Mówca 2.0 – Wyjdź z cienia i zacznij przemawiać: na scenie, w internecie i przed ludźmi!
Mówca 2.0 – Wyjdź z cienia i zacznij przemawiać: na scenie, w internecie i przed ludźmi!
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Managerowie i liderzy zespołów – osoby, które w codziennej pracy prezentują wyniki, prowadzą spotkania, motywują i inspirują współpracowników.
- Przedsiębiorcy i start-upowcy – chcący zdobyć umiejętności przekonującego prezentowania swoich pomysłów przed inwestorami, partnerami czy klientami.
- Specjaliści ds. sprzedaży i marketingu – którzy muszą skutecznie komunikować ofertę, prowadzić prezentacje handlowe, wystąpienia na konferencjach branżowych czy live’y promocyjne.
- Nauczyciele, trenerzy, szkoleniowcy – pragnący uatrakcyjnić swoje zajęcia lub wykłady, aby w jeszcze większym stopniu angażować odbiorców.
- Twórcy internetowi, influencerzy, vlogerzy – którzy regularnie nagrywają treści, prowadzą transmisje live i chcą poprawić warsztat mówcy przed kamerą.
- Każdy, kto chce przełamać lęk przed publicznymi wystąpieniami i zyskać większą pewność siebie oraz swobodę w komunikowaniu się w nowoczesnych mediach.
- Uczestnicy projektu Kierunek Rozwój – którzy chcą nauczyć się wystąpień publicznych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do efektywnego wystąpienia publicznego oraz prezentacji w nowoczesnych mediach (m.in. online). Szkolenie ma wypracować umiejętność spójnej i angażującej komunikacji (zarówno słownej, jak i niewerbalnej), a także wyposażyć uczestników w narzędzia i techniki pozwalające im świadomie kształtować swój przekaz w różnych sytuacjach – od przemówień na żywo po nagrania wideo.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Przygotowuje plan wystąpienia publicznego | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednią strukturę przekazu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę planowania wystąpień publicznych | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Projektuje plan wystąpienia publicznego według ustalonych kryteriów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Projektuje elementy wizualne mogące wzmocnić przekaz | Kryteria weryfikacji Projektuje prezentację multimedialną do wystąpienia publicznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie elementy identyfikacji wizualnej do mowy końcowej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uzasadnia istotę komunikacji niewerbalnej w wystąpieniach publicznych | Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę mowy ciała podczas wystąpienia publicznego | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę porajęzyka podczas wystąpienia publicznego | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Prezentuje krótkie wystąpienie publiczne | Kryteria weryfikacji Projektuje wystąpienie publiczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Prezentuje wystąpienie publiczne przed innymi uczestnikami szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wyróżnia sposoby radzenia sobie ze stresem podczas wystąpienia | Kryteria weryfikacji Opisuje metody radzenia sobie ze stresem i tremą | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią metodę radzenia sobie ze stresem do swojej osobowości i potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Opisuje najważniejsze cechy dobrego przekazu werbalnego | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady plan language | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia istotę storytellingu w wystąpieniach publicznych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – odkryj swój potencjał i zaprojektuj wystąpienie publiczne – krok po kroku (10 godzin lekcyjnych)
- Wprowadzenie do szkolenia i psychologia mówcy (1,5 godz.)
- Powitanie uczestników, przedstawienie trenera i uczestników.
- Omówienie celów, harmonogramu i oczekiwań.
- Zasady współpracy (forma warsztatowa, interakcje, zadania praktyczne).
- Ćwiczenie: Obszary profesjonalnego mówcy (samoocena)
- Jak wykorzystać swoją naturalną moc? Poznaj swoją osobowość i styl poznawczy
- Mentalne podejście do wystąpień publicznych (0,5 godz.)
- Dlaczego pewność siebie jest kluczowa dla skutecznych prezentacji.
- Techniki pracy z własnym nastawieniem.
- Identyfikacja indywidualnych blokad, przekonań i obaw.
- Przerwa kawowa (15 min)
- Jak radzić sobie z tremą? (2 godz.)
- Mechanizmy psychologiczne i fizjologiczne tremy.
- Strategiczne metody redukcji stresu i tremy.
- Szybkie metody relaksacji i opanowania stresu tuż przed wystąpieniem.
- Ćwiczenie: Miniwystąpienia kontrolowane (od 1 do 2 minut) jako przełamywanie blokad (ice-breaker)
- Przygotowanie do wystąpienia – jak stworzyć oryginalny przekaz? (1,5 godz.)
