Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD [Kierunek-Rozwój, Małopolski pociąg do kariery, Bony Rozwojowe]
Szkolenie Podstawy projektowania User Experience: Adobe XD [Kierunek-Rozwój, Małopolski pociąg do kariery, Bony Rozwojowe]
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Ze szkolenia skorzystają:
- Projektantów graficznych (początkujący)
- Projektantów stron interetowych
- Projektanci UI / UX
- Product Designers
- Marketerzy
- Specjaliści Social Media
- Uczestników projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestników projektu Bony rozwojowe
- Usługa również jest adresowana do uczestników Projektu MP oraz dla uczestników projektu NSE
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do Rozwoju j kompetencji zawodowych o umiejętności projektowania produktów cyfrowych – w tym doświadczeń użytkownika (UX) ze szczególnym naciskiem na wygląd (UI - User Interface).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się buduje projekt UX od początku do końca: strona internetowa, aplikacja mobilna, ekran interfejsu itd., zarówno w wersji mobilnej,rozumie problem responsywności projektów internetowych świadomie pracuje z czcionkami i kolorami: łączy w zestawy, tworzy harmonie kolorów, wpływa na rzeczywisty odbiór użytkownika, używa profesjonalnych sztuczek i skrótów związanych z przepływem pracy (workflow). | Kryteria weryfikacji tworzy realistyczne prototyp wraz z mikrointerakcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji eksportuje aktywne gotowe projekty do produkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy szybkie szkielety (wireframes) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji buduje prototyp aplikacji mobilnej, która reaguje na polecenia głosowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji testuje swoje projekty na rzeczywistych telefonach komórkowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Komunikuje się i rozmawia z innymi specjalistami od projektowania UX, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przygotowuje i wysyła gotową pracę do innych projektantów UX w odpowiednich formatach, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
Liczba godzin praktycznych: 18
Liczna godzin teoretycznych: 6
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami i case study uczestników, ćwiczenia indywidualne, videorozmowa, współdzielenie ekranu, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Aby wziąć udział w szkoleniu nie jest wymagana żadna wiedza z zakresu omawianych pojęć.
Trener: Krzysztof Bernardyn
DZIEŃ I
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo
- Rozpoczęcie pracy z projektem w programie Adobe XD.
- Do czego służy Adobe XD – czy tylko projekt czy też kod?
- Jaka jest różnica między UI a UX w programie Adobe XD?
- Czego się nauczymy na tym kursie Adobe XD?
- Czym jest persona & task flow w projektowaniu UX?
- Projekt roboczy, etap 01 – tworzymy swój własny brief projektowy
BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa)
- Czym jest Lo Fi Wireframe oraz High Fidelity w Adobe XD
- Obszary robocze i jak szeroka powinna być moja witryna lub aplikacja w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – obszary robocze
BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Praca z tekstem w makietach Adobe XD
- Prostokąty, koła, przyciski i zaokrąglone rogi w programie Adobe XD
- Jak używać kolorów w Adobe XD
- Obrysy, kopiowanie i wklejanie w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 02 – makieta
- Darmowe ikony do projektów – skąd je wziąć?
- Jak znaleźć i używać istniejących zestawów interfejsu użytkownika w programie Adobe XD
- Grupy i problemy z edytowaniem ikon w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 04 – ikonki
- Jak dodać interakcję do swojego prototypu w Adobe XD?
- Prototypowa animacja i wygładzanie w Adobe XD
- Jak zobaczyć swój projekt w aplikacji XD na iPhone’a i Androida
- Projekt roboczy, etap 05 – testowanie na telefonie
BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu)
- Pierwsze kroki z automatycznymi animacjami w programie Adobe XD
- Więcej informacji na temat animacji w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 06 – pierwsza animacja
- Publikowanie makiet i wysyłanie ich do zaopiniowania
DZIEŃ II
BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia
- Moodboardy i inne zasoby używane w projektowaniu Hi Fidelity UI
- Jak stworzyć własny moodboard w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 07 – tworzenie własnego moodboardu
BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak pracować z kolumnami i siatkami w programie Adobe XD
- Viewport (pole widzenia), czyli linie przerywane na obszarach roboczych
- Jak dodawać i usuwać linie pomocnicze
- Gdzie i jak szukać inspiracji kolorystycznych; narzędzie próbnik
- Jak stworzyć paletę kolorów?
