INDYWIDUALNY kurs języka włoskiego - poziom B1.
INDYWIDUALNY kurs języka włoskiego - poziom B1.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz młodzieży, które posiadają znajomość języka włoskiego (poziom A2) i chcą kontynuować naukę na wyższym poziomie - B1.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do posługiwania się językiem włoskim na poziomie B1 zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - Uczeń zna formy czasu przeszłego dokonanego (passato prossimo) oraz congiuntivo passato i rozumie zasady ich stosowania w kontekstach narracyjnych oraz w zdaniach podrzędnych wyrażających ocenę, emocję lub subiektywność.- Poprawnie buduje zdania i krótkie teksty z użyciem odpowiednich form czasowników w czasie przeszłym, zarówno w trybie oznajmującym, jak i łączącym. - Wypowiada się poprawnie w języku włoskim, stosując struktury gramatyczne adekwatne do sytuacji komunikacyjnej. - Uczeń w swoich wypowiedziach pisemnych i ustnych dba o poprawność językową, precyzję i spójność logiczną. | Kryteria weryfikacji - Uczeń identyfikuje sytuacje, w których należy użyć czasu passato prossimo oraz congiuntivo passato, zgodnie z kontekstem.- Uczeń tworzy zdania z użyciem passato prossimo i congiuntivo passato, zachowując poprawność gramatyczną. - Uczeń uzupełniania luki w zdaniach, poprawnie wybierając formę czasu przeszłego dokonane (passato prossimo) lub congiuntivo passato. - Uczeń dopasowuje odpowiednie czasy do sytuacji wyrażających przeszłość pewną (passato prossimo) oraz przeszłość w kontekście subiektywnych opinii, wątpliwości, życzeń lub emocji (congiuntivo passato). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna formy czasownika w trybie warunkowym przeszłym (condizionale passato) i rozumie zasady jego użycia do wyrażania pragnień, przypuszczeń oraz hipotez odnoszących się do przeszłości.- Uczeń poprawnie buduje zdania i krótkie teksty, w których stosuje condizionale passato w odpowiednim kontekście komunikacyjnym, uwzględniając właściwe relacje czasowe i znaczeniowe. - W swoich wypowiedziach dba o poprawność językową, logiczną spójność i precyzję, odpowiednio dostosowując formę gramatyczną do kontekstu rozmowy lub tekstu. | Kryteria weryfikacji - Uczeń identyfikuje sytuacje, w których należy użyć condizionale passato, szczególnie w kontekście wyrażania pragnień, przypuszczeń lub hipotetycznych sytuacji, które mogłyby mieć miejsce w przeszłości.- Uczeń tworzy zdania wyrażające pragnienia, przypuszczenia używając condizionale passato. - Uczeń uzupełnia luki w zdaniach, poprawnie wybierając formę condizionale passato w kontekście wyrażania takich emocji jak pragnienie, wątpliwość czy przypuszczenie. - Uczeń dopasowuje formy condizionale passato do kontekstu zdań zależnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna zasady następstwa czasów (consecutio temporum) w języku włoskim i rozumie, jak dobierać odpowiednie czasy i tryby gramatyczne.- Uczeń samodzielnie tworzy własne wypowiedzi ustne i pisemne, w których wykorzystuje różne czasy i tryby zgodnie z wymogami następstwa czasów. - Uczeń dba o precyzję, logiczną spójność i poprawność gramatyczną w rozbudowanych strukturach wypowiedzi. | Kryteria weryfikacji - Uczeń rozpoznaje sytuacje, w których zachodzi zmiana czasów w zależności od trybu (indicativo, congiuntivo, condizionale), zgodnie z regułami gramatycznymi.- Uczeń tworzy zdania z odpowiednim następstwem czasów, stosując odpowiednią formę czasownika w zależności od tego, czy chodzi o tryb oznajmujący, subiektywny (congiuntivo) czy przypuszczający (condizionale). - Uczeń uzupełniania luki w zdaniach, poprawnie dobiera czasy zgodnie z zasadami następstwa czasów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna zasady przekształcania zdań z mowy niezależnej na mowę zależną oraz odwrotnie, w języku włoskim.