Wsparcie procesów biznesowych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel - profesjonalna obsługa formuł, funkcji, tabel i analiza danych. Zajęcia indywidualne.
Wsparcie procesów biznesowych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel - profesjonalna obsługa formuł, funkcji, tabel i analiza danych. Zajęcia indywidualne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- właścicieli i pracowników firm pracujących z wykorzystaniem programu MS Excel w zakresie obsługi formuł, funkcji, tabel i analizy danych
- osoby pracujące lub bezrobotne, które chcą w własnej inicjatywy podnieść wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi programu MS Excel
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji20-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykorzystania programu Microsoft Excel w procesach biznesowych tym używania m.in. formuł, funkcji, baz danych, tabel i dokonywania analizy danychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje formatowanie warunkowe | Kryteria weryfikacji Stosuje reguły, które automatycznie formatują komórki w zależności od ich wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy i modyfikuje szablony dla ułatwienia pracy | Kryteria weryfikacji Tworzy przejrzystą i logiczną strukturę szablonu, uwzględniając odpowiednie nagłówki, kolumny i wiersze dla danychstosuje odpowiednie formatowanie komórek (np. czcionki, kolory, obramowania), aby ułatwić czytelność i organizację danych Optymalizuje pod kątem wydajności Dostosowuje istniejące szablony do nowych wymagań użytkownika, zmieniając układ, funkcje lub dodając nowe elementy (np. dodatkowe kolumny, formuły, tabele) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje metody zapobiegania typowym błędom w danych | Kryteria weryfikacji Wymienia i wyjaśnia typowe błędy oraz stosuje metody zapobiegania wprowadzania danych w Excelu (np. błędy typów danych, błędne formatowanie, niekompletne dane) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Używa narzędzi do weryfikacji poprawności danych | Kryteria weryfikacji Konfiguruje reguły walidacji danych, np. umożliwiając tylko wprowadzanie liczb, dat, określonych wartości tekstowych lub wartości z określonego zakresu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy listy rozwijane dla ułatwienia wprowadzania danych | Kryteria weryfikacji Tworzy listy rozwijane w komórkach za pomocą dedykowanych narzędziDostosowuje listy rozwijane do konkretnych potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dodaje do komórek komentarze i notatki oraz modyfikuje je zgodnie z potrzebami | Kryteria weryfikacji Dodaje komentarze i notatki do komórek w Excelu, aby zapewnić dodatkowe informacje lub wyjaśnienia dotyczące wprowadzanych danychEdytuje i usuwa komentarze oraz notatki w celu aktualizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy i modyfikuje zaawansowane formuły matematyczne, analityczne, logiczne: MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN, JEŻELI, LICZ.JEŻELI, ZAOKR, SUMA.JEŻELI, LUB, ORAZ | Kryteria weryfikacji Tworzy formuły obliczeniowe z wykorzystaniem funkcji matematycznych (MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN).Używa funkcji logicznych (JEŻELI, LICZ.JEŻELI, LUB, ORAZ) do analizy warunkowej. Potrafi wykonywać operacje na procentach, np. obliczać marżę, rabaty, wzrost/spadek wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z datami i godzinami stosując funkcje DATA.RÓŻNICA, DZIŚ, TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC | Kryteria weryfikacji Umie wyodrębniać dzień tygodnia, miesiąc i rok z daty przy użyciu funkcji (DZIEŃ.TYG, MIESIĄC).Poprawnie oblicza różnice między datami w kontekście dni roboczych i kalendarzowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z wykorzystaniem funkcji wyszukiwania i adresu (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO) | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między funkcjami X.WYSZUKAJ i WYSZUKAJ.PIONOWOPoprawnie definiuje argumenty do funkcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z bazami danych | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki sortowania danychCzyści dane z duplikatów Robi korektę błędnie wprowadzonych dat | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy tabele przestawne do analizy danych | Kryteria weryfikacji Organizuje dane przed utworzeniem tabeli przestawnejModyfikuje układ tabel przestawnych i dostosowuje je do potrzeb analizy Używa funkcji podsumowujących Dokonuje zmian w źródle danych i je aktualizuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Przygotowuje dane do wykresu, edytuje i modyfikuje wykresy | Kryteria weryfikacji Organizuje dane w sposób umożliwiający poprawne wygenerowanie wykresu.zasady poprawnego doboru zakresu danych i ich struktury (np. poprawne nazwy kategorii). Zmienia typ wykresu oraz dostosowuje jego elementy (tytuł, etykiety, legenda, osie) Formatuje wykresy, zmieniając kolory, style i efekty wizualne (gradienty, cienie) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z tabelami przestawnymi | Kryteria weryfikacji Tworzy tabele przestawne na podstawie istniejących zestawów danych.Grupuje i podsumowuje dane w tabelach przestawnych (suma, średnia, liczność). Stosuje filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane w godzinach dydaktycznych (26 godziny dydaktyczne po 45 min. zajęć + przerwy), zajęcia popołudniami i/lub w weekendy, Proces walidacji nie jest wliczony w czas trwania usługi rozwojowej
Formatowanie
- Formatowanie warunkowe, czyli stosowanie reguł, które automatycznie formatują komórki w zależności od ich wartości.
