System sprzedaży Challenger. Szkolenie z wykorzystywania zaawansowanych technik sprzedażowych w kontekście sprzedaży rozwiązań.
System sprzedaży Challenger. Szkolenie z wykorzystywania zaawansowanych technik sprzedażowych w kontekście sprzedaży rozwiązań.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program szkoleniowy jest przeznaczony dla:
1. Key Account Managerów, Doradców, Handlowców:
- Pragnących zwiększyć swoją efektywność sprzedażową w kontekście sprzedaży rozwiązań
- Chcących nauczyć się skutecznie pozyskiwać nowych kluczowych Klientów
- Dążących do budowania silnych relacji z Klientami i budowania ich lojalności
- Pracujących w różnych branżach
2. Przedsiębiorców:
- Prowadzących własną działalność gospodarczą
- Chcących zwiększyć sprzedaż swoich produktów lub usług
- Poszukujących nowych sposobów na dotarcie do Klientów
- Pragnących budować silne i długofalowe relacje z Klientami
3. Menedżerów:
- Kierujących zespołami sprzedażowymi
- Pragnących usprawnić procesy sprzedażowe w firmie
- Chcących zmotywować swoich pracowników do osiągania lepszych wyników
- Dbających o budowanie silnych relacji z Klientami
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego prowadzenia procesu sprzedaży poprzez budowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych, angażowanie klientów oraz skuteczne finalizowanie transakcji. Usługa prowadzi do zrozumienia mechanizmów wpływających na decyzje zakupowe, doskonalenia umiejętności pozyskiwania uwagi oraz stosowania technik negocjacyjnych i perswazyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje kluczowe czynniki wpływające na pozytywne doświadczenia zakupowe | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między sprzedażą wartości a obniżaniem ceny | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje profil sprzedawcy budującego pozytywne doświadczenia zakupowe | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Omawia rolę storytellingu i marketingu narracyjnego w procesie sprzedaży | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki angażowania klienta i budowania relacji biznesowej | Kryteria weryfikacji Formułuje spersonalizowany przekaz wartości na podstawie analizy potrzeb klienta | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe role w organizacji klienta i dostosowuje do nich komunikację | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje technikę „green questions” do odkrywania interesów klienta | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Kontroluje proces sprzedaży i finalizuje ustalenia | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i stosuje odpowiednie techniki negocjacyjne | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje sygnały zakupowe i stosuje strategię budowania progresów sprzedażowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje zasady perswazji według modelu R. Cialdiniego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przez lata kluczowym elementem skutecznej sprzedaży było budowanie relacji i zaufania z klientami. Choć nadal ma to znaczenie, dzisiejsi klienci są coraz bardziej świadomi, mają mniej czasu i oczekują konkretnych wartości już na początku rozmowy.
- Szybsze tempo życia i ograniczony czas na budowanie relacji
- Łatwy dostęp do informacji o produktach i rozwiązaniach
- Rosnąca konkurencja i wiele opcji do wyboru
Jak w tej rzeczywistości wyróżnić się jako zaufany partner biznesowy? Odpowiedzią jest sprzedaż rozwiązań – strategia polegająca na dostarczaniu wartościowych, kompleksowych ofert, które są trudne do skopiowania przez konkurencję. Zamiast sprzedawać pojedynczy produkt czy usługę, tworzysz unikalne zestawy rozwiązań, które nie tylko spełniają potrzeby klientów, ale też dają im wyraźną przewagę.
Model sprzedaży Challenger, inspirowany koncepcją The Challenger Sale Dixona i Adamsona, to podejście, które:
- Uczy, jak skutecznie angażować klientów i przyciągać ich uwagę
- Wskazuje, jak kreować wartość poprzez doradztwo i prezentowanie nowych perspektyw
- Pomaga w budowaniu przewagi konkurencyjnej dzięki sprzedaży rozwiązań zamiast pojedynczych produktów
Dzięki temu podejściu nie tylko wyróżnisz się na tle konkurencji, ale przede wszystkim przekształcisz swoje rozmowy sprzedażowe w realne szanse biznesowe.
---
Dzień 1
Pretest
Moduł 1. Pozytywne i negatywne doświadczenia zakupowe.
- Przygotowanie do pozyskania kluczowego Klienta: jakim kluczowym klientom sprzedaję, jakie stoją przed nami wyzwania?