- Jak interpretować gradienty?
- Jak zapisać i ponownie używać zapisanych kolorów
- Projekt roboczy, etap 07 – kolory i motywy (palety)
BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia
- Jak Jakich czcionek mogę używać w projektach stron internetowych lub aplikacji w programie Adobe XD?
- Jak sprawdzić, jakich czcionek użyto w innych, publicznie dostępnych projektach
- Jaka powinna być wielkość czcionek w projektowaniu stron internetowych?
- Jak tworzyć style (presety) znaków w Adobe XD
- Wtyczka – dodanie naszej pierwszej wtyczki Lorem Ipsum do Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 09 – zaawansowana praca z tekstem
BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Rysowanie i edytowanie kształtów w programie Adobe XD
- Co możemy zrobić z kształtami w XD?
- Nauka rysowania za pomocą narzędzia Pióro w programie Adobe XD
- Praca z pociągnięciami i liniami
- Czy potrzebuję zewnętrznych programów – Adobe Illustrator, Inkscape itd.?
- Projekt roboczy, etap 10 – Ikonki i przyciski
DZIEŃ III
BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia
- Maskowanie i przycinanie obrazów w programie Adobe XD
- Darmowe obrazy do wykorzystania w makietach XD – Unsplash, Pexels, Freeimage, Freepik
- Przyciemnianie obrazów tła z przezroczystością w XD
- Rozmycie tła i obiektów w programie Adobe XD
- Czy muszę znać Adobe Photoshop, aby tworzyć profesjonalny projekt w Adobe XD?
- Bar z przekąskami Banery Toast z zamaskowanym obrazem w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 11 – Dodawanie obrazów
BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa)
- Jak tworzyć i używać komponentów w Adobe XD
- Różnica między komponentami głównymi i instancyjnymi w programie Adobe XD
- Jak tworzyć stany najechania (hover) komponentu w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 12 – przyciski interaktywne
- Jak korzystać z siatki powtórzeń w programie Adobe XD
- Aktualizacja i problemy z powtarzającymi się siatkami krawędzi
- Projekt roboczy, etap 13 – powtarzająca się siatka
BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu)
- Czym są i jak używać stosów w Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 14 – tworzymy formularz kontaktowy
- Różnice między animacją a mikrointerakcjami
- Projekt roboczy, etap 15 – druga animacja
- Przełącznik mikrointerakcji w programie Adobe XD
- Mikroanimacja menu typu hamburger – zamiana w krzyżyk
- Projekt roboczy, etap 16 – mikrointerakcja
BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu)
- Jak przypiąć nawigację do góry obszaru roboczego w Adobe XD
- Jak dodać wyskakujące okienko (pop-up) w Adobe XD
- Jak stworzyć wysuwaną nakładkę w menu nawigacji mobilnej?
- Czym są przepływy (Flows) w programie Adobe XD?
