudnościami w relacjach. Prowadzę terapię indywidualną, małżeńską i rodzinną, a także szkolenia i warsztaty, które pozwalają moim klientom lepiej zrozumieć siebie i poprawić jakość swojego życia. Pracuję również z dziećmi i młodzieżą, wspierając ich w rozwoju emocjonalnym oraz w pokonywaniu trudności szkolnych i relacyjnych.
W swojej pracy wykorzystuję zarówno klasyczne metody terapeutyczne, jak i nowoczesne narzędzia, takie jak terapia czaszkowo-krzyżowa, biorezonans czy biofeedback. Moje doświadczenie obejmuje także wsparcie osób po traumach i ofiar przemocy, a jako koordynatorka projektów społecznych miałam okazję prowadzić liczne szkolenia interwencyjne oraz warsztaty terapeutyczne.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i szerokiej wiedzy potrafię dostosować podejście do każdego uczestnika, tworząc atmosferę zaufania i bezpieczeństwa. Moja praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim misja – pomaganie innym w odzyskiwaniu równowagi, budowaniu pewności siebie i odnajdywaniu drogi do lepszego życia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypt szkoleniowy
- Prezentacja multimedialna
- Nagrania audio z ćwiczeniami relaksacyjnymi
- Przewodnik po technikach oddechowych
- Arkusz samooceny poziomu stresu
- Lista rekomendowanych aplikacji do medytacji i relaksacji
- Notatnik i długopis
Informacje dodatkowe
Do wybranej metody walidacji nie jest potrzebny walidator, ponieważ uczestnicy dostają link do wypełnienia testu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. platforma komunikacyjna - Microsoft Teams
2. wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB,
3. sieć: łącze internetowe minimum 50 kb/s,
4. system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
5. okres ważności linku: od 1 h przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny po zakończeniu szkoleń w dniu ostatnim