Projektowanie produktu i doświadczeń użytkownika (User Experience & Product Design)
Projektowanie produktu i doświadczeń użytkownika (User Experience & Product Design)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są zarówno do osób pracujących w branży UX, jak i do osób, które dopiero zaczynają lub chcą rozpocząć pracę związaną z projektowaniem doświadczeń użytkownika. W szczególności do takich osób jak:
- Graficy i Web Designerzy, pragnący rozszerzyć swoje kompetencje o aspekt użyteczności i interakcji.
- Specjaliści e-commerce, którzy chcą projektować lepsze doświadczenia zakupowe.
- Marketerzy cyfrowi, którzy chcą zrozumieć, jak optymalizować interakcje użytkownika w produktach i usługach.
- Analitycy i badacze rynkowi, którzy chcą łączyć dane z projektowaniem produktów i usług.
- Osoby z doświadczeniem w innych dziedzinach (np. psychologii, socjologii, antropologii, zarządzaniu), które chcą wejść w świat UX i projektowania produktów cyfrowych.
- Absolwenci kierunków humanistycznych lub technicznych, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności projektowe.
- Minimalna liczba uczestników26
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji14-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi227
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńkształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia User Experience & Product Design – Projektowanie produktu i doświadczeń użytkownika uczą podejścia do tworzenia produktów interaktywnych w oparciu o wiedzę, tak aby zaprojektowane produkty były intuicyjne i wartościowe dla użytkowników końcowych. Studia rozwijają kompetencje badawcze, strategiczne, projektowe i liderskie. Ich program oparty jest na metodyce Human-Centered Design, czyli projektowania zorientowanego na człowieka, i jest realizowany zgodnie z duchem Lean Startup.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie zasad projektowania zorientowanego na użytkownika | Kryteria weryfikacji Absolwent zna kluczowe metody i techniki badawcze stosowane w procesie projektowania UX, takie jak badania jakościowe i ilościowe, testy użyteczności oraz analizy heurystyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Znajomość procesu projektowania produktów cyfrowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik studiów rozumie etapy tworzenia produktu, od badań i analizy potrzeb użytkowników, przez prototypowanie i testowanie, aż po wdrożenie i iteracyjne doskonalenie projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Świadomość roli psychologii i ergonomii w projektowaniu UXŚwiadomość roli badań UX w procesie projektowym | Kryteria weryfikacji Absolwent posiada wiedzę na temat mechanizmów poznawczych i zachowań użytkowników oraz potrafi uwzględniać zasady percepcji, użyteczności i dostępności w projektowaniu interfejsów i usług | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Prowadzenie badań UX, analiza i interpretacja ich wyników oraz ich wykorzystanie w pracy projektowej. | Kryteria weryfikacji Absolwent potrafi stosować metody badawcze UX, takie jak wywiady, testy użyteczności i analiza heurystyczna, aby identyfikować potrzeby i oczekiwania użytkowników. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykonywanie makiet, prototypów (low-fidelity i high-fidelity). | Kryteria weryfikacji Uczestnik studiów umie tworzyć makiety i prototypy (low-fidelity oraz high-fidelity) z wykorzystaniem narzędzi takich jak Figma, Adobe XD czy Sketch oraz testować je z użytkownikami. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Iteracyjne doskonalenie produktu na podstawie danych i testów | Kryteria weryfikacji Absolwent potrafi analizować wyniki testów UX, interpretować dane analityczne i wprowadzać ulepszenia w projektach na podstawie zebranych informacji zwrotnych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność pracy w interdyscyplinarnym zespole | Kryteria weryfikacji Absolwent potrafi efektywnie współpracować z projektantami, programistami, product managerami oraz interesariuszami, dbając o skuteczną komunikację i wspólne dążenie do celu | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Świadomość społecznej odpowiedzialności projektowania UX | Kryteria weryfikacji Absolwent rozumie wpływ projektowanych rozwiązań na użytkowników i społeczeństwo, uwzględnia zasady etyczne oraz dba o inkluzywność i dostępność cyfrową. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Skuteczna komunikacja i prezentacja projektów | Kryteria weryfikacji Uczestnik studiów potrafi jasno przedstawiać swoje rozwiązania projektowe, uzasadniać decyzje i przekonywać do nich interesariuszy, korzystając z narzędzi storytellingu i wizualizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przedmiot | Punkty ECTS |
Analiza jakościowa badań | 1 |
Badania UX | 2 |
Badania UX (ankieta) | 0 |
Design thinking | 1 |
Inżynieria użyteczności i dostępność | 1 |
Konsultacje projektowe Lean | 0 |
Lean Product Management | 1 |
Modelowanie | 2 |
Myślenie wizualne | 1 |
Projektowanie modeli biznesowych | 1 |
Projektowanie treści | 1 |
Psychologia dla projektantów | 1 |
Strategia UX | 2 |
Szkicowanie rozwiązań | 1 |
Warsztaty projektowe | 1 |
Wprowadzenie do user experience design | 1 |
Współpraca w zespole produktowym | 1 |
Wstęp do analizy biznesowej | 1 |
Wzorce i systemy projektowe | 1 |
Projektowanie graficzne | 1 |
Badania ilościowe UX | 1 |
Interakcja w nowych technologiach | 1 |
Jakościowa ewaluacja UX | 1 |
Jakościowa ewaluacja UX | 1 |
Konsultacje projektowe DESIGN | 0 |
Konsultacje projektowe MEASURE | 0 |
Kultura UX w organizacji | 1 |
Prezentacja i krytyka designu | 1 |
Prototypowanie | 1 |
Prototypowanie | 1 |
Technologia i społeczeństwo | 1 |
UX w implementacji | 1 |
Wizualizacja danych | 1 |
Wzorce i systemy projektowe | 1 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 40 Wprowadzenie do user experience design | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 40 Badania UX (planowanie badań) | Data realizacji zajęć 16-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 40 Współpraca w zespole produktowym | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 05:55 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 40 Wstęp do analizy biznesowej | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 40 Badania UX (prowadzenie badań) | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 40 Projektowanie modeli biznesowych | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 40 Design thinking | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 40 Warsztaty projektowe | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 40 Warsztaty projektowe | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 40 Technologia i społeczeństwo | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 40 Myślenie wizualne | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 03:55 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 40 Analiza jakościowa badań | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 40 Strategia UX | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 05:55 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 40 Lean product management | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 40 Strategia UX | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 05:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 40 Psychologia dla projektantów | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 05:55 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 40 Inżynieria użyteczności i dostępność | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 05:55 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 40 Wzorce i systemy projektowe | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 40 Konsultacje projektowe LEARN | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 16:35 | Liczba godzin 03:55 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 40 Modelowanie | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 40 Wzorce i systemy projektowe | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 40 Projektowanie treści | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 40 Modelowanie | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 40 Projektowanie graficzne | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 40 Projektowanie treści | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:55 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 40 Szkicowanie rozwiązań | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 40 Interakcja w nowych technologiach | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 40 Prototypowanie | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 40 Wzorce i systemy projektowe | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 40 Wizualizacja danych | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 40 Prototypowanie | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 40 Kultura UX w organizacji | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 40 Jakościowa ewaluacja UX | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 40 Konsultacje projektowe DESIGN | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 40 Badania ilościowe UX | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 40 Jakościowa ewaluacja UX | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 40 Prezentacja i krytyka designu | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 05:10 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 40 UX w implementacji | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 02:25 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 40 Konsultacje projektowe MEASURE | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 15:55 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 40 Obrony prac dyplomowych | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto11 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto48,46 PLN
- Koszt osobogodziny netto48,46 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Kokociński
Przed rozpoczęciem swojej przygody z User Experience, pełnił także role grafika, menadżera projektów oraz front-end dewelopera. Swoje doświadczenie zdobywał pracując w Polsce i za granicą, w takich krajach jak: Hiszpania, Niemcy, Szwajcaria, Belgia, Szwecja i Norwegia. Współpracował z dużymi portalami internetowymi, wielkimi organizacjami sportowymi, korporacjami, ale także z małymi organizacjami pozarządowymi. Od 2012 pracuje w norweskiej firmie Making Waves, jako Senior Interaction Designer, gdzie pełni rolę Lead UX designera dla kluczowych klientów firmy. Realizował projekty dla takich klientów jak: Onet.pl, FIFA, Nordic Choice Hotels, North Alliance, Norweski Komitet Olimpijski, Orkla, Norgges Gruppen, Health & Ftiness Nordic. Od 12 lat pracuje w projektach prowadzonych w metodyce Agile.
Ewa Sobula
Marcin Krzanicki
Anna Sieroń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują pełne prezentacje z każdych zajęć prezentacje. Nagrania nie są udostępniane.
Warunki uczestnictwa
Wymagane jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, w tym udział w pracach kilkuosobowego zespołu projektowego pracującego na realnym wyzwaniu od partnera biznesowego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do uczestniczenia w zajęciach wymagany jest sprawny komputer z podłączeniem do szerokopasmowego internetu, kamerą i mikrofonem.