- Tworzenie wartości dla Klienta versus obniżanie opłat (ceny). Dlaczego sprzedaż rozwiązań?
- Wprowadzenie do koła zakupów i sprzedaży rozwiązań.
- Profil sprzedawcy, który buduje pozytywne doświadczenia zakupowe. Challenger vs. Pracuś, samotnik, specjalista od problemów i specjalista od relacji – autodiagnoza.
Przerwa
Moduł 2. Umiejętność i zdolność pozyskiwania uwagi i budowania zainteresowania.
- Konstruktywne nauczanie w procesie pozyskiwania uwagi.
- Wizerunek handlowca jako konsultanta biznesowego.
- Przygotowanie do procesu sprzedaży – koło interesów.
- Angażujące otwarcie rozmowy, spotkania, prezentacja – model Formuła 5K + FUN (praca na bazie studium przypadku uczestników warsztatu).
- Wizualizacja nowej perspektywy – nauczanie bez presji poprzez wykorzystanie elementów marketingu narracyjnego w modelu storytelling (studia przypadków uczestników warsztatu).
Moduł 3. Budowanie szerokiego wsparcia: kto jest kim w organizacji klienta? Wprowadzenie do trzech ról w organizacji klienta i sposoby współpracy z nimi.
- Wejście i poruszanie się u Klienta – struktura interesariuszy.
- Wprowadzenie trzech kluczowych ról w procesie sprzedaży w organizacji Klienta - zdefiniowanie strefy mierzalnych wartości (studia przypadku uczestników warsztatu).
Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera
Dzień 2
Moduł 4. Partnerstwo w sprzedaży - Angażowanie Klienta poprzez zindywidualizowany przekaz wartości.
- Budowanie wartości w oparciu o ważne potrzeby Klienta – wykorzystanie techniki green questions w procesie odkrywania ważnych interesów (studia przypadku uczestników warsztatu).
- Perspektywa „butów klienta” – spersonalizowany język korzyści na poziomie behawioralnym poprzez odniesienia do modeli decyzyjnych Klientów prof. Marstona.
Przerwa
Moduł 5. Kontrolowanie procesu sprzedaży – budowanie progresów i finalizacja ustaleń
- Diagnozowanie i stosowanie gier negocjacyjnych stosowanych w procesach sprzedaży: skubanie, niska piłka, zdechła ryba, imadło, nagroda w raju, konkurencja.
- Wykorzystywanie perswazji w procesie sprzedaży – model wywierania wpływu R. Cialdiniego.
- Diagnozowanie sygnałów zakupowych i budowanie progresów w celu finalizacji ustaleń – model Decision w procesie sprzedaży (studia przypadku uczestników warsztatu).
Podsumowanie szkolenia
Walidacja efektów uczenia się
---
- Minimalna liczba uczestników do realizacji usługi: 5 osób
- Szkolenie prowadzone jest w grupach od 5 do 14 osób.
- Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana jest w 21 godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna = 45 minut).
- Metoda weryfikacji obecności Uczestnika: lista obecności.
- Zajęcia praktyczne: 15 godzin dydaktycznych / zajęcia teoretyczne: 6 godzin dydaktycznych
- Przerwy nie wliczają się do godzin usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Dzień 1. Pretest. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Dzień 1. Moduł 1. Pozytywne i negatywne doświadczenia zakupowe. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Dzień 1. Przerwa. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Dzień 1. Moduł 2. Umiejętność i zdolność pozyskiwania uwagi i budowania zainteresowania. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Dzień 1. Moduł 3. Budowanie szerokiego wsparcia: kto jest kim w organizacji klienta? Wprowadzenie do trzech ról w organizacji klienta i sposoby współpracy z nimi. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Dzień 1. Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Dzień 2. Moduł 4. Partnerstwo w sprzedaży - Angażowanie Klienta poprzez zindywidualizowany przekaz wartości. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Dzień 2. Przerwa. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Dzień 2. Moduł 5. Kontrolowanie procesu sprzedaży – budowanie progresów i finalizacja ustaleń. | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Dzień 2. Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Adam Staniszewski | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Dzień 2. Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Staniszewski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. W przypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku (stawka VAT zw.): Zwolnienie z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.7
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi