kurs "Terapia niemowląt z zaburzeniami karmienia w ujęciu fizjoterapeutyczno-logopedycznym"
kurs "Terapia niemowląt z zaburzeniami karmienia w ujęciu fizjoterapeutyczno-logopedycznym"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób posiadających dyplom ukończenia studiów fizjoterapeutycznych (magister, licencjat), dyplom logopedy, dyplom neurologopedy, dyplom położnej, dyplom doradcy laktacyjnego, studentów 3 roku wymienionych kierunków.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs „Terapia niemowląt z zaburzeniami karmienia w ujęciu fizjoterapeutyczno-logopedycznym” przygotowuje do przeprowadzania terapii zaburzeń karmienia odżywczego niemowląt.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia struktury anatomiczne wchodzące w skład kompleksu ustno-twarzowego, definiuje proces karmienia, traktując go jako triadę ssania-połykania-oddychania oraz wskazuje najczęściej występujące patologie okresu niemowlęcego, które wpływają na proces karmienia | Kryteria weryfikacji - omawia podstawy embriologii układu oralnego,- charakteryzuje poszczególne etapy procesu karmienia, - omawia zagrożenia mogące powstawać podczas poszczególnych stadiów porodu oraz jak mogą wpływać na dysfunkcje kompleksu ustno-twarzowego, - charakteryzuje podstawy anatomii kompleksu ustno-twarzowego. - przedstawia najczęstsze zaburzenia procesu karmienia, - przedstawia praktyczne uwagi dotyczące błędów w karmieniu oraz omawia elementy wspomagające: smoczki, butelki itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia planuje interdyscyplinarne podejście do terapii niemowląt z zaburzeniami karmienia.Uczestnik szkolenia samodzielnie przeprowadza badanie diagnostyczne oraz terapię małego pacjenta, dzieli się zdobytymi doświadczeniami w życiu zawodowym, w zgodzie z kodeksem etyki. | Kryteria weryfikacji - uzasadnia wybór metod terapeutycznych i pozycjonowania w przypadku zaburzeń karmienia,- ocenia skuteczność różnych metod terapeutycznych i sposobów pozycjonowania stosowanych w terapii niemowląt, - przeprowadza wywiad (przebieg ciąży, przebieg porodu, przebieg początków karmienia), - stawia diagnozę - upewnia się, że w swojej praktyce zawodowej postępuje zgodnie z etyką. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, logopedów, neurologopedów, położnych, doradców laktacyjnych, studentów co najmniej 3 roku w/w kierunków, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie. Uczestnik powinien znać anatomię i fizjologię człowieka.
Czas: 2 dni, 18 godzin dydaktycznych - 1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Ćwiczenia praktyczne podczas kursu odbywają się w parach, na kozetkach.
Podczas tego szkolenia łączymy siły i wiedzę neurologopedyczną, fizjoterapeutyczną a także osteopatyczną aby terapeutom obu tych dziedzin a także innym specjalistom niosącym pomoc niemowlętom jak najszerzej przedstawić problem z zakresu zaburzeń karmienia odżywczego, pozycjonowania oraz najczęściej występujących problemów okresu niemowlęcego.
Jest to swoiste spotkanie oraz możliwość wypełnienia luki w obu podejściach do małego pacjenta ponieważ wiemy jak ważna jest efektywna współpraca wielu specjalistów pediatrycznych, chcących efektywnie wspomóc proces karmienia.
Interakcja ujęcia neurologopedycznego, fizjoterapeutycznego oraz osteopatycznego będzie bazą i podstawą tego kursu.
Podczas kursu obok szerokich podstaw teoretycznych przedstawimy także ciekawe pomysły terapii w formie praktycznych warsztatów. Pracując w tandemie jesteśmy podwójnie efektywni w niesieniu pomocy naszym małym pacjentom.
Podczas szkolenia m.in :
– przedstawimy bazę teoretyczną dotyczącą podstaw anatomii kompleksu ustno-twarzowego
-omówimy proces karmienia jako triady ssania-połykania-oddychania
– rozważymy najczęściej występujące patologie okresu niemowlęcego mające wpływ na proces karmienia
– Przekażemy Ci istotne wiadomości z zakresu terapii oraz pozycjonowania w wyżej
wymienionych dysfunkcjach
PLAN SZKOLENIA
DZIEŃ 1:
11:30-14:00
- Podstawy embriologii układu oralnego.
- Poród i jego możliwe komplikacje rzutujące na późniejsze dysfunkcje kompleksu ustno- twarzowego.
- Dysfunkcje czaszkowe i kość gnykowa: patofizjologia i techniki korekcji.
14:00-14:45 PRZERWA
14:45-17:00
- Techniki czaszkowe i kość gnykowa WARSZTAT.
- Mięśnie nad i podgnykowe: teoria
17:00-17:15 PRZERWA
17:15-19:30
- Mięśnie nad i podgnykowe warsztat.
