Fotorealistyczne wizualizacje 3D w programie KeyShot
Fotorealistyczne wizualizacje 3D w programie KeyShot
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie szczególnie polecamy projektantom architektury, biżuterii, statków/jachtów, osobom zajmującym się wzornictwem przemysłowym.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik kursu opanuje techniki tworzenia fotorealistycznych wizualizacji w silniku renderującym KeyShot. Nabędzie umiejętności samodzielnego renderowania scen, w tym konfiguracji parametrów kamery, projektowania oświetlenia, technik cieniowania, nakładania tekstur.Szkolenie szczególnie polecamy projektantom architektury, wnętrz, biżuterii, statków/jachtów, osobom zajmującym się wzornictwem przemysłowym itp.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie podstawowezasady i metodologię pracy w programie KeyShot. | Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta zinterfejsu programu, swobodnie nawiguje w przestrzeni roboczej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie posługuje sięnarzędziami i poleceniami wspomagającymi proces wizualizacji 3D. | Kryteria weryfikacji Wykonuje fotorealistyczne wizualizacje obiektów w przestrzeni trójwymiarowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebiegposzczególnych etapów pracy nad projektem. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejność działańwykonywanych w ramach realizacji projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
- Wprowadzenie do KeyShot Studio
- Omówienie interfejsu programu i jego najważniejszych funkcji.
- Zastosowanie KeyShot Studio w branży wizualizacji produktów i projektowania.
- Wymagania sprzętowe
- Sposoby pracy z programem, samodzielny oraz przy wykorzystaniu dedykowanej wtyczki do aplikacji bazowej
- Podstawowe ustawienia i preferencje
- Importowanie modeli 3D
- Obsługa różnych formatów plików 3D oraz CAD / CAM 3D
- Przygotowanie modeli do pracy w KeyShot.
- Podstawowa konfiguracja sceny
- Zarządzanie obiektami, hierarchią i grupami.
- Ustawianie jednostek i skali.
- Ustawianie, dystrybucja oraz przekształcenia geometrii
- Dzielenie złożonych obiektów na poszczególne elementy oraz powierzchni
- Zarządzanie widokiem sceny
- Wersje geometrii
Moduł II
- Tworzenie i zarządzanie materiałami
- Omówienie rodzajów materiałów dostępnych w KeyShot.
- Modyfikowanie właściwości materiałów (kolory, przezroczystość, odbicia, IOR).
- Wersje i szablony materiałów
- Praca z biblioteką zasobów renderingu
- Wykorzystanie gotowych materiałów, tekstur i środowisk.
- Organizacja i personalizacja zasobów.
- Tekstury i mapy w materiałach
- Nakładanie tekstur i map i nalepek (bump, opacity, roughness).
- Tworzenie wielowarstwowych materiałów dla zaawansowanych efektów.
- Technika PBR w Keyshocie
- Tryb malowania 3D na materiałach
- Materiały proceduralne
- Oświetlenie w scenie
- Praca z globalnym oświetleniem HDRI.
- Edytor map HDR
- Dodawanie i konfiguracja lokalnych źródeł światła (punktowe, obszarowe, kierunkowe).
- Narzędzie do miksowania źródeł światła
Moduł III
- Podstawy edytora węzłowego materiałów
- Zaawansowane odkształcenia
- Mieszanie materiałów
- Konfiguracja i zarządzanie kamerą
- Ustawienia parametrów kamery, takich jak ogniskowa i głębia ostrości.
- Tworzenie statycznych i dynamicznych ujęć.
- Zestawy kamer
- Narzędzia pomocne przy kompozycji sceny
- Korekta perspektywy kamery
- Rzuty ortogonalne
- Zmiękczanie krawędzi
- Przekroje
- Rendering w czasie rzeczywistym kontra rendering finalny
- Ustawienia jakości renderingu (szybkość vs. szczegółowość).
- Przygotowanie wizualizacji do różnych zastosowań (druk, online).
Moduł IV
- Animacje w KeyShot Studio
- Tworzenie podstawowych animacji.
- Renderowanie animacji i eksport gotowych sekwencji.
- Postprodukcja
- Efekty i zastosowania
- Tworzenie wielu wersji
- Różne scenariusze wizualizacji
- Rendering produktu typu studio
- Wizualizacja zewnętrzna przy udziale światła słonecznego
- Rendering półzamkniętego pomieszczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł I - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł II - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł II - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł III - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł III - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł IV - teoria (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł IV - praktyka (ClickMeeting) | Prowadzący Karol Burzyński | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja - egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto160,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto160,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Burzyński
Współautor podręcznika z zakresu druku 3D. Autoryzowany Instruktor Rhinoceros w Polsce. Prowadził zajęcia z projektowania, wizualizacji i druku 3D w wielu szkołach i na uczelniach takich jak Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska i wielu innych. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać skomplikowane zagadnienia dzięki czemu kursy i warsztaty które prowadzi są cenione zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje materiały szkoleniowe w języku polskim w formacie pliku PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Aby odbyć kurs niezbędna jest jedynie umiejętność obsługi komputera, ze szczególnym uwzględnieniem sprawnego posługiwania się myszką.
Doświadczenie z innych aplikacji 2D lub 3D jest pomocne, ale nie wymagane.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 10 godzin edukacyjnych, tj. 7,5 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 4 godz. edukacyjne
Zajęcia praktyczne: 4 godz. edukacyjne
Egzamin wewnętrzny: 2 godz. edukacyjne
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę z zainstalowanym systemem:
Windows 10 lub nowszym
Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM)
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem MacOS
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple.
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac.
- 5 GB miejsca na dysku.
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania. (Magic Mouse nie jest zalecana do użytku z Rhino).
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Oprogramowanie: KeyShot Studio.