- Znajdowanie i wyróżnianie duplikatów lub unikalnych wpisów w danych.
- Tworzenie i modyfikowanie szablonów dla ułatwienia pracy.
Poprawność danych w arkuszach
- Omówienie metod zapobiegania typowym błędom w danych.
- Poprawność danych wprowadzanych do komórek.
- Użycie narzędzi do weryfikacji poprawności danych.
- Tworzenie list rozwijanych dla ułatwienia wprowadzania danych.
- Konfiguracja alertów o błędach.
- Dodawanie do komórek komentarzy i notatek oraz ich zmiana.
Korzystanie z formuł i funkcji
- Omówienie korzystania z różnych rodzajów odwołań: względnych, bezwzględnych i mieszanych.
- Tworzy i modyfikuje zaawansowane formuły matematyczne, analityczne, logiczne: MIN, MAX, SUMA, ŚREDNIA, ILOCZYN, JEŻELI, LICZ.JEŻELI, ZAOKR, SUMA.JEŻELI.
- Szczegółowe omówienie funkcji daty i czasu (TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC) matematycznych (ZAOKR, SUMA.JEŻELI), logicznych (LUB, ORAZ), dat i godzin (funkcje DATA.RÓŻNICA, DZIŚ, TERAZ, DZIEŃ.TYG, MIESIĄC), wyszukiwania i adresu (X.WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO)
Praca z bazami danych
- Wyodrębnianie danych z funkcją „Wypełnienie błyskawiczne”.
- Stosuje technik sortowania danych.
- Czyszczenie danych z powtarzających się wpisów (duplikatów).
- Konwersja długich ciągów tekstowych na oddzielne kolumny.
- Korekta błędnie wprowadzonych dat.
Tabele przestawne
- Organizacja danych przed utworzeniem tabeli przestawnej.
- Tworzenie tabel przestawnych do analizy danych na podstawie tabeli.
- Użycie funkcji podsumowujących: sumowania, liczenia, obliczania średniej, min. i max.
- Zmiany w źródle danych i ich aktualizacja w tabelach przestawnych.
- Tworzenie wykresów opartych na tabelach przestawnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Formatowanie | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Poprawność danych w arkuszach | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Poprawność danych w arkuszach | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Poprawność danych w arkuszach | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Korzystanie z formuł i funkcji | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Korzystanie z formuł i funkcji | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Korzystanie z formuł i funkcji | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Korzystanie z formuł i funkcji | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Korzystanie z formuł i funkcji | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Praca z bazami danych | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Praca z bazami danych | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Praca z bazami danych | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Tabele przestawne | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Tabele przestawne | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Tabele przestawne | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Tabele przestawne | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 przerwa | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Tabele przestawne | Prowadzący Marcin Michnowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 107,69 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 107,69 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Michnowicz
Co najmniej od 5 lat, cyklicznie prowadzi szkolenia z zakresu obsługi komputera (pakiet Office), e-commerce, obsługa sklepów internetowych, Python, WordPress dla osób pracujących, bezrobotnych, zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób z niepełnosprawnością.
Jego specjalizacja w e-commerce obejmuje szeroki zakres tematów, od projektowania sklepów internetowych, przez optymalizację konwersji, aż po strategie marketingu cyfrowego i analizę danych. W obszarze obsługi komputera, nie tylko uczy podstawowych i zaawansowanych umiejętności obsługi systemów i aplikacji, ale również wdraża wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa cyfrowego, zarządzania danymi i efektywnej pracy z narzędziami IT.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe tj.:
- skrypty zawierające dodatkowe ćwiczenia do pracy samodzielnej,
- zadania i ćwiczenia.
- zaświadczenie ukończenia kursu
Warunki uczestnictwa
Podstawowa znajomość obsługi programu MS Excel (na podstawie deklaracji Uczestnika szkolenia, złożonej przed rozpoczęciem udziału w usłudze)
Informacje dodatkowe
Warunkiem otrzymania dofinansowania na opisane szkolenie jest spełnienie warunków przedstawionych przez Operatora, który jest dysponentem funduszy publicznych. Informacje o Operatorach dostępne są na stronie Bazy Usług Rozwojowych https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/component/site/site/dofinansowania-bur/#programy-krajowe
Podana cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% ze środków publicznych (zgodnie z zapisami prawodawstwa szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp.Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. 2013 poz. 1722 § 3 ust. 1 pkt 14). W przypadku pozyskania mniejszego dofinansowania do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem Microsoft Teams lub Zoom
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon i głośniki, kamerę internetową, z dostępem do Internetu
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikowi/czce dostęp do prezentowanych treści i materiałów - MS Excel
5) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
6) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia szkolenia