- Patofizjologia wędzidła i postępowanie terapeutyczne.
- Odruchy oralno-facjalne.
DZIEŃ 2:
9:00-11:00
- Karmienie jako proces i najczęstsze współistniejące zaburzenia.
- Praktyczne uwagi dotyczące błędów w karmieniu oraz omówienie elementów wspomagających: smoczki, butelki itp.
- Pozycjonowanie jako aspekt wspomagania podczas karmienia w aspekcie zaburzeń występujących u niemowląt.
11:00-11:15 PRZERWA
11:15-13:30
- Dziecko hiper i hipotoniczne teoria i praktyka.
- Asymetria teoria i praktyka.
13:30-13:45 PRZERWA
13:45- 15:45
- Zaburzenia toru oddechowego: terapia przepony, żeber, mostka.
- Zagadnienia dotyczące rozszerzania diety: gotowość dziecka, metody rozszerzania, problemy i zaburzenia w aspekcie rozszerzania diety.
15:45-16:00 Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Podstawy embriologii układu oralnego. Poród i jego możliwe komplikacje rzutujące na dysfunkcje kompleksu ustno- twarzowego. Dysfunkcje czaszkowe i kość gnykowa: patofizjologia i techniki korekcji. | Prowadzący Anna Maliszewska | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa | Prowadzący Anna Maliszewska | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Techniki czaszkowe i kość gnykowa WARSZTAT. Mięśnie nad i podgnykowe: teoria | Prowadzący Oktawia Parchimowicz | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa | Prowadzący Anna Maliszewska | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Mięśnie nad i podgnykowe warsztat. Patofizjologia wędzidła i postępowanie terapeutyczne. Odruchy oralno-facjalne. | Prowadzący Anna Maliszewska | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Karmienie jako proces. Błędy w karmieniu oraz omówienie elementów wspomagających: smoczki, butelki itp. Pozycjonowanie jako aspekt wspomagania podczas karmienia | Prowadzący Anna Maliszewska | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa | Prowadzący Oktawia Parchimowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Dziecko hiper i hipotoniczne teoria i praktyka. Asymetria teoria i praktyka. | Prowadzący Oktawia Parchimowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 przerwa | Prowadzący Oktawia Parchimowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Zaburzenia toru oddechowego: terapia przepony, żeber, mostka. Zagadnienia dotyczące rozszerzania diety: gotowość dziecka, metody rozszerzania, problemy i zaburzenia w aspekcie rozszerzania diety. | Prowadzący Oktawia Parchimowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Maliszewska
Swoje wykształcenie zdobywała między innymi na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Szczecińskim.
Przez 15 lat zdobywała doświadczenie zawodowe w szkołach i przedszkolach na terenie Szczecina i jego okolic, jak również w placówkach medycznych. Prowadzi szkolenia dla rodziców, lekarzy, położnych, pomocy dentystycznych z zakresu m.in. rozwoju mowy, karmienia, współpracy ortodontyczno-logopedycznej. Obecnie pracuje jako neurologopeda na oddziale Kliniki Patologii Noworodka w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym nr 2 w Szczecinie jak również prowadzi swój gabinet neurologopedyczno-terapeutyczny AKADEMIA MOWY.
W swojej pracy nastawiona na holistyczne podejście do najmniejszego pacjenta!
Oktawia Parchimowicz
Regularnie uczestniczy w szkoleniach dokształcających. Jest certyfikowaną terapeutką PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation). Ukończyła szkolenia z zakresu terapii pediatrycznej: Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o metody neurofizjologiczne (dr Stanisław Faliszewski), Ocena neurorozwojowa dziecka i przykłady postępowania fizjoterapeutycznego (Marta Kościk), mastercourse Osteopatia Pediatryczna (Nancy Nunn DO), Stawy Skroniowo-żuchwowe (Hans Fauville DO), Terapia Osteopatyczna w pediatrii (Sarah Bayley DO) oraz BSPTS Rigo Concept.
Jej pasją jest leczenie dzieci a w szczególności niemowląt oraz pomoc ich mamom w okresie ciąży i połogu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu autorstwa instruktora prowadzącego kurs. Dodatkowo otrzymują długopisy i notesy do prowadzenia dodatkowych notatek.
Warunki uczestnictwa
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych przez firmę Rehaintegro.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie rehaintegro.pl - „ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE”
Link do formularza:
https://www.rehaintegro.pl/kursy/terapia-niemowlat-z-zaburzeniami-karmienia-w-ujeciu-fizjoterapeutyczno-logopedycznym/
Informacje dodatkowe
Prosimy o kontakt z organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc.
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wysokości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722)
W celu wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT należy wysłać oświadczenie o wysokości dofinansowania - dokument dostępny na stronie Rehaintegro:
http://www.rehaintegro.pl/dofinansowanie/
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art.43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT dla usług szkoleniowych świadczonych dla fizjoterapeutów.
Koszty dojazdu i zakwaterowania ponosi Uczestnik.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój,
WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi