Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udział w szkoleniu zapraszamy:
- pedagogów i pedagogów specjalnych
- logopedów i neurologopedów
- psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
- lekarzy
- fizjoterapeutów
- rodziców dzieci
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie stosowania AAC w pracy z osobami z trudnościami w porozumiewaniu się. Zdobycie wiedzy na temat diagnostyki, planowania i wdrażania indywidualnych programów komunikacyjnych. Uczestnicy dowiedzą się, jak korzystać z cyfrowych materiałów komunikacyjnych oraz ekologicznych narzędzi, minimalizując zużycie papieru i materiałów jednorazowych. Kursanci nauczą się organizować przestrzeń terapeutyczną w sposób przyjazny środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i wykonuje terapię wykorzystując w swojej pracy metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością powodującą brak lub ograniczenie komunikacji werbalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia różne metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej w zależności od potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje właściwe metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej: Piktogramy, symbole PCS, Makaton, symbole Blissa, gesty i in | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera techniki AAC do regulacji zachowania dzieci z autyzmem i innymi problemami w zachowaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Do certyfikatu wydawany jest suplement z opisem efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Program szkolenia 12 godzin zegarowych
- Co to jest AAC?
- Kto może z nich korzystać?
- Jak zacząć pracę z różnymi grupami niepełnosprawnych?
- Czy AAC hamuje mowę?
- Czy AAC jest tylko dla niemówiących?
- Jakie zestawy symboli i gestów dostępne są w Polsce?
- Jak dobrać symbole dla konkretnego użytkownika (Piktogramy, symbole PCS, Makaton, symbole Blissa, gesty i in.)?
- Jak planować terapię z użyciem komunikacji wspomagającej?
- Jak formułować cele terapii komunikacji?
Warsztaty praktyczne obejmują:
- Wspieranie komunikacji przedintencjonalnej i przedsymbolicznej (m.in. małe dzieci, dzieci z głębszym i głębokim up. um.) ? czyli co robić, jeśli dziecko nie jest gotowe na użycie symboli.
- Projektowanie i użycie pomocy komunikacyjnych: planów dnia, planów czynności, tablic wyboru, tablic tematycznych, tablic uczestnictwa, tablic kontekstowych, indywidualnych pomocy do porozumiewania się.
- Wykorzystanie technik AAC do regulacji zachowania dzieci z autyzmem i innymi problemami w zachowaniu.
- Naukę korzystania z elektronicznych urządzeń do porozumiewania się: GoTalk, step-by-step, Talara, MÓWik projektowanie nakładek, aranżowanie sytuacji umożliwiających użycie z uczniem, nauka obsługi.
- Użycie formularzy do oceny umiejętności komunikacyjnych i planowania terapii.
- Wdrażanie nauki porozumiewania się w codzienne życie ucznia, podopiecznego, dziecka w placówce i w domu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 - Co to jest AAC? - Kto może z nich korzystać? - Jak zacząć pracę z różnymi grupami niepełnosprawnych? - Czy AAC hamuje mowę? - Czy AAC jest tylko dla niemówiących? | Prowadzący Ewa Przebinda | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 symbole i gesty dostępne są w Polsce; Jak dobrać symbole; Jak planować terapię z AAC ;Jak formułować cele terapii komunikacji | Prowadzący Ewa Przebinda | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Wspieranie komunikacji przedintencjonalnej i przedsymbolicznej; Projektowanie i użycie pomocy komunikacyjnych: | Prowadzący Ewa Przebinda | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Wykorzystanie technik AAC do regulacji zachowania dzieci; Naukę korzystania z elektronicznych urządzeń do porozumiewania się; Użycie formularzy do oceny; Wdrażanie nauki porozumiewania się | Prowadzący Ewa Przebinda | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący Ewa Przebinda | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto890,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto74,17 PLN
- Koszt osobogodziny netto74,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Przebinda
• Pedagogika ogólna, specjalność opiekuńczo-wychowawcza, Uniwersytet Jagielloński, rok ukończenia 1997
• studia podyplomowe „Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się osób niepełnosprawnych”, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, rok ukończenia 2002Ważniejsze kursy dokształcające i konferencje
• Międzynarodowy Kurs Mentoringu - 24 godzinne szkolenie PROMENTOR 2020 r. Kraków
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypy do zajęć
Kurs trwa 12 godzin zegarowych.
Warunki uczestnictwa
Do udział w szkoleniu zapraszamy:
- pedagogów i pedagogów specjalnych
- logopedów i neurologopedów
- psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
- lekarzy
- fizjoterapeutów
- rodziców dzieci
Informacje dodatkowe
Uczestnicy dostaną materiały do szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi