Szkolenie IOSH Managing Safely (Wersja Polska) + VR
Szkolenie IOSH Managing Safely (Wersja Polska) + VR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
IOSH Managing Safely to praktyczne szkolenie dla menedżerów, kierowników oraz liderów zespołów, które pozwala zdobyć niezbędne umiejętności w zakresie zarządzania bezpieczeństwem, higieną pracy oraz skuteczną komunikacją w zespole. Kurs dostarcza uczestnikom wiedzy o identyfikacji zagrożeń, ocenie ryzyka i wdrażaniu działań poprawiających bezpieczeństwo, a także uczy, jak budować kulturę bezpieczeństwa w organizacji.
Dla kogo jest ten kurs?
🔹 Menedżerów i kierowników wszystkich branż
🔹 Liderów zespołów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo pracowników
🔹 Osób chcących skutecznie zarządzać ryzykiem i redukować wypadki w miejscu pracy
Szkolenie jest realizowane na podstawie Licencji na aplikację VR 4HelpVR uzsykanej dzięki dofinansowaniu w ramach projektu pt. „Nowa perspektywa dla BUR” nr FERS.01.03-IP.09-0019/23 realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs IOSH Managing Safely wyposaża menedżerów i liderów zespołów w praktyczne umiejętności zarządzania bezpieczeństwem, higieną pracy i komunikacją. Dzięki wykorzystaniu technologii VR uczestnicy mogą odwiedzać wirtualne miejsca pracy, uczyć się identyfikować zagrożenia i definiować środki kontroli w bezpiecznym, symulowanym środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje i ocenia zagrożenia występujące w miejscu pracy, przeprowadzając podstawową analizę ryzyka oraz proponując działania zapobiegawcze. | Kryteria weryfikacji Proponuje działania korygujące i zapobiegawcze, przedstawiając hierarchię środków kontroli ryzyka (eliminacja, substytucja, inżynieryjne środki ochrony, procedury, środki ochrony indywidualnej).Omawia, w jaki sposób analiza kosztów incydentów, ćwiczenia w grupach oraz symulacje sytuacji awaryjnych pomagają zweryfikować zrozumienie zasad BHP i wspierają tworzenie kultury bezpieczeństwa w miejscu pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Stosuje zasady efektywnego zarządzania bezpieczeństwem, rozumiejąc rolę systemów i struktur organizacyjnych we wspieraniu kultury BHP. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza uproszczoną ocenę ryzyka (risk assessment) z wykorzystaniem wybranej metody (np. skala 3×3, 5×5).Wskazuje rodzaje zagrożeń (mechaniczne, fizyczne, biologiczne, organizacyjne, chemiczne, środowiskowe) i potrafi je opisać na konkretnych przykładach. Proponuje działania korygujące i zapobiegawcze, przedstawiając hierarchię środków kontroli ryzyka (eliminacja, substytucja, inżynieryjne środki ochrony, procedury, środki ochrony indywidualnej). | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady efektywnego zarządzania bezpieczeństwem, rozumiejąc rolę systemów i struktur organizacyjnych we wspieraniu kultury BHP. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy systemu zarządzania BHP (np. planowanie, wdrożenie, monitorowanie, przegląd), odwołując się do standardów typu ISO 45001 lub wytycznych IOSH. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Przeprowadza dochodzenie w sprawie incydentów i wypadków oraz wykorzystuje metody pomiaru i oceny wyników BHP, by wdrażać działania doskonalące. | Kryteria weryfikacji Omawia etapy badania wypadku/incydentu (zbieranie informacji, analiza przyczyn, planowanie działań naprawczych) i wyjaśnia, jak eliminować przyczyny źródłowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje technologię VR do zdalnej identyfikacji zagrożeń w różnych środowiskach pracy oraz doboru właściwych środków kontroli ryzyka. | Kryteria weryfikacji Demonstruje umiejętność poruszania się w wirtualnym środowisku (VR) i lokalizuje potencjalne źródła zagrożeń w różnych typach miejsc pracy.Określa poziom ryzyka dla zidentyfikowanych zagrożeń, proponując konkretne środki kontroli (hierarchia działań: eliminacja, substytucja, zabezpieczenia inżynieryjne, procedury, środki ochrony indywidualnej). Analizuje różnice w zagrożeniach w zależności od branży i warunków pracy prezentowanych w VR, uzasadniając dobór metod redukcji ryzyka. Podsumowuje wnioski z obserwacji w VR, wskazując korzyści z takiej formy kształcenia przy rozwijaniu kultury bezpieczeństwa i poprawie komunikacji w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Rejestracja uczestników, sprawy organizacyjne (lista obecności, materiały szkoleniowe)
- Omówienie celów kursu, planu szkolenia i zasad współpracy
08:30 – 10:00