- Projekt roboczy, etap 17 – wyskakujące okienka i nawigacja
- Jak udostępnić dokument klientom, interesariuszom i testerom użytkowników
- Jak rozmawiać z programistą na wczesnym etapie procesu projektowania
- Eksportowanie do odpowiednich formatów plików graficznych z Adobe XD
- Eksportowanie obrazów wsadowo za pomocą opcji „Oznacz do eksportu” (Mark for export) w programie XD
- Jak wyeksportować kod w programie XD dla osób korzystających ze specyfikacji projektu
- Co to jest przewodnik po stylach w programie Adobe XD
- Projekt roboczy, etap 18 – finalna wersja projektu
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 BLOK I Wprowadzenie do Adobe XD- (teoria)-rozmowa na żywo | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 BLOK II Makiety projektu / Wireframing Lo-Fi-teoria(videorozmowa) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 BLOK III Czcionki, kolory i ikonki oraz wstęp do prototypowania-ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 BLOK IV Animacje- ćwiczenia(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 BLOK I Moodboard – Projekt UI wysokiej jakości (Hi-Fi UI Design)-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 BLOK II Kolumny, siatki i kolory- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 BLOK III Tekst i czcionki – opcje zaawansowane-(praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 BLOK IV Rysowanie- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 BLOK I Zdjęcia i grafiki rastrowe w Adobe XD, praca z programem Photoshop- (praktyka)-ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 BLOK II Komponenty, instancje oraz siatka modułowa- powtarzalność elementów-teoria (videorozmowa) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 BLOK III Stosy (stacks) w Adobe XD, Mikrointerakcje i animacje-praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 BLOK IV Nawigacja wewnątrz obszarów roboczych i eksportowanie prac- praktyka(współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Bernardyn | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 160,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 160,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Bernardyn
Najważniejszą wartością szkoleń jest próba indywidualnego / szerokiego spojrzenia i znalezienia najbardziej optymalnego rozwiązania, pomagającego rozwijać konkretne cele biznesowe. Każde szkolenie poprzedzone jest wcześniejszym wywiadem i, w miarę możliwości, szczegółowym audytem oraz analizą konkurencji.
Studiował chemię na Uniwersytecie Gdańskim, którą ukończył w 2007 roku. Od 2007 roku, stale związany z branżą reklamową i kreatywną, gdzie poprzez pracę w agencjach i wydawnictwach zdobywał doświadczenie pracując dla polskich i zagranicznych firm (w tym dla Media Markt Polska). W latach 2015-2023 współwłaściciel agencji reklamowej Snowball Media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem
- Włączona kamera oraz dostęp do mikrofonu
Niespełnienie powyższych może skutkować brakiem dofinansowania
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie nagrań wideo, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
- Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Organizator nie udostępnia nagrań Uczestnikom po szkoleniu.
Regulamin świadczenia usług szkoleniowych znajduje się na stronie:
https://digitalbrand.com.pl/
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych (24 godziny dydaktyczne = 18 godzin zegarowych)
- Zawarto Umowę z UP Toruń
Jak przygotować się do szkolenia aby było jeszcze bardziej efektywne?
- Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu. Konieczne jest posiadanie dostępu do Adobe Creative Cloud z aktywnym programem Adobe XD w wersji 2022 lub nowszej. Zalecane jest posiadanie aktywnego dostępu do programów Adobe Photoshop oraz Adobe Illustrator.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Rekomendowane warunki techniczne:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
- Szkolenie realizowane jest na platformie ClickMeeting. 3 dni przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link do szkolenia.
- Link jest aktywny od rozpoczęcia szkolenia do daty jego zakończenia
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Należy korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
- Aby mieć pewność, że możemy wziąć udział w wydarzeniu bez jakichkolwiek problemów, warto przed szkoleniem sprawdzić działanie platformy, dźwięku i kamery za pomocą udostępnionego podczas logowania Testu konfiguracji systemu i postępować zgodnie z instrukcją
- Działająca kamera i mikrofon w celu POTWIERDZENIA I UDOKUMENTOWANIA SWOJEJ OBECNOŚCI PODCZAS SZKOLENIA (
warunek obligatoryjny dla szkoleń z dofinansowaniem
) - Urządzenie pozwalające na swobodny udział w szkoleniu (laptop/tablet/telefon – preferowany laptop/komputer)
- Stabilne połączenie z Internetem
- Rekomendujemy, aby podczas szkolenia móc korzystać z dwóch monitorów – na jednym, żeby była wyświetlane szkolenie i prezentowane funkcjonalności, na drugim będą Państwo mogli pracować niemalże jednocześnie wraz z Trenerem. Drugim monitorem może być drugi komputer, telewizor lub tablet.
Instrukcja “Jak korzystać z programu Clickmeeting” znajduje się na stronie:
- w formie filmu instruktażowego:
https://www.youtube.com/watch?v=BCq6KzIVhdo
- w formie Instrukcji pdf na stronie
https://digitalbrand.com.pl/