MODEL WYKORZYSTYWANIA AAC W PRAKTYCE EDUKACYJNEJ SZKÓŁ ORAZ RODZIN DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACJI (DR M. GRYCMAN; BLOK I, II, III)
MODEL WYKORZYSTYWANIA AAC W PRAKTYCE EDUKACYJNEJ SZKÓŁ ORAZ RODZIN DZIECI ZE ZŁOŻONYMI POTRZEBAMI KOMUNIKACJI (DR M. GRYCMAN; BLOK I, II, III)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udział w szkoleniu zapraszamy:
logopedów i neurologopedów
pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
fizjoterapeutów
rodziców dzieci - Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji07-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności stosowania alternatywnych i wspomagających metod komunikacji (AAC) w pracy z dziećmi oraz ich rodzinami. Wspieranie integracji tych rozwiązań w codziennym życiu oraz promowanie zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy nauczą się odpowiedzialnego i zrównoważonego wykorzystania technologii w edukacji i komunikacji, minimalizowania zasobów, a także wdrażania ekologicznych praktyk w pracy z dziećmi i ich rodzinami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie potrafi ocenić efektywność porozumiewania się pacjenta, wyznaczyć cele terapeutyczne, | Kryteria weryfikacji definiuje komunikację alternatywną rolę i obszary aktywności komunikacyjnego partnera. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie potrafi tworzyć i dobierać wieloskładnikowe systemy komunikacyjne dla różnych użytkowników AAC. | Kryteria weryfikacji Definiuje zachowania komunikacyjne i ich funkcja oraz kod komunikacyjny. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozróżnia opisywanie i modyfikowanie strategii AAC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Określa cele oraz elementy modelu aktywnego użytkownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia obszary aktywności partnera i działania partnera. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Konstruuje pierwsze strategie i potrafi je zmodyfikować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji posługuje się protokołem do Karty Oceny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji posługuje się indywidualnym systemy komunikacyjnym tworzonym w warunkach szkolnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji posługuje się tablicami połączonymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji korzysta i tworzy bazę pomocy AAC | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji posługuje się innowacyjnymi strategiami AAC. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Do certyfikatu wydawany jest suplement z opisem efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
BLOK I
1. Umiejętności, rola i obszary aktywności komunikacyjnego partnera.
2. Warsztat - Od czego zacząć? Zachowania komunikacyjne i ich funkcja.
3. Kod komunikacyjny. Wyłanianie dominującego sposobu przekazywania informacji użytkownika AAC.
4. Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej.
5. Użytkownicy zależni od wspomagających działań partnera.
6. Pojęcie strategii AAC: cele, przebieg i zachowania docelowe.
7. Schemat postępowania partnera. Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania komunikacyjnych więzi.
8. Tworzenie, opisywanie i modyfikowanie strategii AAC.
9. Planowanie strategii AAC opartych na modelu aktywnym.
10. Warsztat - Określanie celów oraz elementów modelu aktywnego użytkownika.
11. Warsztat – Obszary aktywności partnera i działania partnera.
12. Warsztat - Konstruowanie pierwszych strategii i ich modyfikacja.
13. Ocena efektywności porozumiewania się – skala umiejętności komunikacyjnych z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC.
14. Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza od karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowaniawypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
15. Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych
BLOK II,III
1. Indywidualne systemy komunikacyjne tworzone w warunkach szkolnych – perspektywa rozwojowa.
2. Budowanie systemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem AAC.
3. Warsztat – Czytanie uczestniczące.
4. Wykorzystanie tablic połączonych. Poszerzanie obszarów uczestnictwa użytkownikaAAC.
5. Warsztat - Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej. Cele oddziaływania i elementy modelu aktywnego.
6. Osadzenie oddziaływań wspomagających w strategiach dotyczących planowania .
7. Zajęcia grupowe – Wdrażanie działań terapeutycznych o charakterze komunikacyjnym.
8. Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce.
9. Warsztat - Organizacja przestrzeni z wykorzystaniem włączników. Identyfikowanie elementów modelu aktywnego.
10. Tworzenie bazy pomocy AAC – pliki do pobrania.
11. Planowanie komunikacyjnego systemu. Konstruowanie innowacyjnych strategii AAC.
12. Korzyści z superwizji oraz analizy materiału wideo. Poszukiwanie efektywnych rozwiązań
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Umiejętności, rola i obszary aktywności komunikacyjnego partnera. Warsztat - Od czego zacząć? Zachowania komunikacyjne i ich funkcja; Kod komunikacyjny. | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej. Użytkownicy zależni od wspomagających działań partnera. Pojęcie strategii AAC: cele, przebieg i zachowania docelowe. | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Schemat postępowania partnera; Tworzenie, opisywanie i modyfikowanie strategii AAC.Planowanie strategii AAC | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Określanie celów oraz elementów modelu aktywnego użytkownika; Obszary aktywności partnera ;Konstruowanie pierwszych strategii i ich modyfikacja | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Ocena efektywności porozumiewania się; | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych; Budowanie systemu językowego | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Czytanie uczestniczące.;Wykorzystanie tablic połączonych | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Zajęcia grupowe; Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce. | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Organizacja przestrzeni z wykorzystaniem włączników. Identyfikowanie elementów modelu aktywnego | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Tworzenie bazy pomocy AAC ;Planowanie komunikacyjnego systemu; Korzyści z superwizji oraz analizy materiału wideo | Prowadzący Magdalena Grycman | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto67,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto67,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Grycman
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały przygotowane przez dr M. Grycman
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- bezpłatny Parking