- Moduł 1: Introducing Managing SafelyMoralne, finansowe i prawne powody zarządzania BHP
- Rola menedżerów i liderów w zapewnianiu bezpieczeństwa
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:45
- Kontynuacja Modułu 1Odpowiedzialność pracodawcy i pracowników
- Wprowadzenie do kluczowych terminów (hazard, ryzyko, incydent)
11:45 – 12:30
- Przerwa obiadowa
12:30 – 13:30
- Moduł 2: Assessing Risks (część teoretyczna w skróconej formie)
- Definicja ryzyka i podstawy oceny ryzyka (macierz 3×3, 5×5)
- Krótka dyskusja o identyfikacji zagrożeń
13:30 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 1:
- Zapoznanie z technologią (zakładanie gogli, poruszanie się w wirtualnym środowisku)
- Instruktaż korzystania z platformy VR
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:45
- Ćwiczenia praktyczne (moduł 2, ciąg dalszy)Identyfikacja wybranych zagrożeń (częściowo w VR lub w formie tradycyjnej)
- Tworzenie listy zagrożeń i wyznaczanie priorytetów
- Dyskusja i prezentacja wyników w grupach
15:45 – 16:00
- Podsumowanie dnia, pytania i odpowiedzi
- Informacje organizacyjne na kolejny dzień
Dzień 2 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Przypomnienie kluczowych informacji z Dnia 1
- Wprowadzenie do modułów dnia drugiego
08:30 – 10:00
- Moduł 3: Controlling RisksHierarchia środków kontroli ryzyka (eliminacja, substytucja, środki inżynieryjne, procedury, PPE)
- Przykłady praktycznego wdrożenia poszczególnych metod
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:30
- Warsztat (kontynuacja Modułu 3)Opracowanie rozwiązań w celu redukcji ryzyka w symulowanym scenariuszu (magazyn, linia produkcyjna itp.)
11:30 – 12:15
- Przerwa obiadowa
12:15 – 13:00
- Moduł 4: Understanding Responsibilities (skrócona sesja)
- Podstawy prawne i obowiązki (pracodawca vs. pracownik)
- „Reasonably foreseeable” i „reasonably practicable”
- Różnice między odpowiedzialnością karną a cywilną
13:00 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 2:
- Identyfikacja zagrożeń w wirtualnych miejscach pracy (np. magazyn, biuro)
- Definiowanie środków kontroli ryzyka (hierarchia środków)
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:00
- Moduł 5: Understanding Hazards (skrót)
- Rodzaje zagrożeń (mechaniczne, fizyczne, chemiczne, biologiczne, organizacyjne, środowiskowe)
- Ćwiczenie: rozpoznawanie typowych zagrożeń w codziennej pracy
15:00 – 15:45
- Dyskusja w grupach: mapowanie najczęstszych zagrożeń w wybranej branży (np. logistyka, biuro, produkcja)
15:45 – 16:00
- Podsumowanie dnia, pytania i odpowiedzi
Dzień 3 (8:00–16:00)
08:00 – 08:30
- Krótkie powtórzenie materiału z poprzednich dni
- Przedstawienie planu na ostatni dzień
08:30 – 10:00
- Moduł 6: Investigating IncidentsDefinicje incydentu, wypadku, zdarzenia potencjalnie wypadkowego
- Etapy dochodzenia powypadkowego (zbieranie informacji, analiza przyczyn, wnioski)
10:00 – 10:15
- Przerwa kawowa
10:15 – 11:30
- Moduł 7: Measuring PerformanceWskaźniki bezpieczeństwa (proaktywne i reaktywne)
- Audyty BHP, rola kontroli wewnętrznych i zewnętrznych
- Ćwiczenie: opracowanie krótkiej listy wskaźników do monitorowania efektywności BHP
11:30 – 12:15
- Przerwa obiadowa
12:15 – 13:00
- Warsztat podsumowujący (część 1)
- Analiza studium przypadku (incydent w zakładzie pracy)
- Plan działań naprawczych i korekcyjnych
13:00 – 14:00
- Warsztaty VR – Dzień 3:
- Ćwiczenia z pierwszej pomocy i RKO w środowisku wirtualnym
- Metoda 5S w VR – praktyczne wdrażanie zasad porządku i organizacji miejsca pracy
14:00 – 14:15
- Przerwa kawowa
14:15 – 15:00
- Przygotowanie do egzaminu teoretycznegoOmówienie formy egzaminu, przykładowe pytania
- Podsumowanie merytoryczne całego kursu
15:00 – 15:45
- Egzamin teoretyczny (30 pytań w 45 minut)
15:45 – 16:00
- Zakończenie kursu, feedback od uczestników
- Pożegnanie uczestników
Szkolenie jest realizowane na podstawie Licencji na aplikację VR 4HelpVR (Licencja oprogramowania 4 HELP VR -) uzsykanej dzięki dofinansowaniu w ramach projektu pt. „Nowa perspektywa dla BUR” nr FERS.01.03-IP.09-0019/23 realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 999,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 064,23 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,34 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Tracz
Jestem również założycielem firmy 𝗔𝗜-𝗛𝗦𝗘𝗤 LLC, która realizuje projekty współfinansowane przez Unię Europejską. Projekty te koncentrują się na zapobieganiu poważnym i śmiertelnym urazom, oferując wsparcie osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w miejscu pracy.
Moje kwalifikacje obejmują Dyplom na poziomie 6 z zakresu stosowanego bezpieczeństwa, tytuł MBA w dziedzinie doskonałości w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa, certyfikację PTLLS oraz status Oficera Bezpieczeństwa Morskiego. Posiadam również certyfikację Microsoft Artificial Intelligence Engineer, co umożliwia mi integrację najnowocześniejszych technologii z praktykami bezpieczeństwa. Jako pionier we wdrażaniu metodologii zapobiegania poważnym i śmiertelnym urazom (SIF) do rozumowania dużych modeli językowych, jestem zaangażowany w innowacje na rzecz bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenę wliczono udział w kursie, przygotowanie do egzaminów, walidację procesu szkoleniowego, certyfikację (z zaznaczeniem obszarów uzyskanej wiedzy) oraz podręcznik w formacie PDF w języku angielskim. Więcej o tym i innych kursach znajdziesz na naszej stronie: www.securefuture.pl.
Podana cena obejmuje również wysyłkę gogli VR (Meta Quest) do uczestnika, a po zakończeniu szkolenia pokrywane są także koszty przesyłki zwrotnej. Dzięki temu każdy może w pełni skorzystać z wirtualnych ćwiczeń w trakcie kursu.
Warunki uczestnictwa
Język i poziom wejściowy
Kurs prowadzony jest w języku polskim i nie wymaga wcześniejszej wiedzy w zakresie zarządzania ani specjalistycznych kompetencji z obszaru BHP.
Ćwiczenia w wirtualnej rzeczywistości (VR)
Szkolenie obejmuje warsztaty z użyciem gogli VR. Ze względu na specyfikę tej technologii zaleca się udział osobom, u których nie występują zaawansowane problemy z błędnikiem (np. silna choroba lokomocyjna). W razie wątpliwości co do reakcji organizmu na VR, warto skonsultować się z lekarzem przed dołączeniem do szkolenia. Posiadanie szkieł kontaktowych lub okularów korekcyjnych nie powoduje przeciwskazań do udziału w kursie. Gogle VR są dostosowane do użytkowania przez osoby wykorzystujące okulary korekcyjne.
Brak dodatkowych wymagań formalnych
Uczestnicy nie muszą spełniać żadnych innych warunków (np. wykształcenie kierunkowe). Wystarczające są ogólne chęci do nauki i zainteresowanie tematyką bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wzięcia udziału w kursie potrzebne są:
Sprzęt komputerowy
- Komputer lub laptop.
- Kamera internetowa (wbudowana lub zewnętrzna) umożliwiająca transmisję w jakości minimum 720p.
- Mikrofon (wbudowany w laptop lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem).
Łącze internetowe
- Stabilne połączenie o minimalnej prędkości pobierania 1,5 Mb/s i wysyłania 1 Mb/s (dla rozmów audio-wideo w podstawowej jakości).
- Zalecane jest łącze o przepustowości co najmniej 4 Mb/s zarówno przy pobieraniu, jak i wysyłaniu danych, aby zapewnić płynne działanie wideo i współdzielenia ekranu.
- Przed rozpoczęciem szkolenia warto przeprowadzić test łącza internetowego (np. poprzez popularne serwisy online), aby upewnić się, że parametry są wystarczające.
Oprogramowanie
- Microsoft Teams – aplikacja (darmowa) do zainstalowania na komputerze lub w przeglądarce (zależnie od preferencji i systemu operacyjnego).
- Pakiet Microsoft Word – w przypadku braku licencji można wykorzystać darmowe alternatywy, takie jak:
- LibreOffice Writer (do pobrania z oficjalnej strony projektu),
- Google Docs (wymaga jedynie przeglądarki i konta Google).
- Aktualna przeglądarka internetowa (np. Chrome, Firefox, Edge, Safari), w razie korzystania z wersji Teams w przeglądarce.
Podstawowe umiejętności obsługi komputera
- Instalacja i uruchamianie aplikacji (Microsoft Teams lub innej wymaganej).
- Posługiwanie się edytorem tekstu (Word, LibreOffice Writer, Google Docs).
- Podstawowe operacje na plikach (zapisywanie, odczytywanie, przesyłanie plików).
- Umiejętność obsługi wideokonferencji (włączanie/wyłączanie mikrofonu, kamery, udostępnianie ekranu).