- Jak znaleźć pomysł na przekaz: analiza potrzeb słuchaczy, trendy, problemy i jak wykorzystać do tego sztuczną inteligencję?
- Budowanie spójnego przekazu (idea, cel, wartość).
- Proces tworzenia wystąpienia – od pomysłu do wystąpienia.
- Zadanie grupowe: Burza mózgów – generowanie pomysłów na różne rodzaje wystąpień.
- Przerwa obiadowa (45 min)
- Struktura przekazu – jak ubrać w ramy swój pomysł? (2 godz.)
- Co jest najważniejsze – początek czy koniec?
- Zasada „meaning before details” w praktyce
- Najgorsze początki wystąpień
- Jak rozpocząć swój przekaz?
- Jak uzupełnić środek? 10 skutecznych struktur
- Jak zakończyć, aby Cię zapamiętali?
Dzień 2 – stwórz swój przekaz i wzmocnij je technikami komunikacji werbalnej i niewerbalnej (10 godzin lekcyjnych)
- Najważniejsze są słowa – wykorzystaj moc komunikacji werbalnej (2 godz.)
- Reguła 55-38-7– fakt czy mit?
- Dobór słów a intencja
- Sztuka aktywnego słuchania w praktyce
- Jak wykorzystać empatię poznawczą, aby stworzyć swój przekaz?
- Sztuka plain language w komunikacji
- Język perswazyjny i wpływ na odbiorcę (retoryka, perswazja, sztuka wywierania wpływu)
- Asertywność i szacunek w komunikacji
- Ćwiczenie: stwórz swój przekaz
- Przerwa kawowa (15 min)
- Storytelling – budowanie historii, która angażuje (2 godz.)
- Elementy dobrej historii: bohater, konflikt, emocje, morał.
- Jak opowiadać o liczbach? – data storytelling w praktyce
- Struktury dobrej historii.
- Przykłady storytellingu w biznesie, mediach społecznościowych, szkoleniach.
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie krótkich historii związanych z własną działalnością lub zainteresowaniami uczestników.
- Przygotowanie – jak wykorzystać próbę na 100%? (0,5 godz.)
- Rodzaje prób
- Lustro, kamera, akcja – jak wykorzystać potencjał zacisza domowego?
- Metody i techniki przekazywania i odbierania informacji zwrotnej
- Twój głos ma znaczenie (1,5 godz.)
- Odkryj, jak nadać słowom prawdziwą głębię i charakter dzięki Twojemu głosowi
- Zacznij mówić lekko i swobodnie – zredukuj dźwięki namysłu i mów płynnie
- Odnajdź oddech, który wspiera Twój głos i uspokaja umysł
- Praktyka, która przynosi szybkie efekty
- Łamańce językowe i samogłoskowanie – skuteczne narzędzia do poprawy dykcji
- Wzmocnij autorytet i profesjonalizm dzięki niższemu brzmieniu
- Przerwa obiadowa (45 min)
- Mowa ciała – odkryj niewerbalną moc (1,5 godz.)
- Postawa i gesty – fundament Twojej mowy ciała
- Jak gestykulować z klasą i przekonaniem?
- Rozpoznawanie kłamstwa – czytaj między słowami
- Kontakt wzrokowy – nawiąż autentyczną więź
- Pierwsze wrażenie robi różnicę – dlaczego Twój wygląd ma znaczenie?
- Proksemika – zagraj przestrzenią
Dzień 3 – Wzmocnij swój przekaz audiowizualnie i pokaż, co potrafisz (10 godzin lekcyjnych)
- Trudne sytuacje też się zdarzają (1 godz.)
- Trudne pytania: jak reagować z pewnością siebie?
- Trudny odbiorca – zjednuj sobie nawet najbardziej wymagających słuchaczy
- Pomyłka nie taka straszna – jak przekuć błąd w wartość?
- Reakcja na problemy techniczne – zachowaj profesjonalizm i opanowanie
- Prezentacja multimedialna – skuteczne wykorzystanie technologii (1,5 godz.)
- Zasady tworzenia slajdów: minimalizm, czytelność, hierarchia informacji.
- Wykorzystanie grafiki, wideo, elementów interaktywnych.
- Narzędzia do prezentacji (PowerPoint, Keynote, Google Slides, Canva).
- Szybkie triki techniczne (praca z pilotem do slajdów, zapasowe nośniki).
- Przerwa kawowa (15 min)
- Obecność w mediach społecznościowych: nagrywanie i transmisje live (1 godz.)
- Jak wyglądać i brzmieć dobrze przed kamerą (kadrowanie, światło, tło, jakość dźwięku).
- Różnice między wystąpieniem na żywo a nagraniem do mediów społecznościowych.
- Psychologiczne aspekty „mówienia do kamery”: budowanie relacji z odbiorcą.
- Postprodukcja – jak wykorzystać 100% przekazu?
- Najpopularniejsze platformy (YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok) i ich specyfika.
- Wystąpienia próbne i analiza (2 godz.)
- Rozdzielenie grupy na zespoły/indywidualne prezentacje.
- Krótkie nagrywanie próbnych wystąpień (tematy przygotowane dzień wcześniej).
- Natychmiastowy feedback trenera i grupy (zwrócenie uwagi na mowę ciała, głos, strukturę wypowiedzi).
- Podsumowanie mocnych stron i obszarów do poprawy.
- Przerwa obiadowa (45 min)
- Sesje finalnych wystąpień – przygotowanie (1 godz.)
- Opracowanie lub dopracowanie prezentacji końcowych.
- Ustalenie kolejności wystąpień, dobór ewentualnych materiałów pomocniczych (slajdy, rekwizyty).
- Indywidualne konsultacje z trenerem (analiza mocnych i słabych stron).
- Finałowe prezentacje uczestników – walidacja (1 godz.)
- Każdy uczestnik prezentuje przygotowane wystąpienie (na żywo lub z elementami multimediów).
- Nagrywanie prezentacji (jeśli to możliwe) w celu późniejszej analizy.
- Feedback trenera i grupy: ocena spójności, mowy ciała, głosu, struktury, storytellingu.
- Wspólna dyskusja i wymiana doświadczeń.
1) Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 30 godzin.
2) Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
3) Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Wprowadzenie do szkolenia i psychologia mówcy | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Mentalne podejście do wystąpień publicznych | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Jak radzić sobie z tremą? | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Przygotowanie do wystąpienia – jak stworzyć oryginalny przekaz? | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Struktura przekazu – jak ubrać w ramy swój pomysł? | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Najważniejsze są słowa – wykorzystaj moc komunikacji werbalnej | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Storytelling – budowanie historii, która angażuje | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przygotowanie – jak wykorzystać próbę na 100%? | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Twój głos ma znaczenie | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Mowa ciała – odkryj niewerbalną moc | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Trudne sytuacje też się zdarzają | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Prezentacja multimedialna – skuteczne wykorzystanie technologii | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa kawowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Obecność w mediach społecznościowych: nagrywanie i transmisje live | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Wystąpienia próbne i analiza | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa obiadowa | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Sesje finalnych wystąpień – przygotowanie | Prowadzący Wojciech Graczyk | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Finałowe prezentacje uczestników – walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 997,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto108,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Graczyk
W ciągu ostatnich trzech lat przeprowadził ponad 2500 godzin dydaktycznych szkoleń z zakresu kompetencji miękkich oraz cyfrowych, a także wystąpił w roli prelegenta na wielu wydarzeniach, m.in.:
– Hackathon Planet-ON’21 Smart & Green Industry,
– Spotkanie networkingowe Rozwijalni Kobiet,
– Spotkanie networkingowe Biznesowe Śniadania u Ani Diller,
– Konferencja Believe 2021 (w zakresie kompetencji miękkich),
– Spotkanie inauguracyjne Szkoły Liderów Centrum PPP.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w specjalistycznych szkoleniach, kursach i konferencjach dotyczących komunikacji interpersonalnej, wystąpień publicznych oraz sprzedaży. Posiada certyfikaty Competent Leader i Competent Communicator (Toastmasters International), a także uprawnienia do prowadzenia szkoleń w zakresie kwalifikacji zawodowych przedstawiciela handlowego oraz technika sprzedaży (GCCE sp. z o.o.).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik przed szkoleniem otrzyma komplet materiałów szkoleniowych, który składa się z:
– prezentacji multimedialnej;
– skryptu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rok życia.
Informacje dodatkowe
- Jeśli szkolenie będzie dofinansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%, to szkolenie będzie zwolnione z podatku VAT (podstawa prawna: par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).
- Zawarto Umowę ramową numer RR.0716.275.2024 z WUP w Toruniu dotycząca realizacji i rozliczania Usług z wykorzystaniem bonów elektronicznych w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dopiero po pozytywnym wyniku walidacji. Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest pozytywny wynik walidacji oraz frekwencja na minimalnym poziomie 80%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma komunikacyjna — Google Meet;
2. Wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, mikrofon, kamera internetowa, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min. 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB;
3. Sieć: łącze internetowe minimum 50 kb/s;
4. System operacyjny: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia);
5. Okres ważności linku: od 1 h przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny po zakończeniu szkoleń w dniu ostatnim.