OD ZERA DO PYTHON DEVELOPERA - PRAKTYCZNY KURS DLA PRZYSZŁYCH PROGRAMISTÓW. DATA SCIENCE ORAZ MACHINE LEARNING OD PODSTAW.
OD ZERA DO PYTHON DEVELOPERA - PRAKTYCZNY KURS DLA PRZYSZŁYCH PROGRAMISTÓW. DATA SCIENCE ORAZ MACHINE LEARNING OD PODSTAW.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących, które wcześniej nie miały nic wspólnego z informatyką w zakresie omawianych tematów.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi52
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do pracy z modelami AI w Pythonie, od podstaw programowania po integrację gotowych modeli sztucznej inteligencji. Kurs skupia się na praktycznym wykorzystaniu popularnych bibliotek oraz narzędzi AI, umożliwiając uczestnikom stworzenie własnego modelu AI. Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania AI w aplikacjach, obsługę API oraz podstawowe metody uczenia maszynowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - Konfiguruje środowisko Python oraz instaluje narzędzia AI- Tworzy skrypty w Pythonie do obsługi AI Integruje gotowe modele AI z aplikacjami - Implementuje proste modele uczenia maszynowego - Buduje prosty chatbot AI - Wdraża własny model AI i udostępnia go przez API | Kryteria weryfikacji - Instaluje Pythona, konfiguruje IDE, uruchamia pierwsze skrypty- Wykorzystuje biblioteki takie jak OpenAI, Hugging Face Transformers, scikit-learn - Wysyła zapytania do API AI (np. OpenAI API) i przetwarza wyniki - Tworzy model klasyfikacyjny i ocenia jego skuteczność - Łączy modele NLP z aplikacją i umożliwia interakcję z użytkownikiem - Tworzy i udostępnia API z modelem AI przy użyciu FastAPI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dokładny harmonogram (następna zakładka) szkolenia będzie dostosowany do preferencji uczestnika i będzie uzupełniony na co najmniej 6 dni przed rozpoczęciem kursu. Harmonogram będzie z dokładnym podziałem zajęć i czasem trwania oraz z przerwami między poszczególnymi zajęciami.
Usługa liczona w godzinach lekcyjnych (45 min.). Po 90 minutach zajęć przewidziana jest 15 minutowa przerwa, która nie wlicza się do czasu szkolenia.
Kurs będzie przeprowadzony na platformie Clickmeeting na żywo w czasie rzeczywistym. Kurs ten przeznaczony jest dla osób początkujących, które wcześniej nie miały nic wspólnego z informatyką w zakresie omawianych tematów i pragną samodzielnie wykonać oraz pozycjonować swoją stronę internetową.
Walidacja efektów uczenia się:
Walidacja odbędzie się za pomocą jednolitego, elektronicznego testu wielokrotnego wyboru i pytań zamkniętych, generowanego oraz ocenianego automatycznie przez platformę szkoleniową (test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
1. Wprowadzenie do Pythona i konfiguracja środowiska. (4h)
Cel: Przygotowanie środowiska pracy i szybkie wprowadzenie.
Tematy:
Instalacja Pythona 3.x oraz konfiguracja IDE (np. VS Code, PyCharm)
Podstawy składni (zmienne, typy danych, operatory)
Ćwiczenie: Uruchomienie pierwszego skryptu „Hello World” i eksperymenty w interaktywnym trybie.
2. Fundamenty Pythona przez mini-projekty. (16h)
Cel: Praktyczne opanowanie podstawowych konstrukcji języka.
Tematy:
Instrukcje warunkowe i pętle – interaktywne skrypty
Funkcje i moduły – rozbijanie problemów na mniejsze części
Operacje na strukturach danych (listy, słowniki, zbiory)
Projekty:
Kalkulator interaktywny: Aplikacja wykorzystująca pętle i warunki do obliczeń.
Gra tekstowa: Prosty quiz lub przygodowa gra, gdzie użytkownik podejmuje decyzje.
3. Zaawansowane techniki i projekt modułowy. (20h)
Cel: Rozwijanie umiejętności pracy nad większym projektem.
Tematy:
Programowanie obiektowe – klasy, obiekty, enkapsulacja, dziedziczenie
Obsługa plików, błędów i debugowanie
Praca z bibliotekami standardowymi i zewnętrznymi (np. requests, datetime)
Projekt:
Aplikacja zarządzająca zadaniami:
Aplikacja pozwalająca na tworzenie, edycję i usuwanie zadań.
Interfejs CLI: Interaktywny sposób zarządzania zadaniami
Obsługa danych: Zapisywanie/odczyt z pliku (JSON lub CSV)
Logika biznesowa: Obsługa kategorii i statusów (np. do zrobienia, w trakcie, ukończone)
4. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (4 godziny)
Cel: Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami AI i możliwościami, jakie daje uczenie maszynowe.
Tematy:
Co to jest sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe?
Rodzaje uczenia: nadzorowane, nienadzorowane, wzmacniające
Przykłady zastosowań AI w codziennych aplikacjach
5. Prosty projekt uczenia maszynowego w Pythonie (4 godzin)
Cel: Praktyczne wdrożenie podstawowego modelu ML z użyciem scikit-learn.
Tematy:
Krótkie omówienie narzędzi: pandas, NumPy
Implementacja prostego modelu klasyfikacyjnego
6. Prosty projekt sieci neuronowej (4 godzin)
Cel: Wprowadzenie do głębokiego uczenia na prostym przykładzie.
Tematy:
Podstawy sieci neuronowych – neurony, warstwy, funkcje aktywacji
Framework Keras (na bazie TensorFlow) – instalacja i podstawowa składnia
Implementacja przykładowego modelu, wizualizacja wyników i analiza błędów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Borowczyk
Bartłomiej jest również znanym edukatorem – prowadzi popularny kanał Samuraj Programowania na YouTube, gdzie dzieli się swoją wiedzą z pasjonatami programowania i sztucznej inteligencji. Jego kursy, zwłaszcza z zakresu programowania oraz sztucznej inteligencji, cieszą się ogromnym uznaniem, a na platformie Udemy, zdobyły status bestsellerów. Dzięki swojemu profesjonalizmowi i pasji do dzielenia się wiedzą, stał się cenionym instruktorem, inspirując i szkoląc przyszłych ekspertów. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w programie PowerPoint.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne odnośnie uczestnika kursu:
- Podstawowa znajomość obsługi komputera.
- Podstawowa znajomość obsługi dowolnego edytora tekstu.
Wymagania wstępne. Walidacja spełnienia tego kryterium będzie polegać na rozmowie kwalifikacyjnej z uczestniczką/kiem kursu sprawdzającej umiejętności odnośnie podstawowej znajomości obsługi komputera oraz edytora tekstu.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs będzie przeprowadzany w formie zdalnej na żywo (video i audio) na platformie ClickMeeting.
Wymagania sprzętowe:
- Stabilny dostęp do Internetu.
- Prędkość łącza (pobieranie/przesyłanie) - min. 2 Mbps.
- Komputer z systemem Windows (7,8,10,11) wyposażony w kamerkę internetową i mikrofon.
- Przeglądarka internetowa.
Link do kursu:
https://slawomirbargiel445.clickmeeting.com/wordpress
Dostęp do kursu jest z poziomu przeglądarki i nie wymaga podania loginu i hasła.