- Uczeń poprawnie identyfikuje sytuacje komunikacyjne wymagające zastosowania mowy zależnej lub niezależnej i potrafi dokonać odpowiednich zmian w strukturze zdania. - Uczeń w swoich wypowiedziach dba o precyzję gramatyczną, poprawne odwzorowanie znaczenia oraz o spójność stylistyczną i logiczną przekształconych tekstów. | Kryteria weryfikacji - Uczeń identyfikuje i przekształca zdania w mowie zależnej na mowę niezależną, zachowując poprawność gramatyczną, oraz odwrotnie.- Uczeń stosuje odpowiednie formy czasowników, zaimków i struktur składniowych przy przekształcaniu zdań. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna zasady budowy strony biernej w języku włoskim w różnych czasach i trybach.- Uczeń rozumie funkcje i zastosowania strony biernej w różnych kontekstach komunikacyjnych, takich jak przekazywanie informacji czy opis procesów. - Uczeń potrafi poprawnie przekształcać zdania czynne na bierne oraz tworzyć własne wypowiedzi z użyciem strony biernej, dostosowując formy czasownikowe do wymogów gramatycznych i znaczeniowych. - Uczeń rozpoznaje błędy w budowie strony biernej i potrafi je samodzielnie poprawić. - Uczeń w swoich wypowiedziach pisemnych i ustnych stosuje stronę bierną w sposób adekwatny do kontekstu, dbając o poprawność gramatyczną, przejrzystość i spójność logiczną przekazu. | Kryteria weryfikacji - Uczeń rozpoznaje sytuacje, w których należy zastosować stronę bierną w zdaniach.- Uczeń tworzy zdania w stronie biernej, zachowując poprawność gramatyczną, z odpowiednim użyciem form czasownikowych. - Uczeń zamienia zdania ze strony czynnej na stronę bierną i odwrotnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna zasady budowy zdań warunkowych w języku włoskim odnoszących się do przeszłości i przyszłości.- Uczeń rozumie różnice znaczeniowe między zdaniami wyrażającymi realne, możliwe lub nierealne sytuacje w przeszłości i przyszłości. - Uczeń poprawnie konstruuje zdania warunkowe. - Uczeń w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych dba o poprawność gramatyczną, spójność logiczną i precyzję wyrażania warunkowości. | Kryteria weryfikacji - Uczeń tworzy zdania warunkowe w czasie przyszłym, stosując odpowiednią formę czasownika w trybie indicativo oraz condizionale w odniesieniu do przyszłości.- Uczeń tworzy zdania warunkowe dotyczące przeszłości, stosując odpowiednie formy czasowników w trybie condizionale passato oraz trapassato prossimo, zależnie od kontekstu warunkowego. - Uczeń rozróżnia typy zdań warunkowych (0, 1, 2, 3),. - Uczeń przekształca zdania z warunkowego 1. typu (przyszłość) na warunkowy 3. typ (przeszłość) i odwrotnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się - Uczeń zna zasady użycia gerundio w kontekście czasów i modalności. Rozumie, jak stosować je w zdaniach.- Uczeń rozumie różnice znaczeniowe między użyciem gerundio w kontekście czasów oraz w kontekście modalności w różnych sytuacjach. - Uczeń w swoich wypowiedziach ustnych i pisemnych dba o poprawność gramatyczną, spójność logiczną i precyzję wyrażania czynności w gerundio, zapewniając płynność oraz zrozumiałość wypowiedzi, uwzględniając odpowiednie użycie czasów i modalności. | Kryteria weryfikacji - Uczeń poprawnie uzupełnia zdania formą gerundio odpowiedniego czasownika, zachowując logiczne powiązanie czasowe lub modalne.- Uczeń identyfikuje błędne użycie gerundio i poprawia zdanie. - Uczeń układa własne zdania z użyciem gerundio w funkcji czasowej lub modalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs przeznaczony jest dla osób dorosłych oraz młodzieży, które posiadają znajomość języka włoskiego (poziom A2) i chcą kontynuować naukę na wyższym poziomie - B1.
