Wsparcie procesów biznesowych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel - profesjonalna obsługa formuł, funkcji, tabel i analiza danych. Zajęcia indywidualne.
Wsparcie procesów biznesowych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel - profesjonalna obsługa formuł, funkcji, tabel i analiza danych. Zajęcia indywidualne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- właścicieli i pracowników firm pracujących z wykorzystaniem programu MS Excel w zakresie obsługi formuł, funkcji, tabel i analizy danych
- osoby pracujące lub bezrobotne, które chcą w własnej inicjatywy podnieść wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi programu MS Excel
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykorzystania programu Microsoft Excel w procesach biznesowych tym używania m.in. formuł, funkcji, baz danych, tabel i dokonywania analizy danychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje formatowanie warunkowe | Kryteria weryfikacji Stosuje reguły, które automatycznie formatują komórki w zależności od ich wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy i modyfikuje szablony dla ułatwienia pracy | Kryteria weryfikacji Tworzy przejrzystą i logiczną strukturę szablonu, uwzględniając odpowiednie nagłówki, kolumny i wiersze dla danychstosuje odpowiednie formatowanie komórek (np. czcionki, kolory, obramowania), aby ułatwić czytelność i organizację danych Optymalizuje pod kątem wydajności Dostosowuje istniejące szablony do nowych wymagań użytkownika, zmieniając układ, funkcje lub dodając nowe elementy (np. dodatkowe kolumny, formuły, tabele) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje metody zapobiegania typowym błędom w danych | Kryteria weryfikacji Wymienia i wyjaśnia typowe błędy oraz stosuje metody zapobiegania wprowadzania danych w Excelu (np. błędy typów danych, błędne formatowanie, niekompletne dane) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Używa narzędzi do weryfikacji poprawności danych | Kryteria weryfikacji Konfiguruje reguły walidacji danych, np. umożliwiając tylko wprowadzanie liczb, dat, określonych wartości tekstowych lub wartości z określonego zakresu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy listy rozwijane dla ułatwienia wprowadzania danych | Kryteria weryfikacji Tworzy listy rozwijane w komórkach za pomocą dedykowanych narzędziDostosowuje listy rozwijane do konkretnych potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dodaje do komórek komentarze i notatki oraz modyfikuje je zgodnie z potrzebami | Kryteria weryfikacji Dodaje komentarze i notatki do komórek w Excelu, aby zapewnić dodatkowe informacje lub wyjaśnienia dotyczące wprowadzanych danychEdytuje i usuwa komentarze oraz notatki w celu aktualizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy i modyfikuje zaawansowane formuły matematyczne, analityczne, logiczne: MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN, JEŻELI, LICZ.JEŻELI, ZAOKR, SUMA.JEŻELI, LUB, ORAZ | Kryteria weryfikacji Tworzy formuły obliczeniowe z wykorzystaniem funkcji matematycznych (MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN).Używa funkcji logicznych (JEŻELI, LICZ.JEŻELI, LUB, ORAZ) do analizy warunkowej. Potrafi wykonywać operacje na procentach, np. obliczać marżę, rabaty, wzrost/spadek wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z datami i godzinami stosując funkcje DATA.RÓŻNICA, DZIŚ, TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC | Kryteria weryfikacji Umie wyodrębniać dzień tygodnia, miesiąc i rok z daty przy użyciu funkcji (DZIEŃ.TYG, MIESIĄC).Poprawnie oblicza różnice między datami w kontekście dni roboczych i kalendarzowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z wykorzystaniem funkcji wyszukiwania i adresu (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO) | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między funkcjami X.WYSZUKAJ i WYSZUKAJ.PIONOWOPoprawnie definiuje argumenty do funkcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z bazami danych | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki sortowania danychCzyści dane z duplikatów Robi korektę błędnie wprowadzonych dat | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy tabele przestawne do analizy danych | Kryteria weryfikacji Organizuje dane przed utworzeniem tabeli przestawnejModyfikuje układ tabel przestawnych i dostosowuje je do potrzeb analizy Używa funkcji podsumowujących Dokonuje zmian w źródle danych i je aktualizuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje dane do wykresu, edytuje i modyfikuje wykresy | Kryteria weryfikacji Organizuje dane w sposób umożliwiający poprawne wygenerowanie wykresu.zasady poprawnego doboru zakresu danych i ich struktury (np. poprawne nazwy kategorii). Zmienia typ wykresu oraz dostosowuje jego elementy (tytuł, etykiety, legenda, osie) Formatuje wykresy, zmieniając kolory, style i efekty wizualne (gradienty, cienie) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z tabelami przestawnymi | Kryteria weryfikacji Tworzy tabele przestawne na podstawie istniejących zestawów danych.Grupuje i podsumowuje dane w tabelach przestawnych (suma, średnia, liczność). Stosuje filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane w godzinach zegarowych (24 godziny dydaktyczne po 45 min. zajęć + przerwy), zajęcia popołudniami i/lub w weekendy
Formatowanie
- Formatowanie warunkowe, czyli stosowanie reguł, które automatycznie formatują komórki w zależności od ich wartości.
- Znajdowanie i wyróżnianie duplikatów lub unikalnych wpisów w danych.
- Tworzenie i modyfikowanie szablonów dla ułatwienia pracy.
Poprawność danych w arkuszach
- Omówienie metod zapobiegania typowym błędom w danych.
- Poprawność danych wprowadzanych do komórek.
- Użycie narzędzi do weryfikacji poprawności danych.
- Tworzenie list rozwijanych dla ułatwienia wprowadzania danych.
- Konfiguracja alertów o błędach.
- Dodawanie do komórek komentarzy i notatek oraz ich zmiana.
Korzystanie z formuł i funkcji
- Omówienie korzystania z różnych rodzajów odwołań: względnych, bezwzględnych i mieszanych.
- Tworzy i modyfikuje zaawansowane formuły matematyczne, analityczne, logiczne: MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN, JEŻELI, LICZ.JEŻELI, ZAOKR, SUMA.JEŻELI.
- Szczegółowe omówienie funkcji daty i czasu (TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC) matematycznych (ZAOKR, SUMA.JEŻELI), logicznych (LUB, ORAZ), dat i godzin (funkcje DATA.RÓŻNICA, DZIŚ, TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC), wyszukiwania i adresu (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO)
Praca z bazami danych
- Wyodrębnianie danych z funkcją „Wypełnienie błyskawiczne”.
- Stosuje technik sortowania danych.
- Czyszczenie danych z powtarzających się wpisów (duplikatów).
- Konwersja długich ciągów tekstowych na oddzielne kolumny.
- Korekta błędnie wprowadzonych dat.
Tabele przestawne
- Organizacja danych przed utworzeniem tabeli przestawnej.
- Tworzenie tabel przestawnych do analizy danych na podstawie tabeli.
- Użycie funkcji podsumowujących: sumowania, liczenia, obliczania średniej, min. i max.
- Zmiany w źródle danych i ich aktualizacja w tabelach przestawnych.
- Tworzenie wykresów opartych na tabelach przestawnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Michnowicz
Jego specjalizacja w e-commerce obejmuje szeroki zakres tematów, od projektowania sklepów internetowych, przez optymalizację konwersji, aż po strategie marketingu cyfrowego i analizę danych. W obszarze obsługi komputera, nie tylko uczy podstawowych i zaawansowanych umiejętności obsługi systemów i aplikacji, ale również wdraża wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa cyfrowego, zarządzania danymi i efektywnej pracy z narzędziami IT.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe tj.:
- skrypty zawierające dodatkowe ćwiczenia do pracy samodzielnej,
- zadania i ćwiczenia.
- zaświadczenie ukończenia kursu
Warunki uczestnictwa
Podstawowa znajomość obsługi programu MS Excel
Informacje dodatkowe
Warunkiem otrzymania dofinansowania na opisane szkolenie jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych. Informacje o Operatorach dostępne są na stronie Bazy Usług Rozwojowych https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/site/site/dofinansowania-bur/#programy-krajowe
Podana cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% ze środków publicznych (zgodnie z zapisami prawodawstwa szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp.Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14). W przypadku pozyskania mniejszego dofinansowania do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem Microsoft Teams lub Zoom
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, kamerę internetową, z dostępem do Internetu
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikowi/czce dostęp do prezentowanych treści i materiałów - MS Excel
5) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
6) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia szkolenia