Integracja Sensoryczna (SI) – podstawy i zastosowanie. Online
Integracja Sensoryczna (SI) – podstawy i zastosowanie. Online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Nauczycieli, terapeutów, pedagogów, fizjoterapeutów oraz wszystkich zainteresowanych tematem Integracji Sensorycznej.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z teorią Integracji Sensorycznej, mechanizmami przetwarzania bodźców oraz podstawami diagnozy i terapii SI. Uczestnicy zdobędą umiejętności pozwalające na rozpoznawanie zaburzeń SI i stosowanie odpowiednich strategii wspierających rozwój dzieci i dorosłych z trudnościami sensorycznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe założenia teorii Integracji Sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia główne układy sensoryczne i opisuje ich rolę w funkcjonowaniu człowieka. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje objawy zaburzeń SI. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować charakterystyczne symptomy trudności sensorycznych u dzieci i dorosłych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje podstawowe techniki wspierające Integrację Sensoryczną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna i potrafi dobrać odpowiednie aktywności terapeutyczne do różnych typów zaburzeń SI. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje działania wspierające SI w warunkach domowych i edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaproponować strategie dostosowane do codziennego funkcjonowania dziecka w domu i szkole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Oceni skuteczność zastosowanych metod. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje efekty działań i proponuje ewentualne modyfikacje terapii. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (4 x 45 min + przerwy)
Blok 1: Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- Definicja i historia koncepcji Integracji Sensorycznej
- Rola zmysłów w przetwarzaniu sensorycznym
- Znaczenie SI dla rozwoju dziecka
Blok 2: Układy sensoryczne i ich funkcje
- Przegląd podstawowych systemów sensorycznych: przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy, wzrokowy, słuchowy i węchowy
- Mechanizmy przetwarzania bodźców sensorycznych
- Neurofizjologiczne podstawy działania SI
Dzień 2 (4 x 45 min + przerwy)
Blok 3: Zaburzenia Integracji Sensorycznej
- Rodzaje dysfunkcji SI: nadwrażliwość, podwrażliwość, problemy z modulacją sensoryczną
- Charakterystyczne objawy zaburzeń w różnych grupach wiekowych
- Powiązania SI z innymi trudnościami (ADHD, ASD, dyspraksja)
Blok 4: Diagnoza i podstawy terapii SI
- Metody oceny funkcjonowania sensorycznego
- Narzędzia diagnostyczne stosowane w SI
- Podstawowe zasady terapii Integracji Sensorycznej
Dzień 3 (4 x 45 min + przerwy)
Blok 5: Praktyczne strategie wspierania SI
- Przykłady ćwiczeń wspomagających SI
- Strategie dostosowania środowiska domowego i szkolnego
- Współpraca z rodzicami i nauczycielami w zakresie wsparcia SI
Blok 6: Podsumowanie i ewaluacja
- Test wiedzy i analiza przypadków
- Omówienie trudności w pracy z dziećmi z zaburzeniami SI
- Certyfikacja i zakończenie szkolenia
Forma szkolenia:
- Zajęcia prowadzone w formie wykładów, prezentacji multimedialnych oraz interaktywnych ćwiczeń.
- Możliwość aktywnego udziału w dyskusjach i analizie przypadków.
- Wsparcie materiałami szkoleniowymi w formie plików PDF i nagrań edukacyjnych.
CZAS TRWANIA:
Szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 minut) = 12 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne:
Materialy szkoleniowe zostaną przesłane na mail oraz zawieszone na platformie podczas szkolenia.
Przerwy wliczają się do czasu szkolenia.
Wymagania od uczestnika: Uczestnik powinien wykazywać chęć i gotowość do pracy nad sobą oraz doskonalenia swoich umiejętności społecznych.
Szkolenie będzie przeprowadzane w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams, co umożliwi uczestnikom udział z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.
Forma zajęć:
- Zajęcia online na żywo – będą prowadzone w czasie rzeczywistym, co pozwoli na bezpośrednią interakcję z prowadzącymi i innymi uczestnikami.
- Webinaria i wykłady – obejmą prezentacje multimedialne, omawiające teoretyczne podstawy TUS oraz praktyczne metody pracy.
- Dyskusje i ćwiczenia praktyczne – uczestnicy będą angażowani w symulacje, analizy przypadków oraz ćwiczenia mające na celu rozwój umiejętności prowadzenia treningów TUS.
- Sesje pytań i odpowiedzi – prowadzący będą odpowiadać na pytania uczestników, zapewniając wsparcie merytoryczne.
Wymagania techniczne od uczestników:
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Zainstalowana aplikacja Microsoft Teams (lub dostęp do niej przez przeglądarkę).
- Mikrofon i kamera – zalecane, aby aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych oraz dyskusjach Na 3 dni przed spotkaniem uczestnik dostanie inforamcję na temat logowania oraz dostęp do platformy.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do:
- Psychologów, pedagogów, terapeutów i innych specjalistów zajmujących się wsparciem dzieci, młodzieży i dorosłych w obszarze rozwoju społecznego.
- Nauczycieli, wychowawców oraz osób pracujących w szkołach i ośrodkach wychowawczych.
- Rodziców i opiekunów dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności społecznych, którzy chcą rozwijać wiedzę i umiejętności w tym zakresie.
- Osób pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, ADHD, czy zaburzeniami emocjonalnymi, gdzie trening umiejętności społecznych stanowi część terapii.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 dzień 1 | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 dzień 2 | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Raczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt w wersji elektronicznej
Informacje dodatkowe
"zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych"
1 godzina= 45 min zajęć dydaktycznych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne: komputer lub smartfon z dostępnem do internetu oraz kamerką.
platforma: Microsoft Teams
Minimalne wymagania sprzętowe:
-
Komputer: Wsparcie dla systemu operacyjnego Windows, macOS lub Linux. Możliwe jest również korzystanie z aplikacji mobilnej na urządzeniach z systemem Android lub iOS.
-
Procesor: W miarę możliwości procesor Intel Core i3 lub równoważny.
-
Pamięć RAM: Co najmniej 4 GB RAM.
-
Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna lub dedykowana karta graficzna dla lepszej jakości transmisji wideo.
-
Dysk twardy: Wolne miejsce na dysku twardym dla ewentualnego pobierania materiałów szkoleniowych.
-
Kamera internetowa: Wbudowana kamera internetowa lub zewnętrzna kamera USB w celu uczestnictwa w sesjach wideo.
-
Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub zewnętrzny mikrofon USB dla udziału w rozmowach głosowych.
Minimalne wymagania łączeniowe:
-
Szybkość łącza internetowego: Stabilne połączenie internetowe z przepustowością wystarczającą do transmisji wideo i dźwięku. Zalecana prędkość to co najmniej 1 Mbps dla sesji wideo w jakości standardowej i 2 Mbps dla sesji wideo w jakości HD.
-
Ping: Niski czas odpowiedzi (ping), aby uniknąć opóźnień w transmisji dźwięku i obrazu.
-
Technologia: Preferowane jest połączenie kablowe (Ethernet) zamiast połączenia Wi-Fi dla większej stabilności.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.