Kurs języka angielskiego biznesowego na poziomie B2+ dla branży Technical Writing & IT
Kurs języka angielskiego biznesowego na poziomie B2+ dla branży Technical Writing & IT
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób znających angielski ogólny na poziomie B2,
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji04-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi47
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności skutecznej, precyzyjnej i poprawnej komunikacji biznesowej w języku angielskim w kontekście technical writing i IT, zgodnie z zasadami Plain English oraz Microsoft Writing Style Guide.Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posługiwać się językiem angielskim w sposób klarowny, precyzyjny i zgodny z wymaganiami branży IT, minimalizując błędy i stosując profesjonalne standardy językowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SłuchaniePo ukończeniu kursu uczestnik: ✅ rozpoznaje kluczowe informacje w prezentacjach i spotkaniach zespołowych, ✅ rozumie instrukcje i wytyczne dotyczące dokumentacji technicznej, ✅ identyfikuje różnice między angielskim brytyjskim a amerykańskim w kontekście IT, ✅ analizuje wypowiedzi klientów i zespołu, aby doprecyzować wymagania, ✅ stosuje strategie aktywnego słuchania, aby efektywnie reagować w rozmowach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:✅ rozpoznaje kluczowe informacje w rozmowach biznesowych i technicznych, ✅ identyfikuje szczegóły w nagraniach instrukcji i dokumentacji technicznej, ✅ analizuje wypowiedzi klientów i zespołu, określając główne wymagania, ✅ wyciąga wnioski na podstawie dyskusji o błędach i zgłoszeniach w Jira, ✅ stosuje strategie aktywnego słuchania i potwierdza zrozumienie kluczowych kwestii, ✅ odróżnia różnice między angielskim brytyjskim a amerykańskim w terminologii IT. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się MówieniePo ukończeniu kursu uczestnik: ✅ formułuje jasne i precyzyjne wypowiedzi w kontekście biznesowym i IT, ✅ przedstawia specyfikacje techniczne i instrukcje w sposób zrozumiały dla odbiorców, ✅ stosuje poprawne struktury gramatyczne, minimalizując błędy w artykułach i przyimkach, ✅ prowadzi spotkania i rozmowy biznesowe, zachowując profesjonalny styl, ✅ argumentuje swoje stanowisko w dyskusjach technicznych, używając prostego i jasnego języka, ✅ dostosowuje sposób komunikacji do różnych odbiorców (klientów, programistów, testerów). | Kryteria weryfikacji Uczestnik:✅ formułuje wypowiedzi w sposób jasny, logiczny i zgodny z zasadami Plain English, ✅ stosuje poprawne struktury gramatyczne, w szczególności articles i prepositions, ✅ prezentuje dokumentację techniczną oraz wyjaśnia procedury w sposób precyzyjny, ✅ prowadzi rozmowy biznesowe i zespołowe, dostosowując język do odbiorcy, ✅ przekazuje instrukcje i specyfikacje techniczne bez nadmiernych komplikacji językowych, ✅ odpowiada na pytania dotyczące dokumentacji i omawia zgłoszenia w sposób spójny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się PisaniePo ukończeniu kursu uczestnik: ✅ tworzy czytelną i poprawną dokumentację techniczną zgodnie z zasadami Plain English, ✅ redaguje e-maile i raporty biznesowe w sposób klarowny i zwięzły, ✅ stosuje zasady Microsoft Writing Style Guide w pisaniu instrukcji i specyfikacji, ✅ organizuje treść w sposób przejrzysty, używając odpowiednich nagłówków i struktur, ✅ eliminuje zbędne i nieprecyzyjne sformułowania, dostosowując tekst do odbiorcy, ✅ kontroluje poprawność gramatyczną w pisanych dokumentach, unikając typowych błędów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:✅ tworzy poprawne gramatycznie i przejrzyste dokumenty techniczne, ✅ redaguje instrukcje użytkownika zgodnie z zasadami Plain English, ✅ stosuje właściwe nagłówki, bullet points i strukturę treści, ✅ eliminuje zbędne i niejasne sformułowania, zachowując prostotę języka, ✅ używa odpowiednich prepositions oraz articles w kontekście technicznym, ✅ przygotowuje klarowne specyfikacje techniczne, raporty i zgłoszenia w Jira. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CzytaniePo ukończeniu kursu uczestnik: ✅ rozumie specyfikacje techniczne, instrukcje i dokumentację produktową, ✅ analizuje strukturę poprawnych i niepoprawnych tekstów technicznych, ✅ wyodrębnia kluczowe informacje z e-maili i raportów biznesowych, ✅ interpretuje różnice w stylu pisania zgodnie z The Chicago Manual of Style, ✅ ocenia jasność i przejrzystość dokumentów zgodnie z zasadami Plain English, ✅ stosuje techniki czytania selektywnego i skanowania w celu szybkiego wyszukiwania informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:✅ rozumie dokumentację techniczną i specyfikacje API, ✅ identyfikuje kluczowe informacje w instrukcjach użytkownika, ✅ analizuje poprawność językową i strukturalną różnych tekstów technicznych, ✅ porównuje dokumenty pod kątem zgodności ze standardami Microsoft Writing Style Guide, ✅ ocenia klarowność i prostotę tekstów technicznych, ✅ stosuje techniki skanowania i selektywnego czytania w celu szybkiego wyszukiwania informacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs obejmuje 47 godzin lekcyjnych -45 minutowych realizowanych w formie zdalnej w czasie rzeczywistym i adresowane jest do osób posiadających znajomość angielskiego ogólnego i biznesowego na poziomie B2. W celu zdiagnozowania poziomu uczestnika na wejściu wymagane jest wykonanie online testu diagnostycznego. Szkolenie obejmuje następujący program leksykalno-gramatyczny:
Program kursu języka angielskiego biznesowego (B2+) dla branży Technical Writing & IT
Poniższy program został dostosowany do potrzeb kursu biznesowego na poziomie B2, uwzględniając zarówno leksykalne, jak i gramatyczne aspekty języka. W każdej części zagadnień leksykalnych znajdują się elementy teorii oraz ćwiczeń praktycznych, co pozwoli na wszechstronne opanowanie materiału, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych zagadnień:
✅ Poprawność gramatyczna – szczególny nacisk na articles, prepositions, modal verbs i spójność czasową
✅ Pisanie – email, dokumentacja techniczna, instrukcje, specyfikacje API
✅ Mówienie – symulacje spotkań, rozmowy z zespołem, prezentacje
✅ Słuchanie – akcenty w IT, komunikacja międzykulturowa
Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Metoda komunikacyjna – nacisk na praktyczne użycie języka w kontekstach biznesowych, symulacje sytuacji zawodowych.Case studies – analiza rzeczywistych przypadków biznesowych, wyciąganie wniosków i podejmowanie decyzji.Role-playing – odgrywanie ról w negocjacjach, prezentacjach i spotkaniach biznesowych.Praca w parach (z lektorem) – wspólne rozwiązywanie problemów, dyskusje i projekty zespołowe.Metoda zadaniowa (Task-based learning) – realizacja konkretnych zadań językowych związanych z tematyką kursu.Dyskusje i debaty – ćwiczenie argumentacji, opiniowania i przekonywania.Analiza autentycznych materiałów – praca na raportach finansowych,
PROGRAM NAUCZANIA
1. Wprowadzenie do kursu i ocena poziomu
- Leksyka: Podstawowe terminy związane z technical writing i IT
- Gramatyka: Artykuły (a/an/the) w kontekście technicznej dokumentacji
2. Struktura i styl w Technical Writing
- Leksyka: Zasady Plain English, terminologia Microsoft Writing Style Guide
- Gramatyka: Budowa zdań w stylu prostym i jasnym (concise writing)
3. Pisanie e-maili i komunikacja formalna
- Leksyka: Zwroty w e-mailach, ton formalny vs. neutralny
- Gramatyka: Prepositions in Business English (in, on, at, for, of)
4. Struktura dokumentacji technicznej
- Leksyka: User guides, manuals, release notes
- Gramatyka: Strona bierna (Passive Voice) w dokumentacji
5. Tworzenie instrukcji i procedur
- Leksyka: Step-by-step instructions, commands, warnings
- Gramatyka: Imperatives (Give a command, Avoid using)
6. Opisywanie funkcji i specyfikacji technicznych
- Leksyka: Features, requirements, specifications
- Gramatyka: Konstrukcje z "used to", "be supposed to"
7. Pytania i odpowiedzi w dokumentacji
- Leksyka: FAQ, troubleshooting, common issues
- Gramatyka: Konstrukcje pytające (Direct vs. Indirect Questions)
8. Pisanie raportów i podsumowań
- Leksyka: Summary, key findings, conclusions
- Gramatyka: Konstrukcje bezosobowe (It is recommended, It appears that)
9. Używanie czasowników modalnych w dokumentacji
- Leksyka: Must, should, can, may – ich zastosowanie
- Gramatyka: Modal verbs w technicznej dokumentacji
10. Formatowanie i organizacja treści
- Leksyka: Headings, bullet points, tables, callouts
- Gramatyka: Konsystencja czasowa (Past vs. Present Simple)
11. Przygotowanie prezentacji biznesowej
- Leksyka: Presentation flow, engaging the audience
- Gramatyka: Konstrukcje warunkowe w prezentacjach
12. Komunikacja zespołowa w IT
- Leksyka: Stand-ups, meetings, retrospectives
- Gramatyka: Reported speech w komunikacji zespołowej
13. Tworzenie ticketów i dokumentacji w Jira
- Leksyka: Bug reports, backlog, user stories
- Gramatyka: Konstrukcje z "need to", "have to", "required to"
14. Wyrażenia czasowe i ich poprawne użycie
- Leksyka: Immediately, soon, within, prior to
- Gramatyka: Perfect tenses w kontekście terminów
15. Używanie skrótów i akronimów
- Leksyka: API, UX, SQL, MVP, RFC
- Gramatyka: Konstrukcje skrótowe (i.e., e.g., etc.)
16. Komunikacja z klientem i zespołem produktowym
- Leksyka: Stakeholders, requirements gathering
- Gramatyka: Struktury warunkowe (If we implement X, then...)
17. Pisanie specyfikacji API
- Leksyka: Request, response, endpoint, payload
- Gramatyka: Konstrukcje bezosobowe (It should be noted that…)
18. Omówienie przykładów dobrej i złej dokumentacji
- Leksyka: Clarity, consistency, accuracy
- Gramatyka: Użycie spójników i łączników logicznych
19. Pisanie zgłoszeń o błędach i ticketów
- Leksyka: Reproducible steps, expected result
- Gramatyka: Konstrukcje przeszłe (Past Simple vs. Present Perfect)
20. Pisanie krótkich artykułów i blogów technicznych
- Leksyka: Introduction, main body, conclusion
- Gramatyka: Parallel structures w tekstach technicznych
21. Słuchanie i rozumienie akcentów w IT
- Leksyka: Amerykański vs. brytyjski angielski w IT
- Gramatyka: Typowe błędy wynikające z różnic językowych
22. Komunikacja w zespołach międzynarodowych
- Leksyka: Cultural awareness, cross-team collaboration
- Gramatyka: Czasy przyszłe (Will vs. Going to)
23. Podsumowanie kursu i praktyczne zadania
- Leksyka: Review, final assessment, real-world scenarios
- Gramatyka: Poprawność gramatyczna – analiza postępów
24.Walidacja:wywiad ustrukturyzowany, wywiad swobodny,test teoretyczny, analiza dowodów i deklaracji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do kursu i ocena poziomu Leksyka: Podstawowe terminy związane z technical writing i IT Gramatyka: Artykuły (a/an/the) w kontekście technicznej dokumentacji | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 14-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Struktura dokumentacji technicznej Leksyka: User guides, manuals, release notes Gramatyka: Strona bierna (Passive Voice) w dokumentacji | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 16-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Struktura i styl w Technical Writing Leksyka: Zasady Plain English, terminologia Microsoft Writing Style Guide Gramatyka: Budowa zdań w stylu prostym i jasnym (concise writing) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Pisanie e-maili i komunikacja formalna Leksyka: Zwroty w e-mailach, ton formalny vs. neutralny Gramatyka: Prepositions in Business English (in, on, at, for, of) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 28-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Opisywanie funkcji i specyfikacji technicznych Leksyka: Features, requirements, specifications Gramatyka: Konstrukcje z "used to", "be supposed to" | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Pytania i odpowiedzi w dokumentacji Leksyka: FAQ, troubleshooting, common issues Gramatyka: Konstrukcje pytające (Direct vs. Indirect Questions) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Tworzenie instrukcji i procedur Leksyka: Step-by-step instructions, commands, warnings Gramatyka: Imperatives (Give a command, Avoid using) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Pisanie raportów i podsumowań Leksyka: Summary, key findings, conclusions Gramatyka: Konstrukcje bezosobowe (It is recommended, It appears that) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Używanie czasowników modalnych w dokumentacji Leksyka: Must, should, can, may – ich zastosowanie Gramatyka: Modal verbs w technicznej dokumentacji | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Formatowanie i organizacja treści Leksyka: Headings, bullet points, tables, callouts Gramatyka: Konsystencja czasowa (Past vs. Present Simple) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Przygotowanie prezentacji biznesowej Leksyka: Presentation flow, engaging the audience Gramatyka: Konstrukcje warunkowe w prezentacjach | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Komunikacja zespołowa w IT Leksyka: Stand-ups, meetings, retrospectives Gramatyka: Reported speech w komunikacji zespołowej | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Tworzenie ticketów i dokumentacji w Jira Leksyka: Bug reports, backlog, user stories Gramatyka: Konstrukcje z "need to", "have to", "required to" | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Wyrażenia czasowe i ich poprawne użycie Leksyka: Immediately, soon, within, prior to Gramatyka: Perfect tenses w kontekście terminów | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Używanie skrótów i akronimów Leksyka: API, UX, SQL, MVP, RFC Gramatyka: Konstrukcje skrótowe (i.e., e.g., etc.) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Komunikacja z klientem i zespołem produktowym Leksyka: Stakeholders, requirements gathering Gramatyka: Struktury warunkowe (If we implement X, then...) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Pisanie specyfikacji API Leksyka: Request, response, endpoint, payload Gramatyka: Konstrukcje bezosobowe (It should be noted that…) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Omówienie przykładów dobrej i złej dokumentacji Leksyka: Clarity, consistency, accuracy Gramatyka: Użycie spójników i łączników logicznych | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Pisanie zgłoszeń o błędach i ticketów Leksyka: Reproducible steps, expected result Gramatyka: Konstrukcje przeszłe (Past Simple vs. Present Perfect) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Pisanie krótkich artykułów i blogów technicznych Leksyka: Introduction, main body, conclusion Gramatyka: Parallel structures w tekstach technicznych | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Słuchanie i rozumienie akcentów w IT Leksyka: Amerykański vs. brytyjski angielski w IT Gramatyka: Typowe błędy wynikające z różnic językowych | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Komunikacja w zespołach międzynarodowych Leksyka: Cultural awareness, cross-team collaboration Gramatyka: Czasy przyszłe (Will vs. Going to) | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Podsumowanie kursu i praktyczne zadania Leksyka: Review, final assessment, real-world scenarios Gramatyka: Poprawność gramatyczna – analiza postępów | Prowadzący Gary Hawkins | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja: wywiad ustrukturyzowany, wywiad swobodny,test teoretyczny, analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 640,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 640,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Gary Hawkins
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają na każdej lekcji pliki dokumentów z zakresu przerabianych treści, materiały leksykalne i gramatyczne, materiały video i audio wykorzystywane z Internetu bezpośrednio podczas lekcji. Podręcznik jest dodatkowo płatny.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zobowiązany jest do wykonania testu na wejściu, który potwierdzi jego znajomość angielskiego na poziomie B2.
Informacje dodatkowe
Harmonogram może ulec zmianie na życzenie klienta po wcześniejszym poinformowaniu i akceptacji Operatora.
Usługi związane z nauką języków obcych korzystają ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 28 ustawy o VAT.
Godzina lekcyjna wynosi 45 min.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy potrzebują:
-sprzęt wyposażony w czynną kamerę i sprawny mikrofon
- komputer, laptop, tablet z czynną kamerą video-procesor dwurdzeniowy 2,4 GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- 2GB pamięcie RAM lub więcej
- system operacyjny windows 8 lub 11, macOS, iOS, Linux, Chrome OS
- dostęp do Internetu i połączenie o prędkości od 512 Kbps do 2Mbps
- przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari lub Edge
Szkolenie prowadzone jest na platformie CLICKMEETING
Link aktywacyjny ważny jest do 30.06.2025
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu umożliwiającego identyfikację uczestników oraz zastosowanego narzędzia.