Budowanie i zarządzanie zespołem w MŚP z zastosowaniem metodologii Insights Discovery
Budowanie i zarządzanie zespołem w MŚP z zastosowaniem metodologii Insights Discovery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są pracownicy wszystkich szczebli, którzy dostrzegają potrzebę poprawy efektywności poprzez lepsze budowanie relacji i komunikację w celu osiągnięcia wspólnych celów. Szkolenie skierowane jest także do kadry zarządzającej, która chce wzmocnić kompetencje społeczne i zarządzać zespołem efektywniej oraz skuteczniej delegować zadania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do wykorzystywania metodologii Insights Discovery w codziennych relacjach biznesowych. Celem kursu jest zdobycie wiedzy jak wykorzystywać indywidualne preferencje osobowościowe oraz mocne strony do poprawy efektywności własnej i zespołowej. Celem szkolenia jest polepszenie komunikacji międzyludzkiej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe założenia i koncepcje metodologii Insights Discovery™ | Kryteria weryfikacji Klasyfikuje główne typy kolorystyczne na podstawie wymienionych cech | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje strategie motywacyjne do preferencji osobowościowych poszczególnych członków zespołu | Kryteria weryfikacji Trafnie dobiera metody motywacyjne względem preferencji osobowościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dopasowuje konkretne metody radzenia sobie ze stresem dla poszczególnych typów osobowościowych | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje możliwe reakcje na stres dla poszczególnych typów osobowościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera najbardziej efektywny sposób motywacji dopasowany do odbiorcy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia modele motywacji poszczególnych typów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Trafnie dobiera formę feedbacku do stylu działania odbiorcy komunikatu | Kryteria weryfikacji Rozróżnia formy feedbacku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia skuteczność wybranej formy feedbacku względem preferencji jednostki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Określa adekwatne role zespołowe i zadania dla poszczególnych typów osobowościowych | Kryteria weryfikacji Wskazuje, które zadania są najbardziej efektywne w realizacji przez poszczególne typy osobowości według modelu Insights Discovery™ | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia sposób dopasowania zadań i ról w zespole dla poszczególnych typów osobowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK 1 - Odkrywanie metodologii
- Podstawy Insights Discovery™ - energie kolorystyczne (cztery kolory – osiem typów)
- Budowanie świadomość w oparciu o model C. G. Junga
- Trzy wymiary modelu funkcjonowania (Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja)
- Przepływ indywidualnych preferencji kolorystycznych
- Jak rozpoznać każdy typ kolorystyczny i charakterystyka typów antagonistycznych
BLOK 2 - Działanie w zgodzie z preferencjami Insights Discovery
- Wpływ Insights Discovery™ na efektywność indywidualną i zespołową
- Przepływ preferencji kolorystycznych w zespole
- Balans energii w zespole – jak zarządzać różnorodnością preferencji dla zwiększenia harmonii i efektywności
- Ryzyko w rozpoznaniu - jak uniknąć zjawiska etykietowania
- Motywacja i delegowanie dla poszczególnych typów osobowości
- Dopasowanie ról i zadań do preferencji psychologicznych
- Reakcje w sytuacjach stresowych - działanie pod presją
- Osobisty styl działania - study case
- Świadome ja vs. nieświadome ja
BLOK 3 - Komunikacja w oparciu o model C.G.Jung
- Feedback - jako narzędzie komunikacji i motywowania
- Tworzenie komunikatów dostosowanych do odbiorcy
- Komunikacja niewerbalna - budowanie przekazu, ukryta komunikacja
- Formy komunikacji poszczególnych typów
- Warsztat świadomego samodoskonalenia (praca na mocnych stronach)
BLOK 4 - Współpraca zespołowa na bazie Insights Discovery
- Wartości wnoszone do zespołu - moje miejsce w zespole - praktyczne wykorzystanie metodologii Insights Discovery™
- Adaptacja i akomodacja w zespole
- Inwentarz kultury zespołu
- Potencjalne kierunki rozwoju zespołu - mapa zespołu
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia
- Szkolenie liczone jest w godzinach dydaktycznych (1h=45min)
- Usługa trwa 20 godzin dydaktycznych (15 zegarowych) - bez wliczania przerw
- Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej
- Zajęcia obejmują 14 godzin dydaktycznych w formie teoretycznej oraz 6 godzin dydaktycznych w formie praktycznej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 BLOK I cz1 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 PRZERWA | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 BLOK I cz2 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:20 | Godzina zakończenia 18:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 BLOK II cz 1 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:20 | Godzina zakończenia 19:25 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 BLOK II cz 2 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:35 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 PRZERWA | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 BLOK III cz 1 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:20 | Godzina zakończenia 19:50 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 BLOK III cz 2 | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 BLOK IV | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 PRZERWA | Prowadzący Agnieszka Maciejewska | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:35 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:35 | Godzina zakończenia 19:20 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto155,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto155,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Maciejewska
- Studia Podyplomowe; Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Marketing Strategiczny na
Rynku Farmaceutycznym, 2004-2005
- Studia magisterskie; Akademia Wychowania Fizycznego; Turystyka i Rekreacja, 1996-2000
Kursy, szkolenia, certyfikaty:
- Bezpieczeństwo Psychologiczne w Zespołach; certyfikowany praktyk, 2025
- Odporność Psychiczna MTQ; certyfikowany praktyk MTQ Product Family, 2024
- Strengths Community Coach; certyfikowany praktyk pracy z Talentami Gallupa, 2024
- Professional Agile Leadership; 2023
- Sandler Training; certyfikowany trener, 2019
- Insights Discovery; certyfikowany trener, 2014
- Akademia Trenerów Sprzedaży, certyfikowany trener sprzedaży, 2013
Doświadczenie zawodowe:
- INSPIRE firma szkoleniowo-doradcza (2023-obecnie właścicielka, trenerka biznesu i efektywności osobistej)
- BAYER Sp. z o.o. (2021-2023 Competency Development Manager, 2014-2021 Training Manager, 2005-2014 Senior Medical representative)
- ROCHE Sp. z o.o. (2002-2005 Medical Representative, TZMO Group,1999 – 2002 Przedstawicielka ds. sprzedaży i kluczowych klientów)
Styl prowadzenia szkolenia: (przykłady poniżej)
- Gry szkoleniowe
- Interaktywne warsztaty
- Studia przypadków z odniesieniem do życia zawodowego i prywatnego uczestników
- Krótkie prezentacje problemowe
- Praca w podgrupach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia będą wykorzystywane materiały multimedialne i/lub papierowe. Materiały szkoleniowe w formie skryptu uczestnicy kursu mogą otrzymać po zakończeniu kursu, po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Warunki uczestnictwa
- brak dodatkowych warunków uczestnictwa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Usługa jest zwolniona z VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23% (Podstawa par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień z podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień [Dz. U. z 2015 r. poz. 736]).
Proces przeprowadzenia walidacji
- Walidacja efektów usługi odbędzie się z wykorzystaniem testu. Walidator jest odpowiedzialny za weryfikację efektów uczenia się uczestników, nie będzie obecny fizycznie na szkoleniu. Trener nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.