Kurs jest realizowany w formie indywidualnej w związku z czym na jednego uczestnika przypada 1 lektor. W przypadku zdalnej formy zajęć wymagany jest komputer oraz łącze internetowe, w formie stacjonarnej wszelkie rzeczy niezbędne dla przeprowadzenia kursu zapewnia organizator.
Walidacja wliczona jest w czas trwania kursu.
Przerwy wliczone są w czas szkolenia.
Szkolenia odbywa się w godzinach lekcyjnych (45 minut).
PROGRAM KURSU JĘZYKA WŁOSKIEGO
Poziom B1
Lezione 1: Do you speak Italian?
- Tematyka: Języki i komunikacja.
- Gramatyka: Trapassato prossimo, prima di + infinito, dovere w znaczeniu hipotezy, pronomi combinati, prefisso negativo in-.
- Słownictwo: Wyrażenia związane z nauką języków.
Lezione 2: Vivere in città
- Tematyka: Życie w mieście, transport.
- Gramatyka: Condizionale passato, pronomi ci i ne, verbi pronominali, pronomi possessivi.
- Słownictwo: Miejsca w mieście, środki transportu.
Lezione 3: Made in Italy
- Tematyka: Produkty włoskie, reklama.
- Gramatyka: Congiuntivo passato, ripasso congiuntivo, concordanza dei tempi e modi (I), suffisso -accio, a patto che + congiuntivo.
- Słownictwo: Przemysł włoski, moda, design.
Lezione 4: Parole, parole, parole…
- Tematyka: Komunikacja, język.
- Gramatyka: Congiuntivo imperfetto, come se + congiuntivo, discorso indiretto, verbi andare i venire w mowie zależnej.
- Słownictwo: Sposoby komunikacji, język formalny i nieformalny.
Lezione 5: Invito alla lettura
- Tematyka: Literatura i czytelnictwo.
- Gramatyka: Costruzione che io sappia, concordanza dei tempi e modi (II), forma passiva con essere i venire, passato remoto, presente storico.
- Słownictwo: Gatunki literackie, recenzje książek.
Lezione 6: La famiglia cambia faccia
- Tematyka: Rodzina i społeczeństwo.
- Gramatyka: Sebbene, nonostante, benché + congiuntivo, comparativi e superlativi particolari, forma impersonale di un verbo riflessivo (ci si).
- Słownictwo: Rodzina, relacje społeczne.
Lezione 7: Feste e regali
- Tematyka: Święta, prezenty, tradycje.
- Gramatyka: Avverbio mica, condizionale passato jako futuro nel passato, periodo ipotetico II.
- Słownictwo: Święta narodowe, zwyczaje.
Lezione 8: Italiani nella storia
- Tematyka: Historia Włoch, postaci historyczne.
- Gramatyka: Gerundio modale e temporale, aggettivi in -bile, trzecia osoba liczby mnogiej jako forma bezosobowa, pozycja zaimków z gerundio.
- Słownictwo: Postacie historyczne, wydarzenia.
Lezione 9: Italia da scoprire
- Tematyka: Włochy, turystyka.
- Gramatyka: Frase interrogativa indiretta, discorso indiretto w czasie przeszłym, prima che - prima di.
- Słownictwo: Miejsca turystyczne, zwiedzanie.
Lezione 10: L’italiano oggi
- Tematyka: Język włoski, jego ewolucja.
- Gramatyka: Passiva con andare, congiuntivo trapassato, periodo ipotetico III, gerundio passato, infinito passato, dopo + infinito passato.
- Słownictwo: Współczesny włoski, neologizmy.
Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto125,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Falkowska
zdobyłam przez wiele lat pracy zarówno w Polsce, jak i we Włoszech. Ukończyłam studia magisterskie z zakresu prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz na Facoltà di Giurisprudenza Università degli studi di Firenze, co pozwoliło mi połączyć moją pasję do włoskiego z głęboką wiedzą prawniczą. Przez 27 lat życia we Włoszech miałam okazję rozwijać swoje umiejętności zawodowe jako tłumacz oraz doradca prawny, dzięki czemu zdobyłam szerokie doświadczenie w pracy z międzynarodowymi firmami.
Specjalizuję się w przygotowaniach do egzaminów maturalnych z języka włoskiego oraz w nauczaniu italianistyki na różnych poziomach zaawansowania. Moje doświadczenie jako nauczycielka języka włoskiego oraz praktyczna znajomość
kultury i prawa Włoch pozwalają mi prowadzić zajęcia w sposób, który jest nie tylko efektywny, ale również wzbogacający dla moich uczniów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- materiały piśmienne - ćwiczenia autorskie, materiały z prasy, telewizji i internetu (również video), materiały dostępne na rynku wydawnicznym
Warunki uczestnictwa
Wyrażenie zgody na nagrywanie zajęć/zrzuty ekranu na potrzeby monitoringu zajęć.
Informacje dodatkowe
Zarówno terminy kursów jak i szczegóły programu zostaną indywidualnie ustalone z kursantem, forma zajęć stacjonarna lub on-line w zależności od preferencji klienta.
Informacje dodatkowe:
Harmonogram zostanie uzupełniony po wcześniejszej konsultacji z uczestnikiem szkolenia. Zastrzegamy, że osoba prowadząca może ulec zmianie.
Kursant otrzymana po ukończeniu kursu:
- Zaświadczenie o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej
- Oświadczenie dotyczące prawidłowości realizacji usługi prowadzącej do nabycia kompetencji
Warunkiem zaliczenia kursu jest 80% obecności potwierdzonego listą obecności.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne konieczne do korzystania z usługi:
a) Minimalne wymagania sprzętowe:
- Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub inne urządzenie mobilne.
- Głośniki i mikrofon (wbudowane, podłączane przez USB lub Bluetooth).
- Kamerka internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
- System operacyjny: macOS, Windows 7, 8, 8.1, 10, Ubuntu 12.04 lub nowszy.
b) Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Stabilne połączenie szerokopasmowe, przewodowe lub bezprzewodowe (3G, 4G/LTE).
- Obsługiwane przeglądarki:
- Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
c) Wymagane oprogramowanie:
- Materiały będą dostępne w formatach .pdf, .doc, .odt, do których odczytu potrzebne będą odpowiednie programy, np. Adobe Acrobat Reader, Microsoft Word, OpenOffice lub LibreOffice
Adres
Adres
Lista naszych oddziałów:
Gdynia:
Gdynia Dąbrowa – ul. Gorczycowa 4F
Gdynia Centrum – ul. Świętojańska 44
Gdynia Chylonia – ul. Gniewska 21/Ł-29
Gdynia os. Fikakowo – ul. Lipowa 16
Gdynia Obłuże – ul. Unruga 11
Gdynia Witomino – ul. Wielkokacka 5
Gdańsk:
Gdańsk Główny – ul. Targ Drzewny 3/7
Gdańsk Chełm – ul. Szpora 5/52
Gdańsk Morena – ul. Adamowicza 16
Gdańsk Kowale os. Olimp – ul. Zeusa 12
Gdańsk Ujeścisko – ul. Płocka 4,
Gdańsk Orunia Górna – ul. Gen. Sosnkowskiego 3C,
Gdańsk Zaspa – ul. Hynka 30
Gdańsk Wrzeszcz – ul. Klonowa 1
Gdańsk Zakoniczyn – ul. Dulina 2
Reda - ul. Obwodowa 31A
Pruszcz Gdański - ul. Jana z Kolna 1/S1
Sopot - Al. Niepodległości 813-815 (nad Biedronką)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi