Blender 3D od podstaw - modelowanie, wizualizacja i animacja (MP/NSE)
Blender 3D od podstaw - modelowanie, wizualizacja i animacja (MP/NSE)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom początkującym, jak i tym, którzy chcą uporządkować lub uzupełnić swoją wiedzę z zakresu modelowania, wizualizacji i animacji w programie Blender.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia nauczy się obsługi programu Blender 3D od podstaw, w tym modelowania obiektów o różnych kształtach, teksturowania, oświetlania scen oraz renderowania. Opanuje podstawy animacji i modyfikatorów, co pozwoli mu na samodzielne tworzenie profesjonalnych projektów 3D.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i rozumie podstawowe zasady i metodologię pracy w programie Blender. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie nawiguje w programie, potrafi dostosować interfejs do własnych potrzeb. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Sprawnie porusza się w rzutniach 2D i 3D oraz samodzielnie zarządza obiektami w scenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i posługuje się narzędziami i poleceniamiwspomagającymi proces modelowania 3D. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy i edytuje modele 3D, stosując różne techniki modelowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje dostępne w programie narzędziado animacji i wizualizacji 3D. | Kryteria weryfikacji Potrafi przypisywać materiały do obiektów i konfigurować ich właściwości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje scenę do finalnego renderingu oraz tworzy proste animacje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebieg poszczególnych etapów pracy nadprojektem. | Kryteria weryfikacji Opisuje kolejność działańwykonywanych w ramach realizacji projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
- Wprowadzenie – zastosowania programu Blender i jego możliwości.
- Ekosystem programu – pobieranie, konfiguracja i podstawy interfejsu użytkownika.
- Przestrzenie robocze i edytory – rodzaje obiektów i działań, personalizacja środowiska pracy.
Moduł II
- Praca w rzutniach 2D/3D – nawigacja, sposoby wyświetlania i prezentacji sceny.
- Dodawanie i przekształcanie obiektów – podstawowe operacje.
- Ustawienia precyzji pracy – siatka robocza, jednostki miary, kursor 3D oraz opcje przyciągania i uchwytów.
Moduł III
- Zarządzanie projektem – kolekcje, hierarchia i relacje między obiektami.
- Modyfikatory – rodzaje, układ i kolejność stosowania.
- Tryby pracy – obiektowy i edycyjny, podstawy modelowania wielokątowego.
Moduł IV
- Topologia siatek mesh – rodzaje, struktura i rozwiązywanie problemów.
- Podstawy rzeźbienia 3D – techniki i zastosowanie.
- Techniki modelowania – gładkie obiekty organiczne oraz przemysłowe z ostrymi krawędziami.
Moduł V
- Wizualizacja – dostępne silniki renderujące i ich charakterystyka.
- Praca z kamerami – ustawienia, kadrowanie i efekty.
- Tworzenie materiałów – składowe i właściwości materiału, technika PBR i mapowanie UV.
Moduł VI
- Oświetlenie sceny – globalne, środowiskowe i lokalne metody.
- Rendering finalny – ustawienia i podstawowa postprodukcja.
- Animacja – klatki kluczowe i proste symulacje fizyczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin wewnętrzny (ClickMeeting) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 380,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Karol Burzyński
Współautor podręcznika z zakresu druku 3D. Autoryzowany Instruktor Rhinoceros w Polsce.
Prowadził zajęcia z projektowania, wizualizacji i druku 3D w wielu szkołach i na uczelniach takich jak Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska i wielu innych. Potrafi w przystępny sposób wyjaśniać skomplikowane zagadnienia dzięki czemu kursy i warsztaty które prowadzi są cenione zarówno przez początkujących, jak i zaawansowanych uczestników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje materiały szkoleniowe w języku polskim w formacie PDF wraz z zestawem plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Umiejętność poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki przestrzennej są pomocne, ale nie są wymagane.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 26 godziny edukacyjne, tj. 19,5 godz. zegarowych.
- Zajęcia teoretyczne: 8 godz. edukacyjnych
- Zajęcia praktyczne: 16 godz. edukacyjnych
- Egzamin wewnętrzny: 2 godz. edukacyjne.
Po zakończeniu usługi rozwojowej uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Podpisano umowę z WUP Kraków.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę zainstalowanym systemem:
Windows 10 lub nowszym
lub
Mac OS 10.15 lub nowszym
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD (nie ARM)
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.
- mysz z kilkoma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem MacOS
- Apple Mac z procesorem Intel lub Apple.
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- procesor graficzny AMD jest zalecany na komputerach Intel Mac.
- 5 GB miejsca na dysku.
- mysz z wieloma przyciskami i kółkiem przewijania.
- opcjonalnie manipulator 3D firmy 3dconnexion SpaceNavigator lub SpaceMouse.
Oprogramowanie: Blender ver. 4